10 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

10 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

— 12—VAKIT 10 Eylül 1933 Leyli ve Nehari Resmi Liselere Muadil İstanbul Ünivirsitesi Mü: FEYZİATİ LİSELERİ bayaat Komisyonundan! Arnavutköy'de - Çiftesaraylarda Kayıt muamelesine devam edilmektedir. Her gün müracaat edilebilir. Telefen : 46210 Çanı (6898 ARANAN YLM > Nişantaşında — Tramvay ve Şakayik caddelerinde Şişli Terakki Lisesi Leyli — Neharı — Kız — Erkek Pürkiyenim. en”eski Kusust mekmbidir, 35 sene evvel Selânikte tesis ve 1919 da İstanbula; nakledilmiş ALAK AA kişilik bir Maarif encümeninin nezaret ve hi Resmi Liselere muadeleti ve muamelâtının düzgünlüğü Maarifçe musaddaktı Kız ve erkek talebe için yanyana ve geniş. bahçeli iki-binada ayrı leyli teşkilâtı ana « ilk - orta- lise sınıfları. Fransızca - Almanca - İngilizce kurları vardır. e mazhardır, Mektep her gün sâat 10 - 17 arasında kayit işleriğe bakar (7073) HN, Yüksek Iktısat Ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden : 1 — Kayıt ve kabul işi 1/Eylal/933 te başlıyacak ve 30/Ey. 1âl/933 akşamına kadar sürecektir. 2 — Kayıt işi için pazartesi, perşembe (o günleri sabahları saat ondan akşamları saat 17 ye kadar Mektep müdürlüğüne müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin “Yüksek Iktısat ve Ticaret, kısmma: A. — Bakalöryaya tâbi tam devreli lise mezunlarile bu de recede olduğu Maarif Vekâletince tasdikli ve bakaloryaya tâbi ecnebi ve akalliyet liselerinden şahadetnameli olanlar ve Ticaret Lisesi ile Galatasaray Lisesi o Ticaret kısmı mezunları “Galatasaray,, Ticaret kısmı mezunlarının hükümetçe gösteri» lecek mali müesseselerde bir sene staj görmüş olmaları şarttır. B, — Mülga Darülfünun fakültelerinden ve Yüksek mek» teplerden mezun olanlar ile Türk © üniversitesi ve Yüksek mek» teplerden naklen gelecek olanlar. Naklen gelecek olanların ev- velce girdikleri mekteplere her halde lise mezunu olarak kayıt edilmiş olmaları şarttır. 4 — Mektebin, “Ticaret Lisesi,, kısmına: Ae — Bakaloryaya tâbi Orta mektep mezunlarile Ankara, İzmir, Adana, Trabzon, Samsun, Ticaret mektepleri mezunları alınacaktır, ç B. — Bu kısma gireceklerin yaşları on beşten aşağı ve yir- mi birden yukarı olmıyacaktır. şi Nü ğy 5 — Mektebin “Küçük ticaret,, kısmma: İlk mektep mezunlarile Orta mekteplerin © 1, 2, 3, üncü sınıflarından: tasdikname ile gelecek olanlar. Bunların yaşları da 13 ten aşağı 18 den yukarı olmıyacaktır. 6 — Kayıt ve kabul için aşağıda yazılı vesikaları müdürlüğe hitaben yazılacak bir istidaya bağlamaları icap eder: 7 — Mektebin her üç kısmı nehari ve muhtelit olup tedrisat öğleye kadardır. Yüksek İktısat ve Ticaret kısmı ile Ticaret Li - sesi talebesinden üç sene zarrfında tedris ücreti ve imtihan harcı namile dört lira yetmiş beş kuruş alınır. I — Mektep şahadetname veya tasdiknamesi, 2 — Sağlık ve aşı raporları, 3 — Hükümetçe Omüsaddak iyi hal varakası, 4 — Hüviyet cüzdanı, 5 — Üç adet fotoğraf, 6 — Mektep ida- pür alınacak matbu beyannamedeki şsorguların cevapları yazılzcsktır, ER > Teo: 42517 İstanbul Hariciye Vekâleti umubayaat Komisyonu Riyasetinden : 100 ton yerli kok kömürü Vekâlet için 0, vi » Misafirini Ecnebiye köşkü için 2000 kilo mangal kömürü " 30V0 ,, kırılmış odun. Vekâlet ve Misafirini Ecnebiye Köşkü için mubayaa edilecek nev ve mıktarı yukarda yazılı mabrükat “20, yirmi gün müddet- le ve kapalı zarfla münakasaya konulmuştur lalesi 21/Eylül/933 perşembe günü