11 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Herkesin bir soy adı olacak...
 İsmet paşa Başvekil bu akşam Ankaraya hareket ediyor İki günden beri — şehrimizde bulunu . beşvekil lemet Pç. bu akşam...
 Bankaları kontrol Yeni bir kanun lâyihası hazırlanıyor 10 — Maliye vekâleti yeni/ bir kanun lüyihası hazırlar ıııılıhl iba —
 mıışıyor Mal yetıştırebılmek için ekser fabrikalar üç posta işçi kullanıyor Her tarafta yerli mallarına karşı büyük bir...
 Benzin boşaltırken bir çok yeri yandı Beşiktaşta Adıgüzel isminde birisi dün evinin bahçesinde bir şişeden benzin boşaltırken
 Atina mektupları Yeni Yunan kabinesi iş başında kalabilecek mi? ütün vaziyet B M. Venizelosun tutacağı yola baglıdır Atina 8
 Yeni kontenjan kararnamesi Bizim malımızı alanlara kolaylık gösterilecek Ankara, 11 (Telefon) — Yeni contenjan kararnamesinde
 Şeker kahve ve çay ithali İlktisat vekâleti yeni bazı tedbirler alıyor 10 (Hususi) — İzmir bul — kahve  tüccarından bazıları
 Bir kaçakçı Cenup hududunda eski bir kaçakçı ölü olarak yakalandı kaçakçı, senelerden beri hu dudumuza kaçak eşya sokan...

aş, NK Yerli malına rağbet Amerikalılar içki yasağı artıyor, fabrikalar 24 saat kanununda değişiklik çalışıyor. yapılmasını bekliyorlar. Sene 15 — No: 5061 — Fiatı her yerde: 5 kuruş ME GUNA — Ti errimseni 1087 Telefonlar: Tabrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 “Herkesin bir soy adı olacak Fabrikalar 24 saat çalışıyor Mal yetiştirebilmek için ekser fabrikalar üç posta işçi Her tarafta yerli mallarına karşı büyük bir rağbet vardır. Fabri- kalar, bu rağbet karşısında mal yeliştirmek için büyük gayret Sürfetmekledirler. — battâ | bazı fabrikalar bu yüzden gece gün çalışmaktadırlar. Bursada ipekiş fabrikası 24 saat çalışmakta ve üç amele postasi idare edilmek” tedi Bakırköy bez fabrikası 24 saat galışmaktadır. Bu fabrikada 200 amele nöbetle çalışıyor. Yirmi dört saat çalışan fabri- kalar arasında Hereke fabrikası da bulunmaktadır. Hereke Fabri kası, mal. yetiştirmek çin, gece gündüz çalışmaktadır. Feshanenin dokuma kısmında da 900 amele 3 posta olarak 24 saat çalışıyor. Iktisadi buhran © dolayısile | Avrupanın Şeker kahve ve çay ithali Iktisat vekâleti yeni bazı tedbirler alıyor Ankara, 10 (Hu Izmir, ve istanbul kahve tüccarından bazıları iltisat vekâletine müra- east ederek gümrüğe gelmişolan kahvelerin ithaline müsaade edil istemişlerdir. i, kahve tacirleri birleşerek bir şirket yaparlarsa bu şirket namına müsaade verile- miştir. Şeker ve inde bu hususta kolaylık gösterilecektir. Ithal edilecek» malın bedeli bankalardan birine yatırılacak, bu para mukabilinde iktisat veki etinin göstereceği mallar. alınıp; ihraç edilecektir. Iktisat vekâleti, şeker, kahve ve çay ithali hakkında bütün müracaatleri tetkik etmektedir. İrtişa işi Ibzari bir encümen bir fezleke yapacak Ankara, 10 — Muhtelit encü- mende bu sabah irtişa dosyasını tetkik ederek bir fezleke hazırla mak üzere ihzari bir encümen seçildi. Mustafa Fevzi, Osman Abdülhak, Nâzim, Celâl Memduh Şevket, Mehmet N: Nuri beylerdir. Ibzari encümen cumartesi günü galışmağa başla Furugi Hz. Iran hariciye nazırı Furugi han şerefine dün vali Muhiddin bey tarafından bir çay ziyafeti veril miştir. Ziyafet esnasında Neyzen Tevfik beyin de dahil olduğu bir saz heyeti terennüm etmi Misafirimiz yarın Torus Ekspre- sile halebe hareket edecektir. Amerikanın büytik sanayi şehirle- rinde eskisine mazarın az faaliyet Hattâ bu fabrikalardan bir Jle- Bir kaçakçı Cenup hududunda eski bir kaçakçı ölü olarak (| bududunda bir kaçakçı, olarak ele geçirilmi kaçakçı, senelerden beri hu- dudumuza kaçak eşya sokan Halebin Bap kazası abalisin- || den Ali isminde biridir. | istasiyon civarında gene kaçak eşya sokmak isterken muhac faza memurları tarafından gö- | rülmüştür. o Kaçakçı “durl,, emrini dinlem. üzerine ateş edilmiştir. İ) aldığı yaranın tesiri ölmüştür. Ali, Ismet paşa Başvekil bu akşam Ankaraya hareket ediyor Ili günden beri | şehrimizde bulunan başvekil Ismet Pş. bu akşam refikaları hanımefendi ve mahtumlarile birlikte Ankaraya hareket