8 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

8 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Galatasaray ie Fenerbahçe! | Cuma günü ilk maçlarını yapacaklar.. Galatasarayın çok zayıf olmasına rağmen maç büyük bir merak ve hararetin bekleniyor 933 — 934 şampiyona maçla- rınm önümüzdeki Cumaya en heye canlısı yapılacaktır. sırası Galatasarayla Fenerbahçe - nindir. Ve Galatasarayın bütün Karşılaşma zayıflığına rağmen bu karşılaş » | ma, daima uyandırdığı merak ve alâkadan zerre kadar kaybetme - miş görünmektedir. Bunun da belli başlı bir kaç sebebi vardır. Evvelâ bir kısım Fenerbahçe taraftarları, senelerin biriktirdiği bütün hınçların bu maçta faizile beraber çıkartılacağı zannında - dırlar. Bu itibarla bu kısım se - yirciler bu maçin neticesini de - ğil, Ancak Galatasaraym Fener « bahçe tarafından kaç golle yeni « leceğini görmek için Cuma günü- nü büyük bir sabırsızlıkla bek - lemektedirler, Saniyen bir kısım Galatasaray taraftarları da gene yukarikine yakın bir kanaatle Cumayı bek - lemekte ve üzülmektedirler. U - çüncü kısmın kanaati ve düşün - cesi ise bunlardan pek başkadır. | Bu kısım, vaziyeti daha çok iti - dalla muhakeme ederek Galata - saray — Fener maçlarının büs - bütün başka bir hava içinde ya - | pıla geldiğini ve karşılaşma ne - ticelerini de çok defa hatıra gel- mez şekillerde tecelli ettiğini ile - riye sürmekte ve bir çok misal » ler göstermektedirler. Filhakika Galatasaray — Fe - nerbahçe maçları çok defa bek - lendiği neticeleri vermemiş ve bu maçlarda çok defa daha zayıf hissini veren tarafın, maruf tabi- rile aslan kesildiği görülmüştür, Bunun da muhtelif sebepleri var - dır. Evvelâ senelerdenberi süren rekabet bu maçlara bir sinir mü - cadelesi şeklini vermiştir. Bu iti- Darülfünun kulübü ve bir tebliği Dün İstanbul mıntakasındın, atletizm federasyonu tarafımdan gönderildiği ve ta - Mimen tebliğ olunduğu kaydile şu | tetbiiği | aldıkı 7.1. Gİ, İstanbul Mıntakası Riyssetine Mmtaka dahilinde Darülfünun O klübü isminde bir teşekklli bazı yarışlar ve mü - #sabakalar tertip ettiği ve buralara iştirak için sekeri ve sivil mektep talebelerini da- vet ettikleri görüklü. Darülfünun klübü is - mindeki be teğakklilün mahiyeti bizee tama- | men meğbul olduğu gibi mensupları da fc- dere değildir. Binnensleyh bü teşekktilün her türlü epor tesahlirlerine federe klüp ve ef » radın iştiraki nizamen memnudur. Keyfiyet- ten federe klüplerle mekteplilere tamimini ve ba gibi federe olmıyan teşekkillerin mü- sabakaları ilân edildikçe $odere kliplerin uyanık bulunmaları için bi müsabakaların | toşkilâtımızla alâkası olmadığının o müs” bakalardan evvel gezetelerie ilân hasuzuza Bimmet buyurulmasını hürmetlerime terdi - fan rica ederim efendim, Türk Atletizm Federasyona imza: Burhanettin ki takımın Kaptanlar Zeki ve Nihat beyler elele barla bu maçlarda Türk fotbolü - nün en ileri kuvvetlerini görmiye çok defa imkân bulunamaz. İki taraf kadar biribirlerinin haleti ruhiyesini bilen, zayıf noktaları » nı sezen biribirlerini daha sinir - lendirmek sırrını keşfeden başka iki takım bulmıya hemen hemen hemen daima kuvvetli (o rakibine ! karşı san'atkârane oyun cihetin » den faik görünüyor. Galatasaray müdafaasını büyük bir maharet - le delip geçeceği kanaatini verir. Fakat bir de bakarsınız ki meş - hur Fenerbahçe muhacimleri a - dımlarını bile atamamaktadırlar. Çünkü Galatasaray müdafaa - $ı ve muavin hattı o maçta