13 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

13 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

—-.VAKIT 13 Ağustos 1933 | Hikâye £HAMEEMNMMMMNN Hiç Sorma Celâl düşünceliydi: — Nen var Celâl?. — Hiç Sorma!.. — Peki sormam.. Gene düşünceye daldı... — Bir sigara vereyim mi Ce- 1â12.... — Ver... — Hah şöyle, al şu kibriti de yak sigaranı!... Dalma amma... Yahu ne oluyorsun?. Aşık mısın nesin?.. — Zannederim.. ! —— Ya, zannediyorsun öyle mi?.| — Bu da iyi, namusunla bin ya- | Ben de o! Kime âşık olmuğunu zannediyor- | sun?.. — Hiç sorma!.. — Peki sormam.. Gene göz açıp kapayıncıya ka dar bir zaman geçti.. Celâl gene! daldı.. — Celâl! — Ha!... — Ha demezler, efendim der - ler.. — Efendim!.. > — Bari âşık olduğunu zannet - Yazan : İsmet Hulüsi — Hiç zannetmem... Benim ak- Im başımda elhamdülillah, Hem sen evine gitsene!,. — Gidemem! — Neye gidemez mişsin?, — O evde!,, | —Kim?. — Ya demek iş bir kaç saat i- çinde bu kadar ilerledi.. Peki sen neye evine gitmiyorsun?, — Yarın sabah beraber gideriz. Ben namuslu bir erkeğim, bir genç kızla ayni evde kalmak istemem. Şurada yatıver... damda uyuyayım, yarın konuşu » TUZ. — Peki., Li Ertesi sabah erkenden Celâl be- ni uyandırdı.. — Haydi gidelim.. — Nereye?.. — Bizim eve.. Saniyeyi alıp ni- kâh işlerimizi yoluna koyalım, Ben de uydum.. Beraber Celâ- in kadın güzel mi?, — Hiç sorma!.. — Peki sormam.. — Celâl. — Hat... — Ha demezler dedik ya, efem dim derler.. — Efendim!.. — Sen bu akşam bizim eve ne- ye geldin?, — Hiç sorma!.. -— Peki sormam.. Celâl düşünüyordu, ben bir si- gara yaktım, içtim.. Bir tane da» ha yaktım, içtim. Paketteki bü- tün sigaralar bitti.. — Celâlt!., — Ne var?. — Sen ne vakit kalkıp evine gi deceksin?, — Hiç sorma!.. — Neye sormiyacak mışım... Sen böyle sabaha kadar binin ya- rısı beş yüzü hesap edip oturacak- sın, ben karşıda kukumav ku- şu gibi uykusuz bekliyeceğim, ola- maz Beyefendi. Ben bunları sanki duvara söyli- yordum... bile: — Celâl, kendine gel, yeter ar- tık yahu.. Gideceksen git, konuşa- caksan konuş.. — Seviyorum zannediyorum, Hazret o dinlemiyordu — Alâ, zannettiğin gibi olsun. Amma kimi, neyi?. Ne vakitten beri... Şunlara cevap ver?.. — Bugün saat on biri dört üz) kika geçiyordu.. i — Sâniyesi yok mu?.. — Nereden biliyorsun?.. — Neyi?.. — Saniyeyi sevdiğimi?.. — Boş attık, dolu geldi desene. Sen dakikadan bahsedince ben sa- niyesini sormuştum. Ne ise bu Saniye kim oluyor?.. — Sevgilim.. — Allah bağışlasın.. Demek on biri dört dakika geçiyordu. Sen onu gördün, sevdin.. — Hem nasıl sevmek! ? — Anlaşılıyor... Adam akıllı bu dalalaşmışsın.. — Sen de görsen seversin!, İl lin evine gittik.. Kapıyı anahtar- la açtı. Merdivenleri çıktık, Ce lâl bir odanın kapısına, bir genç kız yanağına fiske vurur gibi ha- fif hafif dokundu: — Uyandın mı?. Saniyeler geçti, bir ses çıkma -| Celâl tekrar kapıya dokun» dı.. du: z — Uyanmadın mı daha!.. Bir karyola gıcırdadı, iki ayak döşemeye pat diye dokundu, bir çift terlik yerlere süründü, bir sa- ! niye geçti, dakika geçti.. Baktım, Celâl etrafta yoktu.. Aşağıdan sokak kapısmın kapan- dığını duymamla oda kapısının a- çılması bir oldu.. —Azaaa bir dakika geçti, beş | | Karşmdaki genç kız Saniye fa. | lan değildi. benim senelerdenberi | sevdiğim, senelerdenberidir gene beni sevdiğini bildiğm genç kızdı. Birbirimizi sevdiğimiz halde ilk | defa biririmizle konuşuyorduk!. — Celâl ağabeyim nerede?, — Celâl ağabey mi?. Celâl si- zin ağabeyiniz mi? — Tabii ağabeyim!, — Yal. Neye bana bunu hiç söylememişti.. ».. Meğer o, benim arkadaşım Celâ- lin kız kardeşi imiş... Ve ben hiç farkında olmadan Celâle kaç defa sevdiğim kızdan bahsetmiştim, — Ben sizi... — Ya