edecektir. Başvekil iki günü Heybeliada da biraderi Riza beyin köşklerinde istirabat etmekle geçirmiştir. Adıgüzel. Benzin boşaltırken bir çok yeri yandı Beşiktaşta Adıgüzel isminde bi- isi dün evinin bahçesinde bir eden benzin boşaltırken elinde makta olan kibritten benzin Şişesi tutuşmuştur. Ateş alan benzinler Adıgüzelin ellerini ve muhtelif yerlerini yak- mıştır. Adıgüzel, hastahaneye kaldırılmıştır. l Ali evvelki gün Akçakale || kullanıyor ij rini tahdide mecbur olmuşlardır. Türkiyede iktisâdi. buhranın #anayie tesir etmediği kolayca aşılır. Yeni kontenjan kararnamesi Bizim malımızı alanlara kolaylık gösterilecek Ankara, 11 (Telefon) — Yeni kontenjan kararnamesinde ve üç aylık listelerde halen tatbik edilmekte olan esaslara nazaren fazla bir yenilik yoktur. Ancak bizim mali- mızı alan memleketlerin mallarına. kolaylık göstermek yeni kararna- menin başlıca esasını teşkil ede- cektir. Kontenjan etrafında bazı yerler- den sorulan suallere henüz cevap gelmemiştir. Ankara, 10 — Heyeti vekileden çıkmış ve meriyette bulunan kon- tenjan kararmamesinin bazi mad- delerini tadil eden kararname âl tasdike iktiran etmiştir. Vekâlet a lek ii iğ etmiştir. kapları memlekete serbesçe girebilecektir. Bankaları kontrol Yeni bir kanun lâyihası hazırlanıyor Ankara, 10 — Maliye vekâleti yeni bir kanun maktadır. Bu lâyiha muci vekâlet bankaların vaziyetini ve bankalardaki mevduatı kontrol edebilecektir. Celâl B. gelmiyor Ankara, 10 — Istanbul ticaret odasında kontenjan meselesi gö- rüşülürken bu müzakerenin Ikti- sat vekili Celâl beyin huzurunda cereyanı ticaret odası tarafından temenni edilmişse de fazla meş guliyeti Celâl beyin bu günlerde İstanbula” gelmesine mani teşkil etmektedir. Altay takımı Yunanistana gidiyor Izmir 10 — Altay spor takımı üç maç yapmak üzere kânunu- sanide Yuhanistana gidecektir. Atina 8 (Hususi muhabirimiz. den ) — Ahali fırkası reisi M Çaldaris, uzun ve çetin bir mesa iden sonra nihayet yeni kabineyi teşkil etti, Yeni fırkanın esasını, sabık kcaliyetçi ve lâhik cum huriyetçi | fırka teşkil ediyor. Vehizelist ahrar fırkasından sonra memlekette cumburiyetçiliği bihak- kın temsil eden terakkiperver ahrar, cumhuriyet birliği, çiftçi fırkalarından biç biri yeni kabi- neye girmeğe razı olmamışlardır. Yeni kabinede harbiye mazaretini deruhte eden Ceneral Kondilisin fırkası sekiz mebustan mürekkep- tir. Dabiliye nazaretini üzerine alan müstakiller fırkası reisi cene- ral Metaksasın fırkası liç dört mebur su geçmez, Bu itibarla M. Çaldarisin kabinenin meclisteki i, 110-115 mebustan. il ettir. Yeni yunan parlâmentosu 250 mebustan mürekkep olduğuna göre, kabine medliste ekseriyeti haiz değildir. Bu vaziyet dolayı. sile yeni kabinenin ömrü, uzun sürmiyeceğini söyliyenler ve pek yakında ademi itimat reyi almak suretile | düşürüleceğini / tahmin edenler çoktur. Terakkiperver © abrar fırkası reisi M. Kafandaris, şimdiki baş- vekilin bütün ısrarma rağmen yeni kabineye girmeğe muvafakat etmediğine ve son zamanlarda üç dört sene evvel ayrıldığı ahrar fırkasına tekrar yanaşmak temayülü gösterdiğine göre yeni kabinenin uzun müddet e | — Zayıflık modasını nasıl buluyorsun? Atina mektupları Yeni Yunan kabinesi iş başında kalabilecek mi? Bütün vaziyet M. Venizelosun tutacağı yola bağlıdır Yeni Yunan başvekili M. Çaldaris elindedir. Çünkü , Venizelistler, Kafandaris fırkasi mebuslarile beraber, şimdiki meclisin yarı ekseriyetini teşkil eylemektedir. itibarla, Venizelistler ile şim- ükümet arasındaki müva- temin eden Kafandaris Venizelistler, © yeni karşı | aleyhlar bir imat reyi vermek isterlerse, kabine” nin düşürülüp düşürülmemesi, tarakkiperver ahrar fırkası meb- uslarının verecekleri reye bağlıdır. Yeni kabine, yukarıda arzetti- iyet dolayısile, mecliste ir. ekseri “haiz ol. madığı cihetle, iktidarda tutuna- bilmek için aykırı hareketlerdi bulunmamağa vç Venizlistlere çok meselelere mümaşat etmeğe (Devamı dördüncü sahifede) zeneyi fırkasıdır. kabineye vaziyet alırlar ve ademi im. ve — Yaya kaldırımları daracık olan şehirlerin halkı için pek mu- vafık azizim.