6 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 16

6 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 16

- Feshane Hereke Battaniyeleri Ucuz, Sağlam, Güzel, Sali Yün Yerli Mallar Pazarı ANKARA . || Çocuk Sarayı caddesinde | | ISTANBUL | Bahçekapı'da ve Beyoğlunda Istiklâl caddesinde SAMSUN Bankalar cadde- | sinde Tabit limon, portakal ve turunç çiçeklerinden mustehzer 90 derece bir hâ- rikar san'atır. İngilterenin Atkinsona, kik? Jan Marina Farina'sı, Al- manya'nın 4711 i ne ise Türkiyenin H VASI da o dür. Hastalara hayat ve şifa verir. $i ç | 1 kalp, beyğnlik ve bütün alâmı asabiye zamanları arkadaşıdır. Derecesi yükset olması dola- mâsaj İçin yezânedir. Memleketimizin bütün kibar rical ve nisvanı, büyük hamin efendiler HASAN KOLONYASI istimal ederler. ELAN Selânik Bankası Tesis tarihi: 1888 . Sermayesi: 30. 000. 000 Frank İdare merkezi : ISTANBUL Türkiyedeki Şubeleri: Istanbul ( Galata ve Istanbul ) Izmir Samsun . Mersin. Adana Yunanistandaki Şubeleri : Selânik. Kavala. Atina. Pire Bilümum Banka muameleleri. Kredi mektupları, Cari hesap- E lar küşadı. Esbam ve Tahvilât. Kasalar icar, LU iktisat Vekâletinden : Türk mahsulât ve mamulâtından Hükümetçe takas eşyası meyanına ithal edilen “halı, tiftik, gülyağı, palamut ve hülâsası kereste ve travers 1930 senesi ve ya ondan evvelki seneler mahsulâtından tütün, kömür müstesna olmak üzere madenler, ile incir, fındık, canlı hayvanlar, Afyon zeytin, zeylin yağı ve kuş yemile Antep fıslığını Türkiye eşya- sına henüz pazar olmıyan memleketlere ihraç ve satarak muka- bilinde mezkür memleketlerden muadil kıymette ecnebi eşyası- nın takas tarikile itbaline İktisat vekâletince müsaade edileceği ve talep olunacak ihracat miktarının iki yüz bin liradan az ol maması İâzmgeleceği evvelce ilân edilmişti. Bu pazarlar için tesbit edilen işbu “ 200,000, liranın yalnız “100,000,, liraya tenzil edilmiş olduğu ilân olunur. “7020, ve madeni eşyi 1 : bâke KARYOLA 75.“ 12'/, liraya «0. Sirkeci Ebüssuut caddesi Tel. 22652 Çocuk, Kesme, Kemerli, Amerikan sistemi çelik yaylı, beyaz lâke ve muhtelif renk lerde karyolalar hastane ameliyat odaları malzemeleri ucuz fistla satılır. Her türlü ölçüye göre sipariş dahi kabul edilir. Fabrikada ve Eminönü, Selânik Bon- marşesi ve Yerli! Mallar Pazârında da ayni LL : z i : - : e Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 20 Ton benzin: Kapalı zarfla münakasası; 7 Kânunusani 933 Cumartesi günü saat İlde. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için lüzumu olan 20 ton benzin ka- palı zarf usulile münakasaya konulduğundan şartnamesini gör mek isteyenlerin her gün ve vermeğe talip olacakların da mü- nakosı gün ve saatinde muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşa'da Deniz Levazım Satınalma komisyonuna muracat atları. (6589) Büyük Tayyare Piyangosu 6.ıncı keşide: 11 kânunu sani 1933 dedir. Büyük ikramiye ; 200.000 liradır Ayrıca : 50.000, 30.000, 20.000, 10.000 liralık büyük ikramiyeler ve 100.000 liralık bir mükâfat vardır. iktisat Vekâletinden: 2054 numaralı kanunun hükümete Verdiği salâbiyete istinaden şekerin bir elden memlekete it- bali ile idaresi bükümetçe kararlaştırılmış ve bu husustaki şerait alâkadarlara tafsilen ilân olunmuştu. Bu ilânda zikredildiği veç- hile Türkiye gümrüklerine gelmiş veya 15 Birinci kânun tarihin- de yolda bulunmuş olan şekerlerden İngiltere mewşeli olanlar için muadil kıymette halı ve tiftik ve bulgur menşeli" olanlar için de muadıl kıymette zeytin tanesinin salifüzzikir ilân şeraiti da- hilinde kabul edileceği zeylen ilân olunur. (7019) Yerli ve Avrupa kumaşlarından kusursuz Ismarlama elbiseler 20 Hazır pardesü ve elbiseler fevkalâde ucuzdur. Eminönü, Kazmirci Ali Riza müessesatı liradan başlar. Devlet Demiryolları ilânları | idaremiz için pazarlıkla satın alinacak olan “6,, kalem üstü- pü, kolza yağı, Madeni katran, Arap sabunu, Taranmış Kendir, El feneri ve saire gibi muhtelifölcins malzemenin pazarlığı 9-1.933 tarihine mösadif pazartesi günü mağazada icra kılımaca- ğından taliplerin yevmi mezkürda saat 9 dan İl & kadar isbatı vücut ederek tahriren fiat