8 Temmuz 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

8 Temmuz 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 —VAKIT 8 Temmuz 1932 Mahkeme ve ———— — — — İstanbul dördüncü icra memur- Tuğundan : Abmet Salim ve Filipos efendilerin Niyazi efendiden borç aldıkları 750 li- raya mukabil merhun Bakırköyünde Ce- vizlik mahallesinde hamam sokağında 4:6 numaralı maa dükkân hane birinci ihalesi yapılmak üzere otuz gün müddet- Je mevkii müzayedeye vaz olanarak 200 Kirada islibi uhdesinde olub, bu kerre yüzde $ zam İle ve 15 gün müddetle ihslei katiye müzayedesine vaz olunmuş tur Hududu ; Sağ tarah Rasim Efendi ve Ayşe Hanım dükkâm, sol taralı w- mumi bâlâ,arkası Mehmet Beyin haneleri, cephesi Hamam sokağı İle mahduttur. Mesahası 96 metre murabba arazi- den 43 buçuk metre murabosm dükkân ve hane 13 buçuk metre murabbat salaş ahır mürebakisi bahçedir. Evsafı : Dükkânm zemini çimento, kepenkleri alişap, bane bir antre bir sola Üç oda bir merdiven altnda bilâ ve bahçede bir sarnıç bir kapı bir salaş alır ve fiç meyvadar fidan mevcut Olup Ismall Efendiye mabiye 7. dükkânda Avni Efendi $ lira ile kiracıdır. Kıymeti muhammenesi : 1150 Jiradır. Talip olanlar kiymeti mubammenesi- nin yüzde on nispetinde pey akçelerini mlarik o 929 - 52920 dosya nümarasirle 25.7.9032 tarihinde sase 14 ten 17 ye kadar Istanbul dördüncü icra memurlu- una bizzat veya bilvekâle müracaat cy- lerheleri ve fazla malömatın dosyamızda | olduğu ilân olunur. Yedinci icra memurluğundan : Paraya çevrilmesine karar verilen Cerrahpaşada kömürcü Salih Zeki efendi dükkânında 300 kiye kömür şehri halin 1J ci günü açık arttırma ile saat 12 den bire kadar mahallinde şatılacığından ha- nlunacak memurine müracıatları İlân *p Sulh Mahkemesi Ahkâ- ibsiye Hakimliğinden : wa Tahta Minare mahallesinde aşı Bereter sokağında 20 Nama: mede motasımlen sekin iken “1 Tarihinde hülcesten vefat eden Todori veledi Yani Efendinin iin ilân tarihinden itibaren Üç ay kanuni vessike istinad eden sıfat Köp Ya Ba. tevefla zimmetinde gerek esületen Ve gerekse kefaleten mlacaklari olan veya merkuma borçları bulunan ve her hangi bir surerle hak talep eden veya mirası hakkında malâman olanların kezalik ilân tarihinden itibaren bir ay zarfında mah- kemede açılın defceri mahsusuna İsimle rini kaydü tesbit ettirmeleri ve bu müd der zarfında alâcaklarını veya talep ettik- leri her hangi bir hakkı kaydü tesbit ettirmeyen zevaun mirasçılara ne şahsan ve nede terekeye izafeten murscâat ede- | meyecekleri malâmları olmak üzere key- fiyyet kanunu medeninin (534) (561) (562) ve 1560) uncu maddelerine tevfi- kan ilân olunur. Eyüp Sulh M. AH. Şahsiye Hakimliğinden : Evüpde Otakçılarda Fethi © Çelebi roahallesinin Fethi Çelebi caddesinde 60 Numarali Hanede sakin iken berayı (e- davi bulunduğu Bakırköy emr: Tefrika No.: 40 Defterin ilk sayfasına büyük ve muntazam bir yazı ile yazmağa başlıyor: “Yarabbi bana act! Bana doğru yo İu göster. Görüyorsun ki, ne büyük! azap çekiyorum, kendimi teslim ede- ceğim adam çok naziktir. Gözüme g5; züktüğü kadar da garip renkli de - gil. İyi kalpli, cömert. | Allahım, bana