12 Ağustos 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

12 Ağustos 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Dördüncü Yerli Mallar Sergisine iştirak ilik Yerli Mallar Sergisinde 63 ikincide 137, üçüncüde 135 müessese vardı, Bugün bu sergiye iştirak eden mü- esseselerin mıkftarı 150 ye baliğ olmuştur. Memleketin her tarafından sanayi erbabı eserlerini teşhir ediyorlar... Hacı Ali zade Mehmet Beyin 1922 de te- sis ettiği Kütahya azim çini fabrikası. Istan- bul, İzmir, Ankara, Eskişehir, Adanada şube- leri vardır, İzmir, Ankara, bari sergilerine iştirak etmistir. Türkiye sanayi ve maadin bankasının Fes- hane fabrikası paviyonu (Yerli mallar pazarı) Süreyya Paşanın 1910 da Balatta tesis et- tiği Süreyyapaşa mensucat fabrikası — Konya, Ankara ve İstanbul sergilerine iştirak etmiştir. Besler çikolata fabrikasının sergide tertip ettiği paviyon, BiRLiĞi Sergiyi ziyaret edenlerin en çok uğradığı ve beğendiği zarif paviyon: Iş Bankasının IPEKIŞ fabrikası vitrininin güzel bir köşesi Türkiye sanayi ve maadin bankasınm He- reke fabrikası paviyonu (Yerli mallar pazarı) 1890 da tesis edilen Karamürsel mensucat ve ticaret anonim şirketinin paviyonu — Bursa, Ankara, Konya, İstanbul sergilerine iştirak ederek madalya kazanmıştır. iki sene evvel Altaras Efendinin tesis ettiği Fasil camaşır tozu fabrikası Ankara ve Istan- bul sergilerine iştirak ederek altın madalya kazanmıştır . Gelecek sene sergi güzellik müsabakasının İstanbulda yapılacağı güne tesadüf ef- tirilecektir. Busuretle Istan- bulu dolduracak ecnebilerin de en müfekâmil bir surefte açılacak beşinci sergiyi gör- meleri temin olunacaktır... Mehmet Kâzım Beyin 1919 da tesis ettiği şark ıtriyat fabrikası - İzmir, Ankara, Paris, Londra, Viyana, Belçika, Italya ve Istanbul Hilâliahmer sergilerine iştirak etmiştir, Türkiye sanayi ve maadin bankasının Ba- kırköy fabrikası paviyonu (Yerli mallar pazarı) Türkiye sanayi ve maadin Bankasının Bey- koz fabrikası paviyonu ( Yerli mallar pazarı) Elite çikolata fabrikasının serğide (tertip ettiği paviyon.