13 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 5 —VAKIT 13 Ağustos 1933 Mağnisanın su işi Mustafa Fevzi Bey havuzunun temel atma merasimi yapıldı yy yg yg yy yy gg Mustafa Fevzi B. havuzunun temel atma merasiminde MANİSA (Hususi) — Mani-| sada fenni bir su tesisatınm vücu da getirilmekte olduğunu evvelce yazmıştım. Bu hafta, şehir hari. cinde yapılacak büyük su deposu- nun temel atma bayramı yapılmış ve burasına Mustafa Fevzi Bey havuzu adı verilmiştir. Manisanın su işinde fevkalâde | yardımları görülen meb'us Musta» fa Fevzi Beye bu suretle Manisa- | Kların şükran hissi ifade olunmuş- tur. Merasimde memleketin büyük- İeri ile bir çok halk bulunmuş-| tur. Vali Murat Bey bizzat ilk te- hel taşını koymuş ve veciz bir hi- tİabe söylemiştir. | Kurbanlar kesilerek hemen in. şanta başlanmıştır. Manisanın se- nelerdenberi devam edip gelen su işi nihayet bir hakikat gelmiştir. Halk; çok memnün- dur. Su işini üzerine alan şirket inşaatı marta kadar bitirmiş ola « Gaktır. Manisa belediyesi su işini bu suretle hallettikten sonra şimdi şehrin elektriklenmesi için çalış- maktadır. Şehirde bugün görülen elektrik tesisatı gayri fenni oldu- undan bir gün yanmakta, beş gün bozulmaktadır. Devamlı bir ışık görmek Manisaya nasip ola. mamaktadır. Belediye bu işe de bir çare bulmak istemiş ve nihayet şehrin elektrik imtiyazını 40 sene müddetle müzayedeye koymuştur. Elyevm bir çok talipler bulun- maktadır. Bunlar arasında Maralli namındaki İtalyan şirketi bir pro- je vermiş, nasıl ve suretle teşki- lât yapacağını bir teklifle beledi. yeye bildirilmiştir. Bundan maa» da İğmir elektrik şirketi de cere - | yanı İzmirden verilmek ve Mani - | sada mükemmel bir tevzi şebeke « si kurmak suretile bu işe talip çık. | mıştır. Bunlardan başka daha bir | çok istekliler bulunmaktadır. Be - lediye şimdi bu teklifleri tetkikle meşguldür, En muvafrk bulduğu haline şeraiti gösteren şirketle anlaşma » ya başliyacaktır. Temenni edelim ki; belediye! bu işte biraz acele etsin.. Manisayi | kurunu vüstai bir vaziyetten kur - tarsın.. Yoksa bugünkü şeklile ten- | virat işi bu memleketin ihtiyaçları | na cevap verememektedir. Baka. | pışıyor. lum Manisalılar bu nimete ne vakit kavuşacaklardır? Memleket şimdi neticeyi beklemekte ve belediye - den daha yakın alâka istemekte » dir. Manisada bir de fenni mezba - ha kurulması isteniyor. Belediye; su işi gibi elektrik işini de bir ne- ticeye bağlarsa mezbaha mesele» si üzerinde tetkikata başlıyacak ve inşaat çarelerini arryacaktır. Berbat bir halde olan lâğımların faslahı da düşünülmektedir! Bütün | bu işler nihayet kuvvetli para ye- künunun sarfına lüzum göstermek. | tedir. “Belediye bunları başarabi - İlecek midir? İşte burası şimdilik meçhuldür.. Malüm olan bir cihet varsa bütün bunları belediyenin tasarlamakta olduğudur. Şimdilik belediye heyetine muvaffakıyetler temenni etmekten başka diyeceği- miz yoktur. Muammer Kemal Memleket Haberleri Uyg yy yy ayyy yy Hem e hem güçlü! Osman karısı Feriştah Hanımı niçin vurdu Aydında bir cinayet olmuştur. hadise şöyle cereyan etmiştir: Aydında zafer mahaliesinde Tavas'lı Mehmet oğlu Osman bir senedenberi karısı