24 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

24 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

| B | İ > Dünkü lig i maçlarının verdiği neticeler Dedikodular halledildi: Fenerbahçe bire karşı? sayı ile Beşiktaşı yendi! Galatasaray dalig maçlarında ilk galibiyeti kazandı, Vefa sıfıra karşı beş sayı ile mağlüp oldu. Fenerbahçe — Beşiktaş takımları bir arada © — Yaşa Fener.. Galibiyeti hak- ettin. Yaşa bin yaşa aslanlar!.. — Yaşa Fener diyeceğinize ya- şa hâkem deseniz daha yerinde o- lur! — Haydi canım.. Hepimizin gö- zü önünde cereyan etti.. — Öyle olsun.. İkinci maçta gö- rüşürüz!.. — Görüşürüz elbette. ... Fener taraftarları sahada oyun- suları kucaklarken, karanlık ve| dar kışla kapısmdan bir kıyma makinesinden boşalır gibi dışarı- ya uğrayan seyirciler de bir buçuk | saatlik bir sinir mücadelesinin hı- zını çene kuvvetine vermişlerdi . . | Hüküm, mütalea, tehdit, alay, &- sef, hesap.. Mütemadiyen konuşan | İ ağızlardan çıkan sözlerin içinde bunların hepsinden birer miktar vardı., 5 e Evet, dünkü maçı Fenerbahçe kazandı. Günlerdenberi devam e- den wünakaşaların, iddiaaların saha üzerinde vardığı netice bire karşı iki sayı ile Fener lehine çık tı ve bu işte ne adaletsizlik, ne de şans büyük bir rol oynamıştı. Ma- çın her safhasma göre, galibiyeti daha çok hak eden takım Fener. bilmek meharetini gösteremedi . .. Hüsnünün çok sinirli olduğu ve to pa ancak uzaklaştırmak için vur- duğu görülüyordu. Fenerin ilk partide sağdan sol- dan ve açıklardan iş görmesi neti- cesi yorulan ve yayılan bu müda- faanm, hele maç sonuna (doğru aralarında mekik dokuyan ve göz görecek bir şekilde biribirlerin- den pas istiyen ve istedikleri pasa göre de vaziyet alan Fener müha- cimlerinin vaziyetlerine göre yer tutmayı bile düşünemez hale gel- dikleri görüldü. Beşiktaş mühacim lerine gelince; Galatasaray müda- şiktaş kalesine sokmuştu. faası önünde tatbike muvaffak ol- İkinci devreye gelince, bu kısım | dukları kombinezon işini, dün bi- tamamile Fenerbahçe lehine geç- | raz sert fakat cidden azimli oynr- miş sayılabilir. Birinci devrede| Yan Fener müdafaası önünde tat- daha çok açıklar vasıtasile iş gö- bik etmekte çok güçlük çekiyor- dımlık bir meseafeden topu Be- bahçe takımıydı. Fenerbahçe takımı şöyle kurul- muştu: Hüsamettin — Yaşar, Hâdi, Cevat, Fikret, Esat — Niyazi, Re- şat, Zeki, Muzaffer, Şaban, Beşiktaşa gelince, Galatasaraya karşı çıkan kadro idi. Yalnız Yu- goslav tabası olduğu iddia edilen İbrahimin yerinde Fahri oyniyor- du. Maç, Galatasaraydan Adil Gi- ray Beyin idaresinde Tam bir müvazene göteren birinci Odevre birer sayı le berabere neticelendi. İlk sayıyı 15 inci dakikada Beşiktaş çıkar- mış ve Hakkının otuz metreden salladığı bir şüt Fener kalesinin zaviyesinden içeriye girmişti. İkinci sayıyı da Fenerin &ol açı” | ğı Şaban kazandırmıştı. Topu a- yağına almış, hafları çalımla geç- miş ve topa gidecekleri yerde ge- ri çekilen Beşiktaş müdafilerinin başladı. | rerek Beşiktaş müdafaasını yoran lardı. Fener mühacimleri bu sefer mer-| (Hakkının atılışları iyi fakat at- kezden de hücuma başlamışlardı . Beşiktaş kalesi tehlike üstüne tehlike atlatıyordu. Beşiktaş