cesnret ver. Bun - dan sonra sık sık kiliseye gideceğim. Uzun ve büyük bir kadife örtü işliye rek kiliseye hediye (edeceğim. Bana aci Allahım... İl Bu sırada kapıcı telefon etti Hügo Ştravs yukarı Nataşa defteri kapıyarak bir çekmiye sakladı. çıkıyordu. | a ve 6 & 5 Dört saat sonra defteri gene | açıyor ve yazıyor: | “İş bozuldu. Zengin olmıyacağım, | Roz Nuvar ma getirimişlim. Kendimi gayet se « İ du betliydi. Şen durduğumu gördük - ! çe seviniyordu.. Kahveleri Icra ilânları | ve asabiye hastahanesinde bu kere vefat ettiği anlaşılan Hasan kızı Atike Servet banımın varislerinin İlân tarihinden itiba ren üç ay içinde kanuni vesilke istinad eden sıfatlarını mahkemeye bildirmeleri ve mütevelliye zimmetinde gerek - esale- ten ve gerekse kefaleten alacakları olan veya merkümeye - borçları bulunan ve her hangi bir süretle hik leo eden veya mirası bakkında malâman olanların kezelik ilân tarihinden itibaren bir ay zarfında mahkemede açılân defteri - mah» susuna kaydü tesbik ettirmeleri ve bu müddet zarfında alacaklarını veya talep ettikleri her hangi bir hakkı kaydü tesbit ettirmeyen zevâtın mirasçıya şahsan ve terekeye izafeten muracaat edemeyecek- leri malömları Olmek üzere keyfiyye kanunu medeninin 534, 56, 562 ve 569 uncu maddelerine tewfikan ilân o- İstanbul Asliye Ikinci Hutuk Hd. kimliğinden: Müddei Vasiliki Hanım: Bir bap hanenin agabet binti karabetin uhde- sinde iken vefatile Hafitleri vasiliki ile Nikogosa münasafaten intikali lâ zımgelirken müddei aleyh Nikogos Ef. müddeiyenin verasetini ketmede - rek mecmu hanenin kendi namına muamelei intikaliyesini icra ettirmiş olduğundan müddeiyeye nit nısıf his-, senin tenzili suretile kaydın tashihi| talehile müddelaleyh Nikogas Ef, a! leyhine ikame ettiği davadan dolayı usulen müddei aleyhe gönderilen âr- zuhal süreti mumaileyhin mezkür, ikametgâhı üç seneden beri terkedip) bir semti meçhule gittiği meşruhatile| bilâ tebliğ iade edilmesi üzerine sepke den talep üzerine Hukuk usul mu - hakemeleri kanununun 141 inci mad- desi mucibince mezkür arzuhal sü »| retinin bir ay müddetle müddet an - leyhe ilânen tebliğine tahkikat ha - kimliğince karar verilmiş ve arzuhal nüshai saniyesi mahkeme divanhane- sine talik edilmiş olmağla müddeti mezkür zarfında cevap vermediği tak dirde gıyaben icrai muamele edile < ceği malüm olmak üzere ilân olunur. K İstanbul 7 inci lera Memurluğun- an: Jorj Konstanten Dimitrindes e - fendinin müteveffa Yorgi Nomiko ve müteveffiye Zinovya ile (o matmnzel Fotini ve Aleksandros ve Maryos E. fendiler zimmetlerindeki (o alacağım- dan dolayı mahçuz olup Galatada) Sultan Beyazıt mahallesinde o Knlıç i çe I AN paşa caddesinde kâin atik 77, 79, Yatım mahkememize bildirmeleri ve mü- BL cedit 79, 81, 83 numaralı Nomiko hanı demekle maruf malümelhudut hanın tamamı otuz gün (müddetle mevkii müzayedeye vazedilmistir. Zemin kat: 83 numara o Tiryeste taşı mahzeni havi mağaza, $İ numa- ra kezalik Tiryeste taşı mahzen ve merdiven altı ve bir ardiyeyi havi han methali, 79 numara Triyeste ta. sı bir halâ ve bir depo ve çimento; döşeli camekân aydınlıklı o mahalde lukum makinesi sabit