12 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

12 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Akşam o — 12 Tegrinisnni 1982 Sevgilisini bıçakla yaraladı! Cinayete sebep genç kızın! yüz vermemesi ve evlen- meğe razı olmamasıdır Ortaköyde bir genç, kendisine yüz vermeyen gehç bir kızı bıçak- İn teblikeli surette yaralamıştır. Bir muharrimizin yaptığı tahık kata nazaran vaka şöyle olmuş- tur: Ortaköyde oturan Ismail ismin- de birisi aym mahallede oturan balıkçı Isakın kızı 18 yaşlarında matmazel Fortineye bir müddet eri âşık: olmuştur İsmail her zaman tesadüf ettikçe Fortin: yanma sokularak kendisile ko- Buşmasını teklif ediyor, genç kız bu tekliflere cevap bile vermiyor- muş. Ismail son zamanlarda işi daha ileriye götürerek © rast geldiği yerde Fortineyi takip etmeğe ve fazla sırnaşıklık yapmağa başlar mıştır. Fortine bir kaç defa lsmaile kendisile uğraşmamasını söylemiş Ismail bu defa da teklifini kabul etmediği takdirde genç öldüreceğini söyliyerek etmiştir. Geçen gün malm; Fortine evinden çıkarak deni kenarına giderken gene Ismail peyda olmuş ve kızı takip elmeğe başlamıştır. Deniz kenarında tenha bir yerden geçerken | İsmail Fortinenin yanına sokulmuş ve israr ve tehditlere başlamıştır. Matmazel Fortine Ismi bu tehtidine de — aldırış etmemiştir. Bunun üzerine İsmail cebinden bir bıçak çıkarıp kızın üzerine atılmıştır. Genç kız bıçağı görünce bağı: rarak kaçmak istemişse de yakayı kurtaramamışt Ismail elindeki bıçağı olanca bızile Fortinenin kalçasına sap- lamıştır. Forüne kanlar içinde yere yuvarlanmış, can acısile bağırmaya başlamıştır. Kızım sesini polisler duyarak yetişmişler, Fortineyi hastaneye kaldırımışlardır. İsmail de elinde bıçakla kaçarken yakalanmıştır. in kazı Bir rezalet Fransada bir kaç âyan âzasının da iştirak ettiği bir ihtilâs Paris, 11 — Dün fransız meb- usan meclisinde Bal bankasında ki ikitilâs meselesi konuşulurken fır- kınalar kopmuştur. Sosyalist meb- uslardan M.Albertinin ihtilâsa dair verdiği takrire maliye nazırı itiraz. etmiştir. Bunun üzerine M. Alber- 8 ihtilâsla alâkadar olin birçok ruf isimler olduğunu nazıra ha- tartatmıştır. M. Alberti bu isimleri açıktan açığa © söylemeyince © mecliste büyük bir gürültü kopmuş Maliye nazırı M. Alberti takririnin © müzakeresinin — geri bırakılmasını istemiştir. Fakat bu esnada M. Albertin bazı maruf simler saymıştır. Bunlar arasında 3 Ayan âzası, iki piskopos ve bir takım büyük sanayi erbabı vardır. Bunun üzerine meclis M. Albertinin takririnin darhal © müzakeresini istemiştir. M. Alberti bu ibtilâsın senede 4 milyar frangı buldu- Şunu söylemiştir. Bundan sonra mebuslar ihlilâsla alâkadar olanlar hakkında derhal takibata geçilmesi etrafında veri- İen takeriri ittifakla kabul etmişler dir. M. Herriot “ hükümet hatır önül tanımaksızın vazifesiğe başlamıştır, demiştir: a mi. ( Bu Sahahki Telerafilar | a rm çe ERE LAM MA CZ RM ME EAT KE 2 Yeni kontenjan listesi çıktı Resmi gazetede çıkan listenin başlıca