1 Temmuz 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

1 Temmuz 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

— 10— VAKIT 1 Temmuz şema eezse i Memleket 2 erer nramun sansar serer “Bir fahişe yüzünden bir Bartm, 27 — Cuma akşamı, gece yarısı şehrimiz civarında, bir fahişe yüzünden çok feci bir cina- yet olmuş, Cümhuriyet mektebin - de hademelik yapan, münadi Nuri Efendinin oğlu tüfek ile öldürülmüştür. Adliye tahkikatına nazaran ci- nayetin tafsilâtr şudur: Maktul Osman, o gün motörle Zonguldağa gitmekte olan bir u - mumi kadınla tanışmış ve onu bir yere kapatmıştır. Gece üç dört arkadaşını da beraber alarak eğ - lenmek ve kadmı oynatmak için ırmağın Durnuk köyü cihetine geç. misler, ve orada, Kakiller mevkii civarında bir tarlada âlem kurmuş- lardır. Tuzak Osmanın arkadaşları ile bir eğ- lenti tertip ettiğini duyan ve onun- Ja arası açık olan Gölbucaklı ço Jak Ali bunu fırsat bilmiş, ve ka- dını Osmanın elinden almak için bir plân kurmuştur. Bu plân, Or manın karşıdan dönmesini bekle - mek ve üzerine çullanmaktan iba- rettir. Çolak Ali bu iş için yanı- na eniştesi Mehmedi ve Lâz Ha- san, Ali Rıza ismindeki arkadaş- Yarını aliış ve evvelâ beraberce kafaları tütsüledikten manla arkadaşlarını başlamışlardır. Gece yarisi, eğlentilerini biti - yen Osmanla arkadaşları, kayıkla “beri tarafa geçerken Çolak Ali ve arkadaşlarının ateşine maruz kal- mışlar ve oradan karaya çıkamı - yacaklırını anlayınca kayıkla ters yüzüne dönerek, bindikleri sahile çıkmışlar, sandalı bırakmışlar ve Orduyeri yoluyla kasabaya gir - mek için karadan yola koyulmuş- İardır. beklemeğe Köylüye buğday Yozgat, 28 — Bazı köylerin el- lerinde ki mahsulü bitirerek ağır şartlar ve yüksek fiatla borç buğ- da yaldıkları öğrenilmişti. Tayyare cemiyeti idare heyeti ambarlarımda mevcut olan buğ » dayın ödünç olarak köylüye veril- mesine karar vermiş, Teşrin ayın- da geri almak üzere merkez, Ka - yadili ve Hacı Şefaatli ambarla - rındaki buğdaylarını köylüye da Zıtmıştır. ————— İzmir fırıncıları bir şirket kuruyor İzmir fırıncıları bir şirket teş- kil edeceklerdir. Bunun için ha - zırlıklara başlanmıştır. İzmirde 143 fırın vardır. Bir fırın günde beş çuval un işlemek- tedir. Bir tüccar, bu boş çuvalla- Yın tanesini on iki kuruştan alma- yı teklif etmiştir. 143 fırıncı için bir günlük çuval ücreti olarak bu tacir tarafından 75 lira verilecek- tir.. Bu suretle senede 25bin lira bir para kolayca toplanmış ola -| caktır. Fırmcılar bu teklifi muva- fık görmüşlerdir. Şirketin bilâha- Eği Ga genci öldürdüler Bu kadını bir yere kapatan genç bir . eğlence âleminde düşmanının kurbanı oldu Gölbucaklı | | da bir az yakına gizlemiştir. Mak- sonra Os »| AN Haberleri | ramen seen v0 ARMEN Kaçanların peşinden Berikiler ise, kaçanları takibi | kararlaştırmışlar; içlerinden bisi - si yüzerek karşıda bırakılan san - dalı getirmiş, hep birden binmiş- ler ve karşıya geçerek kaçanları kovalamıya başlamışlardır. Kadı- nt beraber götüren öndekiler kaç- mış, arkadakiler silâh atarak