28 Temmuz 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

28 Temmuz 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

—6— VAKIT 28 Temmuz 1933 te e 084 META 368 BESEN 84 ön Aa a8 MANA M8 UEAEEANS #00 ERSAN BEM, Memleket Haberleri | İva eme nen 28 EY TANEN SENER A8 4000 önay havar vpon vena. BAM .AB KA BEAM METAN KENAAZ Tirede bir üfürükçü Karı koca arasında sıcaklık yapacaktı, yapamadı! Tirenin Dere mahallesi sakinle- rinden Camuz Mehmet Efendi isminde den üfürükçülük ve büyü: parmış. © mamak için gizlice yaptığını sezenler zabıtaya malü - mat vermişler. Bunun jandarma kumandanı üzere bir plân tertip etmiştir. Kumandan bey bir kadma üç li rükçülüğe ait eşyaları bulmuştur. Göncü oğlu Hacı | jandarma kumandanı iri eski- | hocanın açık bulunan kapısından ilük ya-! evine girmişler, hoca (bulunduğu Üfürükçülüğün meni ka-| odadan heyetin girdiğini görünce | nunundan sonra hocanın yakalan- | derhal alçak duvarı atlıyarak kom- üfürükçülük | şunun evine atlamış, üzerine | olmadığından bahisle ne hakla e- Sırrı Bey | vine girdiklerini sormuşsa da kara cürmü meşbut halinde yakalamak | kol kumandanı Memduh Bey he - ra vermiş ve paraların numara ve |; serilerini bir zabıt varakası tuta: | rak kaydetitrmiştir: g | ve: | Kadın hocanın evine gitmekte | iken jandarma kumandanı Sırrı ve karakol kumandanı Memduh Bey- ır refakatlerine birkaç jandarma lıp Dere sakinlerinden birkaç za- © tu şahit sıfatiyle alarak hocanm e- vine gitmişlerdir. Ni” Kadın hocayı evde bulmuş, ko- — Gasının bir metresle vakit geçirdi- ğinden bahsile sıcaklık yapmasını - İstemiştir. Hoca; on lira istemiş, fakat üç liraya pazarlık olmuştur. — Kadın paraları vermiş, hoca bun- dan başka bir kara tavuk, (biraz karabiber, bir okka şeker, kahve ve saire istemiştir. E Taği olacakmış. Denizli Kö Bir çocuk babasını, bir kadın kocasını vurdu Denizliye tabi iki köyde iki fe- — ci vak'a işlenmiştir. Bu vak'alar - - dan biri İlyadi köyünde olmuştur. — Eşref isminde bir genç (Obabasın- © dan para istemiş, babası © verme- yince köyden ayrılmış, başka bir köyde arkadaşlariyle rakı içmiştir. Geç vakit köyüne kör (kütük bir halde dönen Eşref kendisine ne- rede kaldığını soran babası Halil i İbrahime kafa tutmuş, aralarında © münakaşa olmuş, gözü kızan ev- lât tabancasını çekerek babasının üzerine dört el ateş etmiştir. Halil © İbrahim kendisini geri çektiği i- — çin kurşunlar isabet etmemiş, bu- nu gören sarhoş evlât hemen bı- çağını çekmiş, babasmın © üstüne atılarak babasını başından, göğ- - sünden, kolundan ağır surette ya- © ralamıştır. Halil İbrahim O ölüm halindedir. Oğlu jandarmalar ta- - rafından yakalanmıştır. Diğer vak'a İrliganlı köyünde- dir. Külâh oğlu Mehmedin karısı Şerife hayvanlarını otlatmak üze- re akşam karanlığında (Hacı Ali — oğlu Mehmedin tarlasına sokmuş: Otur, Tarla sahibi Mehmet, hayvan- — ları kovmuş, Şerifeye çatmış, ileri geri lâflar söylemiştir. Şerife bu lâflara kızmış, yannda © taşıdığı! — tabancayi çekerek Mehmedin üze- - rine boşaltmıştır. Kurşunlardan biri (o Mehmedin koluna isabet ederek kırmış, diğe- j ri göğsüne saplanmıştır. Mehme - Güya ilâç bur» | ylerinde Kadin evden ayrılacağı sırada ve heyet kaçmıştır. Hocanın zevcesi, hocanın evde men evi taharriye başlamış, üfü- Tam bu sırada firar eden hoca kapıdan selâm vererek eve girmiş — Hayrola beyler!.. . Diye bilmemezlikten gelmiştir. Jandarma kumandanı: — Gel bakalım hocam biz seni | arıyoruz. Deyip üzerini aramış, | üç liralık nikel ufaklık bulmuştur. İlk soruşta inkâra sapan hoca, kumandan beyin sualleri karşısın- | da itirafa mecbur olmuştur. Hocanın kadmdan (aldığı üç liranın