ben sizi.. — Sen biliyor musun ne kadar. — Ya sen bilsen ne kadar.. .. . İlk itirafları Nikâh memurunun karşısında oturduğum (zamanki “evet,, ler takip etti.. Kain bira. derim Celâl nikâh dairesinden çı- karken arkamdan sesleniyordu: — Sen benim kız kardeşimi se versin ha!.... — Hiç sorma!.. — Saniye hikâyesini nasıl bul: dundu?. — Bilhassa sonu çok güzel bitti. Fransada birihtilâs Muhakeme için mebusan meclisine sevk Paris, 12 A.A.) — Matin ga” zetesine göre memaliki ecnebiye | Fransa banka şirketi hakkında yapılan otahkikat (neticesinde mustantik İegion d'bonneur ni- şanını büyük rütbesini taşıyan divanı muhasebat sabık başmü- rakibi M. Deschanel ile ceneral Penelonu bunlarla muhakemeye yegâne salâhiyettar olan mebu- san mecisine sevketmeye karar vermişlir. Bunlari beraber, mez* kür şirkete merbut bulunanWyo ming oil Syndicat milessesesi- nin Paristeki müdürü de muha- keme altına alınmaktadır. Ibtilâs olunan para bir kaç milyonnu bulmaktadır. Amerika iş sahipleri Mavi kartal. işareti geri alınacak Vaşington, 12 (A.A.) — Milli kalkınma idaresi, ücretleri yük- seltip iş saatlerini azaltacağına dair iş kanunlarını kabul eden fakat teahhütlerini yapmıyan iş sahiplerine karşı ceza tatbik edi- leceğini bidirmiştir. M. Johnson, şunlar söylemiştir. — Bazı iş sahiplerinden N.R. A. Mavi Kartal işaretini geri ala- İ releri yükseldi. i resinizi bildiriniz ve beni İ görünüz. — Yİ Kendileri ile (Okorta ettiğim genç aktörler beni garazsız tebrik İ ediyorlar; babamı tanmış olan daha yaşlıları eski muhabbetle. rini gösteriyorlardı. Güzellik kra - liçeliği onlarla olan münaseba- tıma henüz halel getirmemişti. Her taraftan demetler takdim edi- liyordu. Bir şenliktir gidiyordu. Dehlizlerde bir kaç genç bir de. likanlının etrafına toplanmış mü“ nakaşa ediyorlar. Kimisi “odur,, kimisi “o değildir,, diyordu. Fil. hakika ben asıl ismimle tiyatroya çıkmazdım. Gazetelerde çıkan resmim ise asla aslına benzemi» yordu. Beni görür görmez he- men koştular: “Bu sizsiniz değil mi?,, “Sizsiniz bu değil mi?,, iba- Yüksek bahislere girişmişlerdi. Ben meseleyi hal- lediverdim. Arkadaşlar aldığım mektupları görmek istediler.'O a - na kadar çok mektup almıştım. Benimle evlenmek istiyen bir İs. panyo! zarla seviyorum. Rica ederim ad. mazur Hürmetkâr © uşağını- zım..,, Bu mektup tayyare ile gön- derilmişti, Bazı dini tavsiyeler de alıyordum. Mösyönün biri “şunu yazıyordu: “Şunu biliniz ki güzel- liğiniz ahdı cedidin ahkâmına cağız ve bu onların iktısaden ölüme mahkümiyetleri demek olacaktır. M. Jhbonson, hükümetlerin da- bili ticaretleri ile biribirlerile yap- tıkları ticaretlerin N.R.A.nın kon- trolualtında olduğunu açıkça söy- lemiştir. Iş kanunları aleyhindeki ba- reketlar önce hakeme, olmadığı takdirde federasyon ticaret ko- misyonuna ve icap ederse adli- yeye verilecektir. Almanyada bir inhisar Berlin, 12 (A.A.) — Almanya iktisat Omazın O Alman deniz ticaret kumpanyaları lehine ve ecnebi, bilhassa Fransız kum- panyaları aleybine olarak fili bir monopol tesis etmiştir. Bu monopol, Almanya'da ec- nebi kumpavyaların mensup ol. dukları ; memleketlerdeki kum- panya omerkezlerine, yabancı memleketiere seyahatlerde yolcu başına resmen müsaade dilen dö- viz miktarından fazla döviz nak- letmelerini mnn'etmektedir. Bu miktar yolcu başına alelekser 200 mark, bazı memleketler için 5V0 veya 700 marktır. Pamuk iplik fabrikacı- larının bir kararı Londra, 12 (A.A.) — Man chester pamuk iplik fabrikacıları | federasyonu gümüş (komitesi | başvekil, maliye nazırı ve Hoard of tradl reisine gönderdikleri bir karar almışlardır. Bu karar- da, konferansta yapılan gümüş anlaşmasına İngiliz hükümetinin doğrudan doğruya iştirak