24 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

24 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Jak Dlamond'un karısı Geçen Cuma günü sabaha karşı, Nevyorkta, apartmanında bir adam katledilmişti. Maktul, yatağında yatıyordu. Vücudu, uyuyan bir adamın vücudu gibi tabii bir haldeydi. Fakat kafası parçalanmıştı. Şakağında sıkılan beş kurşun yüzünü gözünü, bey- nini patlatmıştı. Bu adam, Nevyorkun aşağı tabakası krallarından birisi olan Jak Diamont'tu. Jak Diamont geçen sene in- giltereye, sonra Fransaya, daha sonrada Almanyaya gelip yer- leşmek istemiş fakat hiç bir dev- let kendisini kabul etmemişti. Jak © zaman, Amerikadan kaçmak istiyordu. Çünkü orada meçhul bir elin kendisini öldür- mek için takip ettiğinin farkın- daydı. Netekim Jak Diyamont, Amerikaya döner dönmez, va- purdan inince üzerine altı el lah boşalttılar. Jak sadece ya- ralanmıştı, ölmedi. Uzun bir te- davi neticesinde kurtuldu. Fakat bu sefer, adâlet yaka- sına yapıştı. Jak kendisine rakip bir içki kaçakçısının şoförünü fakalatmış ona işkence etmiş, öldürlmüştü. Aleyhinde bir çok . şahitler vardı. Idam edilecekti, hapse atılmıştı. Fakat müthiş haydudun adamları gidip mah- keme heyetini tehdit ettiler, Juri heyetini tehdit ettiler, ve onu mabküm etmek için Juriye aza tedarik" etmek kabil olmadı. Ni- hayet, evvelee aleyhinde şeha- det etmiş olanlar da birer birer ortadan kayboldular ve Jak Di- aroat bsraet etti. iütün arkadaşları, artık onu ö'ümlen kurtulmuş telâkki edi- yorlardı, Hapisten çıktığı günün si gidip bir gizli barda içti- eğlendiler. Jak metresi, dan- Maror Robertle sabaha eğlendi ve apartmanına YAŞ LE RM Şey le, suz kadar Cöndü. Fakat intikam onun peşini bi- va'smamıştı. Karanlıklardan çı- kan meçhul bir el, şakağına beş kurşun boşalttı ve onu tam kur- twldum zannettiği dakikada öl- dürdül ... Jak Diamondun cesedi morga nakledilmiştir. Fakat karısı ma- dam Diamond kendisine büyük ve mutantan bir cenaze alayı tertip edilmesi için içki kaçak- çılarına müracaat etmiştir. Zira — 6—VAKTT 24 Kânünnevvel 1931 i “ Allaha ısmarladık, delikanlı !,, Hiç bir memleketin kabul etmediği meşhur haydut Jak Diyamond Nasıl yakalandı, nasıl kurtuldu, nasıl öldürüldü, nasıl gömüldü ? Jak Dlamond meşhur kaçakçının karısının şah- si hiçbir serveti yoktur, Arka- daşları, onu sevmemekle bera- ber, mesleklerini yükseltmek için bu teklife muvafakat etmişlerdir. Jak Diamondun ölümünden sonra metreside ortadan kay- bolmuştur. Bu kızıl saçlı dansöz, 1930 senesinde Avrupadan Ja- | macerada da | kın dönüşündeki bir rol oynamıştı. Kendisi fira- rına rağmen iki gün sonra tev- kif edilmiştir. Güzel Marion ağ- liyarak bu cinayetle alâkası ol- madığını,: gazetelerde bunu okur okumaz kendisinden şüpheleni- leceğini düşünerek kaçtığını bil- dirmiştir. Polis, cinayetin olduğu cıvar- da bir tabanca bulmuştur. Di- ğer taraftan, ismi gizli tutulan bir boksörün de, o.cıvarda ce- sedi bulunmuştur. Yapılan tah- Jak'ın"metrösi Marlon Roberts olduğu, onu bu işe memur eden- lerin de ihbaratta bulunmaması için onuda ortadan kaldır. dıkları © anlaşılmıştır. Polis, canilerin kaçtıkları otomobilin numarasını da tespit edebilmiş- ! tir. Yakında bunların yakalana- İ cağı ümit ediliyor. Nevyork, 23 (A.A) — Meşhur kaçakcı Jack Diamondun cesedi, mezarlık olarak takdis edilme- miş olan çamurlu bir araziye gö- mülmüştür. Mezarcılar büyük bir acele ile az derin bir mezar kaz- mwışlardı. Maruf kaçakcının cese- di dini merasim yapılmaksızın mezara indirilmiştir. İlk toprak kürekleri tabütun “ üzerinde ses verirken Jack Diamondun en sa- dık refiklerinden birisi olan Sam Euve, hıçkırıklar arasında “Al laha ısmarladık deli kanlı |,, di- kikatta, bu boksörün asıl katil : 270 liraya Bir şişe Şarap ! Londrada geçenlerde 1812 senesinde yapılmış (Şahane Tokay) şaraplarm- dan yüz şişe şarap müzayedeye çıka - rılmıştır. Bu şaraplar, bir Hint prensi tara « fından ceman yekün 312500 franga, yani şişesini bizim para ile 270 Yiraya almak üzere satın almıştır. j Yakında aynı şaraptan 100 gişe dl | ha satılacaktır. Fakat bunlar 1790 tas) İ ye bağırmıştır. rihinde yapılmış şaraplardandır. Bu satış 1903 senesindenberi yapılan en mühim satışlardan birisidir. 