2 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

2 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fa- kültelerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara “Yüksek Ziraat Enstitüsü, Ziraat ve Ziraat Sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak Üzere “50,,, Baytar Fakültesine Kız ve Erkek “50, , Yüksek Orman Mektebine “30, talebe alınacaktır. Müessese leyli ve mecvanidir. Kabul şartları şunlardır 1 — Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak, 2 — Lise bakaloryasını vermiş bulunmak. 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak. 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, "tam teşekküllü hastane sıhbat heyeti raporile tevsik olunur. 5 — Tahsil leyli ve meccani olduğundan staj veya tahsil devresinin ortasında “arız olacak mazeretler dolayısile tahsille- rine devam elmek imkânını kaybetmiş olanlar müstesna olmak üzere,. staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarılan- ların hükümet tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dairNoterlikten musaddak kefaletname vermek"'mü- €ssesece verilecek nümuneye tevfikan,, . 6 — Mahalle ibtiyar heyetinden veya polis merkezinden hösnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadetname dereceleri ve müracaat tarihleri sirasile kabul muamelesi yapıla- caktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ | sene Gazi Or- man çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tâbi tutulurlar. Ta- lebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbise bedeli olarak kendilerine ayda 40 lira ücret verilir. Bu ücretten hiç bir tevki- fat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara “Yüksek Ziraat Enstitüsü, Ziraat Baytar Fakültelerine ve Yüksek Orman Mektebine gir- mek istiyenlerin 31 ey'ül 933 tarihine kadar yukarıdaki şartları gösterir vesikaların bir istidaya raptederek doğruca Ankara wYüksek Ziraat (o Enstitüsü Rektörlüğüte” müracaat etmeleri. olunur. EN Daha fazla malümat almak istiyenlere müracaatleri takdirin. © Prospektuslar gönderilir. (3024) —. Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: Hususi fevkalâde Rakı şişelerine mahsus “35000, Boğazlık ve “23000, Pul ile Mısira gönderilen Rakı şişelerine mahsus “1000,, Gerdanlık ve “1500,, Bogazlık pazarlıkla satın alınacak- tır. Taliplerin nümüneleri gördükten sonra pazarlığa iştirak ede- bilmek için *o 7,5 teminatlarını bamilen 4/9/933 pazartesi günü saat 16da Galata'da Alım, satım komisyonuna müracaatları. (4256) VAKIT neşriyalı gl Fevkalâde heyecan) bir roman Suana'lı münkir #estımızın en meşhur ediplerinden Gerhart Hauptmann'ın estridir. Bir papazın fevkalâde heyecanlı, meraklı, coşkun aşkımı, san'atkârane bir şekilde anlatır. Tevzi Yeri: Ankara Caddesinde Inkılâp Kütüphanesi Fiatı 25 kuruş. emme Zİ Demir yolları ilânları | | Devlet memenin emmi Samsun — Sıvas hattı üzerinde Hacı — Bayram istasyonu <ivarında kilometre 95,660 daki taş ocaklarından çıkarılacak 4000 m” balastın kapalı zarfla münakasası 20/Eylül/1933 çatşam- ba günü saat 15 de Ankarada idare merkezinde yapılacaktır. Tajsilât Arikara ve Kayseri veznelerinde beşer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. (4498) Akşam Erkek San'at Mektebi Kayıt muamelesine başlanmıştır. 8 Eylüle kadar devam edi- leçektir. Eski talebenin de bu müddet içinde kayıtlarının yeni lenmesi ve 932 - 933 mezunlarının şahadetnamelerini alabilme: leri için 4 Vesika getirmeleri lâzımdır. (4310) Deniz Yolları işletmesi ACENTALARI : köy - Köprübaşı 49302 Tel, Karadeniz 2. nci Aralık Postâsı ERZURUM vapuru 3 Eylül pazar günü saat 18de Galata rıhtımından kalkacak Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Samsu, Fatsa Gire- sun, Tirebolu, Görele, Trab- z0n'a uğrayarak Rizeye gide- cek ve DÖNÜŞTE aynı iske- lelere ilâveten Of, Pulathane, Ordu'ya da uğrayacak yalmz Zonguldağa uğramıyacaktır. (4548) Ayvalık Sürat Postası MERSiN Vapuru 3 Eylül Pazar saat17 deldare rıhtımından kalkacak ve Çanakkale, Edremit, Ayva- lık ve Dikiliye uğrayarak İz- mir'e gidecek ve dönüşte ay- ni iskelelere uğrayacaktır. (4549) Mersin Arâlık Postası KONYA Vapuru 3 Eylül Pazar Saat 10 da Idare rıhtımından kal kar. Taşucu, Anamur, Kuşa: dası ve Gelibolu'ya yalnız dö- münle uğrar. ASS İzmit Hattına Badema Cuma, Pazar, Çar şamba günleri İdare rıhtımın- dan saat 9 da Kırlangıç va” «puru kalkacaktır, (4551) | Ankara'nın en büyük Kitap, gazete ve Kırtasiye mağazası AKBA İCRAİ Tar Tri PİPE EPP eee Telefon 377 Her lisanda gazete b LE RE İTE) laa Ti ei kere Kai rare Her türlü Fok f İfa ey ip ve amatör işleri Etem Pertev ıtriyatı İTE TİP ESKİŞEHİRDE | Vakıtve Haber | Gazetelerinin SATIŞ | MERKEZİ | SONPOSTA | Kütüphanesidir İ DOKTOR Hafız Cemal | Dahili hastalıkları mütehassısı İ Divasroln N. 118 Telefon: 22398 Göz Hekimi Dr. S. Şükrü İİ Birinci Sınıf Mutehassıs Batndli (Anları caddesi No 6D Maarif Vekâletinden: 1 — Orta tedrisat mekteplerinde Fenbilgisi “Biyoloji beraber,, Riyaziye Türkçe, Fransızca, Almanca, İngilizce, Resim, Dikiş- Biçki “Evidaresi, Tabahat ve çocuk bakımı dabil,, ve Musiki mu- allimi olmak isteyenler için bu sene Eylülde ehliyetnâme imtiha- »ı açılacaktır. 