saat “16, on altıda ic- ra e“-cektir. Teminat akçesi “470, dört yüz yetmiş liradır. name, Hariciye Levazım Müdürlüğünde ve Istanbul da Ani caddesinde Hariciye Vekâleti Hazinei Evrak Müdürlü- ğüncen alınabilir, (4470) Hatıralar « Vesikalar Harp kabinelerinin isticvabı Bu eser, mütarekeden sonra, umumi harp mes'ullerinin 'di: vamıâlideki isticvaplarını, resmi vesikalar ihtiva etmektedir. Harp kabinelerinin isticvabında Bütün harp senelerinin ve mütareke yıllarının en canlı saf halarını, bu eserde bulacak, lezzetle, merakla okuyacaksınız. 600 sayıfalık kitap bir lira Dağıtma yeri VAKIT matbaası | Devlet Demir yolları ilânları | Haydarpaşa kömür tahmil ve tahliyes'nin kapalı zartla mü- nakasası 30 - 9 - 933 cumartesi günü saat 15 de idare merkezin- de yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde be- şre liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (4759) ” ” ” “3772, <3 Ke ji Sarmalma Komisyönu. İlânları M. M. V. Satım alma komüsyo » nundan 10 — eylül — 933 tarihine'mü” sadif pazar günü saat 15 te Kapa- İi zarfla münakasaya konmuş olan hava ihtiyacı için Dural, Aluni - mium, Pirinç çubük ve sair malze- menin alınmasından şimdilik sarfı nazar edildiği ilân olunur. (3298) — (4752) . » İzmir Mst, MV. Satın alma ko“ misyonundan: Mst, MV. kıt'atı ihtiyacı için 222.500 kilo mangal kömürü kapa hı zarfla münakasaya konmuştur. İ- halesi 20 -Eylül- 933 çarşamba gü- nü saat 16dadır. İsteklilerin şartna meyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek içino gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat inektupları ile “kışlada Mst MV. Satın alma komsiyonüna müracaat ları. (3283), (4477). Tıp ve Hukuk Fakültelerinin işgal eyledikleri Beyautta kâin İstanbul Üniversitesi binasına ve Veznecilerde kâin Fen ve Ede- biyat Fakültelerine ait Zeynep Hanıp binası ile yeni yapılmakta olan teşrih ve ensaç. binasına ve eczacı ve dişçi mekteplerine ve Cağalozlunda bulunan kimyahane binasına ve müştemiğiti saire kalorifer ve sobalarmın 1933 senei maliyesi zarfında ibti- yaçları olan her nevi maden kok ve mangal kömürlerile odun kapalı zarf usulile münakasâya konulmuştur. Fiatlar mutedil görüldüğü takdirde birlikte veyahut tefrik olunarak ayrı ayrı ibale edilecektir. Bunların her biri için mevcut şarlname ve ibti- yaç İistelerini görmek ve fazlaca malümat almak isteyenlerin her gün öyleden sonra Mübayaat komisyonu kitabetine ve möna- kasaya iştirâk için de “yüzde yedi buçuk,, nisbetinde teminatı muvakkatalarını bir gün evvel muhasebe veznesine yatırıldıktan sonra teminat makbuzlarını teklif mektupları derünunda olarak ihaleye müsadif olan 17 Eylül 1933 pazar günü saat 15 de İstanbul Üniversitesi binasında mübayaat komisyonu riyâsetine mi atları ilân olunur. (4367) Nafia Vekâletinden: 1 — izwir Cenubunda Eğe denizine dökülen küçük mende- res havzası dahilinde is'âhat icrası smeliyatı birinci Teşrin ayının binrici patsr günü ibale edilmek üzere kapah zarf usulü ile münakasaya konulmuştur. 2 — Yapılacak ıslâhat ameliyatı; Menderes feyezanlarına mani olmak maksadiyle bizzat Menderes Nehri yatağının ve tabii kol-ve ayaklarının ve dereleriü tatbiri veya tebdili mecra kanal- ları açılması ve mevcut göl ve bataklıkların kurululması veya ıslahı've bu maksatla şütler; köprüler ve sair imaâtı sınaiye vüncde' getirilmesi gibi bir inşaat silsilesini ve bunların kat'i etüt ve projeleri tanzimini ihtiva etmektedir. 3 -- Islahat bedeli mulammeni 3,5 Üç buçuk milyon liradir. 