mü- hacimlerine gelince daha çok sağ- dan ve merkezden ferdi atılışlarla Fener müdafaasını yarıp geçmiye uğraşıyorlar fakat muvaffak ola - mıyorlardı. Beşiktaşın kuvvetli sol iyi ve hesaplı oyunu ile işliyemez bir hale gelmişti. Neticede Fener, Niyazi ve Muzafferin kazandırdı- ğ! galibiyet (sayısından son - ra bütün dikkatini Beşik - taşa sayı yaplırmamak cihe - tine çevirdi ve bunda maçın bitti - ğini bildiren düdüğe kadar mu - vaffak oldu. Hâkemin de bu ida- resi güç maçı sonuna kadar tam la idareye çalıştığını Maçın, bu suretle kısaca, hülâ- sasını yaptıktan sonra üzerimiz - İ de bıraktığı intiba da şöylece an- | latabiliriz: Bundan evvelki yazılarımızda i bu maçta en çok Beşiktaş müdafa- asmm rol oynıyabileceğini ileriye sürmüştük. Dediğimiz çıktı ve me- alesef Beşiktaş müdafaası bütün tığı paslar, sonra Fener müdafaa- sı tek başına delip geçmek iste- mesinde ısrar etmesi iyi değildi. , Bu hattım en tehlikeli kısmı olan solu, Şerefin mutedil ve temkinli oynamasına rağmen bozuktu. Çünkü Cevat rolünde muvaffak olmuş, Şerefle Eşref arasında iyi Fener kalesine bir hücum ve Beşiktaşın kaptanı Fener- bahçenin kaptanı Fikret Beyler Hüsnü ile, dünkü maçta — İtarafı, Fenerin sağ hafı Cevadm)| şekilde yer tutmasını becermişti . , Eşrefin bütün maçta ve hele son - lara doğru çok heyecanlı ve sinirli olduğu görülüyordu. Bu itibarla İstanbulun en iyi sol açığı olan bu genç oyuncu kabiliyetinin yarısını bile gösteremez hale gelmişti. Fenerbahçeye gelince; kuvvetli rakibine karşı çok yerinde bir ta- biye kullandı. Fikretin nefis pas İarr iki açığı da münavebe ile bes- liyor ve bu sayede, iki için zaman zaman aksamasına rağmen bu hat Beşiktaşın mühacim (hattından çok üstün gör'inüyordu. hücum vaziyeti değiştiriliyor, iyi yer tuiwluyor, hesaplı paslar veri- liyordu. Bu itibarla kuvvetlerin püzavi olduğu ve normal şerait içinde karşılaştığı bir maçta iyi bu garip şaşırmalarından istifade | tahminlere rağmer Fenerir. 4€y-) oynıyann, zekâ ile hesaplı oyna- | Sonra rakıbinin vaziyetine göre | | ederek hamer hemen beş glt a -| yel ve kıvrak mühacimlerini tuta- | yışa daha çok kıymet verenin ma- Hususi Adana muhabirimiz yazıyor: Bu önümüzdeki ay zarfmda A- danada heyecanlı maçlar seyret - mek imkân ve fırsatile karşılaşa- cağız. Çukurova şampiyonu Mer- sin İdman yurdu buraya gelerek Torossporla bir intikam maçı ya- pacak. Halep takımı da yazın Halepte yediği gollerin acısını çıkara - cak. Rakiplerinin kuvvetinin pek iyi bilen Torosspor bu maçlara ha zırlık olmak üzere Kubilây sporla karşılaştı. Gün iyi idi. Havanm güzelliği stadyoma yüzlerce meraklının gel mesini kolaylaştırmıştır. Her iki takım da alkışlar arasında sahaya çıktı. Alacakları netice merakla bekleniyordu. Biraz sonra hâke - min düdüğü oyunun “başladığını haber verdi. .