23 Aralık 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

23 Aralık 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Domuz eti haram mı? Milâslı Hakkı B., etin zararlı olmadığı anlaşılınca haramlığı kalkacağı kanaatindedir Memleketimizde...

Ege'ye konan haciz Sevrisefain idaresi Yunanlı müteali- hitlen 1,5 milyon drahmi zara —— nn r istiyor Senenin en kisâ'günü Kânunuevvelin 22, 23 vedd-“üncü günleri senenin en kısa günleridir mcı Yıl * Sayı : 5373 Tahrir Telefonu: 24319 CUMA,” Kikemeeevel Gö Bi sy - 1932 İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş Kredi ibtileârma || karşı mücadele Memleketimizin mühim iktisadi dertlerinden biri kredi ihtikârıdır. di ihtikârı tabiri ile ifade et- mek istediğimiz şey bir takım te- fecilerin şurada, burada mevcut Kibar müesseselerinin (kifayet - sizliğinden istifade ederek ihtiyaç sahiplerinden yüzde yüz, yüzde i- i yüz derecesinde faiz almala- rıdır. Cümhuriyet Halk Fırkası gru - Dunun son haftalar zarfında akt-| ettiği içtimaların birinde İktısat Vekili Celâl B. bir taraftan mem- lekette krediyi bollaştırmak, di -| ğer taraftan ucuzlatmak lüzumun | dan bahsetmiş, bu maksatla tetki- | kat yaptırmakta olduğunu da ilâve €tmişti, | İktısat Vekâletinin yaptığı bu tetkikat arzu edilen neticeleri ve-| rirse kredi ihtikârma karşı bir| mücadele açılacak demektir. | Vakıa bundan evvel memleke- timizde kredi ihtikârma karşı hiç | bir şey yapılmamış değildir. Kanun larla faiz miktarı tayin ve tahdit edilmiştir. Fakat faiz miktarımm Dahiliye vekilinin | tı Soy adı» Valilerin salâhiyeti-Birinci müfettişlik Evvelki gün şehrimize gelen Dahiliye Vekili Şük- rü Kaya Bey bu ak - şam Ankaraya dö - necektir. Şükrü Kaya Bey dün kendisile görü - şen bir mizin muhtelif sual- lerine şu cevapları eş vermiştir: o yani pasta kanun lâyihala Dünkü beyana VAKIT Dün 32 sayıfalık iki form yeni Romanımızı bazı nüshamızda tekrar takdi muharriri - gene 32 sayıfalık bir Bir güzellik kraliçesi idam ediliyor ! rı B, MX. Menelimenlerinde tetkik edilmek - tedir. Bu lâyihaların bu sene mecliste mü - rakere edilerek kanun hâlini alacağını ümit yoruma. min tevsi Valilerin salâhiyeti B. M. M. mahâfilinde bir düşünce vardır. Bu Amerika güzeli iki kadını öldürmüştü | Fakat bu hususta hükümet tarafndar teklif yapılmam Birinci trmami | enüfet Nevyorkta Los' Angeles'li Ma - dam Ruth Juda bir erkek yüzün- den iki kadınla kimse tayin edilmemiştir. tayin ve tahdit edilmiş olması fili- yatta semere vermemiştir. Çünkü! alâkadarlar tarafından ya muay - yen faiz miktarı komisyon ve sa- ire gibi namlarla arttırılmıştır, ya- hut ikraz edilen para miktarı borç senedine bir iki misli fazla yazıl mak suretile faiz miktrar yüzde Yize, yüzde iki yüze kadar çıka - rıldığı halde gene kanunun müra- kabesinden kurtulmak çaresi bu - lunmuştur, İşte mühim olan mesele bir ta- raftan kredi muamelelerini zor - laştırmamakla beraber diğer taraf- iZabit e'b selerinin İ için mümune olarak bir elbise dik | kavga etmiş, kıs kançlık yüzün « den bu iki kadı - nı öldürmüş, vü- cutlarmı o parça değişmesi tasavuru Yakalar açık, üstünden cepli, rütbe işaretleri apoletlerde olacak | Ankara, 22 (Hususi) — Yük -| sek askeri Şüra bugün toplandı. İşittiğime göre askeri şüra zabit üniformalarınm açık yakalı Los Angeles istasyonuna bırak - masını tetkik etmektedir. Bunun | WW8t- vullara koymuş Matmazel Kufh o ve bu bavulları ol - keme olunmuş ve muhakeme neti cesinde idama mahküm edilmiş» tir, tirilmiştir. Yeni üniforma kabul edilirse zabit elbiselerinin yakası açık, üs tan bir takım tefecilerin Türk müstahsillerini kredi ihtikârı ile ezmelerine imkân bırakmamaktır. Bizim tahkikatımız şu merkez- | dedir ki İngilterede faiz ile para vermek umumiyetle efrat için