13 Temmuz 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

13 Temmuz 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

w Maraş Çeltik Fabrikası YA, şirketinden : Şirketimiz heyeti umumiyesi 942 senesi Ağustos ayının 15 inei Pazar- tesi günü zevali sant onda şirket merkezi olan Maraş'ta fevkalâde olarak içtima edeceğinden şirket esas mukavelenamesinin aşağıda yazılı bazı mağ- delerinin tadiline ve halen sermayesi olan 120 bin liranın 158 bin Tiraya tezyidine müteallik bu içtimada Ticaret kanunu mucibince bir hisse sahi. binin dahi hakkı reyi bulunduğuna güre bilömum hissedaranın yevm ve sa- ati mezkürda hazir bulunmaları ilân olunur. Ruznamei müzakerat Şirket 6sâ5 mukavelenamesinin beşinci, on birinci, on ikinci, on ücüz- cü, on beşinci, on yedinci, on sekizinci, yirmi birinci, yirmi üçüncü, yirmi dördüncü, otuz dördüncü, otuz beşinci madüelerinin tadili. Maddelerin tadil metinleri berveçhiâtidir : Madde 5 — Sirketin sermayesi 158 bin liradan ibaret olup beheri beş Türk lirası kıymetinde 31600 hisseye münkasemdir. Heyeti Umumiyenin iş- bu sermayeyi | bir misli tezyit salâhiyeti olacaktır. Tezyidi sermayeye ka- rar verildiği zaman hükümete malümat verilecektir. Sermayenin bir mis - limden fazla tezyidi evşelemirde hükümetin muvafakatinin istihsaline mü. tevakkıftır. Şirketin ihraç eyliyeceği hisse senedatının mümüneleri ihraç - tan evvel tasdik edilmek üzere Iktısat Vekâletine tevdi olunacaktır. Ser - mâyenin tamamr Türkiye Sanayi ve Maadin Bankası ile diğer müessese - ler tarafımdan taahhüt ve imza olunmuştur. Madde 11 — Şirketin umur ve mesalihi heyeti umumiye tarafmdan müntahap ve beş azadan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. Aza- nın ikisi Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasından göslerilecek namzet - ler meyanından intihap olunacaktır. Madde 12 — Meclisi idare azası iki sene müddetle intihap olunacak ve her sene kıdem jtibarile ikist çıkarılarak yerlerine aharr intihap kılı - nacaktır. Şu kadar ki, çıkan azanın tekrar intihabı eaiz olacaktır. Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasından gösterilen namzetler meyanından İnti - hap olunan azaları merkür banka her zaman tebdil edebilir. Bu suretle yeniden tayin edeceği azaların intiha pları ilk içtima edecek heyeti umu - miyede tasdik olunur. Müdde 13 — Meclisi İdarenin içtimar icabı maslahata ihtiyaç ve za - rurete tabi olup şirketin merkezinde toplanması zaruridir. e Müzakera - lin muteber olması lâakal nısfından bir ziyade azanm bizzat huzuruna mütevakkrffır. o Meclisi İdarenin kararları hazır bulunan azanın ekseri - yet arasile dahi muteber olur. Tesavii ara vukuunda reisin bulunduğu ta. raf tercih olunar. Madde 15 — İdare Meclisi azasından her biri bedeli kıymeti asliyesi itibarile şirket sermayesinin akalli yüzde birine muadil kıymeti haiz mik - tarda hisse senedatmı şirkete tevdie mecburdur. Tevdi olunan hisse se - nedatr azanm heyeti umümiyeden istihsali beraat edecekleri vakte kadar zamanı idarelerinden (mütevellit mes'uliyetlerine (karşı teminat hük - münde (olup (hara devrolunamaz. Maksatla imzalanarak şirket san. dığında hfzolunacaktır, Türkiye Sanayi ve Maadin Bankası kendi azala- rı namına hisse osenedatı tevdi edebilecektir. *| Istanbul Dördüncü Icra me- murluğundan : "Temomina “19000 Oniki bin lira kıy- İ met takdir edilen Kartalda Kumsal mev. kiinde 1307. 