12 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

12 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

şrinlevvel 1932 7 4 4 “ Hararetli Futbol maçlarına doğru ! Ni bir hatıra: memleketimizi ziyaret eden ilk Rus takımı Balkan güreş birinciliklerinin İ tarihi kat'iyetle tesbit edilmiştir. are Güreşler teşrinisaninin 3 üncü enbe akşamı ve 5 cumartesi estli akşamı Maksimde yapılacaktır. doleğl Müsabakalara bizden başka Yu- ruhi panistan - Yugoslav ve Romanya va iştirak edecektir. Müsabakalar cas saat 20 de yapılacak ve hir se- Va remoni ile açılacaktır. ğ bul Yugoslavya federasyonu bu izterl mübim müsabakalara iştirak e- ir fil decek olan güreşcilerin isimleri- ilen #le aldıkları dereceleri bildirmiş- ictoretir. Yugoslav güreşcileri şunlar- çiy dır: le Filiz. siklet En hafif ,, Hafif o ,, Yar orta ,, Orta ii Yarı agır ,, Apr Bu güreşcilerin hepsi muhtelif senelerin Yugoslavya birincileri- dir. Bunlardan ağır sıklet müte- id addit defalar şampiyon olmuştur, Yarım ağır 1928-1929-1930-1931 Teniste Brankoviç Jovo Toth Dragutin Uzelac Vlada Markoviç ivan Metzner Jarij Palkoviç Franjo Nagy Stevan * ol ve y Ipi” by vi a fe Londrada guenngelub'de ka- palı sahada beynelmilel Fransa İngiltere kulüplerinin senelik © maçları Yapıim, Gander per. Merlin (Fransa) yı 6- # miştir. Mn (ingiltere), | Ritebie Fransa hesabına ç DE liz) 16-4, 6-3 yam g Lee (Ingiltere), Boussus (Fran- Ban) yı 3-6, 10.8 6.4 benlmbii 4 ) ştir. Borotra ( Fransa ) 1-9, 6-4 mağlüp etmiş Gentien ( Fransa ), giltere) yi 6-3, 4 6, iştir. Gravford (İngiltere), ransa) yı 6-2, 6-1 yenmiştir, Boussus ve Marlin (Franag) iregory ve Cotlins'i (Ingiltere) 6, 63 ve 6-3 venmişlerdir. Tuckey ve Malfori (Ingiltere), i İBoroira ve Gentirn (Fransa) yı 1, 2.6, 6-3 yenmişlerdir. (İngiltere), 3, 6-1 yen tir, Ritehio 6-2 yen. | seyrettik. Diğer güreşçilerimiz de wi Fransızları yendiler » Mofroy'u | Boussus (Fransa), Malfroy ün yi yenmiştir. | ve 1932 seneleri şampiyonudur. Orta sikletteki Markoviç Ivan Milânoda yapılan Avrupa birin- ciliğinde dördüncülüğü alan Ar- zensek'i yenmiştir. Yugoslav ta- kımının kuvvetli bir takım oldu- ğunu tabmin ediyoruz. Yugoslavlarla ancak bir dafa, oda 928 olimpiyadında karşılaşmıştık. Saim hasmını kolaylıkla yenmişti. Milii takımımız büyük bir gay- retle idmanlarına devam ediyor | Önümüzdeki Cumaya son seçme yapılacaktır. Geçen cuma günü Türkiye birincilikleri yapılırken Çobanın güzel bir müsabakasını kendilerinden beklenilen dere- cede muvaffakiyetli neticeler al- dılar. Bakalım şehrimizde ilk dafa yapılacak olan bu büyük beynelmilel müsabakalarda Bal. kanların birincisi olabilecek miyiz ?| Bunu şimdiden kuvvetle tahmin edebiliriz. Ne tenis, ne atletizm ve ne de futbolda elde edemediği- miz Balkan biriciliğini güreşte kazanacağımızı küvvtle ümit e- Ra saşmazı2d Re aazı ngilizler erener Gander Dover (Ingiltere), Sayıfa / birmuvaffakıyeti i SuatIn Sedat Bul garları yendiler ATİNA, 11 (A. A.y — Dün Türk ve Bulgar takımları arasında yapdan tenis maçlarının neticeleri; Sant (Türkiye), 6/1, 0/3 ve 6/3 Alek kof (Bulgaristan) £ yenmiştir. Sodat (Türkiye), 12/10, 6/2, 6/3 Se $ render (Bulgaristan ) x yenmiştir. Bulgarlaria Türkler arasındaki çift ekler müsabakaları bu gün yapılacak bar, TENİS — Romanyalı oyuncular, Yu anlı oyuncuları yenmişlerdir. Yunan gazeteleri neler diyorlar ? Balkan olimpiyatlarına uzun say