12 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Teşrinisani 1932 Dünkü maç ( Baş tarafı birinci sahifede ) tahammül | edemiyorlardı. Maçın Sonuna kadar tahammül edebilen- lerde hakemin düdü işitilmez rahat bir nefes aldı: 'Hele bu azapta bitti, diye göğüslerini genişlettiler. Pazar günü Fener takımının üç farkla yenmesi lâzım gelen Bulgar takımı hakkında bir şey yazmağa lüzum görmiyorz. Bulgar takımının dünkü oyununu anlatmak, için şu yukarıda yazdığımız tarzda oynı- yan o Galatasaraya Okarşı biri (penaltı)dan ancak iki gol atabil- diği ıydetmek kâfidir. Oyunun tafsilâtı Saat üçü on geçe Refik Osman beyin idaresinde oyuna başlandı. Dün Kamlot bir oyun oynayan Bulgar takımı Levskinin birinci kadrosu ile çıkmıştı, Galatasaraylıların takım şöyle yapılmıştı, Avni Burhan «Teyfik Sopbi li Şakir ayılar Rasih L Mehmet Necdet Rebii Şu Galatasaray takımına bakı- lınca anlaşılıyor; merkez muavin mevkiinde © bulgar | oyununda sakatlandığı için © oynıyamıyan Nihadın yerine Ulvi getirilmiş, sağ açık yerine de yüksek atla Türkiye rekordmeni Haydar kon: muşlu, Mektep talebelerinin klüp ında oynamaları menedil- mektebi en fazla ele- manla dolu olan Galatasaray gibi bir teşekkül eksilen oyuncularının yerlerini dolduramıyacak bir var- iyete gelmişti. Hakemin düdüğiyle çorba gibi bir oyun başladı. Aldığı topu bir kerecik olsun icabına göre yerine veren futbolcu alkışlanıyor- du ferdi ve cemi beceriksizlik o derecede idi. Galatasaray muhacimleri alel usul aksıyorlar, bütün yük müda- filerin ve muavinlerin sırtına biniyordu. Bereket versin rmuavin- lerle müdafiler uzun vuruşlu bir sistemle mukabele ettikle Bulgarların hücurları pek mücssir bir şekil alamıyordu. Bulgarların bil Gal fena oyununa kı rağmen hakimiyeti tesis edemi- yen balgarlara kalemiz önlerine doğru bir firikik veril Soldan gelen bu orlalıyışı kafasile kapan Bulgar merkez muhacimi topu kaleye gönderdi. Avninin eline çarpıp geri gelen topu Bulgar sol içi tekrar kafa ile kaptı ve bir kafa vuruşile içeri attı. Bu Bulgar golünden sonra Ga- latasaraylılar çoşacaklarına gevşe- diler. Bulgarlarda birşey yapacak halde değillerdi. Zevksiz ve kar- ma karışık devam eden oyun birinci devrenin nihayetine kadar aynı şekilde uzadı. Ikinci devre Birinci devreden daha ki başlıyan bu devre de, ilk devreyi aralacak safhalarla devam eder- ken aleyhimize bir penaltı oldu. Bu penaltıyıda içeri atan bul garlar sıfıra karşı iki golle galip olarak sahayı terkettiler. Bulgar takımı dünkü oyununu Fanerbahçeye karşı oynadığı tak- dirde dün ettikleri Taksim stadyomundan üç farklı bir maglübiyetle uzaklaşa- caklardır. Tabii bu kanaatımız fenerbaliçenin kendi — oyununu oynayacağına göredir. Eşref Şefik galip vaziyette terk | Bu kısma da dört zabit işt Atlı mani müsabakaları Dün Sipahi ocağında askeri ve sivil atlı mani müsabakaları çok kalabalık bir halk müvacehesinde yapıldı. Müsabaka netayici şudur: Birinci müsabaka, hanımlara mahsus müsabakadır. Bu müsaba- kaya üç hanım iştirak etmiştir. Nedret hanım parkura dakikada icra ederek birinci olmuştur. Melâhat hanım parkuru bir hata ile 1,25 dakikada yapa- rak ikinci olmuştur. Ayşe hanım parkuru 1,40 dakikada