12 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

12 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Sayıta 1 : 1? Teşrinisani 1937 ürmü Pire Mehmet, elleri cebinde, gayet sakin, veznelerin önünde dolaşıyor, para almhak için sıra- | larmı bekliyen müşterileri lâkayit görünen bir bakışla seyrediyordu. Resmi elbiselerile acele acele konuşan banka hademeleri Pire Mehmedin oralarda ne maksatla dolaştığını akıllarından bile ge- girmiyorlar, onu, lâaleltayin bir müşteri zannediyorlar. Sıralarını bekliyen müşteriler arasında, bir çok tipte insanlar var, Kimisi, bankanın beklemek için yaptırdığı tahta koltuklara o- turmuş, sıgara içiyor, kimisi elin- deki puslaya bakarak numarasını ezberliyor. . » » Pire Mehmet, dört numaralı vezneye yaklaşırken veznedar : — 85 numara kimin?. Diye seslendi. Arkasında: go çuk, şekli itibarile Arnavuda ben- ziyen bir adam ilerledi, elindeki numarayı uzatırken: — Beş bin lira! İ Dedi, Pire Mehmedin gözleri fal taşı gibi açılmıştı. Kendi ken- dine: — Tamam, dedi, bugünlük ta- lim iyi gidiyor. Enaiyi bulduk. Pire Mehmet, yan gözle gocuk- Ju adamın paraları alıp, baş par- mağını ıslata islata (o saydığını, sonra gocuğunun iç cebine yerleş- tirerek üstünden eli ile bastırdı- ğını gördü. Onu dışarıda bekle- mek üzere bankadan çıktı. Gotuklu adam iki dakika son- ra kapıda göründü. Bankanın mermer merdivenlerinden indi. Durdu. Bir sağa, bir sola baktı .. Her halde gideceği yeri düşünü- yordu. Bir saniye gözleri bir oto- mobile takıldı, kaldı. Pire Meh- met; 77 Vay canıha, diyordu, otomo- bile binecek olursa yandık. Aca- ba burada bir $€y yapamaz mı- yız?, Cadde bu aralık pek tenha idi. Bir şey yapmak ihtimali Fakat Pire Mehmedin 0 gün şansı vardı. Dedik ya, gocuklu adam şoförlerin: İ — Buyurun beyim, küçük tak- si! Demelerine kulak asmadan Yenicamie doğru yürümeğe baş- ladı. Pire Mehmet sevincinden deli gibi olacaktı. Enai, en kolay adam çarpılan yere doğru gidiyor du. Pire Mehmet adımlarını sıklaş- tırdı. Yenicami kemerinin kala" balığından istifade için ilerledi, gocuklu adamı geçti, geri döndü ve onu göğüslemeğe hazırlandı .. Fakat gocuklu adam tam ke- mere yaklaştığı bir sırada, karşı- sına Tarablus kuşakları satan bi- risi çıkıp ona vişne çürüğü bir ku- sak gösterdi. Goçuklu adam dur- du, baktı. Pazarlık edip aldı. Son- ra, gene fikrini değiştirmiş gibi, kemere doğru yürüyeceğine OE. minönüne doğru saptı ve köprü; çıkarak Galtaya doğru ilerledi Pire Mehmet, içinden müthiş meşhut lesine indi, ve vapura doğru yü- rüdü. Pire Mehmet: — Tamam, diyordu, kalabalık | da var, bilet alırken sıkıştırırım.. A... A... Ne 07, Herif bilet almı- yor. Filhakika gocuklu adam bilet almadan vapura girmişti. Maa- mafih elinde bir yarım bilet var- dı. Demek gidip gelme bir bilet almıştı, bu suretle bu fırsatta kay- bolmuştu. Naçar, Pire Mehmet bilet alıp vapura bindi. Fakat gocuklu ada- mın girdiği alt