9 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

9 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

933 Istanbul mıntakası kürek şampiyonluğu | Yedinci at koşusu dün ıldı Veliefendide yapıldı Galatasaraylılar tarafından | kazan ş Kıdemliler müsabakalarının dördünü de kazanan Galata- Dün Veliefendi çayırmda yapı| o Tevfik yin Sada'sı birinci, saraylılar kürek müsabakalarında iyi bir rekor yaptılar 933 İstanbul mıntakası kürek Sampiyonası dün Salacakta ve mu vaffakiyetle yapıldı. Neticede şam Piyona üzerine müessir olan dört Yarışın dördünü de birincilikle bi- irmek suretiyle Galaatasaraylılar #üzel bir muvaffakıyet ve kürek fampiyonluğunu kazandılar. Ya - tışlara dört klüp iştirak etti Galatasaray, Fenerbahçe, Bey- koz, Haliç. , Umumi pvan tasnifinde de ne - ticeler şudur: Galatasaray, 52 puvanla birinci, eykoz 36 puvanla ikinci, Haliç | puvanla üçüncü, Fenerbahçe puvanla dördüncü. Fenerbahçenin dün sonuncu kal Masının bir sebebi de, bir müsa - kadan sonra arkadaşlarına kar- N iyi bir harekette bulunmadığı “öylenilen bir kürekçisinin hakme heyeti tarafından müteakip yarış- lara girmekten menedilmiş bulun- Masıdır. Fenerbahçeliler, bundan dolayı son üç çifte müsabakaya girme - mişlerdir. Fakat bu girmeyiş şek- ide bir az garip olmuştur. Hakem heyeti ile müsabakaya ! girecek fitaları arkasına bağlıya » “ak yarışın başlama yerine götü- ven motör hareket ederken Fener- ahçeliler, girmiyeceklerini söyli- Yerek fitalarını geri çevirmişler ve hakem heyeti de diğer fitalarla | hareket etmiştir. Fakat Fenerliler, bundan sonra bu müsabakaya da diğer bir kü- rekçi ile iştirak etmelerinin fayda-! k olacağını düşünmüş olmalılar ki İltalarını başka bir motöre bağlıya tak yarışa sokmak üzere hakem Motörünün arkasından yollamış - , fakat yarış başladıktan sonra teldikleri için bittabi yarışa gire- Memişlerdir. Eğer, diğer yarışlar 2 iştirak etselerdi, ihtimal üçün- Sülüğü alabilecekleri. Bu müsabaka bittikten Fenerbahçe mümeşsilleri hakem İeyetine gelerek heyetin haksızlık | “tiğini ve kendilerini beklemeleri Zım geldiğini ilerye sürmüşler, U arada bazı şiddetice sözler de “öylenmiştir. Biz, bu müsabakalar esnasında prada bulunduğumuz için Fener bahçelilerin, hakem heyetinin bu hadisede haksızlık ettiği iddiasma irak edemiyeceğiz. Bir klüp, 'T müsabakaya iştirak etmiyece - tini söyliyerek ve bu kararını da asm hakem motörü ile gönder- emek suretiyle fiil halinde de Sösterdikten sonra, bilâhare mü - aya girmiye karar verir, fa- kat Beç kaldığı için giremezse bun kendisinden başka kimseyi ka- Sahası çıkarmak doğru değildir. a kararı haksız bile olsa, Fe iler, son müsabakadan bir ev- şiki müsabakada yaptıkları gibi, a bir kürekçi ile bu müsaba- pa da girebilir ve bu suretle bi- gibi buna sonra yz ve hüsnü niyetle çalışan *m heyetini lüzumsuz yere mü Dünkü müsabakalarda teessir eden böyle bir münakaşya yol açılmamış bulunurdu. Mâsabakaların neticeleri İlk müsabakalar müptediler a - rasında yapıldı. Neticeleri şu ol- du: Dirsekli iki çifte: Birinci Haliç, ikinc Galatasaray, üçüncü Bey - koz, Bir çifte: Birinci Galatasayar, i- kinci Beykoz, üçüncü Haliç. İki çifte: Birinci Galatasaray, ikinci Beykoz, üçüncü Haliç. Üç çifte: Birinci Beykoz, ikin- ci Galatasaray, üçüncü Haliç. Galatasaray 16, Beykoz, 12, Haliç 7 puvan. İkinci müsabaka kıdemsizler a- rasında yapıldı ve şu neticeleri ver di: Bir çifte: Birinci Galatasaray, ikinci Beykoz, üçüncü Haliç. İki çifte dirsekli: Birinci Bey- koz, İkinci Galatasaray, üçüncü Haliç, İki çifte: Birinci Galatasaray, ikinci Beykoz, üçüncü Haliç Üç çifte: Birinci Beykoz, ikin- iki fıta ci Galatasaray, üçüncü Haliç. Galatasaray 16, eykoz 16, Ha- liç 4 puvan. Kıdemliler arasında Bu kısım müsabakalar şampi - yona üzerinde puvanları hesap e- dilenlerdi. Bu itibarla büyük bir ehemmiyet ve alâka 'ile bekleni - yordu. Şöyle neticelendi: Iki çifte dirsekli: Birinci Ga- latasaray, ikinci Fenerbahçe, ü- çüncü Beykoz. Bir çifte: Birinci Galatasaray, ikinci Fenerbahçe, üçüncü Bey - koz. İki çifte: Birinci Galatasaray, ikinci Beykoz, üçüncü Fener « bahçe, Üç çifte: Birinci Galatasaray, ikinci Beykoz. Galatasaray 20, Beykoz 8, Fe- İ nerbahçe 7 puvan, Müsabakaları büyük farklarla bu parlak neticeden dolayı tebrik ediyoruz. A. S. Hereke'de faaliyet Gençler spor sahası istiyorlar Herekeyi bilirsiniz. İstanbul ve İzmitin ortasında bulunan, çı- kardığı metin, zarif yerli malları ile bile ismi tanılan bu güzel yur- dun içinde canlı ve ülkülü bir gençlik kaynağı vardır: Hereke Idman Yurdu. Evvelisi gün bu sevimli yere kadar gitmiştim. Burada gördü - ğüm hareketler beni kat kat se - vindirdi. Hereke gençlerini yur- dun sıcak çatısı altında spor mü- nakaşları, vatan mevzuları etra- fında hasbıhaller yaparlarken gör- düm. Bilhassa reisleri Halim Be- yin tatlı tatlı sözleri umumi bir a- lâka ve zevkle dinleniyordu. 