1 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

1 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

—s — VAKIT 1 Eylbi 1933 Ordu jandarma terfileri Ölçüler | Nasıl Gizellik —Z ğ Askeri terfi listesinin sonunu ve terfi eden jan- | Yeni kanun tatbik mazuumu Kr aliçesi Oldum? edilirken.. İ darma zabitlerinin isimlerini neşrediyoruz — 25 — Yazan :; Raymonde Allain? Bir Mis İsveç ile görüştüm. O,! * Nihayet seyahatler bitti, Yağ” ' hayatından bezmişti. On sekiz jan acemilikler, gençlik hatalaf” yaşında idi. Kendisinde seksapel | başladı. * Yeni muhitlerine bir tür ANKARA, 31 (A.A.) — Reisi - cümhur Hazretlerinin yüksek tas - diklerine iktiran eden ordu terfi listesinin sonu şudur: Vehbi, Kocaeli V; JK) Hüsnü, | Kırklareli V. J.K. A. Riza, Zon. | PE guldak V. JK. Cemi, 11, ). (İhtiyaçları; yerli fabrikâlar Munt. K. V. Süheyil, J U.K. 5, | temin edecek | i 5 i yi» Mızıka muallimleri, dördüncü sınıfa terfi edenler: A. Feyzi İstanbul, F. Sabri Ye nibahçe Eefendiler. Altıncı sınıfa terfi edenler: Ahmet İstanbul, Galip İzmir, Hakkı Bursa, A. Riza İzmit, H Hüsnü Edirne, Kerim İstanbul E. fendiler. Altın sınıfa terfi eden makinist- ler: O. Nuri Sivas, Mecit Van, Yu » nus İstanbul, Ali Rados Efendiler, Altıncı sınıfa terfi eden maran- gozlar: Muharrem Manastır, M, Rasim İstanbul, Ahmet Kütahya, Nuri İs- tanbu), Yusuf Malatya, Rifat Ak - saray, Ömer Şükrü Erzincan, Ha » lil İstanbul, Ahmet Edirne Efendi- ler, Altıncı sınıfa terfi eden kama - cılar: Hüsnü Safranbolu, Mehmet Ça- talca, M. Sırrı Aydın, M. Nuri İs - tanbul, o Hasan Elâziz, Mehmet Safranbolu, M. Şevki İstanbul, Ne cati İstanbul, A. Cevdet Trabzon, Abdurrahman Küçükçekmece E- fendiler. Altıncı sınıfa terfi eden demir. ciler: Ahmet İstanbul, durnu Efendiler. Altıncı sınıfa terfi eden tüfek » çiler: Mustafa Çatalca, İsmail Mu - Burhanettin © ayseri, Mebmet Çatalca, Tahir Es- 7 kişehir, M. Nuri Çorum, Rifat Bo - İu. Ruhi Girit, Hıfzı Kalkondelen, Osman Darıçe, Ahmet Safranbolu, Ali, İstanbul, o Kâzım Merzifon , M, Cemal İstanbul, Kâni İstanbul, Mustafa Çatalca, İsmail Kandiye , | M. Tahir Bergama, M. Hikmet Gümüşhane, Hasan Tosyo, Şükrü Kalkandelen, Necip (Antakya, Hasan Erzurum, Ali Nevşehir, Sami Serez , A. Hamdi Yanbolu, Mehmet Edirne, Yakup Topkapı, Raşit Sabanca, Rahim Bursa, İb « rahim Gümülcine, Kadri Boyabat, Mehmet Başkale, Mehmet Kon - ya İ. Faik Eerzurum, İbrahim İs - tanbul, M. Recepl stanbu!, H. Fek- mi Trabzon,' Ö. Fehmi Uluburlu, © Hayri Köstence, Hüsnü İstanbul, Halil Gümüşhane Efendiler. Altıncı sınıfa terfi eden sâraç - lar: Yasuf Çankırı; Merdar. Gergök, Yusuf Selânik, Şevket Kastamortu, Efendiler. Altıncı sınıfa terfi eder nalbant. lar: İdris İstanbul, A, Ülvi Edirne , © Hüseyin Sivas, Ahmet İstanbul , Sadullah Van, M. Ali Zile, Mehmet Gergök, Ahmet Erzurum, Müştak 5 Erzurum, Numan Aziziye, Abdul lah Rdremit Efendiler. Jandarma terfileri Ahkara, 30 (Hususi) — Jan- darma terfi listesi de çıkmıştır. Dün akşam terfi edenlere teb- ligat yapılesıştır. Terfi edenler şunlardır : Miralaylığa terfi edenler 4üncü |. Mınt, K. M. Asım bey, 9 uncu 7. Munt. K. Fevzi bey. — Kaymakamlığa terfi edenler ii Balıkesir V. J. K. Hasan, Sivas VOJ.K. A. Zeki, BursaV. J.K. Nevzat, “Erzurum V. |. K. M. hi | S.de, A. Rıza