8 Mayıs 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

8 Mayıs 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

iL yp z — 4—VAKIT 8 Mayıs1933 Kr girse er <2) 120 okkakömür hırsızlığı Bir kişi tarafından kişi tarafından mı İstanbul ikinci ceza mahkeme - sinde, dün bir kömür hırsızlığı da- vasına bakılmıştır. Suçlu mevkiinde bulunan, Li- mon iskelesinde kahveci Kemahlı Bekirdir. Davacısı da, Uzun çarşı başında Havancı sokağında kö - mürcü Şileli Ömer oğlu Ahmet... İddiasma göre,bir gece sabaha karşı dükânının kepengi kırıla - rak içeriye girilmiş ve hepsi otuz beş lira değerinde 125 okka kardif ve mangal kömürü çalınmış. Davacı, kahveci Bekiri dükkân- dan çıkarken görenler bulunduğu- nu söyledi. Ancak, iddia ettiği gi - bi kömürünün çalmdığını kendi - sinden başka bilen yok. Bekirin ü- zerimle kömür bulunmamış, ona ait başka bir yerde de ele geşme - miş. Kömürcü, “120 okka kömü - rün akşamdan sabaha kadar eksil- diğini göz tahmini ile ben anla - dım. 120 okka kömürde 35 lira e der, Bunu benden başka kim bile- cek?. Dükânda yalnız başıma ça- ışıyorum!,, diyor. Esis vekili Haydar Naki Bey Peki, bu adam, bu kadar kö- mürü nasıl taşımış? — Her halde sabahleyin dü - kândan çıkarken görülüşü, sonun- cu çıkışı olmalı. Anlaşılan bütün gece gidip gelip kömür taşımış. Zaten bana kalırsa, bu, bir kişinin işi değil, bir kumpanyanın işi! mı yapılmış, bir kaç ? Davacıya göre.. | ğıdı getirtilmek üzere, muhakeme kaldı. Parmak ısırmak davası Çeşme başında kavga ederken, komşusu Sabriye Hanımın serçe parmağını ısırdığı iddiasile İstan - bul Ağır ceza mahkemesinde mu - hakeme edilen Saadet Hanımın muhakemesi dün bitmiştir. Saadet Hanım, kavga esnasında baygınlık geçirdiğini, yere düştü - günü bu aralık Sabriye Hanımın e | İini uzatmış olabileceğini söylüyor ve “Belki dişlerim kenetlendiği için, parmağı dişlerim arasına s1 - kışmıştır. Her halde, ben. ısırmış değilim, Isırmakla sıkışmak ara - sında fark vardır,, diyordu. Müddei umumi Ahmet Muhlis B., Saadet Hanımın bayılma hasta- lığı bulunduğuna ve busırada ken- disini kaybedip ne yaptığını bile - miyeceğine Tıbbı Adli tarafından, rapor verildiğini ileri sürerek, bu hâdiseden dolayı mes'ul edilme - mesini istedi. Mahkeme heyeti de, isteği muvafık bularak Saadet Ha- nrmın mes'ul sayılmamasmı karar- Taştırdı. Bostanda keşif yapıldi Yeni bahçede bir Arnavut dü -| ğününde çıkan kavga sırasında, Arnavut Ramazanı kurşunla öl - dürmekteri suçlu Arnavut Hudai! ve teşvikten suçlu Arnavut Karan- ! filin İstanbul Ağır ceza mahke- mesinde görülen muhakemelerin- KISA HABERLER | Kömürlerimizi Macarlar beğendiler Budapeşte hava gazi şirketi yap- tığı tetkikat neticesinde Türk kö - mürlerini beğenmiş ve bundan böy le bu kömürlerden kullanmaya karar vermiştir. İlik olarak yirmi beş bin ton sipariş edilmiştir. Merkez bankası nizam- namesi Cümhuriyet Merkez Bankası ni- zamnamesinde bazı maddelerin değiştirilmesi için meclise bir lâyi- ba verilmiştir. Haliç şirketi bir dava açtı Haliç şirket, kendi imtiyazı hi - lâfma büyük motörler ve maktu ücretlerle Haliçte yolcu taşıyan altr motörcü aleyhine mahkemeye müracaat etmiştir. Belediye ve bakteriyoloji