24 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

24 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

'adevam ediyor ar makinası işe yarıyacak i ün şehrimize kar yağmamış, iİeden sonra bir aralık güneş ştur, Körlar kismen eridiği için tokaklar dün çamurdan geçi: iyecek bir haldeydi. Son iki tün içinde şehrimize yağan ka- ? srlifas Kandilli rasatanessince Sanlimetre olarak tesbit edil Şiir, Nandilli rasalanesinin tahminine Bre bugün hava bulutlu geçe- *k kap yağwıyacaktır. , “avalar gittikçe düzelmekte- Diğer taraftan belediye faz- SP yağması ibtimalini düşü- Ürek sokaklardaki karları kal nak üzere tedbirler almıya Kamıştır. Belediyenin Balattaki R İyesine “yeniden 200 gelberi Pariş edilmiştir. Geçen sene Wupadan getirilen kar maki- “ da evvelki dünkü karda übe edilmiştir. Makina mükemme'en işlemek- edir, Yalnız irtifa on santi- Betreden az olan karları buma- Kina ancak asfalt ve düz yol- a temizliye bilmektedir. Kara denizdeki fırtınm devam Binsktedir. Fırtma bilkasa Si- ik civarmda şiddetlidir. Cüm- Miyet vapuru havanm şidde- Önden, Ereğliye uğramamış, doğ- Ne eboluya geçmiştir. Kara- İtvize çıkacak vapurlar buğazda tmanın hafiflemesini bekle- Mektedir, yanakkale civarında da şiddetli kar tipisi vardır. Dün sabah i, pımıza gelmesi beklenilen Alyan bandıralı Sardunya va- l kar tpisi yüzünden gecik- “#tir. Vapurun izranırcıza gel- Vi beklenilmektedir. motörden haber yok Dün Karzdenizde battığını ba- der Yerdiğimiz Hüdaverdi metö- nde buiunan on kişinin aki- Üetleyi bakkında bir haber get- iştir. Boğuldukları mektedir. Vğoslavyada bir melre kar Belgrat, 23. (A.A) — Bütün mlekette ve bi hassa Sırbisia- da merkezinde ve Hersekin bazı akalarında fena havalar hük- Ü icra etmekte oup orglar- “, köri yerden irtifa bir metre ke” santimetreyi (o bulmuşlur. milla inkılan uğramıştır. pöirlerin buz tutmuş olduğu ir veriliyor. Eere'oka civa- b Ga kasaba'ara sık sık kurtlar ekte ve ağıllara hücum et Medip, Tuna rehbrinin ağızlarını buzlar kepizd gikreş, 23, (A.A) — Tuna | rinin ağızları ve bilhassa e İyas kolu tamarsile buzlar alından kapatılmıştır. Seyrü- $$ hemen, kemen tamamile .. Haz mirrmulir zönne- Gozi Antebin i Kurtuluş günü yı m Gazianteb'in kurtuluş ülür. Bu münasebetle yarm | tep'te merasim yapılacak, | yn şebrimizde bulunan Gazi- “a diler saat 14,30 da Halk Me” toplanarak kurtuluş gü- tes'it edeceklerdir. nin ece eski takvimlerde Min; yelda diye kaydedilen se- 8 en uzun gecesiydi. Gece- buzünden itibaren birer iki- 1 gain kısalmıya beşlıyacak rte gece ile gündüz olacak! Muhtelit mübadelede: İşler hazirana ka- dar bitecek Komisyona şimdiye kadar verilen tahsisat iki milyon 800 bin dolardır cümeninin son içtimalarında muh- telit mübadele komisyonu için munzam tabsisat olarak 95 bin lira kabul edilmiştir. Komisyon wasarifine Türk ve Yunan bü- kümetleri omütesaviyen iştirak ettikleri için Yunan hükümeti de kom'syon emrine aynı mikdarda tahsisat verecektir. Bütçe encü- meni, mübadele komisyonuna senelerdenberi milyonlarca lira tâhsisat verildiğini bu 95 bin liralık tahsisatın komisyona ve- rilecek son tahsisat olduğunu tasrih etmiştir. Komisyon erkânı bu vaziyet dahilinde işlerin mali sene nihayeti olan baz'rana ka- | dar muhakkak bitirilmesini mec- buri görmektedirler. Teknik