me- netilmiştir. Orada faiz ile kredi vermek usulü dairesinde teşekkül | etmiş olan bankalara verilmiş bir | haktır. Buna mukabil hükümet itibar müesseseleri üzerinde ciddi kon- trolü vardır. Almanyada da gene faiz ile kredi dağıtmak işi al | memleketimize tatbiki faydalı olur mu? İ Fikrimizce bu nokta başlı başı: | na bir tetkik mevzuudur. Zahiren | bakılırsa efrat arasında faiz lar ile beraber usulü dairesinde teşekkül eden kredi kooperatifle- rine tahsis olunmuştur. Acaba bu tarzda bir usulün ile hususi ikrazatın men'i milli banka- Mehmet Asım (AN tarafı 2 nci sayfada) Canım Ayşe Canım Ayşe! İ tcesinde muvafik görülmüş, tas- Mis Ruth yakında asılacaktır. Henüz yirmi sekiz yaşında genç ve güzel bir kadın olan Mis Ruth beş sene evvel, Arizona'da yapı” lan güzellik müsabakasına gir - tünden cepli olacak, rütbe işaret- leri apuletlerde bulunacak, şap - kalarda hiç bir alâmet olmıyacak- | tır. Elbisenin rengi nefti olacak - tır. miş, ve müsabakayı kazanarak kraliçe olmuştu. Bütün Amerika - nın vaktile güzelliğine hayran ol duğu bu kadmın bu kadar feci bir cinayeti irtikâp etmesi herke- si hayrete düşürmüş, bütün Ame- rika efkârı umumiyesi muhake - me safahatımı derin bir merak ve dehşetle takip etmişti: Fakat bu güzel kadın yakında idam edilecektir. Eski evrakı nakti- yenin muhafazası Baroda serelk toplantı 587 avukat üç sene zarfında ne yaptılır? Kaç şikayet, ihraç ve tecziye kararı verildi ? Bu hak Cümhuriyet Merkez Bankasına devrediliyor Ankara, 22 (Hususi) — Eski evrakı nakdiyenin muhafaza ve İ mübadelesi Cumhuriyet Merkez Bankasına devredilmiştir. Baro birinei reisi Halil Hilmi B,| (Bu muamelelerin eskiden oldu- İstanbul barosunda, dün öğle - | ğu gibi Osmanlı Bankası tarafım- den sörülü urığkatlar senelik top | dan yapılması takarrür etmiştir, lantılarını yapmışlardır. Geç vakite kadar süren toplan- tıda, idari rapor, yeni sene bütçe- - si gözden geçirilmiş, tetkikat ne - Taribler Ve Çocuklarımız Umumi dik olunmuştur. Baronun yaptığı işler, ölen ar - kadaşları, avukatlığa ihraç karar- ları ve bütçeleri iç sayfadadır.. gazetemize ilâve olarak takdim edilen tedarik edemediklerini müracaatların- dan anladık. Bu 32 sayıfayı bugünkü Yarın Romanın geriye kalan kısmını forma olarak vereceğiz. Bundan sonra da gazetemiz İ parça ederek ba” | Ruth Juda yakalanarak muha- | Fıkra muharriri ; Sel&mi izzet yg gg yy Bugün Sayıla Dağlara çekilen bir Papazın Aşkı (VAKIT) yarında 16 Sayıfa olacak ve içinde 32 sayıfalık bir Roman Tefrikası bulunacak içmde 32 sayıfalık bir forma olduğu halde 16 Sayıfa olacaktır Mi Evlenmek istiyen kadınlar Bir muharririn koca arayan genç ve ihtiyar kızlarla - kendisini talip gibi göstererek- yaptığı mülâkat serisiğinci sayıfamızdadır.Kart kızların kendilerini nasıl satmak istedikleri okunacaktır a halinde ve | | karilerimizin m ediyoruz. İ Istanbulda muhtar intihabı başladı Dün muhtar intihabı : sandık başında Şehrimizde muhtar intihabatı dün başlamıştır. Bir kısım ma“ hallelerde gündüz, bazı yerlerde de geceleyin intihap yapılmıştır. Bazı mahallelerde de bugün ve bu gece intihap yapılacak ve bü suretle İstanbul muhtar intihabatı iki günde bitirilmiş olacaktır. Domuz eti haram mı? Milâslı Hakkı B., etin zararlı olmadığı anlaşılınca haram- lığı kalkacağı kanaatindedir Memleketimizde umumi olarak halk arasına yerleşmiş bir kana - at vardır. Bu kanaate göre do - muz eti yemek ve bunu bir tica - ret mevzuu yapmak ve hattâ te - mas etmek haramdır. Onun için Türk köylüleri ve avcıları dağlar daki domuzları avlamağa bile lüzum görmezler. Bu sebeple Anadolunun her tarafında do - (Devamı 9 uncu sayfada) Milâslı doktor ismail Hakkı B. Mi ) — Bizim damada Yılbaşında bir hediyz almak isti; Bey, acaba neden hoşlanır ? — Sarışınlardan ... yorum