vermeleri bu baplaki malzemenin müfredat listesi mağaza dahilinde asılmış olup mümune getiril mesi icap eden malzeme için pazarlık günü nümune be- raber getirilmesi, nümunesiz tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. (83 TURİNG PALAS slm Tepebaşında Ingiltere sefarethanesi karşısında (Sabık Zarifi Sarayı) - Her cuma, cumartesi ve pazar günleri saat 17 den 2i e kadar te dansant - Pek yakında Cumartesi günleri sasr 22 den 2 ye Kadır Dine konserler - Artlesik cazbant - birinci nevi meşrubat « Kusursuz hizmet - Fiatlar pek mutedil - Düğünler ve düğün taamları için husust salon. Telefon : 44705 - 6 gammaz Istanbul Asliye mahkemesi üçüncü Istanbul ik hukuk dairesinden : o Mehmet Mithat efendinin Ibrahim Hakkı efendi aleyhine açağı fastiki hacız davasının tahkikat ilemal edilerek evrak heyeti müçtemiaya tevdi edilmiş ve muhakeme günü ola- rak 91 » Kânunusani * 933 san 14 de | Bırakılmıstır. Yevmii mezkürda gelmediği taktrde gıyaben omühakemeye devam olunacağı ilân olunuz. Mahcuz ve pafaya çevrilmesi mukarrer manifatura eşvasi 7.1.9033 terihine mü- sadi? cumertesi'günü saat 9,30 dan iri. baren Kapalıçarşıda kalpakcılarda 63-64 numaralı mağazada birinci açık arurma suretile sanlacağından taliplerin aynı gün ve aynı #âatte mahallinde memuruna * mürsenatlanı ilân olunur. ai i İcra memurluğundan Doktorlar Doktor A. Horhorunı Beyoğlu mektep sokağındaki muayene banesini tamamen kapanmıştır. Eminönün. de Valde kirdstbanesi yanmdaki müai yenehanesinde hastalarını sâbabtan ak- şema kadar bizzat tedavi eder, Telefon: 24181 Doktor Cavat N. Zekâi Sinir mütebassın Cuma ve pazardan manda günlerde.sani 8 ten 6 ya kadar başta kabul olunur. Munyenehanesini Babtâli karşısında Aü- kara caddesi No, 47. ye tevslan naklet- miştir. Telefon munyene: 23460, İkametgâh: 60740 Doktor Emin Şükrü Dahil hastalıklar mütehazmn İstanbul Sultanmakmut (türbesi, Babe âli caddesi, No. 10. Telefon muayenehi- va: 22522 — Telefon ww: 43128 “Her gün öğleden ocura esat 14—18. Uroloğ- Operatör doktor Fuat Hamit Böbrek, mesane ve idrar yolu hastalıkları mütehassıs Munyenehsne: Türbe, Mahmudiye esd deri. No. 10. Telefon 23027 Operatör - ürolog doktor Mehmet Ali Idrar yolları bastalıkları o mütehamaıı Emirtab (Sabık Karakaş) (o Banını nakletmiştir. Cumadan masada ber gün bastalarımı kabul ve tedavi eder. Doktor Hafız Cemal Dahi! hastalıklar mütebaasıs Divanyolu No. 116 "Telefon: 232308 Göz hekimi doktor Süleyman Şükrü Birinel sınıf mütehassın Babısli (Ankara Caddesi Nümara 60) Diş doktoru Zeki Halit Muayenehanesi: Kadıköy Altıyol ağn Diş tabibi Zeki Nuri Her gün basta kabul edilir. Her nevi diş rahatsızlığı tedavi olunur. Musyenehana: Usküdar Akçıbaşı Mektep sokak No. 50 Istanbul Yedinci icra memurluğun- dan ; Paraya çevrilmesine kârar verilmiş Yeniköy'de o polis merkezi 'ittisalinde Agop elendinin banesi önünde 2 adet halı şehri halin (0 K. Seni 1983 günü sast 10 da satılacağından hazır buluna cak memurona omüracası İlân olo- nur, (6109) Fakırköy Sulh Hakimliğinden: AN | Riza beyle Sait beyin şayan motâsamf oldukları Yeşilköy civarında” Kalitarya bağlarında vaki hüdudu malume ile mâh- | dut bir bap köşk maa müştemilât bahçe ile vo yine mahalli mezkürda vaki mâ“ İ lomülhudet Dağ mahallinin izsleyi şüyuu İ zımnında furuhtuna karar verilmiş oldu- Rundan Subatın beşinci Pazar günü saat on beşte birinci açık artırması icra kılı nacağından talip olanların Köşkün kiy- meti muhamminesi olan 2000 lir ve bak mahallindeki 124 lirerm */, 7 bu- çut nisbetinde pey akçesini müstashiben yevm ve saati mezkörda İ'akırköş Sulh Mahkemesine müracaat eylemeleri “İlân olunur. RAKTERİYOLOG : Dr. Ihsan Sami BAKTERİYOLOJİ LÂBORATUYARI Umum kan tablilân, Frengi noktasi nazarından (Wasserman ve Kahn tes- mülleri) Kan küreyvetı sayılması, ti- fo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat, kazurat ve su tahlilim Ultra mixroskopl, hususi aşılar istihza Kandı üre, şeker Klorür kallestetin eni tarlarının tayini. Divanyolun'da Sulten Mahmut türbesi No. 189Telefon.20981! a ama VAKTT MATBAASI — ISTANBUL» SAHIBI: MEHMET ASIM Umum! Nejriyat Müdürü; FİKRET ADİL