iki lirasını kahveci Gam sıza, bir lirasını fırıncı Bekire ve- rip ufaklık yaptırdığı anlaşılmış »| tır, Fırmcı ve kahveci çağırılarak banknotlar istirdat edilmiştir. Hoca hakkında tevkif kararı ve- rilmiştir. Bir plâ Fuhuş talimatnamesine tevfikan zabıta tarafın- dan seddedildi İzmirde Reşadiyede Sait ve İs- ! mail Efendilerin kiraladıkları be - lediye deniz (o banyolarında bazı gayri ahlâki işlerin vukua gelmek- te olduğu polisin nazarından kaç- mamış, ve bundan bir müddet ev- vel fuhuş maksadile oraya gelen bir kadın görülerek vaziyeti tes- bit ve hâdisenin ilk defa (vukua gelmesi münasebetile tekerrürü- nün men'i banyoculara tenbih ve ihtar edilmiştir. Fakat bir kaç gün sonra gene zabıtaca müseccel üç dört kadının | yanlarma aldıkları © erkeklerle banyolarda bir eğlenti tertip ettik- leri görülmüş, ve fuhuş talimatna- mesi ahkâmma tevfikan banyo seddedilmiştir. O ———————CC © Çankırı sporcuları ÇANKIRI, 27 (A.A.) — Kırık- kale oyuncularının * daveti üzeri - ne Çankırı oyuncularından 12 ki- şilik bir kafile bugünkü © trenle Krıkkaleye gitmişlerdir. Karadeniz turnesine çıkan Çan- kaya oyunculari Çankırı oyun- cularınin daveti üzerine dönüşte Çankırıya gelmeyi kabul etmişler- dir. din kanlar içinde yere düştüğü- nü gören Şerife: — Oh olsun bir daha kadınla- ra karşı gelme! Demiş. Hayvanlarını (o önüne katarak yola düzülmüştür. Şerife silâh seslerine yetişen jandarma- lar tarafndan (o yakalanmıştır. Mehmedin yarası ağırdır. Ss Yüzme müsabakamız Ekrem Rüştü Beyin gazetemize beyanatı Gazetemiz (o tarafından tertip / edilen büyük yüzme müsabakası bütün sporcularımız ( tarafından büyük bir hararetle karşılanmış- tır. Müsabakamız 11 ağustos cuma günü Kadıköyünde Moda deniz hamamları havuzunda yapılacak- tır. Bu havuz yüzme antrenörü Her Tegethof tarafından verilen proje üzerine beynelmilel kaidele- re istinaden bir havuzdur. Soyunma ve istira- hat yerleri mükemmeldir, Müsabakamızın baş hakemli - ğini deniz federasyonu yüzme ko- mitesinin çalışkan reisi Ekrem Rüştü Bey, mütehassıs hakemliğini de yüzme antrenörü Her Tegethof kabul etmişlerdir. Diğer hakemlerin (o isimlerini yarınki sayımızda ilân edeceğiz. Bu müsabakadan sporlarının teşviki için çalışmak olduğundan müsabakamıza kadın, erkek azru eden bütün yüzücüler girebileceklerdir. Girecek yüzü- cülerimizin ya bizzat yahut yazı ile spor mubarrirliğimize (Omüra- caatla isimlerini 5 yazdırmalarını ve mümkünse birer (o resimlerini gelirmelerini veya göndermelerini rica ediyoruz. Müsabaka programı Müsabakamızın programı ve İ saatleri şudur: Nevi "Türk bayrak yarışı ((00-200-100) Saati :3 | 1815 400 serbest so ,, çocuklara (12-14) vaş 100 ,, (14-18) S0 ,. tekaütlere (32 den yukarı) 200 kurbağlama (Hanımlara) 100 Serbest 100 ,, (Hanımlara) 14,30 100 Sırt Üstü 1440 Atlama (5 mecburi 3 ihtiyari) 1510200 Serbest 15.20 50 kurbağlama çocuklara (12-14) 1530100 , ". (14-18) 15.40 50 kurbağlama (takaütler 35) 16 “Türk bayrak yarışı (Hanımlara) 1620 1500 serbest 16,55 400 serbest Hanımlara 1740 Su topu 18 Yağlı direk Müsabakamızda kazananlardan birinci ve ikinciye “Vakıt,, ma- dalyaları, en çok yüzücü ile iştirak eden kulübe de ayrıca bir hatıra verilecektir, Ekrem Rüştü Beyin sözleri Dün müsabakamız (hakkında yüzme komitesi ve İstanbul (su sporları kulübü reisi, omüsabaka- mızın baş hakemi Beyin ihtisaslarını sorduk, şunları söyledi: — “Memlekette ( yüzücülüğü inkişaf ettirmek için yapılan her türlü teşebbüsü büyük bir mem - nuniyetle ve şükranla (— karşıla” rım, “Vakıt,, m dedaha ( evvvelki senelerde yaptığı gibi yeniden yüz. melere mevki vererek bu sene de yüzme müsabakaları tertip