1908 se- y nesinde, Saint«Tames sarayında bu »| 1 Yunan, kral üçüncü George tarafından içilen bir kasa Şeri Brandi satılmıştı. Kral yedinci Edvard, bu şişelerden bir kaç tanesini İspanya kralma he- diye etmiş üsi tarafını da bir emri hayır menfaatine sattırmıştı. Hilkat garibeleri ! | Muhadenet) gazetesinde o- y Matmazel Line Caisson de Sou- Fransanın yeni gü- zellik Kraliçesi kunmuştur : Zakozik vilâyetinde bir has- tanede doktorların yardımile bir kadıncağız ölü fakat her azası tamam bir çocuk doğurmuştur. Buna rağmen kadıncağız da san- cının devam etmekte olduğu gö- rülünce ameliyat yapılmış ve ne- ticede bir çocuk daha çıkarıl- mıştır. Fakat bu çocuğun iki a- yağı, ayak parmakları ve tır- naklarından başka teşekkül et- miş hiç bir şeyi yoktur. Vücudun üst kısmı adeta bir et parçası halindedir. Fakat ne el, ne de baş belli değildir, z8'nın Paris'te 1932 nenisi için yapılan güzellik müsabakasında kraliçe intihap edildiğini telgraf- lar bildirmişlerdi. Yeni Mis Frans ressam, heykeltraş ve gazcteci- ler tarafından 250 rakibi arasın- dan kraliçe intihap edilmiştir. Gözellik kraliçesi 18 yaşındadır, Babası Nis şehrinde avukatlık yapmaktadır. Şubat ayi zarfında Nis'te yepılacak olan Avrupa güzellik kraliçeliği imüsabakası- J mada iştirak edecektir. Moris Löblandar! Ağzınıtıkadım, kollarını bağladı ve bütün gece ... —44 — — Peki, esham nerede? — Sabaha kadar yanımdaydı. Bu sabah Parisj terkedeceğim için, onla- TI, Rus pansiyonunun sahibi Yeyora teslim ettim. Sekiz gün zarfında ken- | disine aksi bir talimat o vermediğim! aldınız? takdirde üzerinde yazılı olan adrese! || Sizi temin ederim ki böyl& gönderecekti. Gidip bakarsanız, bw) demhi elmasları iri ğ adresin matmazelin adresi olduğunu | bunları çalan, her haide bende görürsünüz. ra gelip onu katledendir. Yerar cebinden cüzdanını çıkardı.) © Nantaş müdahale etti: Bir kart vizit alarak imzaladı ve: | O © “1195 müdahele ar — İşte bunu götürürseniz. size er! — Eğer söylediklerimiz hamı verir, dedi, İ harsızın ve katilin işini haylı ki Diüstantik kartı aldı. Nelliroz kö, brmuşenız demektir. Öyle yar”. şesinde harekelsiz duruyordu. Sanki) ler eli kolu bağlı adamı kolay€3” hadisata yabancıydı. Müstantik ikin- Fakat Jerar sözünü keski, V€ ci defa olarak: tante: — Gidebilirsiniz matmazel, dedi. Genç kız başmı eğerek çıktı, gitti.! Bir saniye olsün Jerara bakmadı. Nelliroz sokakta bir müddet yürü- dü, Dehşelli surette yorgundu. Ya «| vaş yavaş yürüyordu. Ne yapacaktı? Birdenbire eve dönmek, annesine ve Valneye izahat vermek, uzun uzun izahat vermek mecburiyeti aklma gel- di. Buna tahammül edemiyecekti, Derhal kararımı verdi , Bir postaneye girdi. Ve şu mek - tubu yazdı: “Sevgili anneciğim, Sana, bu son günlerde verdiğim zahmetleri, üzüntüleri affet ve bir kaç gün yalniz başıma kalmak ihti- yacında bulunduğum için mazur gör. Bu hem senin kem benim için elzem bir istirakat devresi olacaktır. Gelecek pazartesi o öğleden sonra eve döneceğim. O zaman sana her şeyi söylerim. Ve şunu da ilâve ede yim ki yakında zengin olmak üzereyiz. Bülün kalbimle senj öperim anne. cliğim.n, Sonra Nelliroz bir mağazaya git ti. Lüzumlu bir kaç parça eşya aldı! ve arkadaşlarmdan birisinin o vaktile