ar tahsis ve bu bapta mütalealar serdet Bu gazeteler, bütün takım rilen güzel kabulden bahsediyor Kathimerini, diyor ki: Necip bir rekabetio zaferi biribirini elinden olmak istiyen atletlerin bu ka kadar arm etmek ii # deşlikleri, hepimizin o olduğurmuz Balkan milletleri kardeşi #1 isin iyi bir işarettir, Kola, diyer ki Müşterek bir yemin > üzerine imakta olan 5 mili bayrağı mütekab len soldunlıyarak geçen ve © birdenbi stadyormu dolduran bir insan dalgası rafından ayni surette alkışlanan mtle İddiamda ısrar ediyorum ! Zeki Hilmi Beye 10 Eylül tarihli “VAKIT,, ta size verdiğim cevabın bunaltıcı tesirlerin- den çok güç kurtulduğunuza inanı- rım, Filhakika muazzam bir bozgun halinde tecelli eden (Birinci İnönü) koşusunun çok çirkin, çok milnasebet- siz olduğunu iddia ve bu iddiamı, yal- maruf atçılarımız değil, hattâ sa- dece seyirci merakile o günkü yarış- larda bulunanların (Birinci İnönü) koşusu hakkındaki düşüncelerini kay- detmek suretile tevsik ve ispat etmiş tim. Binaenaleyh bence maksat hasıl oldu demektir. Yani ben gerek at. rın, gerekse halk ve karlin anlayışlı ve her şeye nüfuz edebilen nazarında haklı olduğumu ispat etmiş bılunu- a Gentien (Fransa) yı yenmiştir. Marlin (Fransa), Collins (in- | giltere) yi yenmiştir. Eorotra (Fransa), Lee (Ingil- tere) yi yenmiştir. Ingiltere, 6 muzafferiyete kar» şı 9 muzafferiyet kazanmışlır. Davet edilen futbolcular Istanbul, 11 (A.A) — Halkevi, spor şubesi riyasetinden: İlik maç yapmak üzere şebrimize gelecek | olan Rus karışık takımına karşı şubemiz takımını tesbit için aza- larımızdaz aşağıda isimleri yazılı olan tu uların 14 Teşriniev- vel Cnma günü saat 15 te Ka- dıköy Fenerbahçe stadında bü- tün İevazimlerile beraber bu'un- maları ehemmiyetle rica olunur | efendim. Ülvi, Avni, Nihat, Tevfik Bur- han, Suphi, Mehmet, Rebii, Nec- yorum. Bu hakkın bana bahşettiği büyük cesaretle gene iddia ediyor ve edeçe- ğim ki (Birine İnönü) koşusu çok fe. na oldu ve halkın üzerinde fenn tesir. ler biraktı; buna da, idaresi için, bü. | yük fedakârlıktarla yüz binlerce lira sarfedilen Karacabey gibi çok parlak | bir şöhret kazanmış ve bütün bir mu. let atçılığının mümessili mesabesinde İ bulunan bir mülesseseyi idare edenle. rin ihtiyatsız davranmaları sebep ol. | muştur. Binaenaleyh, sifiniz © zarif ve ârifane ben (Haut » tav- Parleir), cahil, tecrübesiz, gülünç, melekesiz, vukulsuz olsam da olmasam da bu böyledir mütehassıs bey! Gala raylı e Tenisçilerimizin | Ikinci Teşrinin 3üncü günü başlıyacak, | İstanbuldaki Balkan güreş birincilikleri Yugoslav güreşçilerinin dereceleri Mıntaka kongresi elân topla- namadı, Bu itibarla mevsimin gelip geçmesine rağmen lik maç- ları da başlıyamamaktadır. Bu gecikme, geçen senede malüm hadiseler dolayısile tatmin edile- memiş bulunan spor seyircilerini cidden üzmektedir. Bununla beraber önümüzdeki haftalar futbol meraklılarını do- yuracak kadar zengin geçecek» tir. Evvelâ iki gün sonra Çukur bostanda, ilk defa olarak bir ecnebi takımı maç yapacaktır. Bu takım Selânikten gelen bir Yunan mubhtelitidir ve söyle- nenlere bakılırma geçen sene gelen Selânik muhtelitinden da- ha kuvvetli, daha mütecanistir: Bu hadise iki noktadan ehemmi yetlidir. Birincisi Çukur bostanda bir ec- nebi takımın oynaması, ikincisi de bu tarafta çalışan, teşkilâta dahil olmıyan kulüplerin bir ec- nebi takımla maç yapacak de- recede kuvvetlenmiş