etme- sini memleket hesabına pek $şa- yanı memnuniyet görüyorum.,, Istanbul Su sporları reisliğin - den: * Istanbul su sporları reisliğinden : Vaktile Modada deniz hamamı 1830 1335 1340 1345 14,05 I4,IS inşa ettirilmiş fenni | gayemiz su | Ekrem Rüştü | Uludağda kış sporları üzerinde ; geçen baharda başlıyan faaliyet devam etmekte ve gün geçtikçe güzel neticeler alınmaktadır. At- letizm antrenörü Her Aleksi Ab- rahams bu hususta şu yazıyı yaza- rak Anadolu ajansına vermişlir: “12 mayıs o 1932 de Uludağı tepesine ilk defa olarak ski üze: rinde çıktım. Araziyi ski sporuna rafta bu sporiçin propaganda yapmağa başladım. Az zamanda ski kayıcılarının adedi beni mem- nun edecek derecede arttı, Bugün Bursada ve İstanbulda 3 ski kulü- bümüz var, Şimdi inkişafın ikinci merhale- sine giriyoruz. Uludağda her ski kayana kabil olan (emniyet ve yardımı temin edehilmek için eki kulüpleri yapılacak ve ski yolları işaretlerle tesbit olunacaktır. Bur- sa valisinin ve kolordu kumandanı Ali Hikmet Paşanın bu spora o» lan alâkaları ve gayretleri saye- sinde bir kaç gün evvel hep bir- den bütün araziyi tetkik ve yapı Rusyada futbol — takımımızın; e yaptığı ikinci maçı da 2 — 1 kaybettiği haber verilmişti. Dün gelen yeni haberlere göre maçta yaptığımız ikinci bir sayı maçın hakemi tarafından ofsayt sayılmış, fakat maçtan sonra top- lanan jüri heyeti bu saymmn doğ- ru olduğuna karar vermiştir. Bu karar üzerine Leningrat maçının ikişer sayı ile beraberlikle bittiği ilân olunmuştur. ORDU, 27 (A.A.) — Halkevi İtakımı ile bir maç yapmak üzere i gelen Çankaya kulübü bugün saat 13,30 da motörle Giresundan gel- di, İskelede sporcular tarafından sahibile yapılan ve memnuniyetle karşılanan © anlaşma gibi bu ke- re de Filorya suları Oplâjı sahi- binin de hüviyet (© göstermek ve küçük kabinelerden istifade et- mek şartile (İ, 5. K) cuma, pazar ve her gün duhuliye ücretinden Oo (yüzde 50) tenzilât kabul etmiş olduğunu (şükranla | azalara tebliğ olunur. çok müsait bulduğumdan her ta- | azalarına | Uludağda faaliyet çok ilerledi Uludağda tetkikler yapan heyet: $ işaretlisi Vali, ** All Hikmet pi *** miralay İsmail Hakkı Bey yl noktalarını tesbit ettik. Şi | altı ski kulübesi inşa edile€ Yerleri şudur: i 1 — Dolu babasında (Bur* 19 kilometre uzak). 2 — Kara belen Büyük (22 kilometre). 3 — Kireçli yaylâsı (24 K re). 4 — Dere gözlük (27 kil re). 5 — Devetaşı 28,5 kilom 6 — Otel gözlük (31 kile Nihayet büyük otel Bu! (24 kilometre mesafede yo nunu teşkil eder.) İnşaatı miralay (o İsmail i Bey idare edecektir. Türki?” İman cemiyetileri ittifakının * olan alâkası şuradan ani bi, Lalühaler yapılır ve vol İbit edilirken bir kaç zama I Uludağda çalışmamı bana © ti, Ti Şu halde büyük dağ spor raklıları kışla beraber Ulu” hiç tehlikesiz ski sporu y3! ceklerdi: Leningradda yapılar futbol maçında beraber” kemlerden müteşekkil başl” . ri ile Leningrat bedeni kültür taka umumi kâtipliği e kü maç esnasında Türk tarafından yapılan ve fi kem tarafından sayılmı sl golün hakikaten gol gul kabul ve teslim ve Sy bepten dolayı jüri ile tiplik evvelki günkü mi İcesini ikiye karşı iki ie lik addetmeye karar ) MOSKOVA, 27 (A.A.) — Har dir. —i Şehirlerimizde faaliyet ve maçl?” | parlak bir surette karşılan saat on altı otuz beşte Birinci haftayim 1 — 2 el nin galibiyetile bitti. de ei, Çankayalılar saat İ | nımızdan hareket ede! radeniz vapuruna ye buriyetinde olduklarına?” haftayim 23 dakika oyma Bu müddet zarfınd3 kım sayi yapamadığı” m ye karşı birle Ordu halk: nın galibiyetiyle bitti- ORDU, 27 (A.A) Necmiati klübü şehrimi?€ got tir. Cuma günü Yıldızs! ; İbü ile ile karyılaşacaklard!”