beyler. | Binbaşılığa terfi edenler Zongu'duk J. BI. K Salih, Kızıl- cahamam J.BI,K. Izzet, Ko'pazarı J.BI K. A. Rıza, Muğla V. J. | K. V.1. Cevat, Baş J. BI, K. | Hüsnü, Gümüşane J. BI, K, Mü- ! nim, ordu kıt'a stajında Saba- hattin, ordu kıt'a stajında Niyazi, ordu kıt'a stajında Tahsin, ordu | kıt'a stajında Sadık, orta kıt'a stajında muntki. I, Hakkı, ). BI. K. A.Rıza, Kars V. J. K. VW. Kenan, 2 inci J. mont. K. Mülk hakı Necmettin, Bo'u V, |. K. V. Kemal, ordu kıt'a stojında Sıtkı, ordu kıt'a stajında Abdül- kadir, ordu kıt'a stajında Tevfik, ordu kıt'a stajında Kadri, 1 inci J. munt. mülhakı Nazmi, Erde: han J.BI. K. Rauf, Of J.BI.K. Kemalettin, Beypazarı |. BI, K. Nıhat, Eruh J. BI, K. Şükrü, |. U. K. mülhakı Salih Beyler. Yüzbaşılığa terfi edenler Ordu kıt'a stajında birinci mü» lâzim Sabit, Talât, Salim, A. Rı- za, Hilmi, Haydar, Naci, Remzi, M. Nasuh, Necdet, Turgut, Kâmil, Nari, Kadri, A. Sıtkı, Rifat, Mansur, Asım, Suni, Tevfik, Nec- mettin. Kemalettin, Abdülkadir, M. Fuat, M. Ali, Malik, M, Fehmi, M. Tevfik, M, Vefa, M. Ali, Fatih, tettin, ordu kıt'a stajında bulunan birinci mülâzimlerden Halil, Ce- malettin, Şerefettin, Sami, Fikri, ! Hilmi, Şerif, Nefi, Nihat, Rüştü, İ Refik, Vehbi, Vecihi, Vefa, Şev- ket, Sabri, Ali, Mustafa, Hakkı, İ Şemsettin, Kerim, Zeki, Cemal, Ragıp, Sırrı, Rıza, Malik, Mu zaffer, Vahit, Hamdi, Nüzhet, Cemal, Hilmi, Hamdi, Mahir, Fa- ruk, Ziya, Cemal, Salâhatlin, i Ali, Avni, Pertev, Galip, Naki, Hadi. Nedim, Muhittin, Ethem, i Nedim, Tevfik Beyler. Birinci mülâzimliğe terfi Edenler i Ordu kıt'a stajında bulunan | ikinci mü'âzimlerden o Hikmet, ! Vehap, Emin, Rıza, Hakkı, Hu- İ lüsi, Dursun Beylerde birinci mülâzimliğe terfi etmişlerdir. Altıncı sınıf hesap memurların” dan, beşinci sınıf hesap memur- | luğuna terfi edenler : Kâzım, Hakkı Ali, Hilmi, Muh- tar, Yesari, Sabri, Mehmet ve i Emin Beyler. ES KİŞE HİRD E/ i Vakıt ve Haber “Gazetelerinin SATIŞ | MERKEZİ SONPOSTA Kütüphanesidir ÇANAKKALE iss Şehitlerini Ziyaret 7 EYLUL Gülcemal vapurile Rlamansesamsanmmmnamzuuu1e22e22e0n2p9ennaszst Sadettin, Sami, Nevres, Basri, Sad | olacak, pürüzlerden, çıkıntılardan İ nın bütün ibtiyaçları temin ede İ retle kullanılmıyacaktır. Bunlar Yeni ölçüler kanunu 1 Kânu- ! nusaniden itibaren tatbik saha- sına geçecektir. İstanbul mınta kası yeni ölçüler başmüfettişi | Kudret B. demiştir ki: — “Yeni öçü ve ayarlar ni- zamnamesi bugünlerde bize gel mek üzeredir. Hariçten gelecek malzemeler, buradaki ölçü ve âletlerin nizam- namede yazılı olan tecvizi hata lara ne derece uygun olduklarını gösterecek normal âletlerdir, ya- hut diğer tabirle miyardırlar. Bu cümleden o'mak üzere has- | sas teraziler, hassas tartılar, lit reler, aerometreler, uzunluk ölçü- leri ve saire mesaha âletleridir. Bizde yapılan ölçüler vezin, yani tartı ölçüleri, litreler, teraziler ve uzunluk ölçüleridir. Bunların şekil, eb'at, malzeme ve derecci baasasiyetleri nizamnamede mu- fassalan yazılıdır. Meselâ tartılar şeklen üstüvani olacak, yekpare âri olacak, kuturları ve yabut yükseklikleri muayyen ebadı geç- miyecek. Kantarlar da bazı fenni Şeraite tabi tutulacaktı. Meselâ: Bunların topuzları şimdiye kadar olduğu gibi bir halka ile kantara ilişik olmıya- cak, sürmeli olacaktır. Baskül- lerde