12 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Millet mektepleri Aydın, T1 (A.A.) — Ay başından beri Millet — mekteplerinde dedi Yüre varmıştır. Hiç mektebi. olmıyan 32...
 Tatlı yerine kuru meyva Bir meyva seferberliği yapılması düşünülüyor Üzüm, incir, fındık sarfiyatını artırmak için tedbirler
 Dün Galatasaray kötü bir takıma 2-0 yenildi n — Taksim...
 Harp borçları Paris, (A.A.) — Maliye nazırı kânunuevvelin ikisinde vadesi bulül eden 20 milyon — dolarlık harp taksitinin...
 İş kanunu Bitaraf mütehassıslar tetkik ediyorlar Ankara, 12 (Telefon) — Iktisat vekâleti tetkik ettirmektedir. Bundan başka —
 Bir kıptı bir bekçiyi yaraladı Carih yakalanarak merkeze gönderildi " Fatihte Sinan ağa mahallesi bekçisi Recep ağa dün gece
 ç devletle iktisadi anlaşma 'ede yedi sekiz milyonTak mal gönderilebilecek telif devletlerle müzakerata devam ediyor. Şimdiye

Iş kanunu bitaraf mü- tehassıslara tetkik ettiri- liyor. Iktisat vekâleti müte- hassıslar için yakında karar verecek. © Sene 15 — No: 5062 — Fiatı her yerder 5 kurup Telefonlar Tabrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Tatlı yerine kuru meyva Bir meyva seferberliği yapılması düşünülüyor Üzüm, incir, fındık sarfiyatını artırmak için tedbirler izmirin nefis üzüm ve incirleri kutulara dolduruluyor Bu sene meleketi milyon kile kadar üzüm i edilmiştir. Vapılan istatsitikler: göre şimdiye kadar, bu miktarın Yarısı hariç memleketlere gönde- rilmiştir. İhracat daha ziyade İsgiltereye yapılmıştır. Milli iktisat ve tasarruf cemiyeti üzümlerimizin memeleket dabilin- deki sarfiyatını artırmağa çalı maktadır. Geçenlerde, Zonguldal milli iktisat ve tasarruf çemiyeti şubesi, bütün Zonguldak memur- larından birer lira toplıyarak, ye- rine üzüm vermiştir. Bir kıptı bir bekçiyi yaraladı Carih yakalanarak merkeze gönderildi mahallesi dün gece sokakta bir adamın şüpheli bir vaziyeti dolaşmakta © olduğunu görmüş, hüviyetini tesbit etmek üzere merkeze götürmek iste miştir, Yolda giderlerken bu adi cebinden bıçak çıkararak bekçiyi | kalçasından ve omuzundan yara- lamıştır. Bekçinin — bağırması © üzerine isler yetişerek bu adamı yaka- ışlardır. Bunun yangın yerlerinde yatan Salih isminde bir kıptı olduğu anlaşılmıştır. Bekçi Recep ağa hastaneye kaldırılmıştır. 4 Furugi han Iran hariciye nazırı Furugi hanın şerefine dün Iran konsoloshane- sinde bir ziyafet verilmiştir. Misa. | firimiz bu sabah Toros ekspresile bareket etmiştir. Susam piyasası Denizli 11 ( A.A. ) — Susam piyasası yükselmekte devam edi- Yor. Dün piyasada susamın okkası N nuruş idi, hirdeki tasarruf şubesi akını arlırmak hususun da daha ileri gitmiştir. Eskişehir in teşebbüsü üzerine, Eskiye- eti memurları Aydındaki şirketlerden bin liralık incir ak mışlardır. Milli iktisat ve tasarruf cemiyeti, seyrisefain idaresinin de yemek lerde yolculara kuru meyva ver- mesini teklif etmektedir. Bundün başka yatı mekteple- rinde, talebeye yemekten sonra kuru üzüm, incir, fındık verilmesi için maarif vekâletine müracaat edilmiştir. Üç devletle iktisadi anlaşma Senede yedi sekiz milyon- lak mal gönderilebilecek 11 — Iktisat vekâleti racat meselesi hakkında muh- devletlerle müzakerata devam anlaşma olmuştur. Bu anlaşmalar takas usulüne göre yapılıyor. Bu suretle son zamanda mak larımıza kapılarını kapamış olan üç pazar açılmaktadır. Buralara senede yedi sekiz milyon liralık mal gönderilecektir. Anlaşmalar, bilhassa