7 rakım edvablı kaşden İ tasâiruf kansnunun neşrİnden #onrü mu- haddes makayu Dolap ve Dam ve müş. temilân saireyi havi halen Bostan Kuyu su Dam ve müştemilân ve Saireyi bavi olan işbu Böstanin mışıl hissesi açık ar. trmya varedilmiş olup 2-902 tari. hinde şartnamesi dvanhaneye talik edi- lerek 20. & 902 tarihine müsadif Cumar- tesi günü saa İ4den 17 ye kadar İs tanbul Dördüncü Icra dairesinde açık örtirma ile sanlacaktır. Artırmaya iştirak İçin yüzde yedi teminat alınır ve müte- vergiler ile Belediye resmi Vakıf icaresi molisteriye aierit. İcra ve İflas ka nunünür İİO uncu maddesine tevfiken hakları Tapo sicilleri ile sab olmıyan iporekli alacaklılar ie diğer elâkadaranın ve ittilsk bakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarile dair Olan iddia'armı ilen © tarihinden itibaren 20 gün zarfında ve evrakı möüsbiteleri ile bildirmeleri lazımdır. Aksi halde hakları Tapo sicilleri (le sabit olmıyan sauş be delinin o paylaşmasından haric kalırlar. Alakzdâranın işbu maddei Kununiye ah- kama göre tevfiks hareket etmeleri ve daha fazla malumat almak isteyenlerin 930 437 dosya numarosu ile memuru- muzi acaatları İlan olunur Beşiktaş icra deiresinden: Borçtan dolayı mahcuz Kamış kol tuk, mermer taşlı ayna, masa, maa örtü, asma saat, keçe, âltı paârça-oda takımı 20 — 7 — 952 tarihine müsa. dif güne saat 13 — 14 de Pangaltı Afet sokak 50 numaralı hane önün açık arttırma suretile (o hilmüzayede) satılacığından talip olanların mahal je memuruna müracaatları ilân 6- Ur, İstanbul 4 cit Tera dairesinden: Beyoğlunda Kamer Hatun mahal lesinin Kalyoncu Kulluğu sokağında küin olup Sofya binti Yuvanın tahtı fa 94 ve 92 cedit 128, 130, 132 No.lar la murakkam kadimen tevsji intikal - li iki bap düklün: müştemil bir bapi Madde 17 — Meelisi İdare Reisi her sene Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasma ait aza meyanından tayin olunur, Madde 18 — Meclisi İdare azasının yekdiğerine #leri caiz değildir. : Mindde 21 — Meclisi Idare üzası hâsilatı sâfiyeden kendilerine tah - sis kılınacak hisseden başka mecliste hazır bulunacakları günler için he - yeti umumiyeden takdir ve tayin edilecek veya yeymi bir ücret dahi ahze- Madde 23 — Heyeti umumiye her sene mart ayı Yarfında şirketin. merkezinde (sureti adiyede akti içtima eder. Bundan başka meclisi idare ve Murâkıpler icap eyledikçe sureti fevkalâdeden o olarak heyeti umumi - yeyi davet edebilirler. Sermayenin yüzde yirmisini otemsil eden hisseda- ranın talebile dahi Meelisi İdare ve iknar halinde İktşat o vekâleti heyeti umumiyeyi (içtimaa davete salâhiyettardır. Her sene heyeti umumiyenin Içtimar nihayet Yirmi çün akdem tahriren İktat Vekâletine ihbar oluna- cak ve heyeti mezküre de vekâlet tarafından bir komiser hazır bulunduru- Jacaktır. Meclisi idare ve murakıp raporlarile senelik bilânçodan ve heyeti umü- miye zâbıtnamelerinden ve heyeti mezkürede hayır bulunan o hissedaranın esami ve miktarı hisselerini mübeyyin cetvelden dörder nüshası İktent Ve kâletine gönderilecektir. Madde 24 — Heyeti umumiye vekâleten veya asaleten lâakal on his - seye sahip olan hissedarandan mürekkep olacaktır? Heyeti umumiyede ge rek asaleten ve gerek vekâleten hâzır bulunan hissedaranın o her on hisse için bir reyi olacaktır. v Madde 34 — Şirketin senei maliyesi Kânunusani iptidasından — bed'ile Kânunuevvelin o sonuncu günü hitam bulur. Meçlisi İdare her Sene niha- yetinde şirketin matlubat ve düyunatmı havi bir defteri umumt tanzim ve işbu defter ile müvazene defterini ve hesabatı heyeti umumiyenin içtima mdan kırk gün evvel mürakıplere ibraz ve tebliğ edecek ve heyeti umumi.) Yenin hini içtimamâa ona takdim edilecektir. Heyeti umumiyeye dahil ol - mak salâhiyetini haiz olan her hissedar mezkür defterleri ve hesabatı mü- talen ve muayene edebilir. Madde 35 — Şirketin bilâmum masarif ve düyun ve faizleri ve emva- niyabeten rey verme- li gayri menkule ile fabrika mlât ve edevat itfa bedelleri çıktıktan sonra! ikiser daire olup her birinde birer) lemettüatı safiyel seneviyesinden evreli (o bilâisisna hisse! i © kalan şirketin 7 “lerin cümlesi faiz olarak bedel? tesviye edilmiş ise sermayeye yüzde beş ilama kifayet edecek mebaliğ ve saniyen ihtiyat #kçesini teşkil etmek üz Te temettilatı mezkürenin yüzde onu İfraz olunduktan sonra baki © Kalan; kısmı sureti atiyede taksim olunur. : Meclisi idare azasının her birine yüzde birer, ve Meclisi İdarenin tet- kik edeceği şekilde ikramiye olarak müdür ve memurin ve müstahdimine yüzde beş mütebakisi hissedarana Bunlardan başka esa$ mukavelenamesinin birinei ve (yirmi yedinci maddelerinde (Ticaret Vekâleti) yerine (Türkiye Sanayi ve Maadin Banka- sı ikame edilecek ve altıner, onuncu, 44 üncü maddelerindeki o (Dersaadet) | kelimesi yerine (İstanbul) kelimesi ve yirmi dokuzuncu, otuzuncu madde - lerinde muharrer (Müfettiş) tabiri yerine (Murakıp) tabiri konulacak ve otuz altme madde külliyen tayyedilecektir. Maraş Çeltik Fabrikası T.A, Şirketinden: 1 — Meclisi idare ve murakıp vaporlarının kıraati. apartımanın üçte bir hissesi Panayot oğlu Pandeliye olan borcunun veril- memesinden dolayı İhalei evveliyesi- nin İcrası için 30 gün müddetle mü zayedeye konularak 9000 lirada. tali- bi whtesinde olup bu kerre yn zammile ve 15 gün müddetle il; kat'iye müzayedesine konulmuştur. HUDUDU: Cephesi Kalyoncu Kul caddesi bir tarafı Engonopules hanesi diğer tarafta Kutu sokağı ve diğer tarafı Kotopulos ve Onnik mesuli ve Ki hanelerile mahdut 278 arşm araziden 254 arşın üzerine mükemmel ve tam kârgir ola rak inşa edilmiş olüp 16 arşın mahal Ji de aydınlıktır. Evsaf ve müştemili- iz Bodrum kisminin merdivenleri mozaik ve yan sokağa temir kapusu çini ve beton koridorlâr üzerinde 12) tepo bir tul kuyu ve mg çini kapı antresini muhtevidir. z min katında zemini çiçekli çini düşe- li arkasında kârgir bölmeler birer a- ralık bulunan iki dükkân mevcut o- lup birinde bakkal Nikoli diğerinde rber Aristidi müstecirdir. Apartı “ man üç ayak merdivenle çıkıkdıkta demir kapı üzeri Armavu capılıdır. Büyük antre enmekânla ikiye tefrik edilmiş tavanları ve tavan etrafları karton pier tezyinatlıdır. İşbu antre- de bir daire bir koridor üzerinde üç oda bir halâ zemini krrmezı çini alaf i ranga ocak sabit dolap ve musluklu mutfağı havi olup — İstamatiyağisin tahtr isticarındadır. Diğer daire bir: koridor üzerinde oda bir o halâyı muhtevi olup derunurda kapıcı #â -| kindir. 1, 2, 3, 4 ci katların beherinde) bir mermer merdiven başı üzerinde melhal sofa Üzerinde ikişer oda ve bir koridor üzerinde ikişer oda birer alafranga balâ ayni tarzda mutfak mevcuttur, 5 ine) katta gene mermer merdiven haşı üzerinde bir aralık s0- fa ve 2 koridor Üzerinde 8 oda bir mut fak 2 halâ bir beyaz emaye çiniden etrafı zar ve döşeme ve kendinden sahit banyo emayeden musluk taşlı İ mermer musluk ayna ve Kazanlı ban yo mevcuttur, 6cikat 128,4 cü katlarm aymdır. 