olduğu gibi.. Nizamname neşredildiğinden bu neşir tari- hinden iki ay sonra yeni yapılan vayahut. memlekete giren bilü- mum ölçü ve tartılar ve mesaha âletleri ayar edilmeden ne satı” labilecek ve ne de memlekete ithal edilebilecektir. Istanbulda mevcut 17 fabrika- bileceklerini zannediyorum. Fab- rikalar birkaç gün sonra yeni şekilde imalâta başlıyacaklardir. Halk yeni ölçüleri bu fabrika- lardan tedarik edebilir, Elde mevcut okka, arşın ve mümasili eski ölçüler | kânunu- | sani 934 ten itibaren hiçbir su- fabrikalarda yeni baştan yeni şekilde dökülmek suretile istimal i nimle istihza mı ediyordu?. edilebileceklerdir. Elde mevcut olupta nizam nameye uymıyan ve fakat yeni sisteme giren ölçüler, meselâ: Bazı cins teraziler, bazı cins ki- lolar cins'erine göre 1 - 4 sene daha ku'lanılabileceklerdir. | Ş eketlerde, depolarda ve tica- | ret evlerinde satılmakta olan öl- çüler de tabiatile büromuz tara- fından avarlanacaktır. Nizamnameye mugayir ölçü yapanlar, ölçülerini ayar eltirme- yenler, yanlış ölçü kullananlar | hakkında cezai hükümler vardır. Kanun ve nizamnamenin tayin ettiği müddet zarfında bize mev. | duişleri ikmal etmeye mecburuz.,, Yol parası taksitleri Müddeti geçtiği halde yol pa- rası taksitlerinin birço « kimseler tarafından o verilmediği anlaşıl- mıştır. Belediye şubelere emir | vererek eylül ayı nihayetine ka- | dar yol taksitlerinin behemeba! | tahsil (o edilmesini, overmiyenler | hakkında icraca haciz vezettiri- leceğinin tebliğ edilmesini bil dirmiştir. olmuş., olduğundan kadın erkek peşini bi. lü intibak edemediler. rakmıyordu. O her kesten nefret Güzellik birinciliğinin şerefi * | ediyordu.. Yegâne aşkı, yegâne! şöhreti ihzar edilerek gelmediği r sevgisi kendi kendisi idi. Odasr- | çin devamlı olamaz. Büyük ikri nın her tarafına aynalar koydur - muştu.. Ayna olmiyan yerlere fo- tograflarını astırmıştı. AAynasının karşısına geçerek kendini temaşa ettiğini bana an - lattı. Yüzüne baktım, acaba be» Ha. yır, sözünün ciddi olduğu muhak- kaklı, Uzun sürmiyen bir muhe- | mi?, verede yedi defa “benim güzel v cudum,, sözünü tekrarladı. Bütün | hir emtia gibi kullanarak kazi Dünyada | temin etmektir. Bu ticaret ger âlemi görmez ölmuştu. yalnız bir şey vardı; o da bedeni... Başka bir güzellik kraliçesi da- ha gördüm. O, güzelliği sayesin. | bına bende nefret uyandırıyor. de para toplamağa çalışıyordu... Bana, en kadar para teklif ettik - | kafatı almasaydık.. Bir kadın # lerini soruşturdu.. söylediğim za-| zellik mükâfatı ile bezenmeğe m | man fazla bir rakam söylediğim | taç değildir. Onu yetişmeğe bıra” zehabını duşündüğünü duruşun - dan anladım. onca bülün şeref, ret işlerine ve dalaverelere âlet © fazla para alabilmekte idi. Ve n| derek üzetinden para kazanmaği fazla para ile elbise, elmas topla- çalışmamalıdır. mak..... Bana: — Ah bir şenşilya başlık isterim. | zorla yaptırılan jestlerden yakal Bana bir şenşilya başlık alacak a - sıyırsam, temiz, kıskançlıksız. şe” damı öyle seveceğim Ki... Dedi. Bu para düşkününden © bir Mis | Jan muhitinden sizi tebcil eder gi Parisin adresini 'aldım... Mis Pa! gözüken ve size para veren gazi ris, Şanzelize caddesinde bir otel- de oturuyordu. Yapa yalnızdı. A. İ ilesi ile geçinememişü.. Anası, ba: bası, kızlarının