3 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

3 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Çocuk bakımı | Her şey değiştiği gibi, artık ço- cuk bakımı da tamamile değişmiş tir, Kundağa çoktan veda edildi. Fakat halâ, çocuklarının kollarmı sim sıkı bağlıyanlar mevcut. Bu, tamamile gayri sıhhidir. Ço cuk serbest büyümelidir. Çocuğa, bir yaşma kadar don ve gorap ta giydirilmemelidir. Çocu- ğun başı çıplak olduğu gibi, ayak ları da çıplak olmalıdır. Son senelerde, çocuklara, bir ya şından sonra, lâstik, kavuççuk donlar giydirilmeğe başlandı. Bu donların da tamamile sıhhi oldu - ğu iddia edilemez. Süt hülâsaları da, bizim iklim- le imtizaç edemiyor. İyi bir dekto Tun İavsiyesi, ana sütü ve pirinç unudur. Yemiş suyu vermeği de ih mal etmemelidir. Çocuğun en büyük gıdası bol hava olmalıdır. Çocuk kış yaz, kar, yağmur, sokağa çıkarılmalıdır. Salon fanzımi , Eter Bir çok kadınlar, ellerinin bakı- mını ihmal ediyorlar. Halbuki de- gil kadınlığın, hatta insanlığın ilk İ sıdır. Bazı kadınlar: Ne yapalım, işi- mizi kendimiz görüyoruz! diyor « lar, i Bu mazeret değildir. Elleri ter- Papia emek Elleri yumuşak ve temiz tutmak Salonları süslemek, artık kadı - nm zevkine kalmıştır. Bu yalnız için, geceleri limonlu gliserinle "ı- şarlı ellerin bakımlı ve temiz olma» | para meselesi olmaktan çıkmıştır, | kamak kâfidir. Gördüğünüz resim bir kalorifer Mürekkep ve şeker lekeleri radyatörüdür. Bu radyatör ceviz | o Mürekkep ve şeker lekelerinin ağaciyle kaplanarak küçük bir| temizlenmesi için en basit ve en iyi masa ve kütüphane haline kon - çare, leke olan , ..i zerip şekerli su muştur, ile çizmektir. Herkesin zevki kendinedir ; veşili .. Sözü artık iflâs etmiştir. Artık modanın önümüze serdiği renkleri kabul etmeye, giymeye mecburuz. U Amma bu mecburiyet bizi sakilleştirir zannetmeyin. Hayır eğer giydiğimiz kabahat modanın değil sırf kendimizindir. Eski zamanda, renkler mahlultu. l i tengnden, ancak beş on renk yapılıyordu. Halbuki şimdi Artık tuvalet diklirmek için masrafa bacet yok. Sa- de dikilmiş her hangi bir elbisenizi tuvalet şekline ko yabilirsiniz. Bu yuvarlak bir yakadır. Kumaştan bir. fi- yonga ile bağlanır. Fiyonga elbisenin kumaşından o'mı- yabilir. Etrafındaki oyalar, ya kadife kurdelâdan veya jorjetten yapılır, A ve B plisesini F ve D mo:tasına raptetmeli. Sonra C E yi alıp D ye bağlamalı ve ya- kanın etrafına dikmeli. Bu İki renkli şapka en son moda ve en rağbette olan bir şapkadır. Yapılmaması lâzını gelen şeyler ben kırmızıyı renk bize yakışmıyorsa, Alâimi bin bir renk var. Yerli fabrikalarımız, durup dinlenmeden çalışıyor ve etra- fı bir ilkbahar bahçes.me çeviriyor. Faket maalesef renk inti- babında maharet gösteremiyoruz. Esmerler, çok açık, çok çiğ renklerden kaçınmalıdır. Me- selâ açık sarı, esmer tene katiyen uymaz. Teni pembe olanlara yeşil çok yaraşır, kırmızıdan hiç sakınılmamalıdır.Açıklı koyulu kırmızıyı herkes giyebilir. Bu sene menekşe rengi de Avrupada çok rağbettedir. Şişman olanlar beyaz giymemelidirler. Hava İtiraf edelim, ki biz havadan korkarız. Halbuki hastalanmamanm baş- lıca şartlarından biri havadır. Kış gelince, pencereleri kapayıp yünlere bürünüp mangal veya s0- ba başında pinekleyenler nezleden öksürükten kurtulamazlar. Kış yaz, pençereler açık yatmak İâzımdır. Elverir, ki kurander ol - masım, Eğer biz korkuyorsak, çocukla - rrmızı havaya alıştıralım, onlar korkmasınlar. Elbiselri temizlemek Erkek elbiseleri ile, şayak tay - yörları ütülemeden evvel çayla sil mek iyidir. Kumaşı âdeta cilâlar. severim, sen semanın yedi elbisenizi tuvalet yapın (| Kaan çamaşı) MN Tarih tekerrürden ibarettir der- ler. Tuvaletlerde de eski modalar bazı bazı yenileşiyor. Meselâ kadın çamaşırlarında müthiş bir değişiklik var. Eski za- manın ipekli çamaşırları iflâs et * meğe başladı. Artık krepdöşinden ince tülden gömlek, kombinezon * lar kalmadı. İnce yünlü kumaşlar ve ince pa” zenler fevkalâde modadır. Esasen bu senenin yünlü moda* sı alup yürümüştür. Hatta gece el biseleri bile yünlü kumaşlardan, ağır tuvaletler, yünlü kumaşlardan yapılıyor. Çaylarda, balolarda hep yünlü tuvaletlere rastlanıyor. Bü yün modasmın, hariçten da“ hile intikal etmemesi imkânsızdı Nasıl ki, etti. Şimdi en şık kadın kombinezonları yünlüdendir. İnce dokunmuş yünlü kumaşlardandır. Bu kombinezonlar ki, urleli, a- jurlu feston işlemeli, dantellerle süslüdür. Esasen yünlüler, ipekli - lerden ucuz olduğundan ayni za * manda tasarruf ta edilmiş oluyor. Salon fanzimi Artık şöminelerin modası geçti. Yerli ocaklar, salonlarda fuzuli bir yer işgal ediyor. Bir çok kadın” lar, salonlarındaki şömineleri bu tarzda çekmece haline koydukları gibi, bir çokları da, şömine biçi * minde çekmeler yaptırıyorlar. Erkek pantalonu Bir çokları, erkek caketleri ile) Erkek elbiselerinin pantolanları Cakef ütüsü nı sık sık ütülemek caiz değildir. kumaşm havı dökülür. Pantalonu muntazam şekilde ortadan kıvırıp! | asmalıdır. Bu suretle pantolonlar! Bi sık sık ütülenmiyeceği için çabul; yıpranmaz, kadın tayyör ceketlerinin yakasına üstten ütü basıp, bir çizgi belirti - yorlar. Caketin yakası açılmalı, alt tan ütü basılmalı ve yaka kıvrık çizgisiz, kendiliğinden kıvrılmalı- dır. Altı siyah rül, üstü Devaz veya açık mavi, sarı kreptir. Omuz başla. rını İnce Dir yâka kapar.Düğmeler istenirse aşağıya kadar konabilir, Eteği tki volanlı siyah çi bir ruvalet Tü . pelerin unuz ve koldan gölgeletken, taşlı bir korse gögüs ve arkayı aydınlar