bir kasnak ve bir konsoldan ibaret fabrika tesisa - tı, Birinci kat: Orta yeri aydınlıklı, etrafı demir parmaklıklı ve sütunlu dört kısımdan mürekkep koridor ve bir aralık ve üzerinde sekiz oda bir halâ ve aralığında bir musluk ve hir merdiven altı vardır. İkinci ve üçüncü katlar (birinci katm aynidir, Yalnız ikinci katın bir! odasın, üçüncü katın iki odasının ö- nüne müsadif koridor kısmen came- kânla kapatılmıştır. Üçüncü kata kadar merdivenler, koridorlar Tiryes- te taşı döşelidir. Dördüncü katın mer) diveni ahşaptır. Dördüncü . kata ait azan : Mm. Rube fanski meşhur olmıyacağum, ne yapayım ka- derim bu imiş. İkinci bir şişe şampanya isledim. Onu da içtim, Kabahat bende oldu. Şen, hoppa, sevdalı olacağıma bu u - gursuz içkinin tesirile içimde ne var sa söyledim. (Kıral)a esrarımı anlat. tım ve Tagami'nin resmini gösler - dim. Çok nazik davrandı. Bana: “Ken- dinizi zorlamayınız o evlâdım!,, dedi. Oda etrafımda dönüyor: Sol “ilimle mi yazsam? Hayır. Yatmalıyım. Ah Her halde çok yazık ettim. Ne güzel başlamıştı. Yemeği oda. vimli gösteriyordum. Bana âşık oldu. içtikten! sonra büyük (imbaları (o söndürdük. İskemlesini bana yaklaştırdı, başımın ağrıdığını söyledim, kendisinden yat - mak için izin istedim. Mura hareket- lerimi görse beni alkışlardı. O, söyu-| 8 Temmuz 9 Temmuz 4 Rebiüevvel 5 Rebi. evvel Gün doğuşu 436 43 Gün taşı (943 1943 Sabah nama 32 3,10 1219 12,19 16,19 16,19 1943 19,43 21,4 2143 219 220 Yılın kalan Günleri i gs HAVA — Dün seaklık azami 25 asgari 15 derece olarak tesbit edilmiştir. Bugün rüz gür poyrazdan mütebavvil süratle ssecek, ha va eltseriyetle açık olacaktır. RADYO... İl Bayün —İ İSTANBUL -- 18 den 19 a kadar gramo- fon, 10,30 dun 20,30 a kadar Bedia Riza ha- nisan İşirekile saz, 20,30 dan 21 6 kadar gra Taofonla opera, 21 Gen 23 ye kadar İnci ve Belkis hanımların İştirakile sa7, 22 den 2240 ü kudur tango orkestrası, VİYANA (8172 m.) — 12.30 konser, 15 Piti, 17,80 konser, 21,15 musiki, 22,80 imu- siki, 23 dans. BÜKROŞ (3942 m) — 13 plak, 1846 haber, 14 pilik, 18 dana, 10 baber, 100 dans, 20 musiki, 20,20 plâk, 21 tiyatro, 32 orkestra, 73 plâk. ROMA (4412 my — 1345 musiki, 16,50 könaer, 2LAS musiki, 2,15 komser. BUDAPEŞTE (010,5 m) — 10,15 kon » ser, 13/06 çiğan muüsiklet, 18,20 konser, 21,53 konser. OSLO (10714 m.) — 19 plâk, 21 örkes tra, 29,15 kanser. MOSKOVA: (1304 m) —- 17,10 musiki, 18,10 musiki, 18,30 haber, 19,90 haber, 20,20 musizi, 23 feanmzea pegriyat. VARŞOVA: (1411 m) — 1345 plak 16,49 plâk, 18 konser, 19,20 mausiki, 21 kon- ser, 23 dana, PARİS (1725 m.) — TAS Şimnastik 838 Ahnastik, 845 jimnastik, 9 haber, 13 konfe rans, 13,30 plâk, 21,59 kronik, 271,45 Siyat To, 22,15 İnber, 22,30 konser, merdivenlerin sahanlıklar çini dö » şeli ve dördüncü katın kezalik ko - ridoru çini döşelidir. Birinci katta bir numürayı ihtiya. eden kısımda iç içe iki oda olup beher kısım üzerine; tesadüf eden daireler iç içe iki oda - dır. 25 numaradan 32 numaraya ka- dar koridor dahi dahil olmak üzere ikiye tefrik edilmiş olup arka kısmı zemini çini döşeli mozaik çamaşır tekneli demir maltız ocaklı mutfak - tır. Odadan mutfağa kapı olduğu gi- bi mutfaktan halâ aralığına da ay -| rıca bir kapı vardır. Üst kat orlasın da kırmızı çini döşeli kısmen tarası- dır. Hanın üstü Marsilya kiremidi ve dört cam aydımlıklıdır. Müstecirlerin kunturato müddetleri hitam bulmuş - tur, Bir odasında bilâ ücret hisse - darlardan Mihalaki ef. oturuyor. Ye- di odası boştur. 