aldığı mükâfatı paylaşmak için köpek gibii4taş “İ'Çalışan erkeklerden uzak olsa mışlardı. Babası yeni bir metres tuttuğu için, kızın parasını alıp. © kadına yedirmek istiyor, anası bu « na razi olmuyordu. Babası, para- sını vermezse rededeceğini, anasi ise verirse lânet edeceğini sabah akşam tekrarlıyorlardı. Vakit oluyor.babası tabanca çe- kiyor, anası bir küçük hançere sarılıyordu. Bunların hepsi Mös | yö dö Valefin delâleti ile kıza ve- rilen yedi bin frangın paylaşması içindi. Nihayet zavallı kız dayanama « mış ve evden kaçarak başlı başına yaşamağa başlamıştı. Ne yapaca. ğını bilmiyordu. Beş sene evvel güzellik kraliçesi olmuş birini daha gördüm. Şimdi! ! bir terzi dükâ ında satıcılık ediyor | du... Girdiği müsabakayı unutmuş bile. O kendini mesleğe tamamen yermiş ve hepsinden fazla mesut Mükifatı aldığı zaman dan bahsedilince, dalgın dalgın; — sahi müsabakaya girmiştim. Ne alaylı şeydi!.. Diyor.. O zamanı hayal meyal atirle | yor. Fakat, gördüğüm kraliçelerin ço ğu hiç bir şey: unutmamıslardır.. | Hemen hemen hepsi betbahttir.. içlerinden çoğu: -— Eğer ne olacağını bilseydim.. ! Diye yanıyor yakılıyor. Hep- | bakalorya si, yanlış hareket ederek büyük bir devlet kuşunu kaçırdıkları zannm- dadırlar,. Halbuki böyle bir dev. let kuşu var mı acaba?, Olsa idi, hiç olmazsa içlerinden biri mesul olmazmı idi?.. Hepsi şeref tacını tesadüf eseri olarak başlarına koy duktan sonra tekrar düşürdüler. Hepsi, mahdut bir müddet için: gür! ezllik mefhumunu anlamağa çalı- | şan bir hakem heyetinin kararı ile parlayıverdiler, lamlar yapıldı. satlerce kendi! miye vuruyormuş gibi lüzumunde! fazla genç kızlara isabet eder onlara zarar verir,. Niçin güzellik mükâfatmı ger kızlara veriyorlar da daha day# nıklı, daha tecrübeli olan kadınls” Maksat, seri ra vermiyorlar?. kızın bekâretini ve saflığını teb€ Hayır... Maksat, onu teşhir “ kendi payıma, ; gerek âlet olaf kullanılan diğer genç kızlar hes Keşke ne onlar, ne ben bu mil malı, yardım etmeli... Türlü tie Ah! Şu bana takılan kraliçeli habbet nedir tatabilsem.. Şu y8| muhitinden, hakınızda takdi savuran ve sizi istismar eden nacerlerden, (oaşkatn, sevdadöi bahseden, fakat münhezimliğini Ve.bu babalıklarla benim aff) ma saadetin yegâne membaı oli bir aile hayatı, bir iş, bir evi girse... SON Asuriler Irak kuvvetininBaf datta karşılanmaf Bağdat 30 — Asuri âs i tedip ve tenkil eden Irak asker” leri bugün Bağdala geldiler *€ bütün “Bağdat halkı tarafındaf fevkalede tezahürle karşılandıla Halk işini gücünü buakara' istikbal meras mine iştirak etm f tir. Kadınlar askerlerin oüzü rine çiçekler atıyor, erkekler 3$ kerleri bütün kuvvetlerile alkı$ hyorlardı. Bağdat öreründe köf le bir gün görmemişti. Tezahitirler sabahtan başlat binlerce halk kıral Faysalın s8 reyıma giderek Kıralı alkışlamıf” lar, Kıral sarayın balkonuna #” karak halkı selâmlamışlır. Bakalorya imtihanlar" Ecnebi ve akalliyet mektep!” rinden mezun olan talebeleri” imlihanları — eyidid? Üniversite konferans salonu! yapılacaktır. Maarif müdürlüğ, imtihan günlerini tessit edeci ve imtihan'ara başlanacaktır. imtihanlarda muvaffak olani” Üniversiteye alınacaklardır. Göz Hekimi Haklarında rek - | Dr. 5S. Şükrü Birinci Sınıf Mutehas3' Babilli. ÇArkarı caddesi No.'ö0” —er ZE PANE Gm EEE O EŞE