ko - | valamışlardır. Yalnız kadın çok| | koşamadığı için Osman onunla beraber, arkadaşlarından bir az geri kalmış, ve geridekilerin yak- laştıklarını hissedince bir çalı kü- mesi arkasına saklanmış, kadını sadı, kovalıyanlar geçtikten sonra kaçmaktır. Fakat, kovalıyanların başında bulunan Çolak Ali, nasıl- | sa çalı arkasında saklanan Osma- nı farketmiş ve elindeki çifte tü - feği doğrultmuştur. Bunu gören Osman: “— Aman Ali ağabey, bana kıy- ma, karıyı istiyorsan al, neye köy- le yapıyorsun.,, Diye yalvarmışsa da Ali bunu dinlememiş ve tüfeği boşaltmıştır. Tüfekten çıkan saçmalar Osma - nın kafasını ve yüzünü delik de- şik etmiş yaralı derhal ölmüştür. Bundan sonra Ali ve arkadaş - çullan - | sair üzerine tabancasiyle ölünün ve ları mışlar Akmıyan çeşmeler! yüpten yazılıyor: Eyüp civarda çeşme pek çok- İ tur ve bu çeşmelerin hemen hep - sinden de bol bol kırkçeşme suyu akar. Böyle olduğu halde Eyüp ci- | varındaki Davut ağa mahallesi - nin meşhur Çinili çeşmesiyle Otak çılar çeşmesi günlerdenberi kup - kuru akmamaktadır. Otuz (sekiz mahalleli Eyübün bütün çeşmeleri akarken, bu çeşmeler ahalinin su - ya en ziyade ihtiyacı olduğu bir zamanda acaba niçin akmamakta- dır?. Bu halin sebebini o çeşme - lerin su yolcusu da bilmez! Fakat o civarda Sıratervilerde bir bos - tan bol bol tatlı, kırkçeşme suyu ile sulanmaktadır. o Çeşmelerden su akmadığı halde bostanlar aca- ba atalı suyla nasıl sulanıyor? Tenis müsabakaları tarafı 7 inci Sayıfada) İ dın hakimiyeti altında geçti 6 —4 kazanıldı. Maçtan sonra Şmit Suada kar- şı: “Ben çok iyi oynardım, Lâkin size karşı oynamak üzere körce | dedikleri oyunu tatbik edemedim, ettirmediniz. Onun için muvaffak | yı açtıramıyorlardı. Fakat bu fu- olamadım. Tebrik ederim.,, dedi. | zuli mahpusiyete dayanamıyanlar- Bu senenin Singil şampiyonu - dan bir kısmı tekme ve yumruk - | muz olan Şirinyan Romen ikinci-| la kapıyı devirdiler ve çikıp gitti - si Botes ile karşılaşıyor. Geçen se | ler. Taksim stadı bir müddet son- ne şehrimize gelerek çok muvaf - fakiyetli oynıyan rakibi bugün de iyi oyunlarından birini oynadı. Bu. na mukabil Şiri man seyreltiğimiz Şirin değil gi » biydi. Rakibihe' hiç “ehemmiyet an ise her za - İ vermiyor; sinirleniyor, topa vura - İ mıyordu. Seyircilerin hepsi “Eğer kendine has olan oyununun yarr- sını oynıyabilseydi muhakkak ka- eşyasını aldıktan sonra #oyunup dereye atlamışlar ve elbiseleri gö- ğüslerinde veya ellerinde olarak karşıya geçip evlerine dağılmış - lardır. Bu müthiş cinayete derhal za- bıta vaziyet etmiş, failler yatakla- rında yakalanmıştır. Islak elbise- leri de elde edilmiştir, Hayvan sergisi Yozgat, 28 — Vilâyetimiz da - hilinde yetiştirilmiş hayvanlar için tertip edilen sergi cuma günü Ci- rit meydanında açılacaktır. Bu sergide birinci ve ikinci ge - len hayvanlar sergi heyeti tarafın- idan seçilecek, ayrılan mükâfatlar İ verilecektir. Sergiye vilâyet dahilinde (ye - | tiştirilmiş olan bir çok hayvanlar kaydettirilmiştir. lay lek. İzmir panayırı için hazırlıklar