3 Temmuz 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

3 Temmuz 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Riyaziye Tabiye Yabancı Dil Askeri davetler 328 doğumlular Eminönü askerlik şubesinden: 1 — lk yoklama muddeti hitam bulan 328 lilerin son yoklamalarına 5 © Temmuz 932 den itibaren Sultanahmet rai karşısındaki şübe binasında baş- © İahacaktır. 2 — Bu meyanda ehvali sitihiye veya tahsili dolayısile ertesi seneye terk edilmek suretile 328 Jilerle muayeneye tabi bulunanla m veya şimdiye kadar hiç “yoklama görmemiş diğer doğumluların yoklamaları da yapılacaktır. 3 — Bild sebep yoklamaya gelme #yenler hakkında pera cezası tatbik Olu- “nâcağından hastalık, ve mahpusiyet gibi esbap dolayısile son yoklama müddetin- © “ce yoklamaya müracaat edemeyceeklerin > vesalki musbite ile şvbeyi keyfiyetten | “haberdar etmeleri lâzımdır. 4 Gerek izdihamı ve gerekse e#- ,nan erbanımın iş ve güçlerile meşkul Olmularını teminen her vahiye mintıkası esnin erbabına aşağıda izah edildiği Üzere ayn ayn yoklama müddetleri tıh- #is- edilmiştir, ba müddetler haricinde Mufacast olunmaması. 5 — Her gün yoklamalar saat (9) dan (12) ve (13) den (18) e kıdır ya pılacatur. © — Peişembeden gayri her gün öğleden evvel yerlilerin ve öğleden son- ra yabancıların yoklamaları icra kılına caktır, Persembe günleri sırf mektep talebe lerinin yoklamalarına tahsis edilmiştir. 7 — Yoklamalır numsro sırasile yapılacığından her gün (830 dan) 19) kadar şube binasında o gün yoklamılan Yöpılacaklara numero tevzi olunacakur. $ — 328 doğumlularla muameleye tabi bulunanlarla şimdiye kadar hiç yok- ama görmemiş efrat nufus cüzdanlarını ve (3'çer) kıt'a resimlerini mektep efen- “dileri birer (Yabancılar 9 şer nusha) mektep vesikası veya şehadetname su- retlerini beraberlerinde getireceklerdir. 9 — Mınukalara tabsis kılınan müd- detler berveçhi atidir. A — Kumkapı 'nufusuna mukayyet bulnnanlar : 5 ilâ 14 Temmuz akşamına kadar, B — Beyazıt nufasuna mukayyet bu- “sam 16 ilâ 24 Temmuz akşamına r. G — Alemdar mufusuna mukayyet bulunanlar : 25 ilâ 31 Temmuz akşa- mina kadar D — Küçükpazar nufusuna mukay- yet bnlunanlar: 1 ilâ TI Ağustos akşa- mına kadar. H — Sirkeci merkez nahiyesi nulu- suna mnkayyet bulunanlar: 13 ilâ 21 Ağustos akşamına Kadar. “ Kadın ve doğum hastalıkları Mütehassısı : Doktor Hüseyin Naşit | Türbe, eski Hilâliahmer binası / | No.l0Te 2627 Nektar K. Zaruhyan Hanımlar Biçki ve Dikiş Dersanesinin talebe sergisi ümsma açıktır. Duhuliye yok- tur. (3270) | Fizik-Kimya Türkçe Edebiyat Felsete-içtimaiyat Tarin - Coğrafya — 8 — VAKITS Temmuz 1937 —— «Hayriye Lisesinden, Bakalorya Ve Sınıf Dersleri İkmal İmtihanlarına Hazırlık Kursları Bütün Türkiye Lise ve Orta mektepler giren talebenin muvaffak olmadığı gruplarla diğer sınıflar talebesinin ikmale kaldığı dersle- birinci ve ikinci re hazırlık kursları açılmıştır. Hayriye Lisesinde açılan bu kurslar aşağıda isimleri yazılı memleketimizin kıymetli muallim- lerinin teşkil ettiği talim heyeti tarafından idare edilecektir : .