2 Temmuz 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

2 Temmuz 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Dünya buhranını kaldır- mak için çare: Türkiyenin noktai nazarı (2 inci sayıfamızda) 16 ncı Yıl » Sayı: 5559 Tahrir Telefonu: 24579 PAZAR. 2 TEMMUZ - (7 imei ay) - 1933 24 Italyar: tayyaresi birde dün Avrupadan Amerikaya doğru uçtu , (4 üncü sayıfamızda ) İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş: Reisicü am mhur Hz.İmtihanlarda Paris Mülâkatı Dün Galatasaray lisesinde talebeyi bizzat imtihan ettiler Sorulan suallerden bazıları: Sevr ve Lozan muahedeleri — Eti medeniyeti — Devletçilik, fertçilik — Ege mıntakasile Akdeniz iklimi arasındaki farklar Reisicümhur Hz. dün Galatasaray lisesinde imtihan esnasında alınmış resimleri Gazi ve mekteplerimiz Reisicümhur Hazretleri mek - teylerde Ukutuluma işinin nasıl ok Buğunu, okutanların ve okutulan « ların yapışlarını ve alışlarını anla. Mak için bir yoklama yapmakta olduklarmı kendileri Ankarada i- ken işitmiştik, Evvelki gün İstan- bula gelen Reisicümhur Hazretle- ri dün öğleden sonra saat üç sula- tında Galatasaray lisesine gittiler, Orada tarih, cografya, hukuki bil giler yoklamasını yapan, öğretici- | ler ve arıcılar bulunuyordu. Mek- tebin kıymetli müdürü delâletiyle Gazi bu salona götürüldü. Yokla- mıya devam olundu. Bu esnada Gazi de alâkalı oldu. Bizzat ta - lebeye sorguda bulundu. Altı sa- at kadar örada kaldı. Gerek öğre- ticiler ve gerek öğreticiler hakkın- daki intibalarını kendilerine sor - mak fırsatını bulamadıksa da işit - tiğimize göre, Gazi umumi olarak memnundur, Yalnız orada vukubulmuş olan bazı ihtarlarmdan öğrenenlerin daha çalışkan ve dikkatli olmasını ve öğretenlerin de talebeden daha çok dikkatli ve öğretici olmaları- mı istemişlerdir. £ Bu son işitilmiş olana göre Gazinin kat'i bir mem- | huniyetine hükmetmekte mütered- didiz. Bununla beraber doğru hü- küm ancak Gazinin İstanbulda kir değil, bir kaç başka başka katlı mekteplerimizin yoklamalarında bulunduktan sonra açık olarak söyliyeceklerine Oşüphe etme - mek lâzım gelen intibalarından sonra anlaşılacaktır. Çünkü Gazinin dün yoklama . sında bulunduğu talebe henüz be- deni ve bilhassa dimaği tekemmü- lünün başlangıcında buluan genç Socuklardır. Bizim bildiğimize göre Gazinin öğretme ve öğrenme meydanmda araştırdığı Türk Cüm Mehmet Asım Devamı İkinci Sayıforda ji Hikmet, baş yaverleri Celâl, yaver i Tevfik Bevle ve orada Son günlerde Ankarada dört mektebin imtihanlarında bulunan Reisi Cümhur Hazretleri dün de Galatasaray lisesine giderek ba - kalorya imtihanları ile bizzat meş gul olmuşlardır. Gazi Hazretleri dün refakatlerin- de riyaseticümhur umumi kâtibi Relsicümhur Hz.nin en yeni resimleri Gazi Hazretleri müdürlük oda- Şükrü ve Cevdet Beylerle muallim | sından çıktıktan sonra yanlarında- Afet HF. olduğu halde, saat on al. | ki zatlarla birlikte doğruca imti - tıya çeyrek kala Galatasaray lise - | han odasına girmişlerdir . sine gelmişler, mektebin karşısm - İ Burada Galatasarayın orta kıs- daki postahanenin önünde otomo- | mı bitiren talebenin tarih, coğ- bilden inerek liseye girmişlerdir. | rafya ve yurt bilgisi derslerinden Reisi Cümhur Hazretleri mekte- | mezuniyet imtihanları yapılıyor - bin bahçesinde ve koridorlarda | du. İçeride tarih muallimi Cemil , bulunan talebenin alkışları arasım | coğrafya muallimi Necmettin Bey- da orta kattaki müdürlük odasına | lerle mümeyiz olarak Raşit, İlhan çıkmışlar, burada bir kaç dakika | Şevket Beyler bulunuyorlardı Bir kalarak mektep hakkmda müdür | az sonra B. Millet Meclisi Reisi bulunan | Kâzım Paşa Hazretleri de mekte * muallimlerle