Feriştahla iki çocuğunu bırakmış kaçmıştır. Osman bir ay evvel aydına geliyor ve doğruca evine giderek kimsenin şüphesini üzerine çek- meden bir ay saklanıyor, Evelce iyi bir koca ve baba olan ve a- melelikten biriktirdiği beş on kuruşla çocuklarına bir ev yap- tıran Osman, kaçak hayalında çok değişmiş ve kumara dadan- mıştır. Kocasının olmadığı zamanlar bir taraftan hayır cemiyetlerin- den yardım gören ve bir taraftan tarla ve bahçe içlerinde çalışan Feriştah iki altın lira yapmıştır. Feriştah iki gün evvel kocası geldiği için gözün aydına gelen komşularına iadei ziyaret ediyor ve yeni peştemallarına büründü- gü gibi boğazına da iki altını takıyor. Osman altınları görlince kudu- ruyor ve Feriştaha bunları nere- den bulduğunu soruyor, maksa- dı altınları almak olan Osman buna muvaffak olamayınca Fe- tiştah'a, kendisi; yok . iken fena yollarda gezdiğini söyliyor ve bı- çağını çekerek sağ memesinin altından yaralıyarak kaçıyor. Ya- rası çok ağır olan Feriştah has- taneye kaldırılmıştır. Hayatı teh- likededir. Adana Hapisanesinde Mahbuslar iki partiye ayrılıp biribirlerini Adana hapishanesinde hafif cezahların bulunduğu kısımda büyük bir kavga olmuş ve alı- nan şiddetli tedbirler neticesin- de kavganın büyümesine mey- dan bırakılmadan bastırılmıştır. Hafif ceza kısmında şebirliler ve köylüler partisi olmak üzere iki parti bulunmaktadır. Bunlar- dan şebirlilerinkinin (o elebaşısı katil suçundan on beş seneye mahküm Adanalı Abdullah oğlu Rifattır. Köylülerinkinin başında da cerh suçundan on seneye mahküm Kavsaranlı Hasan bu- lunmaktadır. Akşam hapisane koğuşlarının kapıları kapanmak üzere olduğu bir sırada gardiyan Şükrü efen- di, iki hemşiresini öldürmekten beş sene on aya mahküm Hacı Hasan köylü Ismaile koğuşuna girmesini ihtar ediyor. Merkum buna sert cevap vermekle kal- mıyor, gardiyanın yakasına ya- Bu bali gören diğer gardiyan Mehmet çavuş yanla- rına geliyor ve kendilerini ayır- mak istiyor. İsmail bu defa Şükrü efendinin yakasını bırak- dövdüler mıyor ve Mehmet çavuşa bir sille aşkediyor. Bunu gören şe- birliler partisine mensup isyan suçlularından bazıları: — Gardiyanlara dayak at yorlar ! Diye bağırıyorlar. Köylüler partisi elebaşısı Kavsaranlı Ha- san avenesinden bulunan İsmaili kurtarmak için adamlarını teşvik ediyor. Iki taraf biribirine giri- nor. Tenekeler, bardaklar, taşlar ortaya dökülüyor. Hapisane idare heyeti, lâzım gelen bütün tertibatı almakla beraber janderma da yetişip biri- birine giren bu adamları güç hal ile ayırıyor. Bu kavga esna- sında üç kişi hafif surette yara- lanmıştır. Aydın'da süt çocuklarıni Himaye Cemiyeti Aydın'ın münevver banımları “Süt çocuklarmı bimaye cemi- yeti,, namile bir cemiyet kurmayı tasarlamışlar ve bu düşüncelerini filiyat sahasına dökmek zere toşebbüslere başlamışlardır. Edremit Avcıları Eybek suyu cıvarında neşeli bi! bayram günü geçirdiler Edremit Avcıları Edremit, (Hususi) — Edremit avcıları, cemiyetin, ağustosun 4 üncü günü Biller değirmenine giden Eşbek suyu kenarında tertip ettiği bayramı çok neşeli ve eğlenceli olarak geçirmişler- dir. Bayram sabahı saat 3 te Ce- miyet binasında birleşen avcılar bölük