14 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

14 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

EA em iL | ( Adolf Menju'nun karısı Kocasını kıskanıyor mu, kıskan- i mıyor Sema filimlerinin genç ve me kahramanı Adolf Menju, yg evilmiş bir san'atkârdır. ha, Menjunun san'at kıymeti Oda bir meziyeti daha var- da güzel erkek olması 'de üzerindeki hayali, bir dınların düşüncelerinde yer tutmuş, hayatı et- büyük bir alâka uyandır- Mig taş Menju, bugünlerde Lon- ir, bundan sonra ingilte- tp Şalışacak. Londra gazeteleri Np krdan uzun uzadıya bahs iç “Orlar, Ancak bu arada ingi- Bazetecilerinin san'atkârdan 8 karısile meşgul oldukları or. beğiliz gazetecilerinin bilhassa ak ettikleri bir nokta var- “© da şudur: Madam Menju, kadınların büyük bir alâ- np takip etmekte oldukları iy kıskanıyor mu, kıskan- © mu? Londra gazetecileri Menjunun zevcesine bu Ag, sormuşlar, şu cevabı almış» | | | i Mİ son, derece «normal .bir . Her normal kocanın tlerile © kusurların onda üz. Üç seneden fazfa imandanberi evliyiz ve mes- Kocamın hep aşk rolleri ile, hiç alâkadar olmi- & Adolf ha bu işle meş İmuş, ha borsada simsarlık Bunlar, iş ve kazanç i İünyanın en mu ? Madam Menju leridir, İş ve kazanç meselesi ayrı aile harimi ayrıdır. Ben stüdyo- ya gidip Adolfun kollarında ne- fis bir sarışın, yahut korkunç bir kumral gördümmü zerre kadar telâş etmiyorum. Biliyorum ki bu muaşakalar bir hiçtir. Adof stüdyodaki işlerini bitirdikten sonra hemen evine döner. Ona yemek beğendirmek müşkül değildir. Çünkü ben onun neleri sevdiği ni bilir ve onları hazırlatırım. Bir zevcenin bunları bilmesi lâzımdır. Aile hayatımızın muvaffakıyetini, evlenmemiz Üzerine sinema ha- yatından çekilmiye medyunum. Çünkü ev, beni meşgul ediyor ve bütün vaktimi alıyor.,, (Adolf Menju) Londrada “İki beyaz kol,, adlı eserde çalışaş, caktır. büyük hapi- sanesi neresidir ? — e Sing hapisanesinden şimdiye kadar Cak bir kişi kaçmıya teşebbüs etmiş, fakat o da yakalanmıştır gimiz küçükken Nat Pinkerton, Buffalo Bilin hikâyelerini, ce de meşhur Al Kaponenin maceralarını okumadık. bir ayarın çük hapi- ve için- Nb höcre Haplisanenin fırını ve yemekhanesi h İ höcrelerin hepsi tamamen Ve Amerikanm en azılı | 1 buraya getirilir, Sing hapisanesi eski bir Vu kla beraber müte- tamir ediliyor ve asri- leştiriliyor. Hapisanede ücr ... rede mahkümlar için radyo ter- tibatı vardır. Bundan başka mahkümların san'atlarına göre çalışabilmeleri için atölyeler ya- | pılmıştır. İapisanenin spor sa- aaa a ra hası, futbol ve rağbi 5—VAKIT 14 Kânunuevvel 1931-—— LE yy yy mL : e a “Bugünün kadını nelere muhtaçtır Bugünkü kadının hiç muhtaç olmadığı birisi varsa o da artık romantik devre intikal eden ruh arkadaşıdır Aşk orta malı olalıdanberi erkeğin mütaddit kadmlarla tesisi münase » İ bet etmesine karşı cinsi lâtifte tevek- küle benzer bir haleti ruhiye husule geldi. Bundan on beş, yirmi sene ev vel böyle bir halden bahsedilseydi hay retle karşılanırdı. Bu tevekkülün bir sebebi vardır. Bu sebebi istemiyerek ve fısıldıyarak izah etmek istersek, kadınlarm da fena halde polizam olduklarını itiraf etmemiz lâzım gelir. Tek bir erkek için bir kadmın bütün & ihtiyaçlarını tatmin etmek imkânı (hemen hemen ortadan kalkmış gibidir. Maddi ihti- yaçları, kabalık vadisine sapmamak için, burada mevzuu bahsetmek iste- miyoruz. Bir erkeğin tek bir kadının