30 Ağustos 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

30 Ağustos 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

y —* Ağustos 193 VAKTT Sayıfa 11 Yüksek Baytar Mektebi Kabul Şeraiti : — Yüksek Baytar mektebi leyli ve meccanidir. 3 ”—> Yalniz lise mezunları kabul olunurlar. Te Talipler aşağıda yazılı vesaiki istidalarına râptederek da bulunanlar Selimiyede Yüksek Baytar mektebi rektör- taşradakiler mahalli Baytar müdürlüklerine müracaat et- Eks öğüne, r, sinde) Türkiye Cümburiyeti tebessından olduğunu natık hüviyet a Mütehananlr tam bastane heyetinden istihsal edilmiş nü- Pop muvafık ve musaddak resimli bir kıt'a raporu (bu ra- tak bastane baştabiplerinin resmi mübrile memhur ve mazruf ola- bu tabipler tarafından diğer evrakile birlikte gönderilecektir) tane Maneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarıbekir nümune has- ve eri, İstanbul, Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana y Samsun memleket hastanelerinden ibarettir. Buralarda mua- olunmak için bu hastanelerin mensup oldukları Vekâletlerin ve İçtimai Muavenet müdürlüklerine talipler bizzat müra- ç deceklerdir. BD Lise şehadetnamesi. ii Ahval ve ahlâki şahsiyesi mazbut olduğuna dair Polisten E dak büsnühal varakası. but ) Terki tahsil ettiği, veya mektepten ihraç edildiği, ve ya- May, teb ikmalden sonra memurin kanununun maddei mahb- Büy mucibince hükümetin göstereceği mahallerde muayyen e hizmetten istinkâf ettiği takdirde hükümetçe yapılan İİ maa faiz nizami tediyeye mecbur olduğu hakkında nü- e veçhile Noterden musaddak kefaletname senedi. ) Dört adet vesika fotoğrafı. > Kabul şeraitini haiz olanlardan taşradan talip olanların tali Masrafı bükümet tarafından tesviye olunacaktır, (Bunun için İePlerin yaptıkları masrafı gösterir evrakı müsbiteyi ibraz etme- gösimdir.) e N Muavenete muhtaç talebeye cep harçlığı verilir. (4290) | Yüksek Orman mektebine ta- be yazılma ve alınma şartları: 7? — Taliplerin Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmaları, 3 © Yaşlarmın 18 den aşağı ve 25 ten yukarı olmaması. handa Tam devreli lise mezunu, yabut o derecede taksilde bu- Beli kları Maarif vekâletince tasdikli lise ve muadili şehadetne- Olmaları, ve > İyi ahlâklı olduğu ve hiç bir güna cezaya çarpılacak iş tünde keilerde bulunmadığını beyan eden ve mabalii zabılasınca 5 li olan ibtiyar heyeti mazbatasına malik olmaları, ve , > Her türlü hastalıktan salim ve bilhassa görme, duyma leme uzuvları tam ve diğer noksanlardan beri, gezip yü- pon.” biniciliğe dayanıklı olduğunu açıkça tasdik eden doktor almaları lâzımdır. ZE ELİ & > RA RL ça m. detyaz Talipler yukarda yazılı vesikaları, en son mektep şeba- Dr erin, hüviyet cüzdanını, aşı kâğıdını Istanbul'da yüksek Mehta, ektebi rektörlüğüne yazdıkları bir istidaya iliştirerek Yah, yahut bulundukları “mahallerin orman müdürlüklerine ve tiki, büyük mülkiye memuriyetlerine nihayet 20 Eylül 932 © mektepte bulunmak üzere teslim ederler. Ynig Talipler mektebe yazıldıktan sonra alınabilmek için Mena iresinde ve nümunesi gibi noterlikten musaddak taahhüt 3 , vermeleri İâzımdır. Made aşradan gelecek taliplerin yol masrafı mektebe yazılıp v sonra mektepçe verilecektir. Taşradan gelecek talebe çi Way, raflarına âit vesikaları ve hareket ettiği mahalden yüksek az girmek üzere hareket ettiğini beyan eder bir N beraberinde getirmelidirler. , “iş, “ep leyli ve meccanidir. Tahsil müddeti üç sene- NÇ Orman mühendisi yetiştirir ). (4084) AA ŞE a yi y 4 ş İstanbul icra riyasetinden: Sütlücede Karaağaç caddesin- de 