14 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

14 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Bütün bu hastalıkların —beR gıdanın taze olmamasıdır, Yemek dolaplarında, mutfak raflarında ve ya kilerde muha- faza edilen süt ve her nevi yiyecek, hararet karşısında gi- dai kuvvetlerini kaybetmekle kalmayıp aynı zemanda sıhhat Için de bir tehlike teşkil. ederler, çünki sıcaklık mikropların inkişafını ve rutubet ise küflenme hadisesini intaç etmektedir. Mevaddı gıdayenin bu suretle tegayyüre başlamasında koku ve küf bidayeten belli olmadığı cihetle istihlâk neticesi bir takım hastalıklar baş gösterir ve çocuk bilmeden bu tehli- keli mikropları yutar. Frigidaire souk hava dolabı, içine konulan her türlü mevad- dı sabit ve kuru bir hararet derecesinde muhafaza eder ve bu suretle mevaddı gıdaiyenin görünür görünmez tegayyüra- tina mani olur, hatta mutfaktaki fırının neşrettiği sıcaklık ve buğulerin tevlit eylediği rutubete rağmen mekülâtınızı bu dolaplarda sıhhi bir şekilde günlerce saklamak kabildir.Bun- dan mada dondurmalarınızı Frigidaire'de ihzar edebilirsiniz. BOURLA-BİRADELER .ve..Şs' Fri ELEKTRİKLİ General Mater mamidaı — Frigidaire markasını taşıma- yan her soğuk hava dolabı ha- kiki FRİGİDAİRE değildir | idaire OTOMATIK SOGUK HAVA DOLABI Ucuzluk.. temizlik... Sür'at VAKIT YURDU KİTAP KISMI ÇALIŞMIYA Ya Makbuzlarınızı . . Detfterlerinizi... BAŞLADI Basılacak Kitaplarınızı .. apılacak Cetvel işlerinizi .. Baskıya Ait Her işinizi .. . KIT YURDU Her Yerden Çok Ucuz Yapar İstediğiniz yerden e fiyat alabilirsiniz. Vakıt Yurdunun Fiyatı Heryerden Ucuz olacaktır 1 Nafıa Völiletinden: : Samsun » Sıvas hattı üzerinde Kunduz e varında kâin taş 0- cağından “5000,. metre mik'ap balâstın ihracı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 19-8: 933 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15 de Ankara'da Nafıa Vekâleti Müsteşarlık makamında icra edilecektir. Münakasaya iştikâk edeceklerin teklif mektupları, “312,5, liralık teminatı muvakkateleri ve cari seneye ait Ticaret Odası vesikalarile birlikte aynı gün ve saalte münakasa komisyonunda bulunmaları lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini Ankara'- da Nafıa Vekâleti Levazım Müdürlüğünden, Istanbul'da Haydar- paşada Liman işleri Müdürlüğünden bir lira mukabilinde tedarik edebilirler. (3722) VAKIT 14 Ağustos 1933 sevmem Yozgat Belediyesinden: 1 — Elektrik tenviratımız gajojen motörü ile temin edilmek- tedir. Eski bir motördür icabında yedekleri bulunamaz yapmak lâzımdır. 2 — Talip olan san'atkârın Tornacı, Tesviyeci, Dökmeci, E- lektrikçi ve motör tamircisi olması şarttır. 3 — Tamire müteallik tornacılık dökmecilik kaynakçılık ta- kımları Yozgat hususi idaresinin atelyesinde fazlasıyla mevcuttur. 4 — Talip olanların yukarda gösterilen işlerin ehli oldukları» na dair vesikaları resmi müesseselerin o işi yapacaklarına dair taahbütleri ve hüsnü ahlâk sahibi bulunduklarına ait şahadelna- meleri lâzımdır. 5 — Muhabere neticesinde mesele takarrür ettirildikten son- ra Yozgada gelecekleri vakit ileride ücretine mahsup edilmek üzere yol harcırahı avans suretile verilecektir. 6 — Yozgada geldiklerinde Belediyenin hususi binasında maa aile icarsız ikametlerini Belediye temin edecektir. 7 — Yozgatta bulundukları müddetçe Belediyeye göreceği iş- lere halel gelmemek şartıyla hariçten aldığı işlerden de temini menfaat edebilirler. 8 — Talipler e page müracaat ederler. Türkiye Ziraat Bankasından: Ankara'da Umum Müdürlük servislerinde istihdam edilmek üzere altı şef namzetliği için 26 - Ağustss - 1933 cumartesi günü sabahı saat dokuzda Ankara ve Istanbul Ziraat Bankalarında bir musabaka imtihanı açılacaktır, İmtihan neticesinde muvaffakiyet ihraz edenlere gösterecekleri ehliyet ve liyakatleri derecelerine göre yüz kırk liraya kadar maaş verilecektir, Musabakaya işti- rak edeceklerin Mülkiye veya Yüksek Iktısat ve Ticaret Mek» teplerinden veyahut Hukuk Fakültesinden ve bu mekteplerin ecnebi memleketlerindeki muadillerinden mezun olmaları lâzım- dır. Imtihan progrâmnı ve sair şartları bavi. izahnameler Ankara, Istanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebilir, Talip- ler bu izahamelerde yanlı vesikaları bir mektupla beraber An- kara'da Ziraat Bankası Memurin Müdürlüğüne nihayet 20-Ağustos. 933 akşamına kadar göndermek veya bizzat vermek suretiyle müracaat etmiş bulunmalıdır, (3921) (3965) Ortaköy Feriye Saraylarında Kabataş Lisesi .. ge ..—.. Müdürlüğünden : Yeniden talebe kaydile eski talebe kayıtlarının tecdidi mua melesi 20 Ağustostan 1 Eylöle kadar devam edecektir. Ikmal imtihanları Eylülün birinden onuna kadardır. Tedrisata 11 Ey» tâlde başlanacaktır. Eski talebe yeni kayıt beyannamelerini als mak ve yeni adreslerini yazdırmak üzere mektebe velilerile bir- likte geleceklerdir. Bu muameleyi ikmal etmiyenlerin devamma müsaade edilmiyecektir. Leyli ücret üç taksitte 225 liradır. Me- mur çocuklanna yüzde on tenzilât yapılır. Eski leyli talebenin yerlerini muhafaza için birinci taksitlerini şimdiden göndermeler lâzımdır. (3876) Türkiy rkiye e Ziraat Bankasından: Ankara Bankamız Merkezinde çalışmak üzere Orta Mektep veya muadil derecede tahsil görenler meyanından bilmusabaka Mizumu kadar Daktilograf alınacaktır. Imtihanda muvaffak olan- lara derecelerine göre ayda (50) liradan (80) liraya kadar ücret verilecektir. Talip olanlar oşeraiti ve imtihan gününü anlamak için nihayet 15- Ağustos - 1933 akşamına kadar İstanbul Ziraat bankası Müdürlüğüne veya Ankarada Idarei Merkeziye Memürin Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. (3919)