—...... sokağında As, M. Sa, Al, komisyo- nu ilânları Harbiye mektebi hastanesile Süvari Binicilik mektebi ihtiyacı için 24200 kilo süt aleni müna- kasa suretile satın alıcacaktır. Münakasası 6 Temmuz 932 Çar- şamba günü saat 16 ya kadar Tophanede Merkez kumandan- lığı satın alma komisyonunda ic ra kılınacaktır. Taliplerin şartna- mesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de musyyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (16) (2612) ... Harbiye mektebi ibtiyacı için 500 kilo teni müna- reyağı ale i kasa suretile satın alınacaktır. İ Münakasası 6 Temmnz 932 Çar- şamba günü saat 16 ya kadar || Tophanede Merkez kumandan- | lığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şart- bamesini görmek için komisyona | müracaatları ve iştirak için de mwayyen vaktinde komisyonda hazız bulunmaları. (14) (2610) ... Kilo 4300 Semiz otu Taze bakla Ebginar Taze fasulya Taze kabak Patlıcan Taze bamya Kırmızı domates Ispanak Dolmalık yeşil büber Salça adet Limon Kuru soğan 9500 Patates Harbiye, Süvari ve Topçu Nak- liye mektepleri ihtiyacı için yu- korda yazılı sebzeler kapalı za; suretile satın alınacaktır. Müna- kasası 5-Temmuz-932 salı günü saat 14,30 da Tophanede Mer- kez Kumandanlığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müracaatlar ve iştirak için de şartnamesi veç- hile bazırlıyacakları teklif mek- tuplarını ihale gününün muayyen vaktinde komisyon riyasetine ver- meleri. (13) (2609) » # Meşe kömürü 15000 Harbiye mektebi 1600 Süvari binicilik mektebi 4600 Fen Tatbikat mektebi 2000 Topçu Nakliye mektebi 2. Yukarda mahaller için hiza- İ pe yazılı miktarlarda 23200 İ kile meşe kömürü bir şartname- i de aleni münakasa suretile satın alınacaktır. Münakasası 5 Tem- muz 932 Salı günü saat 16ya i kadar Tophanede Merkez ku- mandanlığı satın alma komisyo- nunda icra kılınacaktrı. Taliplerin şartnamesini görmek için komis- yona müracaatları ve iştirak içinde muayyen vaktinde ko- misyonda hazır bulunmaları. (20) (2616) devreler mezuniyet Hasan Fehmi ve Haydar Niyazi Beyler Ali Hikmet ve Hulüsi Beyler Doktor Ziya Cemal Bey Ali Sedat Bey Hilmi Ziya Bey Mükrimin Halil ve Necmettin Beyler ? Narullah Ata ve Şabap Beyler Kurs 10 Temmuz Pazar günü başlıyacaktır. Fazla tafsilât ve tedris hakkında malümat * almak istiyenler hergün Saraçhanebaşında Münür Paşa ne ANAKARA meüracaat etmeleri YUNMANANEMNENMN LE. 9 İ 5 imtihanlarıma O Hayriye Lisesi Müdürlüğü: SEYRiSEFAİN Merkez! Idaresi Galata köprülaşı B 2623 Şube A, Sirkeci Mükürdir zade Han 29640 Izmir - Pire - İskenderiye postası 2 (Ege) 5 Temmuz Sah 1lde Ga- lata rıhtımından. | Trabzon Postası (Karadeniz) 6 Temmuz Çar- arşamba 18 de Galata rıhtı- mından Izmir - Mersin postası (Konya) 6 Temmuz Çar- şamba 10 da idare rıhtımından kalkarlar, Izmir Ekspres postalarında: Istanbul - Izmir ücretleri Kr, 1 inci kamara 1500 2 inci, 1000 3 ünü ,, 800 İİ Güverte 300 Mersin postalarında Istanbul - İzmir ücretleri Kr. 1 inci kamara 1000 2 inci ” 800 Güverte | Güverte o 300 (3035) | amm amma aaa İSadıkzade Biraderle ri Vapurları KARADENİZ POSTASI Ee Thm: Pazartesi günü akşam saat 18 de Sir- keci rıbtımından O bareketle (Zonguldak, İnebolu, Ayancık Samsun, Ordu, Gireson, Trab- zon ve Rize) ye azimet ve aynı iskelelerle Göreleye uğ- rayarak avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet hanı altında acen- talığına müracaat. Tele. 22134 VAKİT Adres: Istanbul Ankara caddesi Vakır yurdu. Telefon: Yazı işleri 24379 ve 23872 idare 24370. Posta kutusu: 46 Telgraf : Istanbul Vakır bone şartları; TN 12 Aylık Dahilde 150 400 750 1400 Kuruş Hariçte - (o £00 1450 2700 lân şartlarımızı Sai Resmi © Husus! Satırı 10 Kş 12,50 Kş. Santim 30 . 