icra rek üçüncü olmuştur. Birin kazanan Nedret hanim “ Fazlı bey , kupasını alıışlır. Ikinci müsabaka sivillere mah- suslu: Bu müsabakaya sekiz sivil ve hanım iştirak etmiştir. Bu müsabakada parkuru 1,02 dakika- da icra ederek birinci Orhan bey, ikinciliği 1,06 dakikada icra liği ederek Nusret bey, cülüğü işi 1,07 dakikada icra ederek Melâ- hat hanım kazanmıştır. Birinciliği kazanan Orhan bey “ Süreyya paşa ,, kupasını almıştır. Üçüncü müsabaka : Zati atlara mahsustu, Bu müsabakaya dört kişi iştirak etmiştir. Ayşe hanım parkuru 1/35 dakikada eza ederek birinci olmuş ve “Düyçe oryant bank,, kupasını kazanmıştır. Dördüncü müsabaka: Ünifer malı zabitlere mahsus olup iki kategoriye ayrılmıştır. | Birinci kategori: — Zabit | vekilleri ve zabitler olmak üzere iki kısma lektep konkur atları hariç, diğer atlara binmişl . Bu kısma, di yaparak birinci, zabit vekili Reşat bey parkuru 2,10 dakikada yapa- rak ikinci olmuştur. Birine kazanan zabit ve Cahit bey “Mi ti, kupasını alınıştır. Zabitler: Mektebin konkur atları bariç diğer atlarada miştir. Yüzbaşı kılıç Tevfik bey parkuru 1,55 1/2 dakikada icra ederek birinciliği, yüzbaşı Tevap bey 2,35 dakikada yaparak ikin ciliği, yüzbaşı Vehbi bey 2,36 1/ dakikada yaparak üçüncülüğü kazanmıştır. Birinci gelen yüzbaşı Kılıç Tevfik bey “yılmazlar,, hediyesini almıştır. Ikinci katağori : Binicilik mek- tebinin Konkur atlariyle ilkbahar müsabakalarında tasfiyeye dahil olmuş atlara mahsustur. Bu müsa- bakaya dokuz at iştirak etmiştir. Bu müsabakaya giren atlardan bir kısmı handikaplı, diğer kısmı handikapsız parkur yapmışlardır. Handikapsız parkura giren at tarın adedi dörttü. İki numaralı numaralı bindiği “Danibela,, namındaki iki defa icra ettiği iki mum handikap parkurunu 3,39 dakika da ve 3 numara birinci olmuştur. Mülâzm Saim beyin “Kısmet, namındaki at kaybederek ği i defa icra ettiği bir numaralı handikap, parkorunu 3,32“ dakikada ve 18 numar kaybederek ikinci olmuştur. Yüzbaşı Cevat beyin bindiği “ Akın,, namındaki at iki defa icra ettiği 1 numaralı handikap parkorunu 3,32 dakikada ve 20 numara kaybederek üçüncü ol. muşta Birinciliği | kazanan im Cevat bey “Sipahi ocağı , hediye- sini almıştır. 17 | Lik maçları Ankarada lik maçları başladı Ankara 11 (A.A) — 1932/1933 senesi lik maçlarına bugün istik- lâl sahasında başlanmıştır. Fikstür mucibince birinci maç Gençlerbirliği ile Çankaya takımları arasında yapıldı. Hahek Naim beyin idare ettiği oyun saat 13/30 da başladı. Bu maçta Çan- kaya küçükleri güzel bir oyun oynıyarak sıfıra karşı üçle galip geldiler, İkinci maç aynı | klüplerin birinci takımları arasında saat 15 te gene hâkem Naim beyin idaresinde başladı. Oyun seri ve sert bir şekilde cereyan etti ve birinci devre 10 Çankayanın lehine bitti. penaltıdan bera- berlik sayısını ve oyunun netice- sine yedi dakika kala ikinci ge biyet sayısını yaptı. Bu suretle oyun karşı iki sayı ile Genç- lerbirli in lebine bitti, Çankaya takımının. sağ açığı Mustafa çok muvaffakıyetli bir oyun oynamış, kaleci Şinasi de güzel kurtarışlar ve müdahaleler | yapmıştır. Gençleri da olmadığı göri in henüz formun iyordu. Üzüm alınıyor Inhisar idaresinin tetkikatı