10 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

10 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

* , Şevki bazan sebebini bilmediği bir seyden dolayı kederli olurdu Ama, netice itibarile hayatından (| memnundu. Üç senedenberi bulunduğu İs- da; bir ecnebi şirkette çalı - #yordu. Aldığı para kendisine kâ- geliyordu. Hatta fazla bile. Bu azla parayı, Şevki eğlence yerle- gitmek suretile sarfediyordu. için İstanbulun ( şöhretine en mahdut eğlence yerlerin- Şevkiyi tanırlardı. çi Otuz yaşına geldiği halde Şev- kinin evlenmemesine sebep de bu idi. Kadın tarafından bir eksiklik iyordu. Şevki, cumartesi günleri “İn haftasr,, tatbik eden, yanı ui yartesi öğleden sonra pazarte - - Bününe kadar tatil yapan şirke- tinde, mecburi cuma tatilini de ba koyunca pek az çalışıyor - Vaktinin gündüzleri boş kalan ktm güzel san'atlara vermişti. gPartmanında tablolar olduğu gi- güzel bir de kütüphanesi vardı. Kendisi de saksofon çalardı. ii Bu saksofon, Şevkinin altnda Apartımanda oturan Amerikalı mın hoşuna gidiyordu ama, üst kattaki bir tatlımu frenginin hiç de hoşuna gitmiyordu. Bunun tatlısufrengi oapartımanı bi- le birakıp çıktı ve onun yerine Benç bir ressam geldi. ».. Yaz gelmişti. Simdi Şevki, sak: sofonunu balkona çıkıp çalıyordu. Bir gün, güzel bir parçayı çalıp sitirdikten sonra, yukarı balkon - an: - Bravo! Dive bir ses duydu. Bu, ressam- 3 ; 5 Tanıştılar. Genç ressam Paris - “ün yeni dönmüştü. Memlekette tesme karşı gösterilen lâkaydider: tikâyet etti ve, birdenbire Şevki - Min odasındaki tablolardan birisi: nin karşısında durarak: ““ Aman, dive havkırdı. bu. - YENi TARiH me | Üründe iman Fri üslat Elif Nacinin şaheserlerinden birisi! Şevki, bu ismi ilk defa işitiyor- du. Fakat meseleyi çaktırmadı: — Ya... dedi, yalnız neden im- za atmamış. Filhakika tabloda imza yoktu. — Üstat her halde bu resmi çok eskiden yapmış olacak. Ma - İâüm ya, kendisi, tamamen şahsi bir ekol yapmış bir ressamdır. O zamanlar, eskilere karşı açtığı bu mücadeleyi (oanonim bir şekilde yapıyor, kendisi mektepte taleb: olduğu için hocalarına bir cemil. olarak, eserlerine imza atmıyor * du. Esasen bu hareket, bu tarzın muvaffak olmasında büyük bir â - mil de olmadı değil. Doğrusu bu tablo, şimdi en aşağı beş yüz lira eder. Şevki için bu para mühim bir para değildi ama, ne de olsa bir şeydi. Genç ressam devam etti: — İsterseniz tabloyu yarm üs- tada götürelim, gösterelim. » * * Ertesi gün Şevki, genç ressam- zat ALARMLI LE Galatasaray -Fenerbahçe iki eski rakip bugün tekrar karşı'aşıyor Galatasaray takımı nasıl kurulacak ? Galatasarayla Fenerbahçe.. Bu iki ezeli rakip bu sene ilk defa ola- rak bugün karşılaşıyorlar. İki ta- kımın da bu karşılaşması birine: devredeki son maçlarıdır. Fenerbahçenin dört galibiyetine ve bir beraberliğine mukabil Ga * latasarayın ancak bir tek galibiye- ti bir beraberliği ve üç tane de mağ lübiyeti vardır. Bu maçı Fenerbah | çe kaybederse ancak birinci devre- de en çok puvan kazanmak imkâ- | nını tehlikeye koymuş olacaktır. Çünkü Beşiktaş bir puvan farkla kendisini takip etmektedir ve son maçını da henüz oynamamış tır. Fakat vaziyet Galatasaray için böyle değildir. Hemen her karşı laşmasında rakibinden şampiyon: le beraber koltuğunda tablo, üs - | luğu koparmak için uğraşan sarı tat Elif Naciyi aramıya çıktılar. Bir hayli aradıktna sonra üstadı buldular ve tabloyu gösterdiler. Üstat cebinden gözlüğünü çıka” vardı, Şimdi öldü. Kendisinin hiç Nihayet: — Bu, dedi, benim eserim de - gil Fakat gayet muvaffak bir kop- yası. Hatırlıyorum. Bir vardı. Şimdi öldü. Knedisinin hiç şahsiyeti