etme- sinden dolayı teessüf edilmekte ve gümüş fiyatlarının yüksek bir fiyatla istikrarının temini için tedbirler alınmasını istemektedir. Bu, temin edildiği takdirde, pamuk sanayii üzerinde iyi te- sirler yapacaktır. Balbo Roma yolunda Lisbone, 12 (A.A) — Balbo nun tayyaresi 6,10 da ve son tayyare 6,45 te havalandı. Hava ağırdı. Filonun kalkışı çok hare- ketli oldu, Portekiz tayyareleri havada uçarak canbazlıklar ya- pıyordu. Havanada değişiklik Havana, 12 (A.A.) — Salâ- hiyettar membalara göre hü- kümet M. Walles'e mukabil bir proje vermiştir. Bu projeye göre M. Machado cümbur reisliğini harbiye nazırı jeneral Horrera'ya bırakacaktır. La Havâne, 12 (A.A.) — Hü- kümet, tamamen kapalı bulunan mâni olmak Üzere 10 bin kişiye yiyecek dağıtmıştır. Havana,12(A.A.ı — M.Ferrare beyanatında demiştir ki: Kabine henüz istifa etmemiştir. Köbanın Birleşik Amerikaya yaptığı mu- kabil teklife reis M, Machadonun derhal mezuniyet almasını der- piş etmektedir. Mumaileyhin ha- lefi tesbit olunmuştur. Bu mu- kabil teklif kabul edilir edilmez i'ân olunacaktır. Ihtilâlcilerin bu suretle balden memnun olmadıkları zannedili- yor. Bunlar Machadonun istifa- sını ve parlâmentonun feshini istemektedirler, Halbuki bu su- reti halle göre Machado yalnız mezuniyet almakta ve halefi de bilâmüddet vazifede kalmakta- dır. Eşya piyangoları Hilâliahmer, o Himayeietfal, Milli tasarruf ve iktisat, Maarif cemiyetlerile İdman cemiyetleri ittifakı tarafından çıkarılan birer liralık eşya piyango biletlerinin | diyordu ki: “Sizi iyi na-| muvafıktır. İncilin 493 üncü sayı » ! ' Nasıl Güzellik 2 — Kraliçesi Oldur Yazan : Raymonde | fasında Alos Parulosun jlere mektubunu okuyu birinci ayette der ki: “K çesiz olmaktan ise saçla! etmesi daha iyidir. Kad rına bakmalıdır. Saçlar © lik etmek için verilmiş siz de Tevratın emirlerin | kalarak saçlarınızı uzatt çin hakem heyetinden ba ma rahiplerinin takdirle hak kazandınız.,, Mis Avrupalıla | Avrupanın muhtelif m İ lerinde çıkarılan güzeli İ Jiçeleri Mösyö dö Valef ! dan davet edildiler. Pari İ yacaklar sonra Galveston ceklerdi. Bu sefer bir çok | perverane tavsiyeler ve na dolu mektuplar yağmağa dı. Fransayi iyi müdafa& İliğim tavsiye ediliyorde İ ve bakir tavrım,, dan dul bahsediliyordu. Nihayet b lerden nefret eder oldum: de bin defa “Sizin yüz saf bir bekâret . güzelliği “Bâkir letafetiniz,, , “Bâkit sümünüz,, sözlerini duymal değil. Bekâretim vatanın | dundan bir parça haline sok tu... 5 (Devam Bir Türk murahi Beynelmilel bir kon$ takdir edildi Istanbul, 12 (A.A.) —" te toplanan çocukları k kongresinin 36 milletin işti devam eden toplantıları, # bulmuştur. Bu kongrede Tf Maarif vekâletinin murabbi Nebil Bey tarafından tevdi len rapor, pek ziyade takdif muş ve bilhassa trahomlu lara ait kısmının Fransa nezaretile müstemlekât tine iblâğı kararlaşmışlır. Canada bükümeti muf trabomlu mektep çocukla" ii lltelme | kındaki raporumuzun bir mağazaların yağma edilmesine | nin kendisine de verilme! lep ve rica etmiştir. Maarif * Vekâletinin © mü Doktor Nebil Bey, ko daimi komite azalığına edilmiştir. Küba şekeri,Am Nevyork, 124A.A.) — park'ta Cuba için yeni hazırlanmaktadır. Bu Cuba şekerinin kontenjâf”, tutulması, © vergileri #” maksadile daha az üzerine dahili ve harici 9. yeniden tetkiki ve ta” mütekabiliyet ( meselele”" kındadır. ih Amerika Reisicür”” Hydepark, 12 (A.Ad 7 malikânesinde iki hafi ç dıkten sonra M, Ros” gece Vashington'a gil“ yi cümbur, orada bilbasti program ile uğraşacak M. Roosevelt, ayın ei zunda tekrar Hydep?” rek, sonra Vincent Astor Pİ ile 4 günlük bir det” ve Galatasaray milli sanayi sergisile diğer yerlerde satılmaktadır. yaptıktan sonra gidecektir.