büro iki ay sonra işlerini bitirerek tasfiye edileceği cihetle bu büro- run gene yakında faaliyeti bite- cek olan altıncı tali mübadele komisyonunun tabsisatı tasarruf ediimiş olacaktır. Nuütelit komisyonun yalnız merkez kısmında elliye yakın murahhas ve memur çalışmakta- dır. Komisyona faaliyete keçtiği tarihten bugüne kadar yalaız hükümetimiz tarafından 2 milyon 890 kin dolâr tahsis-t verilmiştir. Pohiste.. Römorkör Sulara kapılarak kayboldu Arkasına “4 tayfadan mürek- kep on kayığı bağlıyarak Ista- bula doğru gelmekte olan Meh- met efendiye ait römorkör Kı- na'ıada açıklarında bozulmuştur, Römorkörün suların cereyanına kapıldığını gören kayıkçılar ro- mor öre kendilerini (o bağlıyan ipi kopararak Adaya iltica et- | mişlerdir. Fakat Hösan keptâwn idaresinde iki tayfadan mürek. | kep olan römorkör cereyana ka- pilarak (o kaytolmuştur. o Civar | ilmanlara mzlümat veri'miştir. !sim iHibası Bir kaçgün evvel zatıta haberleri sülunumuzda Kusımpaşalı Arap Hulüsi isminde birinin yankesi- | cilik ve tehdit maddesinden do'syı tevkif edildiğini zatıta | raporundan alarak yazmıştık. Hu haberde kendisinden bahsedilen Hu'üsi, Kasımpaşada oturan A- rap Hulisi bey ismile maruf beyaz Hulüsi key değildir, bir isim iltibasına mabal kalmamak üzere keyfiyeti tavzih ediyoruz. Çemberlitaşta bir otobüs di- reğe çarptı Dün sabah Çemberlitaşta bir kaza olmuş, Bakırköy ile Sirkeci arasında işliyen bir otobüs o civardaki mahallebicinin önündeki iramvay direğine çarpmışlır. Ne- ticede yolculardan seyyar tatlıcı Alinin başı yarılmıştır. Şoför ka- zadan sonra kaçmıştır. Kendisi- nio kernesiz olduğu zannedil mekte ve tahkikata deva o un- maktadır. İ Soyyahlâra teshilât — Turing kulüp idare heyeti dün belediye turizm şubesi müdürünün de iştirakile bi toplantı yapmışur. Bu toplanoda sevyaklara nh tımlada teshilit gösterilmesi için neler yapılması lâzım geleceği konuşulmuş ve bazı tedbirler almmışur. Esnafı mürakabo — 'Teşkilânna ait kadro dün vekâletten gelmiştir. Kadro geçen şenekinin aynıdır. Büyük Millet Meclisi bütçe en- Belediyede : Su tankları Ramide ikinci depo yapıldı Belediye yangınların genişle- memesi için bazı tedbirler almıs ya karar vermiş ve bu cümle- den olarak şehrin muhtelif yer- lerinde su tankları tesisine baş- landı, Birinci defa Beşiktaşta Çırağan sarayının: altında bir depo yapılmıştı şimdi de Rami köyünde yangın için büyük bir su tankı yaptırılmıştır. Tnğşişat yapan esnafa kesile- cek cezalar şiddetlendirilecek Belediye zabıtası talimatname- si, esnafın bir çok işlerde yapa- cağı yolsuzluklara mani olmak için bir takım maddeleri havi- dir. Bu maddelere risyet etmi yenlerden de, belediye emirleri- | ve muhalefet maddesinden do- layı, nakdi ceza alınmaktadır. Ancak ceza miktarlarının azlığı bir kısım esnafın hile neticesi elde ettiği kârdan çok az oldu- ğu cihetle bu talimatname ve bu ceza miktarlarile esnafla istenil- diği şekilde mücadele edileme- metektir. Belediye uzun senelerin ver- diği tecrübelere istinmden tali- matnameyi tadil ve ceza miktar- larını teşdit eylemiya karar ver- miştir, Bu defa furunlarla tağşiş edi- lecek maddeleri #atan esnafa ait maddelerin bilkaşsa zamanın icap ve ihtiyaçlarına göre tadili tasavvur edilmektedir. Fen müdürü Ankaradan geldi Ankarada yeniden inşa edil- miş