kamarada iğne a- tılas yere değmiyecekti, yer yok- tu, Maamafih, gocuklu adamın o- turduğu srranın arkasındaki sıra- da bir yer vardı amma, onu, ora- dan tarassut etmek güç olacaktı.. Ne de olsa, adam üzerinde parası olduğu için tetikte bulunduğun- dan fazla nazarı dikkati celbet- meğe gelmezdi. Pire Mehmet, bunları düşünür- ken, gidip gocuklu adamın arka- sındaki sıraya oturmuştu. Şimdi tamamile sırt sırta oturuyorlardı. Bir aralık, adam, her halde sıcak- tan olacak, gocuğunu çıkarıp eş- ya koyacak ağın içine yerleştirin- ce gocuk, Mehmedin enesesine değdi. Pire Mehmet hafifçe başr- | nı çevirip baktı, gocuğun sırtında olduğunu görünce titredi, Ne ihti- yatsız adam?. Cebinde beş bin lira olan go- cuk böyle yere konur mu?, Yalnız pek tabii vapurda bu paraları a- şırmak kabil değildi... Her halde çıkarken.. Fakat adami Haydarpaşaya mı yoksa Kadıköye mi çıkacak ?.. Mehmet gene düşünüyor: — Gocuğun ucu ensemde, di- ğiyor, Haydarpaşaya çıkacak olsa alırken duyarım, Vapur Haydarpaşaya geliyor . Gocuk yerinden kımıldamamıştır Pire Mehmet, Kadıköye yaklaşır- ken önden kalkıyor, vapurun ya- naşma vaziyetinde muhakkak ar- tık bu işi bitirmek üzere tertibat alıyor, İşte kalabalık arasından ge cuklu adam göründü. Bir gayret .. Sağa omuz, sola dirsek, şimdi Pi- re Mehmet en mükemmel yettedir, elini gocuğun iç cebine sokuyor, fakat o ne? Paralar yok? obür cebe bakıyor, gene para yok?, Ne oldu bu paralar?. dın mi?, Pire Mehmet hayretle başını dırıyor., — A... Siz misinz Salih Bey? | re yanlışlık oldu. — Mayır Mehmet, hayır, yan- lışlık yek., Ben, bankadanberi s€- ni takip ediyorum, Gocuklu ada- mı çarpacaktın değil mi?. Bereket versin ben buradayım. Cebinden paraları aldı ve Haydar; çıktı, Gocuğu da, benim e zerine bıraktı. Şimdi seni merke. ze teslim ettikten sonra, Çifteha. vuzlardaki evine götürüp gocuğu- nu kendisine vereceğim. , * # İşte Pire Mehmet, sivil polis küfürler savurarak gocuklunun Peşine takıldı. komiserlerinden Salih Bey tara- fından cürmü meşhul balinde Gocuklu adam, Kadıköy iske- | böylece yakalandı Norveçyanın Halis Morina Balık Yağının Baş Mahsulü ,cixvs" h ll de. dan, ! vazi- — Nasıl, Pire.. Her tarafı ara- Izmir - Pire - Iskenderiye # postası (İZMIR 15 ikinci teşrin sa- Trabzon Postası 2.) 16ikinci & (Karadeniz) "tiği çarşamba 18 de. Galata rıhtı- mından. Izmir - Mersin postası - 16 ikinci B (inebolu teşrin çar- şamba 18 de idare rıhtımın- $ Darüşşafaka Lisesi Müdürlüğünden: Talebe için 1300 metre yerli alaca Bez, 540 tire fanile, 1080 mendil, 1080 çift ço: rap münakasa ile alnacağım görmek tiyenlerin hergün ve münakasaya iştirak edeceklerin 15 ikinci teş- rin 932 salı günü saat 15te Nu ruosmaniyede Cemiyeti Tedrisiye merkezine gelmeleri (5984) dan bümunelerini is- Iş arayorum İdareye muktedir, çok tecrü- bekâr, yeni, eski Türkçe, Fran- sizca, Almanca, İngilizce, Ital- yanca, beynelmilel ticeret, nak- liyat, komisyonculuk, O sigorta, daktilo v. s. işleri bilen, ciddi ve faal bir zat iş aramaktadır. Adres: Binbanasto kabristan 12 Beyoğlu. (5328) Bir Alkak yakım ağrıyı isle eder. Bundan maada bir Afkok yaksu - botün ilaçların biltfina ci tesirini &ra ve teskin ve tedavı eder. Siz işizizle meşgul olurken o da vazilesisi yapar. Göğüs, arka, oyuslar, dizler Türkiye Umumi Accentalari : G.