Bakteriyolojihanenin Ankaraya nakli üzerine belediye yeni bir müessese kurmaya karar vermiş - tir. Yeni bütçenin tasdikinden son- ra faaliyete geçilecektir, Şişlide bir mektep kapatıldı Talimatname hilâfma hareket ettiği tesbit edilen Şişlideki Enver Paşa mektebi kapattırılmış ve ta - lebesi diğer ilk mekteplere dağıtıl- mıştır, İmtihan tarihleri tesbit edildi İlk mekteplerde üç haziranda, köy mekteplerinde on beş mayısta, orta mektep ve liselerde de on beş haziranda imtihnalara başlanması kararlaştırılmıştır. Müzede yeni bir top Umumi harpte Çanakkalede İn- gilizlerden alınan büyük topun İ şimdi bulunduğu Tersane önünde Askeri ve yahut Bahriye müzesine Belediyede ş Pahalıcı lokantalar Bazı lokantalarda yemeklerin çok pahalıya satıldığını ve beledi- ye şikâyette bulunulduğunu yaz - mıştık. Bu şikâyetler hakkında be- | lediye reisi muavini demiştir ki: Hâmit Bey “.— Biz lokantaların yemek lis- | telerini tasdik ediyoruz. Fakat koy duğumuz fiat azamidir. Lokanta - lar bundan pahalısını satamazlar. Ucuza satılmasma ise hiç karışma- yız. Şikâyet olursa tetkik ederiz. Bir çok yerlerde lokantalar birbi » rine rekabet etmekte ve bu yüzden fiatler düşmektedir. Bu rekabet karşısında pahalıya satan lokanta- ların da yavaş, yavaş fiatlerini in- direcekleri tabiidir.,, Pangaltı sineması yıkılacak Pangaltıdaki sinema pek harap bir hale gelmiş ve belediyece sahi- bine ihtar yapılarak esaslı bir su - rette tamir edilmesi bildirilmişti. Verilen malümata göre, sinema bi- nasının yıkılarak yerine kârgir bir bina inşası için belediyeye yeni bir müracaat yapılmıştır. Diğer bazı eski sinema ve tiyatro binalarının da bu yaz devresinde tamir edil - mesi, boyanması bildirilecektir. Yer altı aptesaneleri İstanbulda yapılacak asri apdes- hanelerin projeleri belediyece ha - zırlanmaktadır. Avrupa şehirlerin- den bazı projeler de tetkik edile - cektir. Belediye asri apdeshaneleri yer altmda yaptırmak istemekte - dir. İlk hesaplara göre, yer altında bir apdeshane 10000 liraya çıka - bilecektir. Ankarada bir Edebiyat fakültesi kurulacak TAKVİİ Pazarlesi | 8 Mayıs 13 Muharrem "31 UN EA g W 4 Gür doğuşu Gür Lasişı Sabah namazı Öğle eamazı | İkindi gamazı Akşan osmaz Yarsı samazı Imsak Yalan geçen günteri talan HAYA — Yeşilköy askeri inin verdiği mnldmata güze buhithe olacaktır. Dün en çek sicaklik 17. rece, hava tazyiki 705 milimeii* RADYO Bugün ISTANBUL— 18 — 1845 Saz (Vedin BÖ *” 1845 — 1AS0 orlsirm. 1 sazcu deri OMüptedilere malısi) z mz (Servet Hamm). 2030 — 2150“ Masım ve arkadaşlar. Zi kestra, ajans ve borsa habe PU # | ANKAMKA (1553 m) 18,50 — 1340 Gramefen, “ alım Zeki Bey idaresindeki DE oral. 18,40 — 1940 Grumüle” 19/10 Gitarsele (Sadrettin Be” 10,10 — 20,110 Gramaten, 2040 berleri ve hava raporu, VİYANA (SIKI m) 11,29 Brabun — 1250 Kort” Plâk — 14,10 Pik konser — 17405 Büt — 1825 Viyetoof — 20 Orkestra konser — 24 Lmtrzta (semi 745 Jimnastik — 7,85 Bİ i ra pik ile — 18 Piya — konser — 23,05 Masikâ, BÜKREŞ (3912m) 13 Piük — 14.13 Pak — İf 19,15 Orkestra <a 30,49 Pik “O sikisi — 21,45 Henser, KOMA (izm) pr 31,05 Pihk — 13 Musiki Kahvcei Bekir, sorguya çekildi. de yeniden yapılması kararlaştı - Edebiyat fakültesinin