7 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

7 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Karacabey Harası Etralında rene 9r EDENE NEN 434 BANBNEANAEA OE ELB YEYYENAA Masa E0nss 08 âErBe28:88 Bir tenkide cevap Galatasâraylıya EE Karfcabey harasından bir görünüş “Galatasaraylı, imzasile koşular kakkında görüşlerini gazetemize ya- zon mütehassışı bir sporcunun 24 A- Gustos tarihinde intişar eden bir yazı- sı hakkında paytarlarımızdan Zeki Hilmi Beyden bir cevap aldık. Aynen neşrediyoruz: t “24 Ağustos tarihli “VAKİT, - | ta (Birinci İnönü koşusu nasıl ol- du?.) serlâvhalı yazınızı okudum. Acaba yanlış mı okudum dedim, tekrar okudum. Azizim, ya yarışlar hakkın- da söz söyleyebilecek, tenkit ya- pabilecek bir zatsmız veya değil- siniz; salâhiyet sahibi iseniz: 1 — Dördüncü hafta koşuların- ML ödiikcek başka BİL Şey bulamadınız mı?. 2 — Bilhassa yazılarınızın bü- tün hedefi niçin Karacabey olu- yor? 3 — İlk satırlarınızda birinci İnönü koşusunun yalnız fenni noktayı nazardan değil, sadece arzettiği manzara itibarile dahi gülünç olduğunudan bahsediyor- sunuz, Fenni noktayı nazardan demek le neyi kastediyorsunuz?. At yarışlarında Technigue nok- taların ne olduğu hakkında biraz izahat lütfeder misiniz?, Her hangi bir kimse güzel ata binebilir, birinci smıf yarış atları- nı ahırında bulundurabilir, mem- lekette yapılan bütün koşuları her ne sebeple olursa olsun takip ede- bilir. Fakat bu şerait yarış müta- bassısı olmaklığı icap ettirmez. 4 — Maksadınızın tenkit olma- dığını, bu koşuda tayları koştur- , mağa saik olan fikrin büsnüniyet- ten doğduğuna emin olduğunuz kadar bilidiğinizi (o buyuruyor. sunuz; yoksa kendi hüsnüniyeti nizden dahi şüphe mi nuz? Ve kıymetli hüsnü niyeti- nizden bahsetmeğe neden lüzum görüyorsunuz?, 5 — Taylarm idmansızlığından bahsediyorsunuz. Büyük bir iti- madı nefisle tayların idmanlarına ehemmiyet verilmediği, tayları idmansız halinden anlaşılıyor bu- Yuruyorsunuz.. Siz de tayların oidmansızlığı hakkında bir fikir uyandıran se- bepler nelerdir?, Koşunun hitamında tayların teneffüs ve nabızları ile alâkadar oldunuz mu?. Sür'at kespden te- neffüsün bali tabiiye gelmesi kaç dakika zarfında oldu? O İdmanlı bir hayvanda bu hâdise ne kadar müddet zarfında cereyan eder ? , ediyorsu- | Taylarm koşu nihayetindeki vaziyetleri nasıldı?. Koşmak ve hırçınlık yapmak mı istiyorlardı?, Yoksa bitkin ve canından bezmiş bir hal mi takın- | mışlardı?. Bunları merak ettiniz mi? Tayların kendi cüsse ve ka- metlerine nazaran Condition'ları (Kondisyonları) nasıldı?. 6 — Karacabey taylarında hiç bir veçhile tenkit edilemiyecek bir noktaya daha saplanarak. taylarda terbiye (o noksanından bahsediyorsunuz. Terbiye denilin- ce aklınıza gelen şey nedir?, Terbiyelerinden şüphe ettiğiniz bu hayvancıklara yanaştınız mı?, Böyle bir harakette bulunduğu- nuz takdirde ısırmak, tepmek, huysuzluk etmek istidadında bu- lunanlar oldu mu?. Müsaade buyurursanız ben ce- vap vereyim. Karacabey tayları doğduğundan itibaren terbiye gör ve gerek insanlara karşı pekmu- nis ve sokulgandır. Şayet kolan yerinde yaptıkları cüz'i zıkzaklı hareketleri dolayi- sile böyle bir fikre zahip oldu ise- niz onu da arzedeyim: Taylar daha ilk defa koşuya çıkmışlardı. Rakip bulunmadığından bittabi azami kudret ve kabiliyetlerini göstermeğe mecbur edilmemişler- di. Binicileri koşunun başından sonuna kadar hayvanlarını tuta tuta (kafalar kasılmış bir vaziyet- te) gitmişlerdi. Ateşli kanınm bütün cevherile koşmak bir genç tayın kafası kasılırsa zık- zakvari gideceği tabiidir. 