Iktısat Vekâletinin 9 Eylül pa- nayırına yardım olarak tahsis et- tiği 2000 liralık havalename gön- derilmiştir. Paranın gönderildiği hakkmda Halk fırkası merkezin - den de fırka idare heyeti reisi Ba- lıkesir mebusu Hacim Muhiddin Beye malümat verilmiştir. Panayırı kurulacağı yer, gece- li gündüzlü çalışılârak temizletti - rilmektedir. Temizlik yakında bi. tecek ve pavyonların inşasına baş- lanacaktır. re büyük işler yapacağı, ekmek fiatını düşüreceği de söylenmek - tedir. zanabilirdi.,, diyorlardı. Neticede şirinyan rakibinin ser- ! bundan sonra başladı. Bir takım | i | | İ best kuvvetli oyununa karşı mu -! vaffak olamıyarak birinci seti! mektebi Boğaziçinde senelik te - 3 — 6, ikinciyi, O — 6, üçüncüyü 3 — 6 gibi büyük bir farkla kay- betti. Neticede Şirinyan rakibinin ser- Romen milli takım (1). galibiyet! Vapur sabahleyin saat 8,5 da hare kazanmışlardı. Maçlardan sonra Romen takı - mının kaptanı (Bones) le (Vakıt) namına konuştuk; bi tenisiniz iyidir, Daha iyi bilmesi için çok temas yapmak lâ- | zımdır. — Şirinyanı nasıl buldunuz?. Gevşek oynadı, Hissederek oy - namadı. Vaziyete hâkim olamadı . Ben yalnız hâkim hissederek atak oynıyarak kazandım. — Şimiti mağlüp eden Suadı na. sıl buldunuz?. — Şimit çek iyi oynadı. Bugün rakibinin hâkim olan sağ vuruş ları ile mağlüp olmuştur. Bravo. Suadı takdir ederim; — Yarın “Dabl,, i kazanabile cek misiniz?. -—-Şimdilik bir şey söyliyemem amma kazanacağımızı kuvvetle tahmin ediyorum. VAKİT — Bugün saat 17d Romen milli (Dabi) takımiyle Su at — Sedattan müteşekkil! (Dabi) takımımız ikinci karşılaşmayı ya pacak yarın da Botes — Suat, Şi rinvan — Simit Sifelde son karşı - | İlaşmayı yapacaktır. | — Tenisimizi nasıl buldunuz ?. | şemsiye üzerinde iskambil kâğıt — Geçen senedenberi fazla bir | larr ile halkı aldatan papelcilerin | terakki görmedim, Fakat eskisi gi- | çoğaldığı nazarı dikkati celbet- acıklı 'bir kendisini maça devam etmesi için iknaâ uğraşıyorlardı. Fakat hake- min bu ricaları kabule tarfatar ol- madığı vaziyetinden anlaşılıyordu. nihayet sahayı bıraktı, kitti, Halk| ta ancak bundan sonra işi tama - miyle anlamış oldu. Maçın başka bir hakemle de - Taksim stadyomunda Li »a hikâye ! Bu hikâyeyi şöylece çizdikten sönra düşündüklerimizi kısaca işas ret.edelim: 1 — Hakem Emin Bey oyunu dürüst olarak idareye çalışıyordu. Bununla beraber bu ağır maçin, Fener — Vefa hadisesinden sonra maçları idare edecekleri bildirilen Kemal Halim, Sait Salâhattin, ve vam ettirilmesi nizamnameye gö - | yahut Adil Giray Beylerden biri « re mümkün olmadığından maçm hususi surette yapılmasını teklif | edenler oluyordu. Fakat bu fikir sine — Gerek tecrübeleri ve gerek halk üzeri 8 halk üzerindeki nüfuzlarının daha oluşu noktasından faz - ne yas de taraftar bulmadı ve oyuncular | pıp yapıp kabul ettirilmesi temin da birer birer sahayı terkedip çık- tılar Paramızı verin Asıl komedi ve yahüt facia da halk parasını “ istiyordu. Bir kı - sım halk, hasılatın Hilâliahmere bırakılmasını teklif ediyordu. Bir