-5 mi eğe Torossporun ağır bastığı oyu- nun ilk dakikalarında anlaşıldı .. Birinci devrenin sonlarma doğru Kubilâyspor bir sayı kaybetti, Şimendifercilerin beyaz ve yeşil formalı oyuncuları bakalım ikinci haftaymda vaziyeti değişti- rebilecekler miydi?. Merak bu nokta üzerinde toplanmıştı. Adana futbolcüleri büyük maçlara hazırlanıyorlar Adananın en kuvvetli takımı “Toros Spor,, İknci devrede oyunun daha #€ ri bir cereyan takip ettiği görülü * yordu. ; Fakat Kubilâysporun yekdiğeri” le anlaşamıyan mühacimleri elle” rine geçen fırsatları kaçırmakt$ biribirlerile âdeta müsabaka edi yorlardı. Bu beceriksiz mücadel€ kendilerine ağıra maloldu. Ancak bir sayı yapabildiler. «* Fakat Torossporün daha kombine oynıyan mühacimleri karşı taraf kalesini sık sık ziyaret etmekte t€* reddüt göstermiyorlardı. Netekim bu hâkim oyun neticele” «ini vermekte geçikmedi. Dört sa” yı daha yaparak oyunu bire kar$! beş sayı ile bitirdiler. Taraftarlar" nın alkışları arasında sahadan ay” rıldılar, R “ Şimdi Adanalıların Mersinlilere karşı alacakları netice (merakla bekleniyor. Buranın en kuvvetli Çukurova şampyionu Mersin İd man yurdu ile yapacağı maçtan galibiyetle çıkabilecekmi?, Cuma günü karşılaşacak olan bu takımlar zihinlerde beliren bu dö" ğümlü suallere cevap vermiş ola * caklardır. Eski oyuncu çı kazanacağı bir kere daha belli | reyi bir sayı ile bitiren Galatass” oldu. Bir hadise Dün Taksim stadınım kapısında bir hâdise oldu ve mühim bir halk kütlesi dış ve iç kapıları zorlıya- rak içeri girdiler. Hâdiseyi yakın- dan görenler, gişede her hangi bir sebeple bir müddet bilet verilme- diğini, dışardaki parmaklıklı bü- yük kapıdan içeriye kimsenin gir- mesine müsaade edilmediğini, bu vaziyette beklemiye tahammül e- demeyen halkın da kapıları zorlı- yarak içeriye girmek mecburiye- tinde kaldığını söylüyorlardı . Galatasaray - Vefa Diğer taraftan Kadıköyünde yapılan Galatasaray —Vefa birin- ci takımları maçı da sıfıra karşı İ beş sayı ile ve Galatasarayın gali- ' biyetile bitmiştir. Üstüste iki mağ- İ lâbiyetten sonra Galatasarayın al- | dığı bu neticeye belki hayret ede- İ cekler bulunur. Fakat maçı gören- ler için bunda hayret edecek bir cihet yoktur. Çünkü dün sahada yer alan Rasim, Burhan, Asım, Ri- za, Nihat, Bülent, Kemal Şefik, Celâl Şefik, Rasih, Mehmet ve Necdetten mürekkep Galatasaray takımı, Mithatsız ve Ribiisiz olma- sına rağmen iyi bir maç” yapmıya muvaffak olmuştur. Vefalıların lüzumsuz yere sert- leşme temayülleri de birinci dev» ray mühacimlerine ikinci partide tam dört sayı daha yapmak imköâ* nın vererek kendi aleyhlerine neti* celenmiştir. Şunu da kaydedelim ki; dü” Vefa takımı bir hayli değişik bif kadro ile çıkmıştı. Sami ve Emif Beyler takımda yoktu. Buna mv” kabil Hayri Ragıp Bey takımd? yer almıştı. Bu şeklin aralarınd? © çıkan bir ihtilâf neticesi olduğ” © da şayidi. Galatasaray takımını ve takım! yetiştirmek için fevkalâde gayrti! gösterdiğini öğrendiğimiz baş ka tan Muslih Beyi tebrik ederiz. Diğer maçların neticeleri İkinci kümede Anadolu sıfıf” karşı 3 sayı ile Altınorduyu, Hill üçe karşı dört sayı ile Beylerbeyifi B. takımlarında Fenerbahçe sıf!” karşı iki sayı ile Beşiktaşı, Galat” saray sıfıra karşı iki sayı ile Vef”” yı yenmişlerdir. Üçüncü takımlarda Fenerbabf” sıfıra karşı, iki ile o Süle i küçüklerini, Kasımpaşa 'da ii karşı beşle Beşiktaş küçükleri yenmişlerdir. Pera - Karagümrüf Karagümrük sahasında dl yapılan turnuva final maçı da “ heyecanlı olmuş, Pera. ile Kaf, gümrük takımları üçer sayı il€ rabere kalmışlardır, | i