Ankaraya | sex, O, dükünm önünden geçerken, | mlan keşif, dün öğleden sonra Ye- kepenğin kenarmdaki iğreti bir o- |ni bahçede, cinayetin işlendiği dun parçası, sabahleyin dükân - | bostanda yapılmıştır. da mangal yakmak için çektiğini, içeriye girmediği iddia ve kömür hırsızlığını inkâr ediyor. Kabveci Haçik, bekçi Osman, polis İzzet ve Ahmet Efendiler şa- hit olarak dinlendiler. Haçik, Be- kiri kepenğin kırık yerinden çıkar- ken gördüğünü, bekçi, yolda hızlı hızlı gittiğini görüp şüphelendiği - ni, polislerde ihbar üzerine tahki- kat yaptıklarını anlattılar. Bekirin polisteki ifadesi de, mahkemedeki ifadesi gibi... Kendisi, yaşını on dokuz oldu- ğunu ileri sürdüğünden, nüfus kâ- ri. Bir şair bu mucizeyi gösterme- ğe kâfidir...,, Anlaşılıyor ki Reinhardt, artık tiyatroda bol, apaydınlık tek renkli bir sahne ile, kuru sözün yürüyemiyeceğine kani. Hem ku lak, hem göz, hem de dimağ « vundurmak istiyor. Ve son söz olarak diyor ki: “Bir yaz gecesi rüyası: Benim noktai nazarıma göre, işte ekmel bir piyes nümunesi. Shakespeare de: sahnede bütün cihanı yaratan, durup durup tekrar yaratan adam- dır. Ne yazık, ki biz halâ bu dünya- nın yaratılışı tam manasile gö- remedik. Ertuğrul Muhsin Bey, “Yeni Türk mecmuası,, nda, bu tiyatro dâhisinin bizde tutmadığı- ni itiraf ediyordu. Shakespeare, lâyikıle tercüme €- dilmedikçe tutmasına, zevk duyul- masma imkân yoktur. Reinhardt bir tiyatro şairi istiyor. Biz de Shakespeare'i tercüme edecek bir şairi bekliyeceğiz. Selâmi izzet Keşifte naip sıfatile mahkeme azasımdan Tahir Bey, müddei umu- mi Kâşif Bey, davacı taraf vekili Osman Nuri ve suçlu taraf vekili i Cemil Nazif Beyler, hazır bulun - muşlar, evvelce mahkemede dinle- teslim edilmesi kararlaştırılmıştır. Güzel eser müsabakası yapılacak Yüksek tahsil gençliğinin Halk- evi hars şubelerinde vazifelendiril- meleri kararlaştırılmıştı. Bu genç- lerin listesi faaliyet komitelerine | verilmiştir. Yakında kendilerile vazifeleri etrafında konuşulacak - nilen bir çok şahit vak'a yerinde tekrar dinlenilmiş, düğün gecesi sofraların nasıl kurulmuş olduğu, kimin bangi masada oturduğu ve diğer bazı noktalar etrafında an - lattıkları yazılmıştır. Keşif raporu hazırlanarak mah- kemeye verilecek ve on bir mayıs- | taki muhakemede okunacaktır. Dinlenilen kimselerden bazıları, Ramazanı kardeşi Rifatın öldür- düğü şeklindeki iddilarında israr etmektedirler. Rifat, suçlu mevki - inde değildir, davadaki vaziyeti, şahitliktir. Bu davada bir çok kişi ide bildiklerini sakladıkları nokta» ! sından suçlu mevkiinde bulunu- yorlar. Çalmak ve yaralamak Yüzbaşı Ziya Beyin evine gire - rek eşyasını çalmak ve uyanarak | karşılarına çıkan Ziya Beyi yara - lamaktan suçlu Remzi ve Mürteza- nın muhakemelerine İstanbul ağır ceza mahkemesinde devam edil - miştir, Muhakeme, Mürteza mahkeme- ye gelmediğinden, getirilmesi için kalmıştır. Arabadaki tütünler Adliyede dokuzuncu ihtisas mahkemesi, Geyvede kendisine a- it bir araba içinde iki denk tütün bulunan Mehmet Ağanm muhake- İ mesini dün bitirmiş, 650 lira “ha - İfif,, para cezası alınmasına ve ara- banm da müsaderesine karar ver- m tır, Halkevi neşriyat işlerine büyük ehemmiyet