yoktu ama, gayet iyi re kopya etmiş. Üstat, sözlerinin Şevkinin üze rinde “ne yazık?,, der gibi bir te- sir yaptığını görünce müşfik bir eda ile: — Üzülme yavrum, dedi, üzül - me! Ve, çoktandır kullanmadığı fır galarmı çıkararak, şövalesinin ba- şına geçti ve tablonun altına im - zasmı attı, Her sınıf tarih kilâbının bulâsası Tarih imtitanını vermek isteyen'ere 100 kurus fistla Istanbu'da Güme eee Zincirlikuyu caddesinde Abdi çıkmazında 141 No. la ha Bede sakin iken ikametgihi meçhul lunan Mehmec İslâm Ef bak yedinci icra memurluğundan; t elendiye olan 120 küsur lira bor Sunuzun tesviyesine daveti murazammın derilen ödeme emri İkametgâhinızın Meçhuliyeti hasebile tebliğ olunama. Dazıng ve İlânen tebliyat ifasına karar Verilmesine binaen tarihi. tebiiğten iti MN 58 gün zarfında 9922074 No Sunu müstahşiben müraçantla bu bapc kanuni bie itiraz de meyan edilmediği takdirde gıyatınızda moamelei kanuniye- Min ifa kılınacağı malüm ve ödeme emri Makamına kaim bulunmak üzere ilânen tebliğ olunur. (6583 Üzumu bir rehberdir Kanaat Külüpnanes nde salılır. Istanbal tera itirız tetsik merciinden | Madam Olganın madam Elenideki mar» bundan dolayı merhumun sanşı yapıla, İ cak Yeşilköyde Şevketiye mahallesinin Iksili sokağında 66-68 No. in hanenin sahibi madam Eleninin ikametgâhı meç- bul kalmış olduğundan bir balta için hakkında ildnen tebligat İcrasına karar verilmiş olmakla — murifaanın o muslla« bulunduğu 182.933 tarihine müsadif Cumartesi günü saat onu Otuzda İstan» bul Hera dahesi itiraz dethik merciinde bulunmadığınız veya bir vekil kanuni göndermediğiniz tatdide mez ör mer- hun hanenin esuş çarzının tayini che tine gidileceği ildnen teblig olunur. Istanbul asliye ikinel hukuk mabke- GP mesinden: Mustafa beyin Kumkapıda Istanbul o mahkemei asliye 5 inci k dairesinden : İstanoyl Belediyesi- Galatada Borss hanı derununda 14 la oda müsteciri Apusol kâbva wbine iksme eylediği Dedeli icar ve Mireden mütevelli 46516 buçuk kuruş Wasından dolayı dava arzuhali sureti Mümaileyhin gösterilen adresine gönde- : iş isede mez«ür mahalde bu namda İse olmadığından bil4 tebliğ iade edil ve bermücibi tlep ilinen tebligar tasıma tahkikat hâtimliğince karar veril- olduğundan Yav zarfında cevap k ve tebliğ makamına isim olmak #rzohal sureti mahleme divanha- , ay talik edildiği gibi gazete ile'de A olanur, (9m Molla taşında 7 numarali hanede savin Mihtan Peçikyan efendi zimmetindeki 680 lila matlubunun tahsili haklanda ikame eylediği davadan dolayı muma- ileyh Mihran Peçikyan efendinin ikamet» gühunin meçhuliyeti hasebiyle olbaptaki dava arzuhali ve wsvlen tebliyat icramna rağmen müddeti kanuniyesi zarfında ce vap ita etmediğinden müddeinin talebi veçhile yevmi tah ik olarak 7-3-933 saat 13,30 da tayin kılınmış ve Du baptaki davetin me mahkeme divanhanesine talik sılınmış Olduğundan yevmi mezkür ve saatte tahcikat hâ imi huzurunda hazir bulunmanız aksi takdirde ha'kınızda muâmelel o kanuniyenin icra kılınacağı malüm olmak üzere keyfiyet gazete ile ilân olonur. SARE ressam | tahmin sim yapardı. Benim tabloyu da| kırmızılılar bu seferki karşılaşma da şampiyonluğu korumak için de: ğil, ancak birinci devrenin sonun - cusu olmamak için çalışacaklardır. Acaba bu çalışmalarında muvaf fak olabilecekler mi? Doğrusu bü- tün ihtimalleri hesaplamamıza rağ men bir hüküm vermeyi hattâ bir yapmayı güç bir iş buluyo- ruz. Evelâ evelki gün de yazdığı - mız gibi Galatasaray bu maç için iyi bir vaziyette değildir. Mektep li futbolcular meselesi takımın var lığı üzerinde bir hayli tesir etmiş » tir. Bu rla Galatasaray takımı nım, takım ve oyun