bile bütün arzularını yerine getirmiye ne vaktinin ve ne parasinmn kifayet © demiyeceği muhakkaktır, Esasen vas kit ve para fiktanından dolayıdır ki bizde eski harem hayatı münkariz ol- muştu, Bütün “iel ve fikrini, değil bir odalık kafilesine, (hatta yalnız bir kadına bile hasredebilecek bir er- keği tasavvur edebilir misiniz? Hayat mücadelesi, bizi bu gibi tatlı hayalle re bile kapılmaktan menediyor. Sadist anaşırı, erkeketen daha mü-| tekâmil bir surette kendisinde tecem- mü ettiren kadın, daima yeni ve de- #işik perestişlere muhtâçtır. “Böyle buhrank zımaniarda. bunu nereden tedarik etsin? Bu itibarla erkek gibi bir hayat mücadelesine maruz kalan kadınım nazarında bir perestişkâr hiç mesabesindedir. Ona hiç olmazsa iki erkek Tâizımdır ki, birisine kadın fena muamele etsin ama erkek ona tutkun olsun, diğerine İse kadın âşık-olsun ama erkek de ona fena müamele et sin. Fenamunnirteye'marız > kalan koca İse, onun vazifesi perde: arkâ smda bulunmak ve sesini çıkarmadan! para kazanmaktır. Fena muamele gö- ren bir de (Kâhya) mevkiinde bulu-| nabilir, O zaman bunun bilâkis dai- ma ilk safta ahzı mevki etmesi lâzım», dır. Çünkü tiyatro ve sinema biletle- rini o tedarik eder, Kadın sonra ora- lara ikincisile gider. -Kadmın satın almâk isteyip de arayıp bülmıya ü- sendiği şeyleri (kâhya) efendi arar bulur. İkincisinin taksiye binmek için parası yoksa — ekseriya vaki olan şeylerdir — hanımı randevu mahalllsj! ne kadar otomobille götürmek ve a) ra oradan alıp eve getirmek de (kâh- ya) efendinin vazifeleritidendir. Ma - mafi, fenra muamele gören. erkeğe arada sırada iltifat edili aRRRRsLEE AR takımı da mevcuttur. Sing Sing hapisbanesine bir defa giren mahküm, ancak müd- detini bitirdikten. sonra çıkabilir. Zira, gardiyanlar © kadar. dik- katli hareket ederler ki bu ha- pisaneden kaçmak (kabil değil dir. Esasen, şimdiye kadar an- cak bir kişi kaçmıya muvaffak olmuş fekat akabinde yakalan- mıştır. Sing Sing hapisanesinin $) takımları olduğundan bahsetmiş- tik. Bu takımlar aralarında mü- sabakalar yaparlar. Fakat ge- çenlerde ilk defa olarak, hapi- İ sane takımile, hariçten getirilen bahriye takımı arasında bir rağ- bi müsabakası yapılmış, mabpus- lar sıfıra mukabil 33 golle galip gelmişlerdir. Şayanı dikkat olan cihet, mah- pusların takımında oynıyanlardan üçü ertesi gün idam edilmişler- dir. Zira, bunlar idama mahküm olmuşlardı. Ve ertesi gün idam edileceklerini (o bildikleri halde oyun oynamışlardır | yetsizlik Elli sene sonra kadın tuvaletleri Yarım asır sonra kadınlar nasıl giyinecek? Londrada bu mesele üzerinde bir müsabaka hazırlanmış, ve Londranın en güzel kızları bu mevzu üzerinde çalışmıya baş- lamışlardır. Londra kızlarından biri elli sene sonra kadın tuvaletleri- nin resimde görülen şekli ala- cağını iddia ederek ona göre bir tuvalet yapmıştır. Elbisede sırt kâmilen açık- tir; etekler yerlerde sürünmek- tedir. Miste huzuruna tahammül olunur, hat-| ta kadın: “Dostum falanca bey dün-| yâmn en iyi adamıdır!,, sözlerile ken disini hazuruna takdim eder. Velha-| sıl, kadın ikincisile olan (büyük aşk) mdan doğan derin ıstıraplarının in- tikamını kocasından veya (kahya) « fendiden alır. Fakat, (Büyük âşk) la buluşmak için müsait zamanlar nadiren zuhur edebileceğinden ve (o (Büyük âşk) ın kadına karşı hissiyatı fşikânesi na diren galeyana geleceğinden bu muh») telif şekillerde