maddelerini neşrediyoruz Ankara, 12 ( Telefon ) — Son kontenjan kararnamesi bugünkü resmi gazetede inlişar ederek meriyete girmiştir. Bu kararna- mede devlet daireleri, Anka su dairesi, Hilâhahmer cemi yeti, Istanbul ticaret borsası, tramvay şirketi, bir Amerikalı madam tarafından — celbedilmiş eşyanın, senjozef, damdosyon mekteplerinin kitap ve kırtasiye- sinin bir defaya maddeler olduğu si âlemini alâkadar eden bazı he- saplarda vard List larda Madde 1 — Incir ambalâj kullanılan ve gümrük tarifesinin eden 387 nebi ci maddesin temas kordelelerden yal Yunan meclisinde gürültüler Çaldaris kabinesinin mevkiini muha- faza edemiyeceği anlaşılıyor Atina, 11 (Hususi) — Bugün akşam üzeri meclis taplanmış ve yeni kabinenin programını dinl miştir. Meclis hıncahınç dolu i Celse, pek beyecanlı olmuş, içi ma salonunun ötesinde berisinde yerleştirilmiş olan kraliyetçiler, M. Venizelos salona, girer girmez aleyhinde | tezahürata teşebbüs eylemişlerdir. Bağıran samilerin «manzarası pek elim idi. Reisin mudahalesi üzerine sükün! inde edilmiş ve ahali fırkâsına mensup külhan beyler salondan çıkarık- mışlardır. Başvekil M. Çaldaris, kendi taraftarlarının alkışları arasında kürsiye çıkarak programım oku- muştur, Program kısa ve mute- dilâne idi. Başvekil, ye, ler koymaktan çekineceğini, müva- /zeneyi,tasarrufla temine çalışacağını, dahili siyasette, ilk işi halk ara- sında sükün vehuzuru teminden, memleketin varidat menbaalarını goğaltmaktan, harici siyasette, | lerinin tatili hususunda bir itilâf | umumiye, yeni bir kabine bubra- selefinin siyasetini takip etmekle | zemini bulmağa çalışmıştır. Bu | nına gidildiği merkezindedi İstinaf Bin kişi öldü | Silahları bırakma mahkemeleri Kuba adasında müthiş meselesi Hazirandan ifbaren bir kasırga Fransa plânının kati şeklini! faaliyete başlaması Londra, 11 — Amerikadan | bu hafta içinde bildirecek üibtemel gelen haberlere göre Küba'ada- —— — Ankara, 12 (Telefon) — Adliye vekâleti Büyük Millet. Meclisine verilecek adli kanun lâyihalarını hazırlamaktadır. Bunların arasında istinaf mahkemeler, yeniden teşkiline dair ola lâyiha da vardır. Vekâlet (e salâhiyettar zevatın mütalâalarını aldıktan sonra isti: mahkemelerinin yeniden teşki karar vermiştir. Lüyiha me bu içtima devresinde müzakere edilecektir. İstinaf mahkemelerinin mali sene başı olan hazirandan faaliyete başlaması muhtemeldir. Başvekil Ankarada Ankara 12 (Telefon) — Başve- kil Ismet paşa bu sabah Ankaraya vasıl oldu, İstasyonda bir çok zevat tarafından karşılandı. cat yapan müeöselerin gel şeritler kontenjan harici bırakıl- mıştır. 2 — Tarife kanununun 551 H. 551 A. B. maddelerinde bulunan demir fıçılardan A maddesine dahil olanlar için tesrinisani ve kânmuevvel aylarına mahsus olmak üzere ayda 25 bin kilo kontenjan verilmiştir. B. mad | desine dahil bulunan galvanizli olanlarına teşrinisani kânunuevvel aylarına “mahsus. 150 şeri kilo kontenjan verilmiştir. 