11 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 — all 11 Taşrinisani 1997 Umumi harbin r i ii Ingiliz ordusunun, Harp zamanında vuku bulan hava muharebelerine, çi t resimleri şimdi meşretmeği Anı geçende yazmıştık. Bu resimler arasında çok heyecan vericiler vardır. Yukarıdaki resim lan biridir. Bu resimde bir İngiliz ve bir Alman tayyaresi birbirine tamamen girmiş bir halde Teşrinisani ile b İsviçrenin yüksek dağlarında kış sporları başlamıştır. B is eraklıl 1 sporları başlamıştır. Bu sporları meraklıları iç bin metro yükseklikte. dağlara çıkıyorlar. Resmimizde bu dağlardan birinde. patinaj meraklıların atlama müsabakası görülüyor. mk Tetrli No. 4 M Teşrinisani 1932 Igüçük ilânlar — Aşk, Nakli: Kararindan vaz mi geçecekti? Hayır, he zamandır verdiği bu karardan, bir çocuk biffetile vaz- geçemezdi. Gerçi, ölüm, onun İçin, hiç te cazip değildi. Hattâ, ölümden umumiyetle | çekinirdi bile... Lâkin, hayat, onun içi tahammülfersa olmuştu, yaşamak» tansa, ona veda etmek daha sevimli görünüyordu. Genç erkek, hayatı, artık, tedavi edilmez bir hastalık gibi telâkki ediyordu. Ölüm. ve hayat.. — Ferit, bu iki. fenalıktan: ebvenişer olanını dikten sonra çekmeceyi açarım... > diye düşündü. Ve gazeteyi okumağa başladi. & Tekrar ilk sahifeyi çevirmişti. O günü birinci derecedeki vakaları, biç de hayrete, alâkaya şayan değildi. Bir inhisar müdü- rünün beyanatı, bir o omobille otobils çarpışmış. On sekiz yaşın: da bir kızı, bir ihtiyar öldürmüş. Iki barsız, polisle (çarpıştıktan sonra yakalanmış. * yö Sonra, ikinci plândaki bir sürü belediye iktisat haberleri. Onlarada bir göz gezdirdi. Sonra, fıkralara baktu O gün zarfında, fıkra yazan muharrirlere de parlak bir ilham vaki olma- mıştı. Sahifeleri döndürmekte istical göstermiyordu. Kendi. kendine itlraf etmeden, ümitsizliğe kapılı yordu. İlle. zamandaki iradesi zayifliyordu. Okadar genç olme ama. rağmen, ölmek. istiyordu. Gazete sütunlarını okuduğu sırada: bir taraftan da, acı acı eseflenis yordu. Gazeteyi okuyup bitirdikten sonra, o meş'um çekmeceyi aça caktı, Kararı böyleydi. Makaleleri, havadisleri, bir iki tekrar tekrar okuduktan şu hakikatle karşılaştı: Ar- tk'son ilân. sahifelerinden başka okunaçak bir şey kalmamıştı! Gazeteyi yerine bırakacaktı Fakat, ilânları da bir kerre: göz“ den. geçirmeği muvafık buldü. Hakikatte, bilel şeriyeye' başım vuruyordu: Zaman kazanmak, bu dilbyanın bavasım biraz. daba fazla teneffüs etmek istiyordu. 