7 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

7 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Yeni adliye tayinleri Hâkim ve müddeiumumiler arasındaki yeni tayinlere ait liste neşredildi. ikinci sayıfamızda bulacaksınız. 16 ncı Yıl « Sayı: 5417 Tahrir Telefonu: 24319 am aa Reisicümhur Hz. dün gece Bursadan Istanbulu teşrif buyur Hâdise hakkınd SALI,7 - ŞUBAT öimiayı - 1933 Bursada Gazi Hazretlerinin tebliği <N Beledi tas» 8 EN Şehremini İdare Telefonu: muşlardır. - Memurlara ucuz yemek memurları kooperatifinin lokan- açıldı. iki kap yemek 15, 4 kap 30 kuruşa veriliyor. (Üçüncü sayıfamızda) 2370 Sayısı 5 Kuruş” vak ası Arabacı Esat nasıl Hadise fazla ehemmiyeti haiz değildir. vuruldu, öldürüldü ?!.. Mahiyeti esasen din değil, dildir.. Dün Ankaradan gelen tebliğ üzerine Istanbulun bütün Parönda Adliye ve Ağırceza binası sede mes'ul olanlar Bursadan gelen son haberler vaziye- te bir gün öğvölki: “ nisbetle biraz da- ha vuzuh getirdi, Gu malümata göre Bursadaki milezzinlere Ramazan ip - #idasında bir kere Türkçe ezan okun- mesi için emir verilmiş. Bu emrin tat- bikine de geçilmiş. > Ramazanın son- Tanna kadar bu hal devam etmiş. Fa- kat Bayramdan evvel bir aralık ezan Pe kametin Türkçe okunmasına dair bir emir verildiği şayiâ suretin. dönüp dolaşmış. Bu sırada müez - Sirke, €zün ve kameti tekrar Arapça ka başlamış. Halbuk; ezan ve Metin yeniden Avapça okunmasına ede edildiği kat'iyyen doğru de- | 4 MİR. Onun için mesele bu suretle | nkar, .. küstahlığı Pursa, 6 (A.A) — azı mür- teci'erin ezan ve kametin Türkçe okunmasından * dolayı 1 şubatta sebebiyet verdikleri bâdise Üzerine dün Eursayı teşrif eden Reisicümhur Haz- retleri tu sna kadar mesc'e ile meşgul olmuşlardır. Bugün kendilerine iltihak eden ve hâdisenin bül ümet namına tet- Kki ile mişgul olsn adliye ve dahiliye vekillerilede öğleden sonra t Üzakerede bu unmuş- i) şardır. Ewisadan ayrılmadan evvel Gazi Haztetleri Anado & sına şu tebliği vapmışlardır. te “ya aksedince ezan ve kametin | kçe okululmasına dair olan ilkemir ci olunmuş, Bu defa yeni bir hâdi- vukua gelmiş, Yani müezzinlerden ri ezan ve kameti T, a sari ürkçe oku. ketmiş, Tele mesiesini bırakanlardan br Gazi Hz. dün gece erinin gelmez “eliden biri mi | şehrimizi teşrif ve ÜR EN pöterek minaröye b rapça olarak ez, r m. Paket hin sahaya za uyurdular Dün akşam Bursadan hareket eden Reisicümhur Hz., Müdan « | yadan bindikleri Gülcemal vapu- fi için bir polis MEmiry gelmiş. Za (Alt tarafı 3 irci sayıfamızdadır ) .. ..2i . rile saat yirmi S : Büyük bir müslü. || miz tay dörde değme şehri man ve yobazlar.. parayı önünde duran (vapurdan bir motörle çıkarak saraya çık - i mışlardır. Vörilen emire itiraz etmişler, Bu cahiller İyi bülmelilerdir ki bugün işlerinin başında bulunan zat, peahietem hoca Rifat Efendi, Türk mik etinin Yalan; vatanmın deği, ayni sanan. ve mevcudiyetine Reisicümhurumuzla ni Adliye ve Dahiliye ve- illeri de şehrimize gelmişlerdir. Vali ve Belediye reisimiz Muhid- din Beyle, Seyrisefain müdürü İ Sadullah Bey Gazi Hazretlerini Müudanyada karşılamışlar, Gül - İ Amin ei; gelmişlerdir. Li » mızda da vapurda “kolordu kumandanı Şükrü Naili Paşa, ve GC. H. F. mümessilleri tarafından selâmlanmışlardır. camilerinde Ezan Türkce okunmıya başladı Bazı mürtecilerin| birlikte 7 Gazi Hz.nin Adanayı ziyaretlerinden « Dlü camideki hadi-! Bursadan ayrılmadan evel Gazi Hz.nin tebliği Gazi Hz. nin tebligi Bursaya dim. oHâdise hakkında alâkadarlardan malü- mat aldım. Hâdise haddiza- tında fazla ebömmiyeti haiz değildir. Herhalde cahil mür- teciler cumhuriyet adliyesinin pençesinden kurtulamıyacak- lardır. Hâdiseye. dikkatimizi bilhassa çevirmemizin sebebi, dini