7 ci kat mermer meri diven başında sağ taraftaki kapı - dan girildikte zemini kırmızı çini dö- şeli uzun koridor üzerinde zemini kırmızı çini 2 sabit bakır çamaşır tek nesi maa ocak ? sabit kazan ve boğa- ta mahallini havi çamaşırlık 5 depo ve koridor müntehasmda zemini kır- mızı çini döşeli ve Üzeri ahsap çatı ile mestur etrafı kârgir korkuluk ü- 2 -“Bilâneo ve hesabatın tetkik ve Meclisi İdarenin ibrası, — ? — Nizamname * mucibince çıkacak misıf aza yerine diğerlerinin in- tihab. 4 — Murakıp tayini, 5 — Heyeti Umumiyenin 16 Ağustos 1932 tarihine müsadif salı gü- MÜ yerall saat onda şirketin merkezi bulunan o Maraş Çeltik fabrikasında alelâde senelik içtimnna mühterem hissedarann teşrifleri rica olunur. - e Ve b AMİR AMA a b a a zerine kısmen derim camekâri çerçi - ve İle mestur taracı ve sol cihette bir koridor üzerinde 5 depo bir halâ ayni tarzda diğer çamaşırlık mevcut olup burada kapak tarasa yalnız cep hede vardır. Buradan gene mermer merdivenle çıkılır açık taraça kismen da me en bası üzerinde de tasarrufunda bulunan atik 92 dört de| döş 7 — VAKIT 13 Temmuz 1932 3, Ko, Sa. Al. Ko.dan | Aşağıda cins ve mikdar ve garnizonları yazılı meyâddı iaşe kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. İhalesi 78-932 Pa- zar gönü saat 10,30 dan itibaren hizalarında yazılı şekilde icra edilecektir. Taliplerin şartnamelerini görmek Üzere her gün ve müpakasaya iştirâk için Balıkesir de Askeri Sa, Al, Kom. na muracaatları ilân olunur. (533) (3235) Cinsi Un Un Mikdarı 520,000 385,000 466,000 270,000 260,000 23,000 700,000 Sade yağı Arpa Carnizon Balıkesir Edremit Bursa Bandırma Mudanya Bursa Bursa İhale tarihi Saat 10,30 "ww Saat 11,30 On iki buçuk. Yerli fabrikalar mamu'âtından (100,000) metre boz renkte ka- pulluk kumaş kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur. (o İbalesi 1-8-932 tarihine (© müsadif Pazartesi günü saat 15 te yapı- lacaktır. Taliplerin şartname ve Dumunesini görmek Üzere her gün Ankara'da merkez satın al- ma komisyonuna müracaatları ve münakasaya iştirak edecek- lerin o gün ve saati evvel teklif ve teminat mektuplarını makbuz mukabilinde mezkür ko- misyon riyaseline tevdi eyleme- leri, (510) (3138) ... İzmitteki kıt'alar için 317,900 kilo un kapalı zarfla münakasaya konm. » İhalesi 20 —7.—932 çarşam günü saat on dört- tür. Taliplerin izmitte 23 üncü Fırka Alım Satım komisyonuna müracaatları (489) (2963) . Tekirdağındaki kıt'at için her parçası 250,000 kilo olmak ve rt parça halinde ayrı ayrı şart- namelerle bir milyon kilo odun aleni münakasaya konmuştur. Ihalesi 16-7-932 Pazar günü sa- at 16dadır. Şartnameyi görmek üzere her gün taliplerin vakti .muâyyende Çorlu'da ve öl inci fırka satın alma komisyonuna müracaatları. - 461) (2818) Çorludaki kıt'at için her par- çası 225,000 kilo olmak üzere dört parça halinde ve ayrı ayn şartnamelerle 900,000 kilo odun aleni o münakasaya konmuştur. Ibalesi 16-7-932 pazar günü sa- at 14 dedir. Şartnameyi görmek istiyenlerin her gün taliplerin vakti muayyende Çorlu ve 6i inci firk alma komisyo- nuna mür arı, (462) (2849) —————— mir çerçiveli ecnmekânla mestur ay - dınlık ve tarnfeynde demir kapılarlı girilir etrafı kârgir korkuluklu zemi- ni çimento çini döşeli tarasa mevcut olüp burada bulunan aydınlık ma - hallerinin üzeri demir çerçiveli came kânla mesturdur. Binanın İki cephe- si arnavu tezyinatk ve çıkma şehneşin ve | ti kattan itibaren üç köşede et. vafı demir parmaklıklı çıkma balkon ve 1 ci kattan itibaren pencereler u- mumen pancurlu zemin ve bodrum katm pencereleri demir parmaklıklı - dır, Derununda elektrik ve terkos te- sisatı mevcut ve zemin katmdan maa da apattrmanlarm odaları karton pi- yer