6 Temmuz 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

6 Temmuz 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

| SPOR Haber Fransızlarla son maçta Muhtelit takım, nasıl kurulmalı, fikrimizi yazıyoruz Rasing takımı bir gün sonra üçüncü ve sonuncu maçını Gala- tasaray - Fener muhtelitile ya- pıyor. Bundan evvelki maçların ver- diği neticelere göre, Cuma günü Kadıköyündeki sahada yapılacak bu son maçın çok fevkalâde he- yecanlı olacağı o muhakkaktır. Çünkü gerek o Fenerbahçe'nin Fransızlarla o berabere kalması gerek Galatasasayın bir sayı farkla mağüp olması, kat'i ve tatmin ©dici neticeler halinde değildir. Misafirlerimiz, | ikinci maçla bütün hararetli merakı- mıza, rağmen ilk maçtan daha yüksek ve daha kudretli görün- mediler. Gerçi muhacim hatları, Vababı istihlâf eden Fransız ©- yuncusu dolayısile daha süratli ve daha ateşli idi, Fakat gene bir çokları gördüler ki Vahabın isteksiz oynaması rağmen $o- ğuk kanlılığı ve itidali birinci maçta Fransız muhacim hattının sevk ve idaresini daha âhenkli ve daba teknik bir halde gös- termişti. Rasing tak,mının, son kozunu oysaması itibarile Cuma günkü maçte bütün gayretini ve bilgi“ sini göstermesi 'âzım geliyor. Müsafizler bol bol dinlenmiş ola- rax gabaya çıkacaklardır. Hem bu saha Taksimde şikâyetlerini mucp olan sert toprakda de gildir, İstedikleri gibi çimenli bir sahadır. Bu itibarla sabanın de- ğişmesi daha çok Fransızların sine olacaktır. Çünkü bizim takımlar daba fazla Taksim sa- h âirin alışmızlardır. Diğer ta- raftan Kadıköy sahasının Fran- sızlar lehine olan bir ciheti da- ba vardır. Genişlik. Süratleri müthiş olan ve açıkları vazıta- sile oynıyan Fransız takımı bu geniş sahada daha çok ser- bestii harekete malik olacak ve binaelice bizim müdafaa hatla- LE gey müşkülâta uğrıyacak»- KARA ER a dığımız takrie b e Zade Ve va de- buraktığımız İyi intihar esi lamak için bu mecburuz da., Şu takdirde me telit takımı Dasl kurmalıyız? Işte üzerinde durulacak z Tefrika No:38 Kröger öğle yemeğini yedik. ten veya akşamları daireyi ka. padıktan sonra gelir ye be lanurdu. Tiyatro biletleri, © çekler, şekerlemeler getirir, ar- zularını sorar onunla beraber sütlü kabve içerek gevezelik ederdi. Heriften hoşlanmıyordu. Fakat herif iyi Fransızca konuşuyor ve gitgide Nataşanın esrarına mab- rem olüyordu. Genç kadın ona, Ştravsın met“ resi olmadığını, fakat onun da- veti üzerine on sekiz ay bera- ber yaşadığı bir Japonyalıdan ayrıldığını anlatmıştı. Bu ada- mın tekrar yanma gitmek hissi durmadan içini gemiriyordu. Tagaminin resmini görünce Kröger şaşırmış kalmıştı. Nataşa Zavallı Avni, henüz oynışamı- yacak bir halde olduğundan ka- İede Hüsamettin duracaktır. Bu muhakkak defanse gelince, biz bu hattın T. Yaşar şeklinde tesbitine taraftarız. Mitat olma- dığına göre bu gekli zaruri de buluruz. Çünkü Tevfik sürat ve intikal sürati itibarile Ziyaya fa- iktir, Maçı, muhacimlerimizin ol- İ düğu kadar müdafilerimizin sü- rati sayesinde (kazanacağımızı düşünmeliyiz. Bundan sonrâ sıra haf hattına giri, Zannediyoruzki Muzaffer ibat, Fikret hattına çok kimse itiraz etmiyecektir. Bu hat en yakın tecrübe edildiği