25 Küçük ilân şartlarımız: l y . a 1-14 Defah İ) s0 “065 75 o 100 Kuruş A —Abonelerimizin her üç aylı ığı için bir dela meceanendir K — 4 sit geçen İldnların fazle satırı için 5 kuruş zammolunur, VAKIT MATBAASI Fatih Malmüdürlüğün- İLE Bu KATİLİ ÖLDÜRÜNÜZ! Bir sivrisineğin sokmasile hastalanıp ölmek kesretle vuku bulmaktadır! Tedavisi müm- kün olmıyan bummalarla sıtma her ens binlereö kişinin ölümüne sebebiyet verirler, Bu hastalıklar ise hunhar sivrisineğin ka- aatları vasıtasile bize gelirler. sivrisineğin getirdiği bu ölümden kendinizi koruyunuz. Sinek , sivrisinek ve bileümle haşaratı sür'atle vo ket'i surette öldürmek için en emin vasıta, bilün dünyaca tanınmış olan FUT'tir. Sarı renk ve siyah çizgili teneke üzerindeki asker resmine dikkat ediniz. Şayet mühürlü teneke üzerinde bu resim mevcut değilse aldığınız mal #LIT değildir. Umum! Deposu: 1. BERT ve ŞÜREKASI İstanbul - Galata Voyvoda han istanbul ilânları Adalar Belediye Şubesinden: Fıkara cenazelerinin defnine mahsus olmak üzere Büyükada İslâm kabristanında altı adet lâ- hit inşası münakasaya konulmuştur. İnşasına talip olanların be- deli keşli olan 329 lira 72 kuruş Üzerinden teminat akçelerile beraber “28 Temmuz 932 Perşembe günü saat 16da daire En- cümenine muracaatları,:» - (3059) Istanbul Belediyesinden: “Yaz mevsimi dolayısile muhtelif yer- lerde açilan bahçe, gazino ve saire gibi mesire mahallerinin ta- rifeleri belediyece tetkik ve tasdik edildiği halde bunlardan ba- larında musaddak tarifeye riayet edilmediği görülmüştür. Halkımızın bu kabil mahallerde behemehal musaddak isteyi istemeleri ve fazla para talep olunduğu takdirde en yakın Z. mevkilerine bildirmeleri ilân olunur. O (3058) Deniz Leyazım Satınalma Komisyonundan: 6000 Ton Rekompöze kömürü : Kapalı zarfla münakasası 25- Temmuz - 932 pazartesi günü sayt İdte, 17400 Metre yerli Kirpas: Kapalı zarfla münakasası 25 Tem- muz 932 pazartesi günü saat 16'da. Deniz kuvvetleri ibtiyacı için salın alınacak olan yukarda miktarları yazılı malzemenin hizalarındaki gün ve saatlerde mü- nakasaları yapılacağından şartnamelerini görmek istiyenlerin her gün ve münakasaya İştirak edeceklerinde münakasa günü usulü mevzuasına tevfikan hazırlıyacakları teminat ve teklif mektupla” rile birlikte Kasımpaşada Deniz levazım satınalma komisyonuna müracaatları. (3008) Beyoğlu ikinci noterliğine Efendim. Beyoğlu dördüncü Noterlikçe 23-K.Evvel-931 taribinde re'sen tanzim edilmiş olan mukavele ile tesis eylemiş bulunduğumuz (Seyit Oğlu Doktor Mehmet Emin ve mühendis Ahmet Ke- mal eczayı tıbbiye ve kimyeviye fabrikası) şirketini bu kere bu günkü tarihle dairenizden re'sen tanzim ettirmiş olduğumuz senet- le fesheylediğimizden keyfiyetin usulen ilânını talep ederiz, Sabik istanbul Şehremini Dr. Melr met Emin ve Galatada Mumhane cake sinde Gü Nocda Maden Mühendisi Ahmet Kemal Belediyesi den: Her üç şekildeki Krem Pertevi Eyüpte Defterdarda askeri Sahibi: Mehmet Âsım. Umumi Neşriyat müdürü: Refik Ahmet dikim evinde kâin milli emlâk- ten bakkal dükkânınm bir sene müddetle icar müzayedesi bir ay zarfında pazarlıkla intaç edi- lecektir. İIsticarına talip olanların salı günleri saat onda müzayede ve ihale komisyonuna müracaat- ları, (3057) cilde olan menafii itibarile kış yaz istimali ihmal etmeyiniz. Sıhhi yemekler - Buzlu içkiler FRİiGECO 18 ay vade ile ta SA TİE