bütün dikkatini Fener muhacimleri ara- sındaki ahengi bozmıya, bağları koparmıya vermiş ve bunda da muvaffak olmuştur. Fenerbahçeye yenilmemek için onun bütün takımlarının fevkin » de olan kombinezonunu kırmak, muhacimlerini adam akıllı tut - mak ve bu işte bir an bile gaflet Ankarada (IMukuk fakiitesi, Gari ens- ütüsü, Ziraat enstitüsü, Erkek lisesi, Tica- rot mektebi, San'atlar mektebi, Orta mek - tep) yedi mektebin iştirakile sarilmi spor temasları yapmak üzere 27 Kâmunusani Pa- zur akşam saat beşte Ücaret mektebinin kü- tüphane salonunda her mektepten gelen V- çer marahhasın hüzurile bir içtima yapıl. İ saştır. Maçların ne gibi sartlar dahilinde cereyan edeceği kararlaştırılmıştır. Maçlar aşağıda yazılı liste mucibince İstiklâl saha sında sast üçte icra olunacaktır. Çekilen kur'uya göre birinci maç 9 Şubat 1983 ta- Hihinde Erkek Hsesile Ticaret Mektebi ara» sında yapacaktır. Diğer haftalarda karşıla» sacak takımlar sirasile şunlardır: Hukuk fakültesi — Gari enstitüsü, San'at mektebi — Orta mektep, © Erkek Msesi — Gari enstitüsü, Orta mektep — Ticaret mektebi, Hukuk fakültesi — San imkân yok gibidir. Fenerbahçe | | göstermemek lâzımdır. Aksi tak - dirde Fener muhacimleri Fener - bahçe ile ayni safta yürüyen ta- kımlara bile gözle kaş arasında bir kaç sayı hediye etmek fırsatı- nı kaçırmıyacak derecede atak ve şütçü gençlerdir. İşte Galatasaray, bu hakikati diğer bütün takımlar- dan evvel sezen bir takımdır. Bu sefer ne olacak ve acaba Galatasaray bu defa da ayni ma - , İnevrayı tatbik edebilecek mi? Bu sorgunun cevabını vermek biraz güçtür. Çünkü Galatasaray takımı bu sefer bambaşka bir vaziyettedir. Hatti o derecede ki Cuma günü Fenerbahçenin kar « şısına çıkacak takımın kadrosu - nu bile lâyikile tahmin etmiye imkân yoktur. En başta mektepli oyuncular meselesi, Galatasaray» İları fevkalâde müşkül bir va - ziyete sokmuş görünmektedir, Bununla beraber takımın bel « libaşlı unsurları yerinde sayılabi- lir. O unsurlar ki şimdiye kadar Fenerbahçeye bir çok defa karşı koymuşlar, tecrübelerini arttır - mışlardır. Biz, ne olursa olsun evvelemir- de bu sefer de Galatasaraylıların sahaya eski şevk ve ateşlerile çı- kacaklarını umuyoruz. Çünkü bu maçı, Galatasaray için bir hayli sarsılan şöhret ve kredisini kur « tarmak için eline geçen bir fırsat telâkki ediyoruz ve bunu, Gala - tasaraylıların da - her ne paha - sına olursa olsun - ayni şekilde telâkki ettiklerinden şüphe etmi - yoruz. İki gün içinde iki takımın kadrosunu alâkadarlardan öğren- miye muvaffak olursak maçın bir muhtemel neticesi üzerinde başka yazıda meşgul olacağız. A. S; Ankara mektepleri | arasında futbol maçları at mektebi, Erkek lisesi — Orta mektep, San'at mektebi — Gari enstitüsü, Hukuk faktltesi — Ticaret mektebi, Erkek ilsesi — San'at mektebi, Hukuk fakilltesi — Or ta mektep, Guzi enstitüsü — Ticaret mek » tebi, Erkek lisesi — Hukuk fakültesi, San- at mektebi — Ticaret mektebi Orta mek- tep — Gazi enstitüsü. Blaçların neticesinde puvumt en çok olan mektep birinci addolunacak kendisine beye- Hi tertibiye tarafından bir kupa hediye eği- lecektir, bl Binicilik bahisleri # Bin'cilik bahislerine at ya- zmızı bu haftalık cumartesi İ günkü spor sayfasında tak- # dim edeceğiz. ZAR ERER şEzE2E0E, Konya futbolcuları bu sefer Adanalılara yenildi Usitekiler: Konya Gençler birliği Alitakiler:.Adana Idman yurdu | Hususi Adana muhabirimiz ya- zıyor: Adanada bayram günlerinde