incir, özüm, tütün, fındık piyasalarına faydalı olacaktır. İtilifların müddetleri birer sene- dir. Biz de bilmukabele bu dev. letler eşyasna kolaylık göstere- ceğiz. Harp borçları Paris, (A.A) — Maliye nazırı kânünuevvelin on ikisinde vadesi dolarlık barp taksitinin tediye tarzı hak- kında M. Herriot ile görüşmüştür. Mülâkat neticesinde nazır harp borçları hakkında Fransanın siyasi müzakerelere girişmeği derahte ettiğini ve fakat beynelmilel nezaket icabı olarak bu müze kerelerin gizli tutulacağını söyle- miştir, Ni Iş kanunu Bitaraf mütehassıslar tetkik ediyorlar Ankara, 12 (Telefon) — Iktisat vekâleti iş kanun lâyi- basını cenebi bir mütehası tetkik ettirmektedir. Bundan başka bitaraf salâbiyettar zevatın proje hakkındaki nok- #ai nazarını öğrenmektedi Lâyiha bu sene mecliste müzakere edilerek kanuniyet kesbedecektir. Mütehassıslar Iktisat vekâleti muhabereye devam ediyor! Ankara, 12 (Telefon) — Iktisat vekiletinin -getirteceği ecnebi mütehassıslar hakkında muhabere devam ediyor. Yakında bu müte- bassısların isimleri kararlaştırıla- caktır. Devletin satın alacağı eşya Ankara 12 (Telefon) — Devletin satın alacağı eşya için takas e a müstenit yeni bir talimat- name hazırl or. Bundan maksat muvazaa «imkânlarını ortadan kaldırmaktır. Ismet paşa gitti Başvekil Ismet paşa dün akşam- ki ekispresle Ankaraya hareket etmiş, istasyonda vali Muhiddin bey, ve diğer birçok zevat tara- fından teşyi edilmiştir. Adliye vekili Yusuf Kemal B, bugün Ankaraya bereket ede. cektir. Millet mektepleri Aydın, 11 (A.A) — Ay başın dan beri Millet & mekteplerinde derslere başlanmıştır. Merkez ve köylerde şimdiye ka- dar açılan Millet mekteplerini adedi yüze varmıştır. Hiç mektebi olmıyan 32 köyde üç Millet mek- tebi daha açılmak üzeredir, Dün Galatasaray kötü bir takıma 2-0 yenildi “in 7 lim enipamde” Galatasarayın Bulgar Levski ti kamına karşı maçı vardı, Futbol oyunundan başka herşeye benze- yen bir buçuk saatlik gülünç bir koşuşmadan sonra Bulgar takımı 240 galip geldi. Dünkü Galatasaray oyunu, en koyu taraftarlarını bile taraftar- lıktan vaz. geçirtecek, rakiplerine kendini acındıracak bir oyundu. Ecnebi takımlarile G. Fenerin müşterek yaplığı organi Zasyonların malüm bir “havası vardır. İlk maçı oynayan klüp Galatasaray ise, Fenerbahçelilerin. tribününden oyunda hata bekle- yenler. çoktur. Birinci maçı Fener Gynayınca Galatasaray «tribünü aynı haleti rahiye içinde maçı seyreder. Dünkü oyunda Galatasaraylılar o kadar fena oynadılar ki, Fener tribünü bile mahzun oldu. Sarı kırmızılıların — bariz acemilikleri karşısında Fenerin en müteassıp , ezeli rakip- lerinin haline acıdılar. | Doğrusu dünkü maça iki lira | verip girenlerin paralarını geri istemediklerine hayret etmemek kabil Seyirciler | pek baklı olarak şöyle bağırabilirlerdi: — Bizi futbol seyrine getirdiniz. Bu futbol değil, paraları geri verin, Yahut mutlaka bir top peşinde on bir kişinin çırpınmasını görmek hastalığına totulmuşlar şöyle şikâyet edebilirler — Yahu insaf edin! Böyle kamlot bir oyuna yirmi beş kuru- şun nesi var... Ya fiatleri indirin, yahut oyunu futbola benzetin.. İşte dünkü oyun böyle bir medi idi. İkinci devrenin doğru artık herkes gü Hattâ Galatasaray tribü bitmeden © boşalmağa başladı. tündeki (Devamı dördünci Yo - rünüşül., İatasarayı sevenler, gönüllerini l Bağır formaların saha üs- seyretmeğe © halleri hifede) Yo illetine uğradıktan im sokağın yandan gö- ind