olan ziraat bankası bina- sinin inşa mukavelesinden dolayi müteahhitle alâkadar daire ara- sınla bir itilâfta hakem vazife- S'ni ifa etmek Üzere geçenlerde Apkaraya çağırılan belediye fen müdürü Ziya bey dün şehrimize dönmüşrür, Film deposu İçin bina Agopyan hanı faciasından son- ra belediye film depolarını bir araya tophyarak esri bir depo tesis etmiye karar Vermiş ve bunun için de bir tzlimatname bazırlanmasına başlamılmıştı, Da- imi ercümen ku tolimatnameyi nihayet bitirerek makama ver- miştir. Umumi depo için evvelce Rüstempaşa medresesi muvafık görülmüştü, Fakat bu binanın asri bir depo ittihazı için gayrı fenni olduğu anlaşılmış yeni ve münasip bir bina bu'unmasına karar verilmiştir. Bina bulunur bu unmaz falimatnamenin tatbi- kine geçi ecektir. Kemal Ömer bey bir ay mezuniyet aldı Belediye iktisat işleri müdürü iken mezarlıklar müdürlüğüne nakledilen Kemal Ömer beye bir ay mezuniyet verilmiştir. Mezu- niyetini İzmirde geçirecektir. Vilâyette : Yeni muhtarlar seçiliyor Muhtar intibabatına yarın. sa- bahtan itibaren başlanılacaktır. Vilâyet tarafından tekmil hazır- lıklar bitirilmiştir. İntihâbat bir kânunusani cuma akşamı nihayet bulacaktır. ! Adliyede: Aşk yüzünden teessür yirmi beş güne mahküm oldu Istanbul ağırceza mahkemesi, dün öğleden sonra aşk ve alâ- kadan mütevellit teessür saika- sile Saniye H. isminde genç bir kizt yaralamakla mazmun Ziya- ettin Ef, isminde bir gencin mu- hakemesini bitirmiştir. Ziyaettin EF., sevdiği ve ken- disile evlenmek istediği Saniye H,m buna muvafakatini temin edemediği için, onu öldürmek maksadile yaralamaktan maznun bulunuyordu. Mahkeme, maznunun, biçağı kızın göysüne, yani ölüm ihti- malini kolaylaştıran bir yerine saplamış olmesile berâber, bir defa saplamakla iktifa ederek ” kaçmasını, katil kastının mevcut | olmadığına delil olarak kabul etmiş, müddelumumiliğin bu kast- la yaralamaktan ceza verilmesi talebini reddederek, adiyen ya- ralamaktan ceza vermiştir. 456ıncı maddenin ikinci fıkrasına göre bir sene, iki ay hapse mahküm edilen Ziyaettin efendi, on beş yaşını bitirip on sekiz o yaşını tekmillemediğinden, cezası yedi yapmış olması cezayı azaltacak sebep sayıldığından da mahkü- miyet müddetinden bir miktar daha indirilerek, neticede mâz- nun beş ay, yirmi beş gün hapse mahküm olmuştur. Ziyaettin' ef. cezasını “ikmal ettiğinden serbest bırakılmıştır. Zimmet ve ihtilâs davası Belediye Fatib tabsildarların- dan Avni efendi, dün Istanbul İ ağırceza mahkemesinde zimmet ve ihtilâstan mubakeme edilmiş- | tir. Kendisi, tenvirat ve çöp pa- rası tahsilâtından 59 lira 95 ku- i ruş adiyen zimmetine geçirmek 1 73 lira 37 kuruşda makbuzlarla dip koçanlarına ayrı ayrı rak- kamlar atarak, aradaki farktan ! istifade suretile ibtilâstan mar- İ nun bulunuyor. Mevkuftar. © Müddeiumumi Cemil bey ceza kanununun 202 ve 263 üncü mad- delerine göre ceza istemiştir. Müdafaa için muhakeme kal- mıştır. Marika, iki seneye mahküm oldu Meraş meb'usu Mithat beyin evinde hizmetçi sıfatile bulundu- ğu sırada, Mithat beyin yedi yüz Jirasım çalmakla maznun matmazel Marikanın mubakeme- s, İstanbul birinci ceza mahke- mesinde neticelenmiştir. Mevku- fen muhakeme edilen maznunun iki sene hapsine karar verilmiş- tir. , Fransız sefiri Ankaradan geldi | Bir müddettenberi Ankarada İ bulunan Fransa sefiri Kont dö Şambrön dün şehrimize gelmiştir. Kon dö.