karşısma çıkan kifa- muvacehesinde kadında (Büyük âşk) tan, fena muamele gü- ren zevç veya (kâhya) elendiden maa dn üçüncü bir erkeğe ihtiyaç hasıl o- Tur. Bu üçüncü erkek, mevkii yük - sek olmamakla beraber kılığı kıyafeti yerinde olan bir gençtir, iyi giyinme sini bilir, sandal gezintilerinde güre“ ğe sarılır, beraber tenis oynar, eğlen- ce mahallinde kadınla ( (tesadüfen) bulunur, çaylarda, balolarla hanrmla dans eder, yani bütün menasile, meş hur bir alman mubarriresinin kullan-| Ev hanımı diyor ki: Beyaz Tüyleri Nasıl Temizlemeli Bu sene şapkalarda beyaz tüy kullanmak moda olmuştur. Fakat bu nevi tüyler pek çabuk kirlen- diği için sık sık temizlemek za- rureti hasıl olur. Kirlenen beyaz tüyleri temizlemek için yumuşak bir sünger almalı, sabunlu suya batırıp tüylerin üzerinden geçir- meli, sonra süngeri berrak suya koyup onunla silmeli, nihiyet tüyleri açık bavada kurutmalıdır. Tüylerin birbirine yapışmamasını temin etmek üzre elle silkmeli- ir. Tüyleri yeniden bükmek için Yüzü gümüşlen yahut fil dişin- den bir pıçak kullanılır. Her bir tüy bir tarafa ayrılır. Tüy sap tarafından başlıyarak ucuna ka- dar pıçağın yüzile baş parmak arasında sıkılarak geçirilir. Bu ameliyat oldukça uzundur ve dikkate ibtiyaç gösterir. Sonra tüyler bir ateşe karşı tutularak kurutulur. Ateşin korları üzerine biraz kükürt çiçeği atılır. Kükür- ) tün buharı tüyleri beyazlatır. ( dığı tabiri mahsusile, hanım refaka- tinde lüks köpeğidir. (Büyük) m vak. ti olmadıkça bu lüks köpeğine müra- caat olunur, Fena muamele gören (kâhya) efendi hanımın maiyetinde dekor vazifesini ifa edemiyeceği için bu gibi hizmetlerde nazarı itibara a- lınmaz, Bu lüks köpeği tesadüfen sporda hanımın partneri ise kadın bu sayede daha müsait bir konbinezon bulmuş olur. Bunlar arasında intihap edile- eek müteaddit gençler olursa tabi da» ha iyidir. Bu partnerlerin biraz akıl- siz ve kıt malümatlı olmaları şayant tercihtir. Çünkü bugünkü kadınlar fena müamele görenden, (Büyük âşk) tan ve Hiks köpeğinden maada bir de muhtelif meselelerde münakaşa ede bilmek ve vicdan azabını (o defetmek için konuşacak kimselere de muhtaç- tırlar. Konuşulan mevzular ekseriya şöyle cereyan eder: “Hayatımın beys hude geçmekte olduğuna siz de kail- siniz, değil mi?,, — “Gördüğüm küçük eri ne mana İfade (eder, neye müfit olabiliyorum sanki? — “İn - san çiftliklerde inek sağsa ve çift sür- se daha faydalı iş görmüş olur. — “Ne diyorsunuz? Faydası (olmıyan seçme ser çiçeklerine de mi ihtiyaç var? Fakat rica ederim (beyefendi, ben ser çiçeği değilim ki!, “İnsan ahvali siyasiyeye şöyle bir nazar als fedecek olursa... ve saire, İşin bununla biteceğini zannedi - yorsanız o aldanıyorsunuz . Kadmın, fena muamele görenden (Büyük âşk) tan, lüks köpeğinden, ve fikir arkada- (Lütfen sayfayı çeviriniz) Garip Rekorlar Londrada M. Clooks patates ayıklama rekorunu kazanmıştır. Bu adam 7 dakikada 14 kilog- ram patates ayıklamıştır. Berlinde M. Volging 2 saatte 19 sigar içmiştir. OM., Bolaert isminde biri de bir sigarı içmeyi 3 saat devam ettirmek suretile yavaş sigara içmek rekorunu al- mıştır. Madam Duple isminde bir Fransız kadını 19 saatte 2,007 sandöviç hazırlamıştır. M Lornney isminde bir Amerikalı 4 dakika. da 104 midye açmıştır. Nihayet M. Durand isminde bir adam ceviz kırmak rekorunu kazanmış, bir saatte 2,844 ceviz kırmıya muvaffak olmuştur.