tezyinatlıdır. Bodrumdan maada merdivenler mermer ettafı korkuluk Tu demir parmaklıklı üzeri mhliamur! köpeşteli ve umum kapı ve pencereler mâvn ve yağlı boyalıdır. M No. lu dairede mahiye 18 lira ile Yorgi İstamatidis 1 No. lu daire de Aleksandri Yorgiadis 40 Jira 2 in ci dairede dokler Shinas 40 lira, 3 No Iu dairede Koço ve Zoplo 40 lira 4. No. Ju dairede Madam Despina 99 Ti- ra 5 No. da Madam Avlonya 40 lira & No. da Lisimahos 45 lira 7 Na. dai madam Markopulo 39 lira 8 No, da! Çüstiniyadi 45 Vira 9, 10 Noda mal sa hibi 14 No, da Madam Anna 90 lira ve 12 No. da Yergi 35 lira, berher dükkânında Aristidi 12 lira bakkal dükkânmda Nikoli 28 Tira İle müste. cirdirler. Daha ziyade tafsilât 27 — 10159 No, lu dosyasında mevcuttur. İstiyenler müracaat edebilirler, Ta - Jip olanların kıymeti muhamamenesi olan 4S hin Tiran üçte bire isabet eden 16000 liranın yüzde 10 nispe - tinde pey akçesini teslimi vezne et - mek ve 30 — 7 — 902 tarihinde saat 16 ya kadar ihalel kat'iyesi icra kılı. nacağından müşterilerin tarihi mez - kürda bizzat ve ya musaddak vekâ - letname ile İst, 4 ci icra dairesinde hazır bulunmaları İlân olunur, il ge e Kapalı zarfla münakasaya ko- nulan 9996 kilo erimiş sade yi- ğın talibi zuhur etmediğinden bir bafta müddetle pazarlığa konmuştur. ihalesi 18-7-932 pa- zartesi günüdür. Taliplerin Kas- tamoni'deki satın alma Ko.na müracaatları. (541) (3293) GER Eskişehirdeki kıt'aların bir se nelik ihtiyacı olan 52 bin 600 kilo sığır eti kapalı zarfla müna- kasaya konmuştur . İhalesi 16 — 7—932 Cumartesi günü saat 10 — 11 dedir. Şartnameyi gör mek istiyenlerin her gün komisyo- numuza, taliplerin vakti muay- yeninde Eskişehir Dördüncü K. O. Alım Satım komisyonuna mürâ“ caatları. (488) (2962) ... i Tekirdağındaki okıta'at içib 108,000 kilo kuru ot aleni mü- nakaşaya konmuştur. İhalesi 17- 7-932 pazartesi günü saat 16 da- dır. Şartnameyi görmek istiyenler her gün münakasaya iştirak ede- ceklerin de vakti rouayyende Çor» > lu'da 61 inci fırka satın alma ko» © | ! misyonuna müracaatları. (163) (2850) Çatalca Mst Mv ihtiyacı olağ oduna kapalı zarfla münakasa- sında verilen fiat pahalı görüldü- ğü için ihalesi 13-7-932 Çarşam- ba günü saat 16 da yapılacaktır. Şartnamesini almak isteyenlerin * ; i İ | 7 j 8 vi m her gün ve pazarlığa iştirâk ede» ceklerinde vakti muâyyeninde komisyonumuza muracaatıarı. |, 1536) (3238) K. O. ve 1 inci fırka için alır nacak yüz kilo kırmızı biber ve Çatalca Mst Mv için ahnacak yüz kilo çay için pazarlık 13.7- 932 Çarşamba günü aşağıdaki saatlerde Yağilanıkdız Ibaleye istirâk edeceklerin vakti muay- ci j yeninde ve şarinâmesini almak isteyenlerin de her gün komis- yonumuza muracaatları, (535) (3257) 15,15 kırmızı biber 15,30 Çay. s.. K. O, ve 1 incifirka kıt'aları hayvanatının ihtiyat olan kuru otun kapalı zarfıa münakasasında talip çıkmadığından pazarlıkla alınacaklır. İhaleleri 13-temmuz- 932 çarşamba günü aşağıda ya- zılı saatlerde yapılacaktır. Şart- namesini almak istiyenlerin ber- gün ve pazarlıkla iştirak ede- ceklerin de vakti müayyeninde komisyonumuza (© müracaalları. 533 Saatleri çil yy 16,30 K.O, otu 17 Kfrkaolu Çor'udaki kıt'at için her çası 135,000 kilo olmak Le iki parça halinde a - pamelerle 270,000 “kilo kari e aleni münakasaya o konmuştur. Whalesi 177.932 Pazartesi günü saat 14 tedir, Şartnameyi görmek isteyenler her gün taliplerin vak- ti muayyehde teminatlarile bera- ber Çorluda 61 inci Fırka satın alma komisyonuna muracaatları, (2651) m» ©