Şambrön Ankaradan hareketi günü Dahiliye Vekili Şükrü Kaya ve Maarif Vekili Esat Beyleri ziyaret etmiştir. Noel ve yılbaşı yortılarını şebri- mizde geçirdikten sonra tekrar Ankaraya gidecektir. —3— VAKIT 24 Kân Bir kızı yarslıran genç, beş ay, aya indirlmiş, teessürle bu. işi | vel 10924 ik R Tütün fiatları niçin düşüyor? Ankarada yakında bir kongre toplanacak Bötün dünyada büküm sür- mekte olan iktisadi bubran ne- ticesi olarak, her tarafta olduğu gibi memleketimizdede tütün fiatları düşmâş, tütün ilracatı- mız geçen senelere nazaran azalmışlır. Bu yaziyet tüccarları- mizi olduğu kadar hükümetimi- zide alâkadar etmekte olduğun- dan yâkında © alâkadarların iştirakile Ankarada bir kongre toplanacaktır. Tütün tüccarlarımızdan bazı- larile dün bu mesele etrafında görüştük. Abdülgani B. bize de- di ki: — Tütünlerimiz bugünkü dün- ya iktisadi vazıyetine göre nor- mal bir haldedir. Tütün ihraca- i tımızin azalması ve fiatların düş- mesi dünyayı kasıp kavuran buh- randan ileri gelmektedir. Şimdi- ye kadar bizim tütünlerimizi içen bazı memleketler buhran dola- yısile içemedikleri tütünleri ucuz oldukları için almaktadırlar. Meselâ bizim en iyi tülün müş- terilerimizden olan Mısır, mah- sulâtını eski fiata satamadığın- ra buhran içinde bulunmakta- ir, Bunun için de nefis tütünleri- mize ucuzluklarından dolayı çok muzır olan Çin ve Japon tütün leri tercihan alınmaktadır. Bundan başka Rusyanın adi tütünleri de bize Almanyada re- kabet etmektedir. Tütünlerimiz keyfiyet itibarile rekabet kabul etmez, bundan raada, şimdi tüccar zürra ve hükü- met ihraç edilecek malların nefis olmasına fevkalâde (dikkat et- mektedir. Hükümetimizin ithalâtı tahdit kararının tütün ihracatımız üze- rine katiyen bir tesiri olmamış- tır ve olmıyacaktır. Bundan son- ra ibracalımızın artacağını zan- nediyorum. Şimdi tütün fiyatları 50 ila 90 kuruş arasındadır. İhracatımız! arttırmak o için alınacak tedbirler dünya buhra- nile alâkadardır. Bu ciheti bü. kümetimizin derpiş edeceği şüp- hesizdir. Maarifte: Istifa yok Akalli mekleplerinin pazar ELİN” meenetei henüz halle medi Akalliyet ve ecnebi mekteple- rinin cuma günlerinden omada hiç bir gün tatil yapamıyacakları hakkında maarif (O başmüfettişi Hilmi bey tarafından bu mektep- lere gönderilen tamim üzerine itirazlar baş gösterdiği, mesele- nin hükümetçe tetkik edildiği ve bu emrin geri alındığı takdirde emri veren Hilmi beyin istifa et- mesi muhtemel bulunduğu ya zılmıştı. Hilmi bey dün demiştir ki: — Evvelce verilen emrin geri alındığını . bilmiyorum. Belki ve- kâlet bu mekteplere tebligatta bulunmuştur. Bu meseleden do- layı istifa edeceğim bakkındaki haberler tamamile yanlıştır. Vazifemdeyim ve o vazifemde kalacağım. —ama Seyrisefainde : İnebolu vapuru Bandırmada karaya otürdu ve kurtarıldı İstanbul - Bandırma seferini yapan İnebolu vapuru Pazar ge- cesi Bandırmaya varmış, ertesi akşam da hamulesini aldıktan sonra bareket edeceği sırada cezir dolayisile suların yarım metre kadar çekilmesi yüzünden karaya oturmuştur. Hamute ve yolcuları boşaltılan vapur bir baylı uğraşılarak yüz- dürülebilmiş ve nihayet dün li- manımıza gelmiştir. ; Bu halta bundan evvel Göl nihal vapuru işliyordu. gazete cilâre