1, 2, 3, numaralar - da Şekerci Aleksandros ef. 19 Jira, 4, 5, 6 Lazaroviç ef. 25 Hira, 7.8 Hara- Iambos ef. 10 lira, 12, 13, Oskar ef.| 20 lira, 15, 16 Yorgiadi ef, 16 lira, 18, numarada Pistof ef. 10 lira, 19 Çar - kofski ef, 6 lira, 22 — 24 Parodi ef. 18 lira, ve son katın mecmuunda odâ| başı ef. Haralambos ef. 20 lira, zemin katta 83 numaralı mağazada Sotirim! di ef. 40 lira ve 79 numarada Değir-| meneloğlu ef, 40 lira mahbemah ver - mektedirler, Umum mesahası 2825; han binası 233; aydınlık mahalli 49,5) metre terbiinde ve tam kârgir olup! kıymeti muhammenesi kırk üç (obin nabilmekliğim için arkasını dönmüş «| tü, Aynada beni görebilmesini müm- kün kılacak bir vaziyet aldım, Saçla - rı omuzlarıma (dökerek en cazip tavrım takındım. Onu gözlüyordum. Siyarasını sık sık içiyordu. Ben te - lâş etmiyordum. Arkamda Anna Tav benden aldığım göğsünün sol tarafın da bir kedi işlenmiş gömlek vardı. Lâvanta süründüm. Bütün harekellerimi takip etmiş - fi. Yanıma geldi. Ellerini o yüzümde gezdirdi, bu hal beni tiksindirdi bir kadeh daha içmek istedim. Kendime kuvvet vermiye lüzum (görüyordum. Üst üste üç kadeh yuvarladım. O da içti, Sarhoş olmuşum. O anda birden bire Tagemiyi gördüm. Evet onu. Odanın içinde dimdik duruyordu. Ağ lıyarak yalvarıyordu: — “Yapmayınız bunu! Tagami sizi seviyor?,, o Sonra kayboldu. Evet inanılmıyacak şey. O nu gördüm ve sesini işittim. O va - kit bağırdım. Ştravs ne olduğumu gor! du. Beni affetmesini söyledim. Fa | kat İlliye ihanet edemiyeceğimi ar - tık anlamıştım. Tuhaf değil mi? İçime hemen bir hafiflik geldi, Kederimin sebeplerini Ge DİN ei ed, hilmi ..... Emniyet Sandığı Müdürlüğünde i Mahammin İkraz Merbunatın cins kıymeti o No 6210 84 ve müştemilâtı Eyüpte, Zalmahmutpaşa mahallesinde ve nev'ile mevki geç! ismi Halit Bey Debbağhane caddesinde atik 67, 69 ve cedit 67, 69, 67 numaralı dükkânı müştemil maa bahçe bir hanenin ta- mamı ve derunine tatlı su. cari nısıf masura Haydarpaşada mukaddema altuni za- de elyevm Hasanpaşa mahallesinde Nişantaşı sokağınd atik 29 cedit 51 numaralı maa bahçe bir hanenin ta- mamı, Boğaziçinde Anadolu hisarında atik otak tepe cedit saka başı sokağında atik 20 cedit 4 numaralı maa bahçe bir hanenin tamamı. Kadıköyünde Osmanağa elyevm Ra- simpaşa mahallasinde atik Duz cedit karakol hane sokağında atik 33 mü- kerrer cedit 80 numaralı bir bap ha- nenin tamamı, Eyüpsultanda Fethiçelebi mahallesin- de çayır caddesinde atik 29 cedit 13 numaralı maa bahçe bir hanenin ta- mami, Tophanede Süheylbey mahallesinde Topçular sokağında eski 499 yeni 481 numaralı bir hanenin tamamı. Kadıköyünde mukaddema Osmanağa elyerm Hasanpaşa Kurbağlıdere cedit mahallesinde atik Kurbağlıdere bi- rinci sokakta atik 6 mükerrer 6 cedit 8, 8-1 numaralı iki hanenin