maçlarda iyi neticeler vermiştir. Muhacim hattına gelince, bu kısmın üze- rinde en çok münakaşa edilecek bir hat olduğu muhakkaktır. Biz- ce en iyi muhacim hattı; L. Mehmet, Alâeddin, Zeki, K. Faruki, Rebii hattıdır. He- nüz hiçbir oyuncunun lâyıkı veç- hile sağ açık mevkiinde yerini tutamadığı Mehmet Salim beyi tekrar eski mevkiinde oynatmak zaruridir. Ve bununimkânı bu- lunmalıdır. Alâeddin, bir kaç fe- na İecbrübeden sonra son maç- ta mevkiini tekrar doldurabile- ceğini gösterdi. Zeki beyin de henüz rakipsiz olduğunu tekrâ- ra hacet yoktur. Sol iç mevkiine gelince bu mevki üzerinde bir hayiı durulabilir. K. Faruki- se- bebi nedir bilmiyoruz - son maç- larda eski kabiliyetini göstere- miyor, Bununla beraber kendisinin muhtelit takım maçlarında, Ga- latasaray takımından daha çok muvaffal: olduğu da görülüyor. Kendisi Fikret, Nihat ve Rebii ile anlaşma itibarile mükemmel- dir. Şu halde Kemal Faruki bir- birlerile anlaşmış bir takımda i mükemmel bir oyuncudur, neti- cesine varabiliriz. Daha başka bir izahla, Kemal Farukinin oy- naması, yanındaki ve arkasındaki Oyuncuların vaziyetlerine tabidir, denilebilir. Bununla beraber, bu şekil mu- vaffak olamadığı takdirde maç esnasında Niyaziyi ve daha iyisi Cevadı hafa vererek Muzrfferi bu mevkie çekmek münasip ola- bilir, Eger bu takim, Cuma günlü Fenerbahçe gibi, çalımsız ve gös- terişe kapılmayan bir maç verirse, zannediyoruz ki muvaffak ola- bileceğiz. ona Tagami'den aldığı mektup- ları göstermişti. Bunları bir el çantasında ibtimamla saklardı. Mektuplarda Çortik'in hastalan- dığı, öksürdüğü, köpeğe iyi bak- mak için odasına aldığı yazılı idi. Japoriyali genç kadını “kala mii kırmızı kan olmamakla,, ttibam, ediyordu. İki ayda döne- oya söylemişti. Halbuki a Gl perl. gideli Nataşa Japonyalıları a insanlara benzemediklerini gra ger e kalatıyorda, Onlar mağrur- Elemlerini hiç bir vakıt açıkca söylemezler, Tagami hayvanları sevmediği halde köpeği odasın- da yatırıyordu. Şu halde Nata- şanın gaybubetinden büyük bir 4 Viya- iki buçuk ay ok leri e. eneeemamere sararma sne! Kongre kupası Istanbul - Ankara muhtelitleri Istaabul, $ 'A.A) — 15-Temmuz-932 cuma günü Kadıköyünde Fenerbahçe suadında Kongre Kupası nihat müsaba Kası Ankara. İstanbul muhtelitleri ara- sında icra olunacakur. Ayni günde Bey- koz Vefa Kumkapı takımları mıntaka birinciliklerindeki © derecelerinin tayini işin karşılaşacaklardır.. Bu münssebece tevzii mükafat da icra kılınacaktır. Proğ- ram aşağıda göstetilmiştir. 1 Saat 15 te Vefakumkapı Beykoz müsabakası 2— Saat 17 de tevzii mükâfat Mıntaka futbol birincilik şildi İstan bulspor kulübü Mıntaka C. H. Fırkası şildi: Istanbul- spor kulübü Mıntaka futbol ikinci küme birincilik kupası Eyip idman yuvıs Mıntaka futbol ikinci takımları birin- Silik kupası; Süleymaniye kulübü. Mıntalia futbol ikinci takıtnları birin cilik kupası; Kasımpaşa kulübü. Mintaka Güreş birincilik kupası Vefa kumkapı kulübü Mükfatlar spor kıyafetile bazır bulu- nacak taktim kaptanlarına verilecektir. 