6 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

6 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

AKBABA Eğlenceli yazılar,güzel resimlerle Bugün 5inci sayfada 15 inci Yıl * Sayı : 5174 Pazartesi , 6. Hariri Papen hükümetinin beyannamesi etrafında OE ar amma aranan — ar LEE Demokrasiye karşı harp ilân edildi! Ve bütün sol cenah şiddetle hücum ediyor Kabinenin beyannamesine, Liberaller ve | Berlin, 5 (A. A.) — Reisicümhuru» Müyiştaz'ın feshine nit olan beyanna İ, Almanya'da yapilan son inti habat. ile vücuda gelen meclisin şim iki terkip tarzının, milletin haki. u emel ye temayüllerine mutabık İlahmadığını göstermiş olduğunu Tetmektedir. oTeşrii (ointikabatın tası tarihi esaslı olarak gelecek hafi tesbit edilecektir. Hükümetin beyanname- sine hücum Berlin, 5 (A. .4) — Yeni hüküme - tin Darlâmento huzurunda hükümet yannamesini okumaması, cümhu - tin ilânmdanberi ilk defa olarak bulmaktadır. Liberal mehafil ile fırka ayrılığı etilmeksizin bütün sol cenalı men Sapları, OVon Papen hükümetinin Myannamesini demokrasiye karşıa - $k bir ilânı harp gibi karşılamakta « “Berliner Tagabblatt,, Yanları yaziyor: “itler Ne Hugenberg memnun olabilir -| Kr. Fon Papen'in, okuyacağı beyanname Vaymar'dan beri Almanyn'da tahaldenk| #tirilen bütün mülerakki efkâra karşı bir mehişetinde olan bir vesika de) elk örn ikna, erme. etme - inin sebebi ülüytkda anlaşılabilir. | Meükür gazete, makalesinin mile | akip, kısmında, hükümetin fırkalar - tamamen ayrı ve müstakil olarakİ o — gazetesi, Cevat Bey gömüldü Sabık Varşova büyük elçimize yapılan cenaze merasimi A ia Arşova büyük elçisi iken ve- en ve evvelki gün şebri-z 2a Ne Baz getirilen Cevat beyin ce- Ca, merasimi dün yapılmıştır. ME dün saat on buçukta Yin Wmün kayın pederi Halil be- iye dairesi arkasındaki | bundan, ancak Yukarıda Cevat Beyin tabutu, aşağıda censze merasiminde bulunanlar Alman Başvekili Fon Papen hareket etmek arzusunu izhar ettik - ten sonra milletin kararına neden ih - tiyaç hissettiğini, kendi kendine sor - maktadır, Bu gazete, bunu yazdıktan sonra, Fon Papen ile Cene - ral Fon Şlayşerin intihabat netayleini bilmemezlikten gelmek istedikleri ve netice, kendi arzularına (muvafık çıkmazsa o zâman birdörbel hükümeti | Alttarafhı Sinci sayfamızda | . evinden ( kaldırılmıştır. Cenaze merasiminde Vali Muhittin bey | kolordu komandanı Şükrü Naili | paş, Vali muavini Ali Rıza bey, belediye reisi muavinleri, şehir | meclisi azaları, Hariciye vekâleti ! namına muhtelit mübadele ko- | Yeni Yunan kabine | sini nasıl teşkiletti? Atina 5 (Hususi) — Reisicüm- bur yeni kabinenin teşkilini ek- seriyet fırkası Reisi M, Venize- İ losa tevdi. etmiş, mumaileyh de | bu vazifeyi kabul eylemiştir. M Venizelos bu sabah saat ona ka- dar yeni kabine İlistesini tanzim etmiş olacaktır, yeni kabineye hariciye nazırı ve Başvekil muâ- vini sıfatileM.Mihalâkopolos, da- hiliye nazırı sifâtile Gpdiin maliye nazırı sıfatile Barlaseses muhakkak olarak gireceklerdir. adliyeye Patridisin, milli müdafa- aya Preveze meb'usu Havinisin, muaveneti içtimaiyeye o oktor Vardovulusun, milli iktisat » Kas- topolusun, o nafiaya Valalasın, maarife Kuçupetalaşın getirilmesi kuvvetle muhtemeldir, Makedon- ya valiliğine . ceneral OGonatas, ipir valiliğine Evrive, Girit vali- liğine Askutis getirilecektir. M. Venizelos flebit | hastalığından mustarip olduğu cihetle yeni na- zırların tahlifi bu sabah kendi evinde icra edilecek, müteakıben yeni nazırlar hariciye nazırı ta- rafından Reisicumhura takdim