itibarlle bugün rakibine yaklaşamıyacak bir vazi- yette bulunduğu bir hakikattir. Bu takdirde bütün mesele, Galatasa - raylılık ateşinin bir çok maçlarda olduğu gibi- bugün de takımın ba- riz boşluklarını doldurmıya kifa- yet edip etmiyeceği davasına da - yanmaktadır. o Galatasaraylıların iddiası, edeceği yolundadır. Ga - latasaraylıları en zaif zamanlarm- da bile galip getiren bu ruhu ve a- teşi yakmdan tanıdığımız için her seye rağmen bu maçın gene çok hararetli ve sıkı olacağına kani bu lunuyoruz. Bununla beraber netice üzerinde bir fikir yürütmemeyi de iki tarafın höâleti ruhiyesine mües- sir olabilmesi ihtimelile, tercih edi yoruz, Fenerbahçe takımında mer kez muavinliğin Fikret tarafından yapılacağına dair kuvvetli ihtima) ler vardır, Bu takımda başka bariz bir değişmiye imkân verilmiyor. Galatasaray takımına gelince, duyduğumuza göre bugünkü kad- rosu bundan evelki kadrolarından büsbütün başka türlü olmıyacak - ter, Takım mümkün mertebe tecrü- beli ve dayanıklı uzuvlardan mü - rekkep olacak, kalede Avni, müla faada Bürhanla Asım, hücum hat- tının merkezinde Mehmet Salim, sağ açıkta da Kemal Şefik oynıya caktır. Süleymaniye - Vefa Kadıköy sahasında da Süleyma- niye ile Vefa karşılaşacaklardır ki, şampiyona vaziyeti üzerinde bu maç Galatasaray — Fener maçın- dan da ehemmiyetli sayılabilir. Bu iki takım da birinci devrede- ki son maçlarını yapmaktadırlar. İkisinin de puvanları sekizer tane dir. Mağlüp olan takım birinci dev Mi reyi Galatasaray vaziyetinde biti- recek ve iki takım ancak berabere kaldıkları takdirde birer puvan farkla sonunculukian kurtulmuş o lacaklardır. » * * Mektepliler arasında koru Galatasaray lisesi talebe teşek : külleri spor şubesi mektepli genç - lik arasında bir anlaşma ve seviş - me'fırsatı yaratmış olmak için mekteplerinde bir koşu tertip et - mişlerdir.. Davet edilen bütün mekteplerden ancak Hayriye, Ka dıköy liseleriyle Alman mekteb: icabet etmişlerdir. Müsabaka dörder kişilik takım lar arasında 3500 metre üzerinde yapılmış, ve heyecanlı bir alâka ile takip olunmuştur. Gençlerin memleketimizde sık sık tekrar edilmiyen bu takım ko şularmda gösterdikleri muvaffa - kıyet yüz ağartacak, yarm hak- kında ümitler verecek kadar kıy metlidir. Umumi tasnifte Galatasaray li- sesi takımı birinci gelmiştir. Atlet lerin aldıkları neticeler şunlardır: Birinci Cemal (Galatasaray), i - kinci Suat (Alman mek.), üçüncü Feridun (Hayriye), dördüncü Ta lât (Galatasaray), beşinci Hal - dun (Galatasaray). Güreş ve Boks İSTANBUL, 8 (A.A) — Güreş ve boks heyetinden tebliğ edilmiştir; 102-033 cuma güsü Vefa Kumkapı İdman yurdu salonunda boks teşvik müsabakaları yapılacaktır? 1 — Mümatakaya ancak mmtakaca mü - #eccel boksörler İştirak edebileceklerinden klüpler, voksörlerin İsim ve baba'arınn İz - mila mmtaka #lcili numaralarını muhtevi bi Ter liste vermeleri Mzrmdır. 2 — Tartı 12 deh 18 6 kadardır. 3 — Müaabakn tam saat 13 te başlıya - caktır. 4 — Tartı zamanına yetişemiyenler mağ - satakaya giremezler. ISTANBUL, 8 (A.A) — Futbol heyetin. den tebliğ edilmiştir: 10-2933 Cuma günü yapılacak iy maç - lar: Taksim Stadında Ga'alasıray — Fenerbahçe birinci talıım- ları #sat 11,50 hakom Emin Bey, Hilâl — Anadolu İkindi küme saat 1315 kükem Neomi Böy Galatasaray — Wenerbabçe bi - rinel talımları saat 15 hkem Hamdi E - min Bey: Fenerbahçe Stadında Süleymaniye — Vefu — Kumkapr birinci takımları saat 1130 hükem İzzet Bey Wyüp — Beylerbeyi ikinci küme seat 135 ha * kem Arif Bey, Süleyminniyo — Vefa — Kum kapı birine takımları ssat 18 bakem Balt B Geneler Kasımpaşa — İstanbalspar saat 9 hakem