3— Sant 17.30 da Ankara - İstanbul muhtelitler maçı Istanbul muhteliçi tebliğ edilecektir. Fransızlar şerefine balo Bu maçtan sonra iki kulübü- müz, Fransızlar şerefine Suadiye plâjında mükellef bir ziyafet ve- recekler bunu büyük bir balo ve eğlenceler takip edecektir. Vahap izmirde Rasing kulüple beraber şehri- mize gelen Vahap Beyin tekrar Fransaya dönmiyeceği ve mem- leketimizde kalacağı anlaşılmış- tır, Esasen bazı hissi zaruretler yüzünden Fransaya gittiğini an- İatan Vahap Beyin Rasing takı- rundaki vaziyetinin tabii olma- dığı görülüyordu. Vahap B., dün Ege vapurile İzmire gitmiş ve giderken; 5 — İzmire ailemi görmiye gi- diyorum. Yalnız Türkiyede ka- labileceğimi de söylüyebilirim , demiştir. Vahap: Beyin tekrar eski kulübünde yer alacağı tah- min ediliyor. Tenisçilerimizin galibiyeti Geçenlerde, Bulgarlarm da- veti üzerine Sofyaya giden te- nisçilerimiz orada çok dikkat ve alâkaya değer bir mavaffa- kiyet kazanmışlardır. Iki gün zarfında 9 maç Yapılmış ve bü- tün maçlar Türk tenisçilerinin kazanmasile ( bitmiştir. (Sedat, Şirin ve Suat Beyleri hararetle tebrik ederiz. iskrim birincilikleri Yarın İstanbul mıntakasının azap duyuyordu. Eğer yazdıkla- rının altındaki gizli mana araş” dırılırsa Çortiğin değil kendis- nin basta olduğu anlaşılıyordu. Kalbinizde kırmızı kan yok sözleri ve bana açıyınız çabuk avdet ediniz artık tahammöl edemiyeceğim. Demekti. Kröger burnunu kaşıyor, kadr nın gözlerini dikkatle diniliyor, sinem ıdan cevap gelinciye kadar bir karar ittihaz etmemesini tav- siye ediyordu. diyordu ki: — Sizin küçük tecrübeniz çok hoşa gitti Senemara'nın vazu sab- nesi Ösvald gelecek filmde mü- him bir rol alabileceğinizi temin etti. Bu kadar çabuk yıldız ok mak büyük talihe tevakkuf eder, Istidadınız var. Güzelsiniz. M mafih bu seri muvaffakıyeti Hügo Ştravs'e medyun olduğu- Duzu unutmayınız. Sizinle alâka- dar olduğunu ve filme sermaye koyacağını biliyorlar. Yalmz ar- tık maz ve işveyi bırakınız. Pat- kadrosu bilâhara a —5 — VAKIT 6 Temmuz 19372 — İlLondrada yeni bir Darül- fünun binası yapılıyor Londra Darülfünunu yeniden yapılmaktadır. Sebebi şimdiki Londra Darülfünununun kendine ait bir yurda malik olmayarak Imparatorluk müessesesinde ay- rılan dairelerde çalışmasıdır. Bu dairelere Darülfünunun 12,000 talebesi sığmıyordu. Rokfeller yardımı ile yeni Darülfünun için İ on dönümlük bir arsa alınmış ve resimde görülen tarz kabul olun- muştar, Yeni bina, Darülfünunun kırk fakültesinden başka talebenin diğer içtimai bütün faaliyetlerine kafi gelecektir. Yeni bina iki üç milyon isterline mal olacak ve İ yavaş yavaş inşa olunacaktır. Abdülkadir kemancı, karısı da Peşteden Deyli Ekspres gazetesine şu | malümat veriliyor. “1925 te güzel birini bir Macar iş adamına kap- tıran Sultan Abdülhamit zade prens Abdülkadir, aynı adam ta- rafından yeni bir tecavuza uğra- mış ve bu adam Abdülkadirin karılarından birini daha kap | mıştır. Abdülkadir on sene evvel bu- raya gelmiş ve bir yığın altın ve mücevher getirmişti. Abdülkadire refikası Hatice Mediha H. da refakat ediyordu. Ikisi 1916 da evlenmişlerdi. Para kiymetini bilmiyen Ab- dülkadir, servetini şuna buna kaptırmıştı. İskrim birincilikleri, Galatasaray lisesi konferans salonunda yapı» lacaktır. Müsabaka'ara saat 18 de