görüşmüşlerdir. Devamı Dokuzuncu Sayıfada Kadıköyünde İş bankası Dün bir şube açıldı iş Bankası Kadıköy tali şubesi dün akşam saat beşte belediye ve ticaret odası erkânı, Kadıköy mu- teberanı ve bir çok halkın huzuru ile açılmıştır. Küşat merasimi şube şefi Salih Beyin nutkile başlamış ve vezne- nin önündeki kurdela İstanbul me- busu Hakkı Şinasi Bey tarafından muvaffakiyet temennilerile kesil - mişitr. Davetliler büfede izaz « dilmişlerdir. Salih Bey kısa nutkunda de « miştir ki: Yüksek nazarınıza arzederiz ki Iş Bankası sizlerin ona karşı gös- tereceğiniz itimat ve teşvik kendi- nize ve dolayısiyle memleketinize | olan muhabbetinizin eseridir. Bu # ya kıymetli günleri bize idrak ettiren | ç 1$ Bankası Kadıköy Mbeinin Ulu Gazimize şükran hislerimizi | dahili tesisatı fabrikatör Şevki B tekrarlarken bu açılma resmine | tarafından yapılmıştır. Bu tesisat lütfen iştirakinizden dolayı mües-| herkesin nazarı dikkat ve takdiri- Kadıköyde dün İş bankası şubesi önünde açılma merasimi sesem nammâ arzı şükran eylerim | ni celbeden bir sadelik ve güzel» efendim. likte yapılmış bulunmaktadır. — - Fransa ile aramızda | sıkı dostluk | Tevfik Rüştü Beyle Fransız hariciye nazırı messi ii mülâkatın Pariste çok hararetli akisleri j PARİS, 1 (A, A) —M. Paul Boncour, dün öğleden sonra Tür - kiye Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyi kabul etmiştir. Tevfik Rüştü Bey, uzun zaman- dır beklenen o Türkiye — Fransız dostluk muahedesinin tasdiki için M. Paul Boncour'un gösterdiği fa- aliyetten dolayı memnuniyetini bil dirmiştir. Gazetelerin hararetli neşriyatı PARİS, 1 (A.A.) — Hemen hemen bütün gazeteler Fransız — Türk görüşmelerini uzun uzadıya bahsetmekte ve iki memleket ara sındaki iyi münasebet bağlarının kuvvetlendirilmiş olmasından do - layı izhar Tmemnuniyet eylemek - tedirler, Le Jurnal bu münasebetle diyor ki: “Tevfik Rüştü Beyin Pariste ikameti, bundan böyle Fransa ile Türkiyeyi biribirine bağlıyacak o- | lan sağlam dostluk bağlarını kuv- | vetlendirmektedir.,, Maten gazetesi diyor ki: “Son seneler zarfında Fransa İ- le Türkiye arasında mütekabil uz- laşma sahasında büyük teri 7 elde edilmistir. Uzun müddetten - beri Türk devlet adamlarınm ta - kip etmekte oldukları i Sıcaklar, denize girenler Açıkta denize girmek yasak, yakala- | nanlar ailelerine teslim ediliyor Havaların fazla sıcak | Fransız hariciye nazırı M. Pol Ponkur | bitaraflık siyaseti mühim suretie | değişmiş ve nihayet Türkiye Avrn- pa zümresine girmiş ve beynelmi * lel görüşmelere iştirak eylemiştir Halihazırda Fransa — Türk mü nasebatında mühim inkişaflara ve bilhassa 1929 Ağustosunda imza edilmiş olup geçen Şubat. ayında müddeti bitecek olan ticaret mu « ,ahedenamesinin yenileştirilmesine intizar etmek icap eder.,, Petit Parisien diyor ki: u 10 uncu Sayıfada) olduğu bugünlerde de - nize girenler çoğalmış - tır. Mektepler de tatil e - dilmiş (bulunduğundan deniz kenarlarına gide - rek oyun oynıyan ve de- nize giren çocuklara he- men» deniz kenarlarının hepsinde tesadüf edil - mektedir. Yenikapı, Ahırkapı ve Yedikuleye kadar uza - nan sahada çocuklardan başka kadın ve erkeklerin de açık- ta denize girdikleri görülmüştür. : Açıkta denize girmek yasak ol- duğundan zabıta memurları bu - ralarda sıkı takibata girişmişler - dir, Yakalanan çocuklar babalarına teslim edilmektedirler, Fakat bü - yüklere söz dinletmek imkânı gö- rülmediği ( gibi sığ ve temiz olan | Deniz banyosu manzaralarından biri PM — Bu ne pislik bu böyle . Defterin “yağ lekesi içinde ,. — Vallahı yağ lekesi değil muallim Pey, kirardan oldu .. sahillerde halkın denize girmesini menetmek te kolay değildir.