siyaset ve herhangi bir tahrike vesile etmeye asla müsamaha etmiyeceğimizin bir daha anlaşılmasıdır. Me- selenin mabviyeti €sasen din değil, dildir. Kat'i olarak bi- Hnmelidir ki Türk milletinin mili dilli ve milli benliği bü- tün bayatında bâkim ve esaş ka'acaktır. Istanbulun bütün camilerinde ezan Türkçe okunuyor Istanbul müftüsü Diyanet işleri reisi Hasan FehmiEt. Rıfat Et, Cumartesi günü ikindidenberi şehrimizdeki büyük camilerde e- | zanm Türkçe okunmasına başlan- mıştı, Dün diyanet işlerinin tebli- ği üzerine akşamdan itibaren İs- dair haber- Çırağı katil değil, neden bu adam ölürken beni çırağım vurdu dedi ? Bayramın birinci günü olşamı Şehre - mininde bir arabacı karımdan bıçakla ya- ralanımıştı. Mecruh hastahaneyn nakledil - miş ve hastahanada ölmüştü. İsmi Esat olan bü arabmcr iie ifadele - rinde kendi kendini bıçakladığını söylemiş» #0 de hastahanede ölürken; “— Beni varan çırağımdır., dermiş, işa müddelumumilik vazıyet etiniş, çırak Ne - dip nezaret altına alınarak büzr kimseler müddelumamiliğe celbedilmiş malümatlarına müracaat olunmuştu. Fakat yapılan tahkikat Çırak Necibin aleyhinde olumdığından kene disi serbest burakılmaştır. Vak'a nasıl olmuştu ? Esat çırağile beraber Bostanda bir ku- Jübede yatmakta idiler. İki atla bir araba larından başka sermayeleri olmıyan bu iki kişi öteye beriye yük taşıyarak maişetlerini temin etmekte idiler, Araba Esulmdı. Ne- cip Ksnda hem çıraklık hem de ortaklık et- mekte idi, Bayram birinci günü epeyce i- çen bu iki kişi sallana sallana Fatihten Karagümrüğe “ve oradan da Yenibihçe Şo- ile Şehreminine gitmekte idiler. Tam kalk furkeaşanın ünlinden taş yektebe ayran yo- kuş üzerine geldikleri zaman ant içtiği rakınm tesirile kendini kaybetmiş, cebinden Hi yali sustalı çalısmı çıkarmış, işle © Arada bu çakı Eeatm karnına saplanmış - tı. Necip yaralanan ustasını sırtıma alarak kalabalık bir yere kadar sürüklemiş fakat kuvveti kesildiğinden onü bir köşeye indi - rerek polis beklemeğo başlamıştı. Şehremini merkezinden yetişen polisler meerahu kol - larından tutarak merkeze kadar getirmişler ve ilk istlovaplarını yapmışlardı. Ve bu ilk sorguda Esat sarhoşlukla ve karmen ken- | di kendini vurduğunu söylemiş, Necip de ANKARA, 6 (Hususi) — Ya- i pılan tahkikat bazan çok uzadı - ğından bir çok suçlarda cürmün vukuu ile tahkikatın intacı ara - sında geçen müddet müruru za - man haddine vararak hukuku âm- me davası sukut etmektedir. Dev- let şurası bu suretle sukut etmiş olan davaların listesini dairelere göndererek alâkadarların dikka - tini celbetmiştir. Bu vaziyet ilk tahkikatı ya - etrafındaki ( tafsilât ve | tahkikata tanbulun ( bütün küçük cami ve mesçitlerinde ezan Türkçe okun- maktadır. lerimiz ?7nei sayıfadadır miyorsun ? ŞA Yahu Uç gündür mektebe ne diye gel- Esadın çirağı Necip ayni yolda ifade — vermişti . Hastahaneye nakledilmeden evvel ikinci surguya çeki - len Esat gene ayni ifadeyi verdiğinden Çe fağı Necip serbest bırakulmaştı. Necip masum mu? Müstantik ölen arabacınm İlik iki ifa » desinden sonra verdiği son ifadeyi kale si « mıyarak Necibi tahliye etmiştir. Yakında bu hüğisenin muhakemesine başlanacaktır. Mühim bir tamim Tahkikatın uzaması yüzünden dava- ların sukutuna meydan verilmiyecek pan müfettişlerin ihmalleri yü « zünden olmakta, neticede sulisti- mallere karşı mücadele akim kal» | maktadır. Bundan başka men'i muhakeme veya beraet kararı a- lacak memurlar uzun müddet zan altında kalıyorlar. Başvekâlet bu noktaların kay- | dedildiği © bir tamiminde hiç bir | tahkikatın aslâ müruru zamana uğratılmamasını ve sebep olacak» ların cezalandırılmalarını ehem - miyetle bildirilmiştir. — Nezle olduğum için annem göndermiyor.