3 — Kontenjan | listelerinde tarife maddeleri zikredilmemiş makinelerden eski kararname: dördüncü maddesi hükmüne dahil olmayanlar da vekâletin müsaade- sile getirilebilecektir. 4 — Balıkçı esnafının muhtaç beraber komşu ve diğer devlet lerle aktedilmiş olan dostlukları tevsie çalışmaktan ibaret buluna” cağımı söyle M. Çaldaris, nutkunda muhâcir- lerden hiç bahsetmemiştir. Bu hadise, muhacir mebusları kızdır- mıştır. Muhacir mebuslar, yeni kabineye ademi itimat reyi vermek niyetindedirler. M. Venizelos, muhacir mebusları teskin ederek, başvekile cevabında bu meseleyi de kurcalıyacağını söylemiş, bunun zerine müza- kere iki saat tatil edilmiştir. Tatil esnasında, M. Venizelos, diğer siyasi fırkalar rüesasını da mezdine davet ederek kabineye karşı takip edilecek hattı hareketi müzakere etmişt Bu müzakere esnasında sabık adliye nazırı Turkovasilis muha- lefet ve muvafakat fırkaları ara- sında, bilhassa meclis müzakere" sında şiddetli bir kasırga büyük tahribat yapmıştır. Rüzgâr saatte 200 mil süratle esmiştir. Ölenlerin miktarı bin kişi kadardır. Bir çok şehirler tamamile harap olmuştur. Maddi zarar pek büyüktür. Bir çok gemiler batmıştır. Tarlalardaki mezruat ta harap olmuştur. Cesetlerin kokmasına meydan vermemek için bunlar yakılacaktı Encümenler | Ankara, 12 (Telefon) — Bugün Büyük Millet Meclisinde yeni en- .cumenler İntihabatına başlanacak- tır. Ziraat encümeni setine Izmir Mebusu Rahmi, gümrük ve inhisarlar encümenine de Ço- zum mebusu İzmet beylerin intikap dilleri | olduğu misineler D fıkrasına ithal olunmuştur. 5 — Sicimlerin cilâlanmasında kullanılan mayi vazelin için teş- rinisani kânunuevvel | aylarında 100bin kilo kontenjan verilmiştir. 6 — Kasket imalinde kullanılan ve | tarifenin 343 üncü maddesine dahil cilâlı mukavvalardan teşrinisani, kânünuevvel, ayları için biner kilo, 7 — Tarifenin 497 A madde sine dahil camlara - Teşrinisani ve Kânünuevvel 1 20 bin kilo kontenjan verilmiştir. 8 — Tarifenin 331 inci desile 328 B, maddesine teşri gi kânumuevval ayları iin 20 bin lo. 9 — 337inci maddesinde, papi- yekuşe için teşrinisani ve kânunu evvel i müzakere esnasında, başvekil de iştimaa gelerek meclisin tatil dev- esinin müddetini, muhalefetin tayin etmesine ve fevkalâde bir hadise çıktığı taktirde tatil müddeti bilmezden evvel meclisi, içtiman davet etmeğe muvafakat et söylemiş ise de bu noktada iti hasıl olamamış ve yalnız kabinenin proğramı etrafındaki münakaşa- ların yarına talikine karar veril miştir. Celse tekrar açılınca M. Veni- zelos, kürsiye çıkarak muhalefet fırkaları namına, milli bir temer- köz kabinesi teşkilinde ısrar etmiş, hükümetin muhalefet fırkalar aolaşması i takdirde iktidar mevkinde kala mıyacağını söylemiştir. Celse, muvafık mebusların pa- tırdıları ve hükümet fırkaşna mensup külhan beylerin bağınış- maları arasında kesilmiştir. Kanaat 11 (Hususi) — Silâbl meselesi hakkındaki ye Fransız plânı pazartesi veya salı günü nazar meclisinde tetkik edilecek ve kati şeklini alacaktır. Plân gelecek hafta ortasına veya sonuna