oturduğu bir pansiyona gitti, Oh yarabbi... Artık herkesin gözün- den uzak, geniş bir bahçede, bir kaç gün gezebilecek, rahat edecekti. KATİLİN PEŞİNDE Nelliroz çıkmca, odada bir sükün oldu. Müstanlik müteredditti. Je « Tarm masumiyetine - tamamen inan miştı. Fakat Nantas ne diyecekti? Bu aralık polis hafiyesi ayağa kalk- miş ve Jerara: — Bütün bunlar, diyordu, çok gü- zel. Ve iyi... Fakat tamamen (hissi geyler.. Kiymetlerj yok demiyorum. “Genç lez sizin İçin (öldürmedi) diyor. Bu onun fikri. Fakat biraz düşüne. cek olursanız, siz, istememiş bile ols sanız, pek âlâ onu öldürmüş olabilir. siniz, Meselâ kazara... — Sizi temin ederim ki onu canli olarak bıraktım. Esasen onu katlet mişlerdi, pek âlâ biliyorsunuz, halbu ki bende silâh yok. . — Olabilir de,. , Fakat şimdi bunu bırakalım da bize aranızda ne geçtiy- se anlatmız.. Jerar hiç bir şey unutmamak için bir gayret sarfederek söze başladı: — Önce, eshamlar için Baratofla bir münaakşa etmiştik. Saat on bir- de tekrar geldiğim zaman, Malüm os Jan tekrar gitmek üzere çıkmıya hazır- Janırken buldum. Mâni olmak iste. dim. Ona; madam Destolün serveti- ni zaptetmiye kalkışmasmdan da ç- kışmıştım. O. bunu yapacağını söy- Tedi, beni kızdırdı, üstüme atıldı. A- yakta itiştik. Onu yatırdım. Epey sersemleşmişti. Fakat hiç de yaralı değildi. Ağzını t&kadım, ellerin; kol- larmı bağladım, ve bütün gece kıpır- danmaması için de battaniyeye sar- dım. Biraz sonra aklını başına topla. dı. Hiç bir şeyi yoktu, bana müthis bir kinle dolu bakışlarla bakıyordu. Emin olabilmek için opu karyolanın ayaklarına bağladım Yeleğinin iç cebinden eshamm içinde olduğu nüs- hayı almıştım. Sonra indim, Otelden .İ sıktım bir kaç dakika (düşündükten i sonra, vaziyette istifade etmeyi p Şünerek matmazel Destolün evi tim, : Mösyö Lisney sordu: — Baratoftan tadece | eshii” — Müstantik bey, dedi, bu gi ti ihdas etmekle ne kadar ka y olursam olayım, bu cinayetten mes'ul değilim. Öyle hissediyt bana inanıyorsunuz... Fakat içim.. Benim için ve herkes içi kiki katili bulmamız lâzım... Nantas yarı ciddi, yarı şaks — Fena fikir edğil, dedi, fi olsanız bunu nasıl meydana çil nız? Jerar polis hafiyesine bakif adam kendisine pek düşman gö yordu. Kendisini kabahatli te niçin bu kadar ısrar ediyordü nunla beraber, Nantasın haki ver, bitarıf bir şahsiyet olduğ hissediyordu. Bu kudar şüphe mesleği icabı değil miydi? — Mösyö Nantas, dedi, bu” şünmek bana ait değil, Daha ©; 8u sizin işiniz ve bütün hakikati * siz meyadra (o çıkarabilirsiniz. hissediyorum ki, hakkımda dü? Teriniz deminden beri değişmişti. ze çok rica ederim, vakit kaybe niz, arayanız. Nantas bu sözlerden müteesi du. Salonda dolaşmıya başladi leri arkasında, düşünüyordu. ? birden bire durdu ve dargın bü vurla: —Nediye bunları vaktile söy diniz? Bütün izahatı zamanındi miş olsaydmız, şimdiye kadar katili yakalardık. — Ne demek istiyorsunuz, an” yoru et... Evet... Vakit kay” Tekrar dolaşmıya (o başladı müddet sonru, Jerarın önünde ve: — İster misiniz, dedi, Jerar memnun olmuştu: — Oh... Dedi, hay hay. , — Sonrada, vaziyeti bir dahi dil edelim. Olmaz mı? Ceman aleyhinizde ne deliller var?.. la mücadeleniz, değil mi- Bun“, beplerini söylediniz ve ispat ö? niz. Sonra esham meselesi va ları da sahibine iade ettiniz. © mücevherlerle paraların kayb kaleyor, — Evim; de aratmız? önle Taşra okuyucularımızın en büyük mülkiye mn larımızın nazarı dikketi Şark vilâyetlerinde dolaf Sabri Beyin gazetemize ab' yazması ve bahusus para * rak mıkbuz kesebilmesi hiç bir selâhiyet ve mezun” yoktur. Gazetemize abone ae istiyen okuyucularımızın ri larını doğrudan doğruya 7 göndermelerini ve halki zararma, selâhiyetleri ol Wi makbuz kesenlerin m mes'ni rica ederiz.