vermektedir. Yakında mükâfatlı güzel eser müsabakası ilân edilecektir. Ankaradaki Ticaret mektebi Ankaradaki Ticaret mektebinin dört smıftan yedi sınıfa çıkarılma- sı kararlaştırılmıştır. Mektep bir kaç sene sonra bir ticaret enstitü- sü halini alacaktır. Ankarada yaptırılacak stad Ankarada yaptırılacak büyük stat ve koşu yeri için bir milyon lira tahsis olunmuştur. İnşaat pe - şin para ile yaptırılacaktır. İnşaata talip gruplarla müzakere devam etmektedir. Kurutulan bataklıklar Konya sıtma mücadelesi mınta- kası dahilindeki bataklıklardan bir kısmı kurutulmuştu. Geri ka- lan Çayır pınarı bataklığının da keşfi yapılmıştır. Burası da bu s6- ne kurutulacaktır. Kıdem zammı hocalar alacak Bu sene lise ve orta mekteplerde | iki yüz muallim kıdem zammı ala” | caktır. Bunların listesi hazırlan -! maktadır, İki haftaya kadar tebli- | gat yapılması beklenilmektedir. 350 seyyah geliyor Atlantik vapurile yarm limanı - nakledileceğine dair haberler Da » rülfünun muhitinde ihtiyatla telâk ki edilmektedir. Fakültenin Anka- raya taşınmasından ziyade kurul - ması tasavvur edilen Ankara Da- rülfünunu için Ankarada yeniden bir Edebiyat fakültesi tesisi daha varit (görülmektedir. Profesör Malş Ankarada bulunduğu için Darülfünunda yapılacak ıslahat ü- zerinde bugünlerde daha kat'i ha- berler almak mümkün olacaktır. Li Beyoğlu postatcıları Beyoğlu ve civarı postacıları yar dım cemiyeti dün öğleden sonra Halk Fırkası Beyoğlu merkezinde bir toplantı yapmışlardır. Toplantı da eski idare heyeti is- Kifa ettiğinden yerine yenisi inti- habı için çalışılmış ise de eski ida- re heyetinin hesabatını tetkik için hükümete müracaata karar veril- miştir. — Talebe birliği Milli Türk talebe birliği, per - şembe günü saat on üçte Halk- evinde mutat kongresini yapacak - tır. —& GÖZ HEKİMİ DOKTOR Süleyman Şükrü Birinci sınıf mütehassıs Babıâli (Ankara caddesi No. 60) Mahkemesinden: Selânik bankasına merhun 4 a- det 1903 Mısır kredi fonsiye ile 14 adet ikramiyeli Rumeli Demir- yolları tahvilâtı 10 mayıs 933 çar- şamba günü saat 14 buçukta İstan- bul kambiyo borsasında satılaca - ğından almak istiyenlerin mahal - mıza 350 İngiliz seyyahi gelecek - tir. linde hazır bulunmaları ilân olu - nur, (3030) İstanbul Asliye Birinci Ticaret | # BUDAPEŞTIE € 745 ölmnnatik — 18 Salon 19,30 Pik — 20,45 Çizen O” Konser — 23,5) Osahamtı VARŞOVA a 18,19 Pik — 16,50 FİŞK 7 sep — 91 Kanser — gede OE Kafe konser — 24 Dans. Yarın ANKANA çısss meh 1250 — 13.59 Gramofon | / # | Riyasetisirehar Pinrmnik sini Oyvertüre Semiramis MI est Charmabt. Beher irade Dumeur. 1840 — vi 19.35 — 2010 Viyolonsel KP ei İ tarafından). 2010 ağam hai İ raparu. VEIYANA (58 we 1220 plak — 15 kons” 1440 plak — 16.53 konser “ 20.85 könser — 721.58 ors” 28.25 bar musikisi, LELPZİlu (89 715 Jismastik — 139 ver — 11 konsap— 21 BOM “ © » BÜKREŞ (2 4 ; 18 pink — 4x1 pisi 1915 konser — 20 plak ii yi “OMA (ız 2010 haber — 13 siki — 2855 masiki. sübareşi” yi 145 iimnasti — 15 18 şatkı — 19.20 kons” .' VARŞOVA gz 15.10 plak — 1689 gi Pe konser — 19 konser © > ci Nurullah Ata z : Prdmeiki İ naat kütüP “an temiz bir çekildi olarak baştırılmıstı” kında etraflı ma” mektedir. TavsiY©