Suit Bey, Meçiktaş — Vefa — Kumkapı sa- at 10 hakem Nuri Bey. İSTANBUT, 8 (A.A.) — Voleybol Beye - tindea tebliğ edilmiştir: 10-295) cuma günü Gelstasaray Jokalin- de yapılacak WE maçları: Hilal — İstanbulapor saat 5 Bakem Baş - ri Bey, Kasımpaşa » Galalağaray sant 530 hakem Rıdvan Bey, Süleymaniye — Eyüp İ esat 6 hakem Sami Zey, Müsabakalar © nöticesinde verilecek puanlar Galip 3 3 derecede mağlüp 2 2 derecele mağlüp 1 puan alacaklardır. Kiüplerimizin nazari dikkaerine örreyle- riz, — A imorluya ravet Altınordu kulübünden: Altınordu'nun hayatile alâka - dar mühim meseleler müzakere e dileceğinden 10—2--933 cuma günü saat iki de bilümum mukay' yet âzanın teşriflerile kiymottar mütalealarından idare heyetini müstefit eylemeleri rica olunur. Yapılacak alte- tizm temasları Atletizm federasyonu reisi Bur hanettin Bey muhtelif meseleler üs zerinde beyanatta bulunmuştur. Bu beyanata nazaran beş senelil bir pist inşaatı proğramı hazırlan maktadir. Türk ve ecnebi ne ka * dar atlet varsa sicilleri yap « lisansları verilecek ve klüp değiş - trmeler de yalnız senede muayyen bir aya inhisar ettirilecektir. Yakında bir antrenör muavini getirtilecektir. Bazı mıntakal, beynelmilel temaslar yap tir. Bu cümleden olarak Çekoslovak milli takımından bir grup temmu içinde memleketimize gelecektir. Yunan atletlerinin getirtiln için de muhabere yapılmaktadır. Çekoslovaklar da bizi haziran da büyük şenlik münasebetle Prağa çağırmışlardır.Butaya en ha zırlanmış bir kaç atlet gönderile - cektir. Antrenör Abraham Efendi kış sonunda Anadoluda iki buçul aylık bir talim seyahati yapacak - tır. v 935 senesinde Balkan oyunları İstanbulda yapılacaktır. Beşiktaş sahasmda 400 metrelik bir pist yap tırılacaktır. Bunlardan başka da - rülfünun meydanile Fatih camli avlusunda da birer talim pisti yas pılması için mıntaka ile mutabık kalınmıştır. Ankarada 400 metres lik bir pist yaptırılacaktır. İzmir « deki pist te ıslah edilecektir. R UR İ Çorap makinaları ve teferruatlı satışı Istanbul Asliye Mahkemesi Birinci Ticaret Dsiresinden : iğ Methun olup rehni öcart ahkam tevfitan mahkemece satılması mwka ref 47 adet yuvarlak otometi. çorap ma nası ve 8 adet yuvarlak otomatik çorap Mistik mak nası ve 119 adet aleminyun ele trikle teshin olunur kalıp ve 2 adet. 24 lü ve Pader |2li vç 1 adet 18 bobinuvar yani sargı ma'inas ve | adet İ gli bü üm makina ve 6 adet tomsyöz İ yani Durun dikme makinasının açı. ari İ eeması 13 9.1983 terh'ne müssdif Pas #artesi gönü Samat 10 da yanılacakur Ak mak İsteyenlerin mezkür gön ve saat Sultanhamamında 53 mumerolu çorip fabrikasında hazır bulunmaları ilân olunuz. Yeri Fabrikalar mamu'âtından .160 bin metre çamaşırlık bez kapalı zarfla münasasaya kon- muştur, ihalesi 46: Şubat: 933 tarihine müsadif Pazar günü saat i4 de yapacaktır. Tal'p'erin şartname ve nÜmünes vi görmek Üzere her gön Ankara'da M.M. | V. SA, AL KOM. nuna müra“ caatları ve münakasaya iştrâk edeceklerin o gün ve saatinden evvel teklif ve teminat meklup- larını makbuz mukabilinde mez- kür komisyona Ryasetine verme» eri, 13013) 458) Istanbul birinci Ticaret mahseme sinden: Rkanati ve. Şüresâsn (o efendilere terhin edilmiş olup mehkemece salık masına karar verilmiş olan sekiz sandık. Karshisar ve İzmir hava isi harman edil. miş eski mal afyonun 15-92-9433 iğ ba günü saat (4 de Ticaret Horsasıpda sarılması tönsip Kilmmiş olduğundan alip olanların yevm ve sasi mezköda Bor-. sada hazir Pulunmelam ve görmek istes- venlerinde $1:reeide At saraylılar ha Rekanati ve Şeriki efendiler deposuna her gün müracaat edebilecekleri ln > Sa İag ME YE di