aralık bundan sonra yapılacak maça parasız girmek hakkını ver: | mek üzere halka bilet dağıtılmıya başlandı. Kapılar kapandı.. Bir hercü merçtir gidiyordu. Geldiğine, olan ve bir an evvel dışarıya çık- mak istiyenlere gelince, bunlar da! bu sefer çıkacak kapı bulamıyor - lar, yumrukladıkları tahta kapı- ra “Hakeme bürmet ediniz,, “Asa- bınıza hakim olunuz,, “Oyuncula- ra hürmet ediniz,, vecizelerini işa» ret eden levhalariyle baş başa kal- dı!., i'm İşte dünkü acıklı hikâyenin de bir kısmı bu... İ Sıhhiye mektebi | vapur tenezzühü İki Temmuz Pazar günü Sıhhiye » nezzühünü yapacaktır, Tenezzühe bütün mektep hoca - ları ve talebeler iştirak edecektir. | ket edecek. 21 de dönecektir. zara ASİ Papelciler çoğaldı. | Şehrin muhtelif | taraflarında | edilm az gariptir. bu şekilde biterse tir. karş ve binnetice hemen hemen bütün bir güne mal olan heyecanın, yol yorgunluğunun, parasınm sıfır olması da dahilindedir. 2 — Her hangi bir vaziyet kar şısında ayni günde tarafeyn kap tanlarının başka bir hakem seçe - rek maca devam olunmaması bir Halkım fedakârlık e derek, para vererek geldiği maç zaten pek bol olmıyan spor seyircilerinin yarısı kaybedilir, Bu itibarla icap eder« se nizamnamede bile tadilât ya « pılmalıdır. 3 — Üçüncü düşüncemize ge“ geleceğine pişman | lince: Maçlarda sinirlerine hakim olamıyarak taşkınlık yapan, bik hassa hakeme hakaret edercesine bağırmak yolunu tutan bir kısım seyircilerin dünkü akibetten mü» tenebbih olmalarını, bir kere daha temenniden ibaretti, Çünkü bir çok defalar yaz” mız gibi tarafeynin itimadile” haya getirilen bir hakeme kars” i bağırmak evvelâ çok ayıp bir iş» Sonra... İşte böyle bir karar nda maçın yarıda kalmasi zevkin ve bilet iktimâl Vapur kumpanyaları tarifeleriyi yükselttiler — Yeni bif angajman için Pireye siden Hes İzmir, (Hususi) emk Kostlayn acentesi Mösyö Paul, Lespos vapuriYle avdet et" | mişitr. Bu vapur bir Pireli tüccar pa * mına İzmirden 150 sığırla bir kağ yüz baş ufak hayvan alarak liman nımızdan hareket etmiştir. Seyrisefainin Pire V€ İskende * riye hattından çekileceği haberi | ecnebi kumpanyalarının Yolcu ns” ecnebi kumpanyalar"ın Yolcu nay lonları üzerinde derhal tesini gör termiştir. Bu haberden evvel. Pireye ikin* ola » | miştir. Polis derhal bunları toplama “ ğa başlamıştır. m — Sahil binaları belediyeye Yeni yapı kaninu tebliğ edilmiştir. Yeni kanuna gö re bilhassa deniz kenarındaki bi - ! KAAN AAA Selânik ci mevki 13.5, birinci mevki içiri 18.5 lira alındığı halde simdi 19.5 ve 29.5 lira alınıyor» nalara bir kayitler konmuştur ç Belediye Boğazi€!: o Adalar ye sahillerdeki bina sahiplerine yeni kanun ahıkâmını tatbik edecektir. 4 Ey K Bankası Tesis tarihi: 1888 Sermayesi : 30. 000. 000 Frank İdare merkezi : Türkiyedeki ISTANBUL Şubeleri : Istanbul ( Galata ve Istanbul ) Izmir Samsun . Mersin . Adana Yunanistanda ki Şubeleri : Selânik. Kavala. Atina. Pire m Bilümum Banka muameleleri, Kredi mektupları. Cari hesap- ve Tahvilât. YAKAN NANA il , ları küşadı. o Esbam Kasalar icarı,