1925 senesinde kurulan İdman Yurdunun parlak bir mazisi var - dır. Bu sene Kocaeli mıntakası ikinciliğine kadar yükselen Yurt, İzmit mmtakasının denilebilir ki en kuvvetli bir teşekkülü olmuş - tur. Hereke gençlerinin bir dertleri var, Bunu banada anlattılar, He- rekede idman hareketleri yapıla - bilir bir saha olmaması gençleri çok üzüyor. Uğraşan, memlekette takdir edilmeğe değer varlıklar gösteren İdman Yurduna mahal - li belediyesinin yardım etmesi, ko kazanan Galatasaray denizcilerini | lan yedinci at koşusu, bu mevsim. de yapılan ilk altı koşudan ayrı olarak yapılmıştır. Koşunun ismi “Vilâyet koşusu,, idi. Kalabalık bir seyirci kütlesi ö- nünde yapılan yarışların neticeleri şunlardır: Birinci koşu — 1400 metre me- safeli olan bu koşuya üç yaşındaki de yarışı kazanmamış üç yaşmdaki yarım kan Arap ve halis kan Arap erkek ve dişi taylar iştirak ediyor- du. Yüzbaşı Arif Beyin Mercan'ı bi- rinci, Yüzbaşı Veysi Beyin Meb - ruk'ü ikinci geldiler, İkinci koşu — Mesafesi 1600 metre olan bu koşu, üç ve daha yukarı yaştaki yerli ve yarım kan İngiliz at ve kısraklarına mahsus- tu. Emir Salih Efendinin Klas'ı bi- rinci, Prens Halim Beyin Semir'i ikinci geldiler. Üçüncü koşu — 2600 metre me safeli olan bu koşu, üç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısraklarına mahsustu, Akif Beyin Bekâr'ı birinci, Prens Halim Beyin Lâdi tak'ı ikin- ci geldiler. Dördüncü koşu — Mesafesi 4000 metre idi. Dört ve daha yu- karı yaştaki yerli ve yarım kan A- rap, halis kan Arap at ve kısrak. ları iştirak ediyordu. Ahmet Efendinin Tayyar'ı ikin - ci geldiler. Beşinci koşu — 2000 metre me- safeli idi. Dört ve daha yukarı yaştaki ve 933 senesi zarfında ka- zandığı ikramiyelerin yekünu 300 lirayı dolduran yerli yarım kan ve halis kan Arap at ve kısraklarına mahsustu, Mehmet Efendinin Sada “2,, si birinci ve gene Mehmet Efendinin Leylâ'sı ikinci oldular. Tenis âleminde Koşe profesyonel olmıya karar vermiş Paris, — Resmi surette bildiril « diğine göre Hanri Cochet Fransız —Amerikân profesyonel maçında oynıyacaktır. Cochet spor gazetecilerini (bir araya toplıyacak ve bu haberi kendilerine bizzat bildirecektir. Cochet, dünya şampiyonu Mar- cel Plaa ile birlikte Tilden ve Bor- nes'e karşı oynıyacaktır. Helen Willis dinleniyor San - Fransisko — Helen * Wil. Is - Moody üç hafta tededavi edil. mek üzere cumartesi günü Stan ford üniversitesi hastanesine git » miştir, Güreşçiler hazırlanıyor Istanbul mıntakası Güreş federasyonumuz bir haf- tadanberi hummalı bir faaliyetle çalışmaktadır. Çünkü önümüzde bir çok güreş müsabakaları vardır. İstanbulda İtalyanlarla, Macaris - tanda Macarlarla karşılaştıktan sonra Ankarada Türkiye birinci - laylıklar göstermesi arzu edilir iş- lerdendir. Yurdun binası da çok güzel. Okunacak bir çok kitaplar var. VAKIT burada daima okunan ve sevilen bir gazetedir. Bilhassa spor sayıfalarını merakla bekliyen sporcular vardır. Hereke gençle- rini fikren, bedenen yükselten yurt reisi Halim Bey bütün memleket ve sporculara kendini sevdirmiş, değerli bir gençtir. Haydaroğlu Cevdet A takımı likleri yapılacak “ve teşrinievvel içinde de İstanbulda Balkan şam- piyona maçları tekrarlanacaktır.. Federasyonun ilk hedefi, şimdiki A takımı ile müvazi şekilde yürü- yebilecek bir | B ve C takımları daha vücude getirmektir. Bu ta « kımlar için Eskişehirli ve Ankara- lr gençlerden de istifade edilecek tir. Şehrimize geldiklerini yazdığı- mız Eskişehirli gençler çarşamba ve perşembe akşamları İstanbullu arkadaşları ile karşılaşmışlar ve cidden çok dikkati celbetmişler » dir. Bilhassa bunların arasında İzzet Bey, güreş hocası Peter E- fendi tarafndan hararetle tebrik edilmiştir, Federasyona bu çalışmasında da muvaffakiyet diliyoruz.