7 — Yazımızın sonunda Kara- cabey idaresine bazı vesayada bu- lunuyorsunuz..... Karacabey idarecileri hakiki mütahassıslar tarafından tanzim edilen bir proğram dahilinde yıl- maz ve yorulmaz bir azimle çalı- şırlar, Karacabey makinesi işlerken i kulaklara gayri tabif, ve tırmala- yıcı sesler gelmez, Fakat munta- zam işliyen makinenin ahenktar sesini kulaklara fena bir şekilde aksettirmek isteyen (hoparlör) lere Harayı bilen ve yakından tanıyanlar kulak bile vermezler. 8 — Binicilere gelince; bu ço- cuklara acemi demekle maalesef binicilik noktayı nazarından kâfi tecrübe ve malümata sahip olma» dığımız anlaşılıyor. Eğer binicilik te alâkanız olsaydı... O çocukların oturuşundan nasıl binici oldukla- meğe başlar. Gerek hemcinsine | At yarışlarının neticeleri Istanbul yaz yarışları önümüz- deki cuma günü bitecektir. Son “| bahar yarışlarına (Ankara ve Izmirde devam olunacaktır. At sahipleri ve koşularla alâkadar olanların müteakip koşular hak- kında evelden bir fikir edinme- lerine yardımı dokunacağından Istanbul yarıştarının neticelerini bilmek faydasız değildir. Bu dü- şünce ile, Altıncı günü geçen cuma günü geçmiş olan yarış mevsiminde elde edilen netice- leri tespit ettik. Sehev ve nisyan müstesna olmak şartile netice- ler şunlardır ; Kazandıkları mükâfat yekü- nuna göre at sabiplerinin işgal ettikleri sıra: 1—Abmet veFikret B.ler 2919lira 2—A. Sabri H. 1815 ,, 3—Prens Halim 1740 ,, 4— »r Salih 860 ,, 5-—-Nail Efendi 400 ,, Diğer at sahiplerinin kazandı- ğı mükâfatlârın yekünu iki yüz lirayı tecavüz etmiyor. 400 ilâ 1000 mıktarını bir had olarak tayin ettiğimizden atları sıraya koymuyoruz. Muvaffok olan biniciler 1— Paul iştirak ettiği koşu adedi 8 kazandığı 7 2— * Korridori iştirak uitiği koşu adedi 8 kazandığı 5 5— K. Aptullah iştirak ettiği koşu adedi 6 kaznadığı 3 4— Bayram iştirak ettiği ko- şu 10 kazandığ 3 Bunlardan başka binici Hüse- yin iki, Ahmet, Baha, Sabri, Ar- kady ve Verdiye birer koşu zanmışlardır. Kazanan atlar istiyen | 1 Piper iştirak ettiği koşo adedi 6 kazandığı 4 2— Peau Rouge iştirak ettiği koşu adedi 4 kazandığı $ 3— Bozkurt iştirak ettiği ko- şu adedi 5 kazandığı 3 4— Erig iştirak ettiği koşu adedi 4 kazandığı 2 5— Stronbolis iştirak ettiği koşu adedi 7 kazandığı 2 Diğer hayvanlardan al Deryiş iki, Rüchan, Tayyar, Mes'ut, Ha- kan, Yavuz, Klas Pazar Yean Kekin birer koşu kazanmışlar- ar, Galatasaraylı 0 010000 önem 0 A0 mr rını anlardınız Yukarıda affınıza güvenerek zatı âlinizin yarışlar hakkında söz söyliyebilmek salâhiyetinde olup olmadığınızı iki şıkka ayırmış ve yarışlar hakkında söz söyleyecek ve tenkit yapacak selâhiyettar bir zatsınız veya değilsiniz demiştim. Selâhiyettar olduğunuza nazaran düşncelerimi Oarzettim. o Şayet (Competment) değilsiniz ve bu husustaki bilgi ve melekeniz yal- nız merak ve alâkadan ibaret ise affmıza sığınarak soruyorum: Sizi bu şekilde düşünmeğe sev- keden sebepler nedir?. Bu yazı- nız hususi maksat ve gaye takip edilerek mi yazılmıştır? Yoksa koşu yerinde cereyan eden muha- verelerin (ki hiç buna ihtimal vermiyorum) sizde bıraktığı tesis rin akisleri midir?. Zeki Hilmi Istanbul Odeniz birincilikleri yarışları gelecek cuma günü ya- pılacaktır. Yarışlar ya