bitmek üzeredir Manisa, 10 — Yakında İzmir ve Manisadan iki milyon kile üzüm alınacaktır. İnhisar idaresi yalnız Manisada Üzüm satın alacaktır. Mübayaat için yapılan tetkikat bitmek üzeredir. Mevsim iptidasından beri İzmir borsasında 40,788,472 kilo üzüm satılmıştır. Geçen sene 2/11/1931 tarihine kadar üzüm satılı Mevsim sasında | 12,512,808 kilo in satılmıştır. Geçen sene 2/11/1931 tarihine kadar 13/211/345 kilo incir satılmıştı, Macar başvekili Romada Roma 10 (A.A) — Macar baş- wekili jeneral Gombos, İtalyan hükümeti tarafından tahsis edilen trenle Romaya gelmiştir. Macar hükümelinin Roma sefiri ve Bu- dapeştedeki Italyan elçisi de Macar başvekilinin yanında bulunmaktadır. Jeneral Gombos, trenden indiği 'Termini istasyonunda M. Musso- lini, harbiye ve hava nazırları, başvekâlet ve hariciye müsteşi ları, büyük © elçilerden o baron Alisi, hükümet erkâm ve daha bir çok mühim şahsiyetler ta fından karşılanmıştır, Inhisarlar umum müdürünün tetkikatı Inbisarlar umum müdürü Hüsnü bey, Anadoludaki | seyahatine devam etmektedir. Hüsnü bey Samsun mıntakasında, inhisarların tevhit © muamelesini bitirdikten sonra, Amasya, Tokat, Sıvas, Kayseri vilâyetlerine gidecektir. Şark vilâyetlerinde inhisarların tevhit. işle, memurin müdürü Abdülkadir bey uğraşacaktır. 500 bin kilo | 13,966,623 kilo | sürmüş, vapurlar çok müşkilâ bu yelkenlilerden birinin | gem FRANSIZCA 1 teşrinisaniden 15 BERLİTZ Son günler zarfında Atlas Olyanosunda şiddetli fırtınlar çekmişlerdir. deki yelkenliler batmamak için günlerce uğraşmışlardır. Resmi güvertesini tayfaların nasıl çalıştıkları görülüyor. İ Atlas denizinde fırtına Bilhassa çık deniz. de silip süpürürken dalgalar DĞRENİNİZ mmm teşrinsianiye kadar MEKTEBİ MÜUPTEDİLER iÇiN FRANSIZCA iKi KURS AÇILIYOR için yirmi dört Türke Jirasıdır Her dors için sıf va b Bu pazartesi akşamı “am ELHAMRA “ ADALAR ŞARKISI LUPE SİNEMASINDA » filminin meşhur yıldızı VELEZ Arjantinin yakıcı bahçelerinde cereyan eden 17,45 Saz Müşerref 5, Gartalim heyatiz 10,80 - 1945 de yeti, 21,30 - 22,8 , 10,10 konsere 2040 gramafon, #1 ti m.) — 10 21 öperek, 21 dans salon musikisi, 035 1,20 Kolonya, Son haberler. Roma (441,21) — 15,80 dans mu | si 21 haberler ve gramofon, 245 bir maskeli balo operası, Varşova (1411 21. ) — 18 grame, fon 30 müsahabe, İinberler, 20 hai v8 Chopinin sserlen, dans musikisi Viyana (517,2. ) — 19 mü: be, 20,10 kon komedi, 2415 radyo Şornal, 9A,P0 dans musikisi, 43 teşrinisani pazar akşamı Istanbul — 15 (Nihal ), 19. 200rk Bodâyi 21,80 Yat hmm Kime Bu akşam saat 21,30 da Pazartesi Perşembe Komedi 5 perde | Yazan: Müsahip İL zade Celâl bey Halk gecesi İl Muğlada tütün piyasası Mugla, (A.A) — Tütün piyasa sı dün öğleden sonra açıldı. Tabi ide piyasaya ak etti, Fiat olarak kumpanyalar 100 İnhisar idaresi yüksek ve nefis ıllara azâmi 120 kuruş verdi. Birkaç saat içinde 110 bin kilo- dan fazla tütün satıldı. Serbest Irlanda - Ingitere Dublin 11 ( ALA. ) — İngiliz ticaret eşyasından alınacak gür rük resimleri hakkındaki yeni liste bugün neşredilmişti Yehiden resme tabi #ntulacak maddelerin bir çoğ ndan evelec de vergi alınma... -i İstanbul Belediyesi ŞehirTiyafro: Wi sar idari