tamamı, Erenköyünde Sahrayı cedit mahalle- sinde istasyon caddesinde eski 30, 30, 30-1 ve yeni 30-2, 30-3 numaralı maa bahçe üç dükkân müştemil bir ha- nenin tamamı, Zeyrekte Kasap timorhan mahallesin- de Zeyrek caddesi pir Mehmetpaşa sokağında atik ve maa bahçe bir hanenin tamamı, Beşiktaşta o Meşrutiyet Nişan sokağında atik 30 mükerrer cedit 1 numaralı mahallesinde Hadiye H. cedit 55 numaralı bir hanenin tamamı, Ni Beykozda Yalıköy mahallesinde gazi- yuus sokağında atik 27 cedit 35, 35-1 numaralı maa bahçe dükkânı müşte- mil bir hanenin tamamı. Anadoluhisarında Göksu mahallesinde Kandilli sokağında Mehmet mal EF, ile Ayşe ve Fi ma H.! Şakire H. eski 7 mükerrer yeni 3, 5, 7 numaralı iki dükkânı müştemil bir hanenin tamamı. Yukarıda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hbitamınd tbocun ödenmemesi hasebile 6l gin müddetle satılığa çıkarıldığınd alip olanların veya fazla tafsilat isteyenlerin sandık satış ami liğine müracaat eylemeleri luzumu ilân olunur. (3179) yüz elli liradır. Talip olanların ve daha (ziyade malümat almak istiyenlerin kıymeti muhammenesinin yüzde on nispetin - de pey âkçesini ve 926 — 3618 numa rasını müstashiben dairemize müra - caat eylemeleri ve ihalei evveliyesi 11 — 8 — 992 tarihine müsadif per - mbe günü saat 14 ten 18 e Kadar era kılmacağından müşterilerin biz » zat veya bilvekâle dairede hazır bu- lunmaları ilân olunur. birer birer sayıp döktüm. (Kıral) ın bu kadar âlicenap olduğunu zannet - mezdim! O kendisini sevecek bir ka- dına lâyıktır. Ah! İtü! İti! Bilmem bana ne yaptınız. Yalnız bu akşam şunu an- ladım ki sizi müthiş suretle seviyo - rum, Sizsiz mes'ut olamıyacağım. Ya nınıza avdet ediyorum. Belki beni (o aldalmişsınızdır. Şu halde siz benden çok (o kuvvetlisiniz. Ben sizi aldatmaktan âcizim. Şu dakikada yanımda olsanız da dizlerinize kapansam... Bu (adamlar servet, şeref bana ne? Siz yokken be- nim kanım donuyor. Eğer iradem kuv vetli olsaydı sizi vektinde unutur - dum. Fakat iradem yok. Osman Bey sokağına döndüğüm zaman pişman o lacak miyam? İstanbula geldiğimden bir gün sonra sizinle konuşacak mev- zu bulamıyacağımı — biliyorum. Mü- talebatınız beni ezecek eminim. Fa - kat ne olursa olsun avdet ediyorum. Doğrusu kendi kendimden nefret et mekteyim. W Ertesi günü saat on bire doğ- ru Kröğer gelerek Ştravs ile olan Gi Sabiğ irtihal Mabeyn müşiri esbakı merb! Ferit Pş. zade İzzettin Beyin * fidesi Süade Hanım henüz ge” denilecek bir sinde iken, 9” sabah . Pangaltıdaki hanesin” fücceten velat etmiştir. Maç' kabristanına defnedilmiştir. Pangaltı Dandorya apartmanı No mülâkatın neticesini Nataşaf sordu. Nataşa bu mülâkatın * netice verdiğini anlatınca K şaşaladı. Genç kadın kat'i dedi ki; — Beni kabil olduğu ka€. çabuk İstanbula gönderiniz. nemada çalışmak istemi Kröger fazla ısrar faide miyeceğini anladı, Ve bu gidip Ştravse bildirdi. Mil omuzlarını silkti: — Daha iyi! Cehennemi” bine kadar yolu var.. Çabuk fediniz şu belâyı. Kröger küfürler sa Grandotele döndü. Film " lesinde mühim bir komisyon caktı, Onu kaçırıyordu. patrona yeni başlan metres bulmak lâzımdı. O " res hem ecnebi, hem de *ğ 7