teşvik müsabakalarının yapıldığı yerde yanı Beykozda yahut Modada yapılacaktır. Evvelce denizcilik heyeti ile Şirketi Hayriye arasında bir mukavele aktedilmiştir. Yarışlar Beykozda yapılmak şartile Şir- keti Hayriye kazananlara veri- lecek mükâfat ve hediye cihet- lerini temin etmeyi kabul edi- yordu. Haber aldığımıza göre beş sene üzerinden yapılan bu mukavele, henüz birinci senesi bitmeden feshedilmiş veya edil- mek üzeredir. Sebebi de. Galatasarayın “bu sene yapılan müsabakalara, . ge- çen sayımızda işaret eltiğimiz messfe azlığı meselesini ileriye cilik heyeti Galatasaraylıların ar- arllıramaz ve binneti- ce müzminleşen bir ibtilâfı hal- ledemez miydi? Bu başka bir twesele... Şimdi bunu münakaşa etmek için lüzum kalmamış gi- bidir. Çünkü mevsim geçmek üzredir. Önümüzde yalnız 16 ey- sürerek, işaret etmeyişidir. Deniz- | zusunu tatmin ederek yarış me- | | | 16 Eylül Yarışları Galatasaraylılarla Beykozlular denizde hararetle çalışıyorla” Bir Galatasaray fıtası lülde yapılacâk şampiyonf sabakaları kalmıştır ki b“ sabakalardaki yarış mes Galatasaraylıların istedikl. if safeler olduğundan müsabi bi ra iştirak etmiyecek deniz leri yoktur. Bu müsabakalarda en bar? karşılaşmanın Galatasaray!8 y koz arasında olacağına Lu kak nazarile bakılmaktadır. vik müsabakalarında heme if müsabakayı kazanan Beyk' ii bakalım Galatasaraylılarla iaanalan nasıl bir netice ar, Beykozlu denizciler son lerde çok terekki etmiş teşvik müsabakaların» içtir? meleri dolayısile tamamil9 manlı bir haldedirler. Galatasaraylılara geline? kipleri derecesinde idmanliiyy olmadıkları malüm değildi nunla beraber lin etmedikleri de anlaşılm Şimdilik bu hususta Mae hüküm, müsabakaların 6 y# yecanlı olacağı ve netic© zanmak için iki karalım. dei kuvvetini ve maharetini dei miye mecbur olacağı şekli" Kayık Yarışlarınd3 Avrupa Şampiyonlukla” Belgrat, 5 (A. A.) — Kayık ya rışları Avrupa (o şampiyonlukları müsabakaları gayet güneşli bir ha | vada ve 20,000 seyirci huzurun - da icra edilmiştir. Kral, yanımda halde müsabakalarda hazır bu - lunmuştur. İlk finale ait hareket işareti saat 15.36 da verilmiştir. Neticeler şunlardır: Dört kürek, dümenci ile: 1 inci İtalya. 35 saniye 2/3 2 inci Danimarka, 3 üncü Çekoslo- vakya, 4 üncü Fransa, 5 inci Yo-| goslavya, İki kürek dümencisiz: 1 inci İsveç, 7 dakika, 14 sani- ye 1/5, 2 inci İtalya, 3 üncü Bel- çika. Skiff yarışı: 1 inci Mariani (İtalya), 7 da- | kika, 18 saniye, 1/5, 2 inci Saurin (Fransa), İki kürek dümenci ile: 1 inci Felemenk, 7 dakika, 42 saniye 2/5 Z inci İtalya, 3 üncü Lehistan, Dört kürek, dümencisiz (Şam- piyon İsviçre) : ! I kalâde bir meharetle k nazırlardan bir çoğu bulunduğu | 1 inci Macaristan, ya, 3 üncü Yugoslavya, lemenk, 5 inci İsviçre. Macarlar bu müsabak?”" Bİ lardır. ” Çifte Scull (Şampiyo” / re): e” 1 inci Macaristan, 6 aki saniye, 2 inci Italya, 309“. $u tan, 4 üncü Belçika, 5 ie la goslavya, İsviçre ( şamp” ye müdafaa için bu müsai / memiştir. ei Sekiz kürek, dümeni ir” Şampiyonluklara ait v pe” en heyecanlısı bu olmus le başlangıçtan itibaren X! 1200 yalılar başta gelmişler “© yil” ci metreye kadar ileri vi ye ni muhafaza etmişlerdi ar ö fede Fransızlar, yak oy " Yugoslavlarla bordo bord ala cadele etmiğe başlad! gi de ie. Fransız takımı çe ve i parak müsabaka har!€ Yugoslayyalılar m dakika, 11 2/5 saniyef€ nci lar, 2 inci Macaristan; tai koslovakya, 4 üncü