heyecanlı futbol maçları seyret - mek imkânile karşılaştık, Her ge- lişinde Adana ve Mersin takımla- rım yenerek dönen Konyalılar bu sefer mağlâbiytt acısile dön - mek talisizliğine uğradılar. Kon “ ya Gençler yurdu ihmal edilmi - yecek derecede kuvvetli idi. Bu - nu yenecek takımın ondan daha üstün olması icap ederdi. Buda ancak Adanalıların Sporda es - ki yıllara nazaran biraz daha i - | lerlemiş olmalarile kabil olabi - lirdi. Bayramın ikinci şehir salyomunda Adanamızın en kuv- vetli emektar takımlarından İd - man yurdu ile Konya gençler yurdu öğleden sonra saat on beş- te karşılaştılar. Hakem Fenerbah- çeli doktor İsmet beydi. Koleler intihap edildikten sonra (oyuna başlandı. Henüz beş dakika geç- memişti ki Adanalılar sahaya a- lışkın olmanın verdiği bir hızla ilk sayılarını kaydetmiye muvaf- fak oldular. Bunu binlerce kişi heyecanla alkreladrlar, günü Konyalılar yavaş yavaş saha - ya alıştılar. Acıldılar, seri bir o - yun sistemi takip ederek İdman yurdu kalesini | sıkıştırdılar. Ve birinci haftaymın ortalarına doğ - ru birinci, sonlarına doğru da i - kinci sayılarını yaptılar. Adanalıların yüzlerinde “Ge - ne bu sefer de mi yenileceğiz!,, ibaresi okunuyordu. « Devre 1 -2 Konyalıların lehine bitti. İkinci haftayma başlandığı za- man Adanalıların kalesine daha ilk dakikada gol olmuştu. Bu fe- na vaziyetten kurtulmak icin A - danalılar canla başla (o çalışmıya başladılar. Açıldılar, açıldıkça ha kimiyeti tesis ettiler. (o Yirminci dakikada ikinci, beş dakika son - ra da üçüncü ve oyunun bitmesi- ne bir dakika kala da dördüncü sayılarını yaptılar. Hakemin dü- düğü öttüğü zaman oyunun 4-3 Adanalılar tarafından kazanıldı- ğı da tamamen tahakkuk (etmiş bulunuyordu. İtiraf etmek lâzımdır ki Adas | nalılar evvelki senelere nazaran | daha güzel, seyyal, çevik, seri bir oyun oynadılar. Bütün şehir, bü: tün orada bulunan halk oyuncu * larımı omuzları üzerinde taşıdılar. Bâytamın ücüncü günü de,öğ“! leden evvel Seyhan sporla Konya! gençler birliği karşılaştılar. Sey * hanlılar oOÇukurova şampiyonu Mersin idman yurdundan Fener * bahçenin eski soliçi (o Sedadı da! almışlardı. Konyalılar buna itiraz ettiler. Bir buçuk saatlik bir mü-! nakaşadan sonra Konyalılar Se dadın oynsmasına muvafakat ey»? lediler. o Oyun başladı. Seyhan! büyük bir oyniyorlardı. Kony. bir gün ev * vel n bir maç yaptıkları için yorgundu'ar. Muvaffak olamı - yorlardı. Seyhanlılar birinci dev“ rede birisi penaltıdan olmak üze“ re Sedadın ayağile üç gol attılar. azimle ise klar İkinci devrede Konyalılar pe * naltıdan ilk ve son sayılarını yap” tılar. Sedadın dördüncü golü Sey han sporu ve dolayısile Adanalır ları galip vaziyete getirdi. Oyun da bu neticeyle bitti. Konyalılar Sedadı oynatma * mak istemelerinde ne kadar hak“ lı olduklarını yedikleri sayıyla; daha acı bir surette (anladılar. Seyhanlılar da Sedat © vasıtasile galebeyi temin edebilecekleri içi oynatmak istemelerinde haklı i” diler. Mektep takımları arasında Geçen hafta şehir stadyomun” da Mersin orta mektebi futbol takımıyla şehrimiz muhtelit ort# mektebi takımı arasında da bif maç yapıldı. Hakem Torosspor * dan Avni Bey idi. İki tarafta da bu omüsabak$ için iyi hazırlanmışlardı. Karş * lıklı akınlar müsbet bir O semef€ vermedi. Bunun da sebebi oyu” | cuların yer tutması ve muvaffa “ kıyet ile sezuna kadar mukav?” met etmeleri idi. Birinci devreâ? her iki taraf ta sayı yapamadı. (Alt tarafı 7 inci sayıfamızda)