&A. BAKER Ltd TANBUL Barla Kutusu k42, itanbul satılan şartnamelerde yazılıdır. (5856) çalışmak hususundaki gayret ve inhimakinizi kesmemeli, ailenizle beraber geçirdiğiniz kısa zamanlarda onların da neş'esinin kaçmasına sebebiyet vermemelidir. ADALİN tabletleri kullanarak sinirlerinizi teskin ediniz! Bu suretle işlerinize daha eyi bakabilecek, daha neş'eli bulunacak ve daha çok çalışabileceksiniz! Sizinle temas edenler sizden daha fazla memnun kalacaklar, herkes sizi daha ziyade Sevecek ve teşebbüslerinizde dah. ziyade muvaffak olacaksınız ! dalin tabletleri. ECZANELERDEN REÇETE İLE ALINABİLİN Demiryolları ilânlar! 70 adet amele vagoneti demir aksamı ve yedeğinin zarfla münakasası 21 Birinci Kânun 932 çarşamba günü saat idare binasında yapılacaktır. Fazla tefsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer | satılan şartnamelerde yazılıdır. (5855) 3200 çift cebire ve 414000 adet ergo'nun kapalı zarfla m kasası 21 Birinci Kânun 932 çarşamba günü saat 15,30 da binasında yapılacaktır. a Fazla tafsilat Ankara ve Haydarpaşa veznelesinde beşer İİ €'hasal had bir sancı hissedilen yere beran mesamatı çok a1) Alkok yakasın: tatbik ediniz. Derhal ağrıyı teskin eder. Fakat Alkok hatırınızda tutrsuz ve taklitlerden sakınınız. Her eczanede bulumur. E LLCOCK YAKISI SANCIYI İZALE EDER rak.bdlâ (ala Gençliğin Can Kurtaranı PROPHYLAXINE'dir PROPHYLAXİNE Adresimize beş kuruşluk astalıklar kirabından meccanen gönderilir. Meserret Oteli Milt Müstahzarlar Laboratuvarı Asri milletler otdulannı Bir töbünün fis 75 renlere gi Umum! deposu: Sirkeci ” YÜREK ÇARPINTISINA EMSÂLSİZ DEVADIR HER ECZANEDE BULUNUR VAKI Günedelik, Siyasi Gazsif, # Istanbul Ankara Caddeai, V Telefon Numar! Yazı işleri telefonu: Idare telefonu ile techiz etmişlerdir. osta pulu gönde karşısında No. 88 İsmet Muhsin Telgraf adresi: Istanbul - “ Posta kutusu No. # Abone bedelleri ! Senelik 6 aylık 8 aylık 1 aylık 150 400 pi ll ilân Ücretleri! Remi ilanların tir #AU” Tene iânların bir SA” timi Ticari Yünleri bir #81 e BAYGİNLİĞA e * pi Deniz Levazım Satın alma komisyonundan: Deniz kuvvetleri için bir adet Işıldak açık münakasa ile satın alınacağından şartbamesini görmek isteyenlerin her gün ve mü- nakasaya işlirâk edeceklerin 14 2 teşrin 952 pazartesi günü saat 14 de Kasımpaşa'da Denir Satınalma Komisyonuna müracaatları. (5605) Küçük ilânlar*. (> Bir defası 30 Kİ çi ..09 dört detam 18 ve on © ç aylık ilân verenlerin sendin. Dört sabri $' antırları beş Kuruş sürür Umum! Neşriyat Mv“ HASAN