'Çekmeyi açarak, oradan tabancayı çıkarmak hadisesini biraz daba sonraya | talik etmek çaresini anyordü. ir Bir. mimar, ucuz fiate gayet güzel kübik evler yaparmış; bu evle. diğer mimarlardan ucuza getirirmiş, — Bir ecza: fabrikası sahibi, mustahzaratını methediyor; bir. hapının yedi derde deva olduğunu sayıyordu. — Bir dök- tora, bir hastayı kurtardığından dolsyı müşterisi tarafından teşek: kür ediliyordu. Bu: nevi yazılar, umumiyetle Ferit beyin alâkasını celbetmer di Lakin, bu sefer, kıraatını nihayete irdirmek cesare- tini göstermiyordu. Unları olrur-. | ken; öğrendi isminde bir İsviçreli kadin, temiz bir türk ailesi nezdinde mürebbir yelik etmek istiyormuş. “N. R. bey, bir tüccar: nezdinde muhası becilik yapımağı arzu ediyormuş. Kimin satılacak otomobili var, kimin kiralık sayfiyesi var, kim bir le nezdinde pansiyoner olmak isti- yor, kim arsasını ve kim piyanosunu acele satmak niyetinde:, Delikanlı Bunları ezberlercesine öğrendi. Birdenbire, kaşlarım çattı, Ba- bir türlü, | | İ I era ve cinayet romanı — tva Na) ını kaldırdı, düşünceye daldı. ir tarzda: bir düşünceydi Ferit. bey, gazetenin birine sıkıştırılmış olan şü küçük ilân okumuştur “Yirmi yaşında bir gençkiz, elim ve müstacel bir sebepten dolayı derhal evlenmek istiyor. İzdivaca tahrik eden sebep, talip | olana namuskârane izah edile cektir. Gençkızın beş bin liralık şahsi serveti vardır. Gazete idar, rehanesine, vakit zayi etmeksizin, D.M. rümuzile mö-acnat olun Ferit bey, Ya ânı, Büyük bu alâka ile okudu. v Sonra, gazeteyi masanın üzerine koydu. Vakın, ecnebi gezetelerinde bu nevi ilânlar bulunur amma, bizim gazetelerde böyle bir ilâmın derci görlilmüş vakalardan değik dir. Bilhassa, yevmi bir gazetede... Demek ki, bir genç kız, valim ve müstacel) bir sebepten dolayi, evlenmek piyetinde imiş. Bunu, hicap hissi duymadan gazete ile ilân ediyordu, Hattâ, şunuda zımnen demiş. oluyordur “ Benim bir lekem var, Oleke- me rağmen beni kabul edecek ve zevce diye alacak olanj erkeğe, beş bin liralık sermaye verece Ül, Ferit, bu gençkızı, dimağında yaşatmağa başladı. Soğuk; bulâ- pervaz, istihfafkâr, güzel yüzlü, dürüşt ve iki manaya gelen tebes- sümlü... Başını, düşünceli düşütceli, iki yana salladı. Hayır, bu gençkiz, böyle olmıyacaktı.. Başka türlü , bir istimdat işareti olsa. gerektir. Biçare gençkiz, mamusunu temizletmek İçin, ser- vetini ve istikbalini. bir serseriye teslim etmeğe razı oluyordu. Gizli bir. dram muvacihesinde bulunduğuna kail oldu. Hâttâ, bu dram, nihayete de ermemişti, Ancak birinci perdesi oynanmıştı. Müteakip perdeleri vardı. Bir genç tasavvur etti: Haşin ahlâklı babasından korkuyor. ana» m:da, şefkatsiz bir kadın. Onu terketmiş. Bu genç kır kendine bir hayati arkadaşı, kendisinden uzaklaşmış, yahut ölmüş; şimdi, ker, biçare vaziyette, teblikede.. Bunun üzerine, İdalettayin bir. erkeği imdadına çağırıyor. Belki, bu. genç kız da topla Ferit gibi, ölmeği tasarlamıştı. Fakat, karnında bir çocuk olduğum- düm başkasının. hayatına kıymak istemiyor. o Kadınlar, ekseriya çocuklarını, henüz. doğmamışl henü karınlarında. iken: sevmeğe başlarlar... (Arkası var) Bi an “UMUM EMLÂK ACENTESİ Müessesesine tevdi ediniz! BAHÇEKAPI TAŞ HAN No. 20 - 21 - 22 TELEFON Posta Kutusu 20307 558