olunacaktır. M. Venizelos fazla meşguliyetlerine rağmen vaki olan nazikâne davete icabetle ileride. bir kaç gün kalmak öze“ re Yalovaya gidecektir. Romanyada Kabine buhranı Bükreş, 5 (A. A.) — M. Titu- lesco, sarayda, kralla 3 saatde- vam eden bir mülâkatta bulun muştur, Mumaileyh, saraydan çıktıktan sonra, matbuat mümes- sillerine kabine teşkili hususun daki gayretlerinin âkim kaldığı zihabini verecek beyanatta bulun- muştur, Denizlide çilek yetiştirildi Denizli, 5 (Hususi) — Burada şimdiye kadar vetiştirilmesi bi- linmiyen çilek mabsulünün tami- mi için yapılan tecrübeler mu- vaffakıyetle neticelenmiş, ve eki- len çilekler mabsul vererek pa- zara çıkarılmıştır. misyonu reisi Şevki Bey, muhtelif sefaretlere mensup zevat, Galata- saray lisesi mezunlarından ve merhumun arkadaşlarından bir çok kimseler hazır bulunmuş- lardır Tabutun önünde çelenk- lerle muzika, arkasında merasime davetli olanlar bulunuyordu. Bir asker kıt'ası ve polis müfreze- side tabutun yan taraflarında yürüyordu. Muzika matem havası çala, çala Beyazıt camiine ge- linmiş, burada cenaze namazı kılınmıştır. Namazdan sonra ce- naze otomobille Edirnekapıdaki şüheda mezarlığına götürülerek gömülmüştür, Lise ve ortamektep- lerin bâkalorya talebesi ve bütün meraklılar ! Tarih el kitabı çıktı an (6mcıay) 1932 kitanları idare tarafından VAKIT -1932 kuponu Ba kuponu kesip "saklayınız. İlk mektep talebesinden: SO tsnesini getirene inci sınıf 60 , dia so ,, " ,3 " 20 Ç ” 4-5 — ” hedive edilir. —— © Sayısı 5 Kuraş Alman Meclisi Dün Fesholundu Gün geçmiyor- ki polis istihba“ ratı feci bir oto“ mobil kazası ra“ poru vermiş ol- masın. Hemen her gün gazete“ lerin zabıta vu" kuatı sütunların da, otomobille rin sebep oldu“ ğu, bir, bazan birkaç (kişinin yaralanması, hat ta ölmesile ne- ticelenen kaza haberleri görülmektedir. Daha evvelki gün mini mini bir mek- tep talebesi, gözü kararmış bir şoförün delicesine sürdüğü ara- bası altında parçalanarak can verdi. Son günlerde, otobüs ve otomobil şoförlerinin seyrüsefer nizamlarını hiçe sayan bir sür- M. Venizelos Otomobil kazalarının sıklaşması üzerine Dün Seyrüsefer idaresine şiddetli emirler verildi Her gün bir otomobili kazası atle hareket ettikleri görülmüş- tür. Kaza istatistiklerinin korkunç bir şekilde kabardığım gören adliye dün Seyrüsefer idaresine seyrüsefer nizamlarına riayet et- miyen şoförler hakkında şiddetli takibata girişilmesi hususunda (Tütfen sayfay çeviriniz) Gobi çöllerinde ... Yazan: Sven Heden Türkçe»n çeviren: Ömer Riza Fevkalâde meraklı Bir seyahatname Büyük Türk medeniyeti Gobi kâşiflöri Urumça şehrinde Yakında “Vakıt,, sütunlarında tefrika edeceğimiz büyük eser, yanlız büyük ve beynelmilel bir kâşif olan Sven Hedenin değil, onunla birlikte çalışan, se- yahat eden ve bin bir macera geçiren bir çok ilim adamlarının eseridir. Sven Hedenile beraber jeolo- ji mütebassısı doktor Norin ve yardımcıları, arke- oloji mütehassısı Bergmen ve yardımcıları, 57 sene- lik ömrünün 34 senesini Mongolistanda seyahatla geçiren Unasn ve muavinleri ahvali cev mütehassısı doktor Hecude ve yardımcıları, Çin âlimlerinden profesör Hsu ve talebesi, gene Çin âlimleainden profesör Yuan ve talebesi ve sair zevat bulunuyor- du. İki yüzden fazla ilim adamından müteşekkil kafile Pekinden kalkarak (Gobi) nın derinliklerine kadar gitmiş, nice nice maceralardan geçerek ta- ribin en büyük sırrını keşfe muvaffak olmuştur. Türkün ilk ana yurduna ait olan bu seyahatsame her Türkün merak ve istifade ile okuyacağı bir eserdir. Deri