4 — Mukavele, şartname ve münakasa şartnamesi ile teklif ve temiöat mektupları suretini havi dosyalar Ankarada Nafia Vekâleti Levazım Müdürlüğünden 15 lira muabilinde alınabile- ceği gibi bu hususta mütemmin malümat Sulae Umum Müdürlü- ğündeni öğrenilebilir. 5 — Taliplerin teklif mektupların ihale kanununun 10 uncu müdöesi “tarifesi “dairesinde"tanzim “ile 1/10/933 pazar günü saat OÖn-beş buçuktam &vvel-usuü-dairesinde Nafia Vekâleti Müste-.., #arlığına tevdi etmeleri ilân olunur, (4503) a M. M. V. Satın alma komisyo » nundan: Ordu ihtiyacı için 142 kalem ec- zayi tıbbiye kapalı zarfla müna - saya konmuştur. İhalesi 30— ey « lül — 933 cumartesi günü saat 14 tedir. İsteklilerin şartnameyi 'gör « mek üzere her gün ve münakasaya > Kız-Erkek “! AMELİ HAYAT Ticaret Lisesi Istanbul - Cağaloğlu, Telefon: 23630 Kayıt muamelesine devam olunuyor. Resmi orta mekteplere muadil olan üç senelik birinci devreye ilkmektep mezunları ve Ticaret lisesive orta mektep mezuniyet imtihanını geçirmiş iştirak için de tayin edilen gün ve (88 İM > olanlar kabul olunur. “<€ /|ğI) (7141) rf saatte teklif ve teminat mektupları | - ile Ankarada M. M. V. Satın alma komisyonuna müracaatları (3291), - (4611) Dr. Ibsan Sami, öksürük şurubu Öksürük ve: nefes darlığı: boğmağı ve kızamık. öksürükleri; için “pekte sirli ilâçur.. Her eczanede »veecza depolarında Sulunur. (6966) ZAYİ — Kocaeli muhasebei bususiyesinden aldığım 35 * nu- maralı tekaüt cüzdanımı zayet- | tim. Yenisini alacağımdan eski- | sinin hükmü olmadığı ilân olunür. Akçaova muallimliğinden mütekait Mehmet Naili (8403) Göz Hekimi Dr. S. Şükrü Birinci Sınıf Mutehassıs Pabıdli (Ankura çaddesi No. €0) DOKTOR Hafız Cemal Dahili hastalıkları mütehassısı Divansnlu N. 118 Telefon: 22398 Sahibi: MEHMET. ASIM Neşriyat müdürü: 1. Safa e YAKIT Mathias — İntepe Ankara Vilâyeti Nafıa ... Başmühendisliğinden: 1 — Bedeli keşfi (19169) lira (89) kuruştan ibaret olan sa- manpazari » hamamönli yolunun parke kaldırim inşaatı ihale ta- tihinden itibaren (75) gün zarfında ikmal edilmek üzere kapalı zarf usulile 2-9.1933 tarihinden 23-9 - 1933 tarihine kadar 21) gön müddetle münakasaya konulmuştur. 2 — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malilerini isbat © denler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak isti yenlerin : A — Bedeli keşfin 67,5 çu o'an (1438) lirayı vilâyet Müba sebe veznesine tevdi ettiklerine dair makbuz senedini veya mil li bankalardan birinin teminat mektubunu yahut milli esham mu- kabili muhasebeden ahnacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet olduklarına ve itibari mali” lerine git bir vesika göstermeleri icap eder. C — Yetlerinde ehliyeti febniye vesikalarını yevmi ihaleden en az (8) gün evvel Vilâyet Başmühendisliğine göstererek mü” nakasaya dahil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye ve3i” kası almaları veyabut ellerindeki vesikanın zirine şerh verdirme” leri iktiza eder. Bu üç işartı tamamen baiz o'mıyanların münakasaya işt râk” leri kabul olunmıyacağından teklif zarfları, açılmıyarak kendile” rine jade olunacaktır. 3 — Talipler (661) numaralı münakasa ve ihale kanununu” (10) cu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapalı zarfı (23-7 933) tarih ve cumartesi günü saat (15! e kader Vilâyet üns kasa komisyonuna tevdi edeceklerdir. Evrakı keşfiye ve pr9j*” görmek ve daha ziyade malümat almak istiyenler ber gün Am kâra Vilâyet Nafia Başmülendisliğine müracaatları. | (4617)