olmalarıdır ve bizi de en çok memnun eden bu ikinci noktadır. Kendi köşe- lerinde .en samimi ve iyi bir niyet- le çalışan bu Türk çocuklarını takdir etmemiye imkân yoktur. Bu güzel hâdise gösteriyor ki İ Türk futbolünün siklet merkezini pek yakında Istanbul tarafı ala- caktır. Selânik muhteliti o Çukurbos- tanda üç maç yapacaktır. Cuma | günü Karagümrük birinci takı- mile, pazar günü Pera ile, gele- cek cuma da Pera - Karagümrük mubtelitile karşılaşacaktır. İkinci muhim hadise Rus fut- bolcularının sporcuları ziyaret n wıza iadei için gelmeleridir. Rus misafirlerimiz pazar günü gele- cekler ve bizim Darülfünun ta- kımızla gelecek cuma Kadıkö- yünde, pazara da Taksim sta- dında o mak üzere iki maç ya- pacaklardır, 1 Ruslarla malüm olduğu üzere birkaç defa temasımız vardır. Eğer yanılmıyorsak Ruslar iki defa memleketimize ve iyi neticeler almışlardı. Spor- cularımızın Rusyaya yaptıkları son seyahattaki maçlarda Rus- ların lehine bitmişti. Bu son se- yabatta Ruslar bizim takımın gelmişler | teknikini beyenmişler fâkat on- ların atletik varlıkleri bizi yen- meye yetmişti. Bu seferki karşılaşmamız netice verecek ? Bu ber şeyden Türk takımının iyi kuru'- ne evvel SESERRLAEEAA harga era BAREL det (G.S) Hüsamettin; Muzaffer, Cevat, Fikret, Zeki, Niyazi, (F.B) Hüsnü, Şeref Eş- ref, Hakkı, Nuri, (B) Süleyman (V.) Ever (ii.B). Istanbul 11 (A.A) — Halk- evi spor şubesi riyasetinden 1 Şehrimizde O bükümetin resmi müsadesile teşkil edilmiş ve Türkiye idman cemiyetleri Yaşar, | z | löplerinin resmi selabiyeti haiz ittifakına girmiş olan spor ku- birer mümessillerinin resmi te- sekkül ilmühaberlerile birlikte Teşrinevvelin 24 üncü pazartesi günü saat 16da şubeye müra- | caatları, 2 —Bu içtima mümessil göndermeyen klüplerin bilahare vaki olacak müracaatları kabul olunacaktır. a Balkan güreşlerinde kendisine güveneceğimiz güreşçilerimiz- den çoban Mehmet pehlivan masına bağlı olmakla beraber, takımımızın geçen senelerden i daha zayıf bir halde bulunma" sının bizi fazla ümide götürecek mahiyette olmadığını da işaret ve itiraf etmek lâzımdır. Boks Mancester, 11 (A.Abss-İngil. tete horoz siklet şampiyonluğu ve meşhur Lord Lonsdale keme- ri için yapılan 10 ravuntluk boks maçında o Mancester'li (O boksör Johnay King ile bu siklet şam- piyonu Dick Corbett korşılaş- mıştır. Johnny King, sayı hesabile galip gelmiştir. Türkiye futbol birincilikleri Istanbul, 11 (A.A) — Futbol Federasyonundan: 1 — Türkiye futbol birinciliği müsabakalari ilk devresini teşkil eden 5 gurubun müsabakalari İ intac edilmiş ve gurup birincile- ri belli olmuştur. Çukurova grup birincisi: Kon- İ ya idman yurdu. Eskişehir grup birine'si: Eskişehir tayyare tabu- ru idman yurdu. İstanbul grup birinçisi: İstanbu'spor. İzmir grup İzmir Altınordu idman birincisiz birincisi: yurdu. Samsun Trabzon idman ocağı. grup 2 — Birincilik yarım son ve son karşılaşmaları 14, 16 ve 21 teşrinievvel tarihlerinde İzmirde yapılacaktır. Şampiyonlar İzmire bareket etmişledrir. Merhum sporcu Şerefin ba» | basının taziyettlere teşekkürü Istanbul, 11 (A.A) — Merhum | Sporcu Şerefin babasıtarafından ajans şu tel yazısını almıştır. Oglum Şerefin beklenilmeyen bir sırada ölümü ile kanayan kalbimin için telgraf | selliyet buyuran muhterem zeva- | ta ayrı ayrı şükranlarımı takdi- me tevassut buyurulmasını rica ederim e-endim. acılarını uyuşturmak İ ve mektuplarla te-