2 — Fenbilgisi, Riyaziye, Tarih - Coğrafya, ve yabancı İi- sanlar imtibanlarına Eylülün 18 ci pazartesi günü İstanbulda Üniversitede, Resim imtihanına Eylülün 9 cu cumartesi günü İstanbulda Güzel San'atlar Akademisinde, Dikiş, - Biçki imtihanlarına Eylülün 10 cu pazar günü İstanbul» da Kız Muallim mektebinde, Musiki Muallim imtihanlarına da Eylülün 6cı perşembe ünü Ankarada Musiki Muallim mektebinde başlanacaktır. 3 — Bu imtihana gireceklerin: ye A — Türk olmaları, e e B — Yirmiden eksik 45 ten fazla yaşta olmamaları, C — Hüsnühal erbabından olduklarını ve bir cinayet ve cünba nev'inden mahkümiyetleri olmadığı hakkında Vilâyet veya kaza heyetinden bir mazbata ibraz etmeleri “halen memur ve muallim olanlar bu kayıttan müstesna olup mensup oldukları daire amirinin vereceği vesika kâfidir.,, D — Her türlü hastalıktan ve muallimlik etmeğe mani vü- cut arızalarından salim olmaları, * E — Muntazam ve müselsel bir tabsil takip etmiş olmak şartiyle tam devreli lise veya yedi senelik idadi veyahut muallim mektebi mezuwu olmaları, Resim, Musiki Dikiş - Biçki imtihanına gireceklerin en az orta mektep veya buna muadil mektepten mezun bulunmaları şarttır. “Liseden mezun olanların en az iki sene evvel mektebi bi- tirmiş ve muallim mektebinden mezun olanların enaz iki ders senesi muallimlik etmiş bulunmaları lâzımdır. 4 — Namzetler imtihanda muvaffak oldukları takdirde 1702 numaralı kanunun birinci ve ikinci maddelerinde gösterilen de. receler ile Vekâletin tayin edeceği her bangi bir orta tedrisat mektebi muallimliğini ve en az iki sene hizmet etmeği kabul et- tiklerine ve aksi takdirde Maarif Vekâletinin emrine 600 lira vermekle mükellef bulunduklarına dair noterlikten tasdikli taah- hüt senedi tevdi edeceklerdir, 5 — Yukardaki şartları haiz olan namzetler bir istida ile Vekâlete müracaat edeceklerdir. Bu istidaya şu vesikalar bağla- nacaktır : : A — Nüfus tezkerelerinin asıl veya tasdikli suretleri, B — Tahsil derecelerine ait şehadetname veya vesikaların asıl veya suretleri, © © — Hüsnühal şâhadetname veya mazbata vesikaları, j * OD — Mabalii Maarif idarelerde si tevfikan ta “ tasdikli sıhhat rapotu, E — Noterlikten tasdikli teahhüt senedi, ii; F — Mahalli Maarif idaresinden tasdikli ve fotoğraflı fiş, H — Dört tane 4 X 6,5 eb'adında kartonsuz fotoğrafarı, Bu vesikalar imtihan günlerinden bir hafta evvel gönderilmiş olmalıdır. Bu tarihten sonra Vekâlete gönderilmiş olan veya evrakı müsbitesi noksan gönderilmiş bulunan istidalar hıfzo'una- caktır. Bu sene Temmuz ayı zarfında açılmış olan muslim muavinliği imtihanlarına girip te muvaffak olmayanlardan bu defaki imtihana girmek istiyenlerin tekrar imtihana kabul edilmeleri için iceabedenlere emir verilmiştir. Yeniden istida ver- melerine lüzum olmadığından imtihan günlerinden bir gün ey- vel imtihan heyeti reisliğine müracaat etmeleri ilân olunur. (4410) Hatıralar « Vesikalar Harp kabinelerinin isticvabı Bu eser, mütarekeden sonra, umumi harp mes'ullerinin di- yanı âlideki isticvap'arını, resmi vesikaları ihtiva etmektedir. Harp kabinelerinin isticvabında Bötün barp senelerinin ve mütareke yıllarınm en canlı saf- halarını, bu eserde bulacak, lezzetle, merakla okuyacaksınız. 600 sayıfalık kitap bir lira Dağıtma yeri VAKIT matbaası Afyon Vilâyetinden: Afyon — Kütahya yo'unun “6161, lira bedeli keşifli 11 4-836 — 26 4 000 ki'ometreleri arası 1779/933 tarihine mü- sadif pazar günü saat on beş oluzda encümeni vilâyette ihale edilmek Üzere kapalı zarf usulile münakasaya konu'du. Keşifna- meyi görmek ve fazla malümat almak isteyenlerin encümeni vi- lâyete ve Naha başmühendisliğine kapalı zarf usulile evrak ve vesaiki kanuniyeleri ile müracaatları ilân o'unur. (4422) Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: Takassız ve bedelleri dövizle ödenmek üzere pazarlıkla “200, adet Matbaa yaldız Pobin satın alınacaktır. Taliplerin numune ve şartnameyi gördükten sonra pazarlığa iştirak etmek Üzere “© 7,5 teminatlarını bamilen 4/9/933 pazarlesi günü saat 15 de Galatada Alım, satım komisyonuna müracaatları. (4255)