bölük tayin edilen avmev- kilerine ayrılmışlar ve sâat 9 dan itibaren tavşan ve keklik vuran kafileler bayram mahallinde top: lanmağa başlamışlardır. Bir saat istirahatten sonrada- vullar başlamış ve avcılar muh- telif zeybek oyunları oynıyarak eğlenmişlerdir. Edremidin meşhur ahçısı Hacı Bayramiçte Iki buçuk asırlık bir konak Biga'da Bayramiç'te iki buçuk asırlık bir Türk konağı meydana çıkarılmıştır. Bu konağın tavanı, altın yal- dız ve kakmalarla işlenmiş, dr vanna önünden akan bir'nebir resmi yapılmıştır. Bu resimler, yapıldığından iki Suçuk asır gibi uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen hiç bozulmamıştır. Biga- dan geçerken bu konağı Güzel Izmir valisi Kâzım Paşa, Maarif Vekili Reşit Galip Beye bir mektup yazmış, bu gibi eserler hakkında Vekâletçe renkli olarak iyi kâğıda basılmış bir eser tan- zimini rica etmiş, bir müddet sonra bu eski evlerin yıkılaca- ğını, o vakit hizmet edecek eserin de tabia- tile ortadan kaybolacağını bildir miştir. Reşit Galip Bey, verdiği ce- vapta teşekkür etmiş, bu eserin önümüzdeki sene içinde tanzimi temin olunacağını bildirmiştir. Kâzım Paşa, Bayramiç'te o | vakit, Yeniçeri ağası olan Hadım ağa oğlu Osman ağanın bukıy- metli evinin boyalı resimlerinin fotoğrafisini çektirmiştir. Bu re- simlerdeki tezyinat ressamları hayrete düşürmektedir. öz alaiiE ei Bergama müzesi Yeni yapılmakta olan Berga- ma müzesi için İzmir vilâyeti bütçesinde ayrılan 1300 lira yar- dım parası mahalline gönderil- miştir.” Maarif Vekâletinin ve Türk kültürüne | i evraklarım bir arada Ayşe Hanımın pişirdiği nef mekler iştihayla yenilmiştir. A dolunun maruf yemekli olan üç kardeşler (Keşkek, Pi Nubut) ve av etleri akşan meğini kuvvetlendirmiştir. Bayram mahallinden Edre# kadar bir saatlik mesafe Nar çalınmak ve yolda kâb) rünerek, kâh tevakkuf edil alay oyunları oynanmak sart katedilmiştir. Avcılar, Bayraklarile ge zam bir halde kendilerini # bal eden Kadın ve erk mürekkep kalabalık | * kütlesi arasında cemiyet sf na gelmişler ve neşe sen: | ğılmışlardır. Keskinde bir Ölü olarak zabıtan!f) eline geçti | Ankara, 1l — Keskin gi, met Doktoru Cemal beyin basarak doktoru öldüren “5 | firarda bulunup zâbıtaca gidi aranmakta olan Keskin köy den Helidin ismini ve kıy degiştirerek dün Ankaray# diği ve Atpazarında sakli zabıtaca haber alınmış ve r sun eltiği ev muhasara alınmıştır. Fakat Halit olacağı yerde silâh istimal ve müsademe neticesinde ten istisal edilmiştir. lekeli iii İzmir iskân işleri İzmir iskân işleri müdür ri ce mübadil, muhacir ve ei olduğu iddiasile şimdi v€ edenlerin ve mahalle heyetleri tarafından ev tulan defterlere isimleri Y' ların vaziyetlerinin tetkiki?” vam edilmektedir. Bu £ tandaşların işgallerindeki namlarına temlik olunac#” Karataş, Karantina, R Halil Rifat Paşa, Mısırlı rindeki emvali metruke rinin bu defterlerden * başlanmıştır. Bu semti” işgal edenlerin ay Pİ kadar iskân evraklarile le edenlerin temlik mua”. yaptırmaları ve noksa” tamamlamaları muvafi$ müştür, Ay sonunda başka see ki emvali metruke Mei tetkik ele muameleleri ikmal olor? tetk” Bergama belediyesinin .* larile bu güzel bina ö$ dar bitmiş olacaktır.