doğru aynı zamanda Lon- dra, Roma ve Berlin kabinelerine bildirilecektir. Çekoslovakya hariciye | nazırı Cenevreden Londraya giderken birkaç saat Pariste kalmış ve si- lâları bırakma konferansile fransız plânı hakkında başvekil M. Herriot ile görüşmüştür. Londra, 11. (Hususi) — Ingil- tere hariciye nazırı cuma gönlü Cenevreye vasıl olacaktır. Burada silâhları bırakma konferansı riya set divanının içtimanda bir nutuk irat edilerek Almanların mlisayat Kuvvet tecrübesi! Rakı kadehini sıkarak | kırmak istemiş! © ısım paşada Ziya İsmindâ sarhoş olmuş ve rakı kadâ avucunda sıkarak kırmalı Fazla sıkınca kadeh kırılmış sivri cam parçaları Ziyanın vr larına saplanmıştır. Ziya fazl kan zayi ettiğinden hastaneyi kaldırılmıştı Heroin Istinyede gizli bir imalâthane bulundu İstinye caddesinde İsmail efendi isminde birinin evinde kaçak heroin imal edilmekte olduğu haber alınarak araştırma yapıla mışlır. Evde heroin imal etmeğe mah* 8us bazı aletler ve eczalar bulunt muştur; Ismail efen: Mustufa ve Yordan isimlerinde diğer kadaşı yakalanmışlardır. Konservatuarı ıslah Istanbul | konservatuarını ıslah için getirtilen Viyana | musik i muallimi pro fesör Marks dün şehrimize gele Gireson Halkevinin faaliyeti Gireson, 11 (A.A) — Halkevi bir ders evi açmıştır. Bu der evinde “haftada üç gece Yeni ölçülerle defter tutmak usulü pat rasız olarak halka öğretilecektir. Mübadil bonoları Ankara 10 — Etabli rumlara ait olduğu için mübadillerden alınan emlâke mukabil verilecek bonolar basılmaktadır. Vekâlet bonoların tevzii hakkinda bit talimata nr Bir işçi iskeleden düşerek yaralandı Gümüşsuyunda Arti isminde bir amele mlihendis mektebinde sıva yaparken merdivenden düşmüğ; yaralanmıştı Kadın meselesi Bir genç rakibini ağır surette yaraladı Beyoğlunda Süleyman ve Sey« feddin isimlerinde iki genç bir kadın meselesinden kavga ctünişler, Seyfeddin bıçakla Süleymanı sır ından ağır surette yaralamıştır. Seyfeddin yakalanmış, Süley- man hastaneye kaldırılmıştır. Mütarekenin yıl dönümü Dün umumi mütarekenin cn dördüncü yıl dönümü münesehe- tile Feriköy fransız mezarlığında bir merasim (yapılmış, fransız sefiri kont de Chambrun bir nutuk söylemiştir. Bundan başka | Topkapıdaki müslüman askerleri mezarlığıda ziyaret edilmi Beyoğlunda Sent Lui ve Ingiliz sefaret kilire- lerinde de âyini ruhaniler yapılmış sefaretler erkânı hazır bulunmuş” lardır. Fransada bir komünist nümayişi Vincennes, 11 (A.A) -- Komli- i tarafından bu sabafi sükür nümayişi, im: Fakat, ; müteakip” polisler üzerine taşlar yağdırılması neticesi olarak ufalf bir hadisi çıkmıştır. Polislerde birkaçı hafif surette berelenmiştr. Tevkifat yoktur. Amerika; harp barçlari Londra, 11 (A.A.) — Hariciye nazırı sir Jhon Simon Fransa, Italya ve Belçika elçilerile gö- rüşerek onlara harp | borçlei hakkında İngiltere tarafından Müttehidel Amerikaya verilen soğ nola hakkında bazı malümet talebi hakkında lagilterenin filerini anlatacaktır. edileceği kuvvetle söylenmektedir. vermiştir.