53, 61, 63 numaralı gayri menkulde mukim borçlu Mahmut ve merkür gayri menkul hakkın- da istihkak iddiasında bulunan ve aynı maballi ve Trabzonda Yalı mahallesinde Arafil soka- ğında 71 No.lı haneyi ikamet- gâh olarak gösteren Nevşehirli Osman bey oğlu Mebmet Fehmi beylere: Mehmet Nazım beye 10200 lira borçlu Mahmut beyin birinci derece ipotek irae ettiği Sütlü- cede Karaağaç caddesinde atik 53, 61, 63, 65 ve cedit 83-83/1, 9597/1, 97/2, 97/3, 97/4, 97/5 numaralarla murakkam gayri menkulât dördüncü icra memwur- luğunca 930-21 numaralı dosya ile ikidci arttırma neticesinde alacaklı Mehmet Nazım bey ub- desinde bırakılmıştır. Ikametgâhları bulunarak ken- dilerine tebligat ifa kılınamayan borçlu Mehmet beyle müstehik Mehiret Fehmi beyler hakkında vaki şikâyatın tetkiki için kendi- leri hakkında on beş gün müd- detle ilânen tebligat icrasına ka- rar verilmiş olmakla yevmi mü- rafaa olan 22 Eylâl 932 taribine müsadif perşembe günü saat İ4 de bizzat veya bilvekâle İstan- bul icra dairesi şikâyet ve tet- kik merciinde hazır bulunmadık- ları takdirde keyfiyetin gıyapla- rında bakılarak halli cihetine gi- dileceği.ilân olunur. (3940) Kadın ve doğum hastalıkları | Mütehassısı Doktor Hüseyin Naşit | Türbe, eski Hilâliahmer binası || No. 10 Tel 22622 ydi İstanbul dördüncü icra memurluğun- dın: Temamlarına 3300 lira kıymet taktir edilen Şebremininde Yeni bahçede Fatmesultan mahallesin- de Sulukule caddesinde Koltuk sokağında eski 81, 81, 1, 3 ve yeni 85 numaralarla murakkam maa kulube ve bostan kuyuyu havi bostan yeriyle üç kıt'a ar- sanın tamamları açık arttırmaya vaz edilmiş olup 15 eylül 932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 29 eylül 932 tari- hine müsadif perşembe günü saat İdden 16 ya kadar İstan- bul dördüncü icra dairesinde açık arttırma suretiyle satılacak- tır. Artırma ikincidir birinci art- tırmada en ziyade beşyüz liraya talip çıkmıştır. Bu kerre en Ziyade artıranın Üzerinde bırakılacaktır. Artırmaya iştirak için yözde ! yedi teminat akçesi alınır, mü- terakim vergi, belediye, vakıf icaresi müşteriye aittir. Icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu scilleriyle sabit olmiyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâ- kadaranın ve irtifak hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve husu- siyle faiz ve Mmasarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren | 20 gün içinde evrakı müsbitele- | riyle bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicik leriyle sabit olmiyanlar satış be- delinin paylaştırılmasından ha- riç kalırlar. Alâkadarların işbu maddeyi kanuniye ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri ve daba fazla malümat almak isteyenlerin 932 - 46 dosya numaresiyle memuri- yetimize müracaatları ilân olunur. (3745) Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: Kayıt ve kabul eski talebeden Istanbulda bulunan leyli mecca- bilerin 27 Ağustos 1932 Cumartesi gününden ve taşradaki mecca- nilerle umum İeyli ve nehari talebenin 1 Eylül Perşembe günün- den itibaren kayıtlerinin tecdidine başlanılacak ve bü müamele 5 Eylül Pazar'ei gününe kadar devam edecektir. Teedidi kayıt ancak ücretin verilmesile kabil ola bilecek muayyen müddetin bitamından sonra kayıtlerini tecdit ettirmiyen talebenin yerine yeni talebe ahnacak ve yerleri köpanacaklır. Yeni talebe narozet ka- yıt muamelesine 5 Eylül 1937 pazartesi günü nihayet verilecek, bu tarihten sonra yeni talebenin duhul imtibanlarıla kat'i kabul- lerine müteallik muamele yapılacaktır . Bu sene nehari alınmıyacaktır . imtihanlar umum sınıf ikmal ve mazeret imtibanlanle Eylül mezuniyeti imtihanları Ey'ölün beşinci pazartesi gününden on yedinci Cumarlesi gününe kadar devam edecektir. imtihanlarla alâkası olmıyan talebenin tedrisata başlamazdan evvel mektepte ibate. ve iaşelerine imkân yoktur. Ücretler ilk kısım talebesi için 275, orta, lise ticaret kısmı talebesi için 300 liradır. Taksitler üç müsavi taksitte alınacaktır, Birinci taksit kaydı müteakip ikinci İ.inci Kânun üçüncü Mart başındadır. Ikinci ve üçüncü taksitler azami on gün ihmal edilebilir. Bu müddet zarfında taksitini vermiyecek talebenin mektebe nebari olarak dahi devamına kanunen imkân yoktur. Kaydını ilk taksitte leyli olarak yaptırmış olan talebenin ikinci veya Üçüncü taksitler zamanlarında her ne sebeple olursa olsun kaydı nehariye tahvil edilemez. Birkaç kardeş leyli ücretli olarak devam edecek olur ve kardeş olduklarını bulundukları mahal meclisi idarelerinden mus saddak kardeş mazbatası ile tevsik ederlerse birincinin ücreti tam ikincinin ücreti yüzde 15 üçüncünün ücreti yüzde 20 tenzi- lâta tabidir. 1452 numaralı kanunun yedinci ve daha aşağı derecelerine tekabül eden mikdarlarda maaş alan Devlet memurlarının ço- cukları pederlerinin bu vaziyetlerini resmi bir vesika ile tevsik edecek olurlarsa ücretlerinden yüzde 10 tenzilât yapılacaktır. Bu vesikanın her taksitte tecdidi şarttır, (4249) Istanbul Belediyesi ilânları Belediye Riyasetinden: Istanbul'da bulunan Meb'us beyefen- dilerle teşrifata dabil devair ve milessesat rüesasının 30 Ağustos Zafer bayramı münasebetile bugün saat dokuzdan ona kader Kolordu merkezinde yapılacak tebrik merasimini müteakip Be- yazıt'ta resmigeçit mahallindeki tribünü teşrifleri rica olunur. Elbise jaket atay, silindir şapkadır. (4463) Keşif bedeli 4795 lira 38 kuruş olan Tepebaşı Belediye kış- lik tiyatrosu sabne zeminine betön arme döşeme inşası ve bod- rum katının bazı aksamının tamiri pazarlıkla 5-9-932 pazartesi günü ihale edileceğinden talip olanlar keşif evrakını görmek öze- re Levazım müdürlüğüne pazarlığa girmek için de 360 liralık te- minat makbuz veya mektubu ile aynı günde saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. (| (4459) Keşif bedeli 923 lira 91 kuruş olan Edirnekapı şehitliğindeki abide etrafına yapılacak parke kaldırım kapalı zarfla münakasa- ya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak ve keşif evrakını görmek üzere her gün Levazım Müdürlüğüne muracaat etmeli, münakasaya girmek için de 69,5 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını 199 932 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene vermelidirler. | (4461) Çamlıca Kız Ortamektebi müdürlüğünden: Ikmal imtihanlarile leyli ücretli talebe kaydına Eylülün üçüncü Cumartesi günü başlanacaktır. (4305) ve ibzari ve Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Istanbul ve Çanakkale merkezleri için lüzumu olan (430) ton yerli maden kömürü ile itlâffar için (60,000) kilo kükürt kapalı zarf usulile 10 Ey'ül 932 cumartesi günü saat İite Galatada Karamustafa paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Mer- kezinde müteşekkil komisyonda münakasası icra kılınacağından taliplerın şartnamelerini görmek Üzere Avkara'da Hudut ve Sa. hiller Sıhbat Umum Müdürlüğü Ayniyat mubasipliğine ve Istan- bul'da mezkür merkez levazım memurluğuna müracaatları, (4184) Büyük Tayyare Piyangosu 13.üncü tertip 2. inci keşide 11 Eylül 1932 dedir Büyük ikramiye 30000 iradı Ayrıca : 15.000 10000 Liralık Büyük İkremiyeler ve 20.000 Liralık Bir Mükâfat Vardır.