başlanacaktır. Gulllemenet ve Cosselin'in hâva seleri Le Bourge, 5 (A.A) — Mira- ralay Guillemenet ile binbaşı Cosselin büyük keşif hareketle- rine mahsus bir tayyareye bine- rek 3ğncü tayyare alayının mer- kezi olan tayyare karargâhından saat 4te hareket etmişlerdir. Bunlar evvelâ Bükreşe gidecek- ler, sonra Avrupa etrafında bir devir yapacaklardır. Fransız sefaretinin ziyafeti Fransız takımı oyuncuları şe- refine bu gün Fransız sefaretin- de bir öğle ziyafeti verilecektir ron her ziyaretinde ağ ladığınızı bana söyledi. bareketi olmadığını siz de bilir- siniz. Böyle yapmakla onun sev- gisini fazlalaştırmıyorsunuz. Ken- dinizi biraz toplayınız canım. Şimdi Senemara'ya sermaye ver- miye evvelki kadar haves gös- termiyor bana gitmeden evvel dedi ki: “Canım şu küçük te is- tediğini bilmiyor. Adeta benimle beraber olduğu zaman canı sıkı- liyor. Ben onu zorla getirmedim yal Eğer çok üzülüyorsa İstan- bula dönsün...,, Siz de anlarsınız | yal Böyle zengin bir adam araş- tırmıya, yalvarmıya lüzum gör- mez. Binlerce güzel kadın etra- fında mekik gibi dolaşır. Ümit ederim ki bu res'mle bu mek- tupları ona göstertmediniz... Önünüzde parlak bir istikbal var. İyi düşününüz. Sinema yıl- dızı olacaksınız. Bütün cihan perdede sizi takdir edecek, ga- karılarındah | rakkase! | Tam Abdülkadirin mali vazi- İ yeti berbat olduğu sırada, macarli bir iş adamı, onun karısını ka- çırdı ve Abdülkadir ikinci karısı Meziyetle kaldı. Abdülkadir parasını kaptırdık- tan sonra Budapeştenin en mü- tevazı mahallelerinden birinde ikamet ediyor ve bir barda ke- man çalıyordu. Çok geçmeden Abdülkadir bu işi de kaybetmiştir. Geçenlerde Abdülkadirin ka- rısım (kaçıran macar zengini kendisine müracaat ederek af dilemek istemiş, neticede ikisi tekrar dost olmuşlardı. Çok geçmeden, Abdülkadirin karısı Meziyet, Macarı sevmiş ve Abdülkadirin zabitiya Vüku-” bulan iş'arına göre ikisi birlikte kaçmışlardır. Macarlı zengin, Meziyet Ha- nımı, gece klüklernden birine götürmüş ve onu orada rekkase olarak kaydetmiştir. Klüp yaptığı ilânlarda Mezi- yet Hanımdan şu şekilde bah- I sediyor: “Devletlâ necabetlâ prenses I Abdülkadir, Paris bp fakültesi pröfesörle- rinden M. Lemâitre yakında şehi- rimize gelerek Haydarpaşa tıp fakültesinde kanser hastalığı ve tedavisi hakkında bir konferans verecektir. zeteler resimlerinizi basacak ve İ sizden babsedecek. Bir buçuk Bunun pek boşa gidecek bir | milyonu olan sevimli, güzel, he- nüz genç bir aşığınız olacak, Onu da madiren göreceksiniz, Nasıl olur da bunları göz önüne getirmez, istikba'siz, parasız bir sıskaya gönül bağlarsınız? Ah yavrum. Eğer kadın olsaydım, gözleriniz, tebessümünüz, yirmi yaşımız bende olsaydı bir an tereddüt etmez, parlak âşıklar bulurdum, Sözümü dinleyiniz, ben size dostluk ediyorum. Na- sihatimi kabul ediniz. Istikbalde bana teşekkür edeceksiniz. Sinemaya girecek misiniz, gir miyecek misiniz? Osvald son sö- zünüzü bekliyor. Onun hazır baş- ka bir yıldızı daha var. Bir film çevirmek büyük sermayeye mü- tevakkiftir, Eğer Hügo Ştravs'ın iştirakinden emin olmazsa öteki- ni alacak ve siz bu nadir bulu- nur vesileyi kaybedeceksiniz. (Bitmedi)