14 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

14 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

“5 Jem 12 — VAKIT 14 Eylül 1933 —— © Ankara Vilâyeti Nafıa Başmühendisliğinden: 1 — Bedeli keşfi (19169) lira (89) kuruştan ibaret olan sa- manpazarı * hamamönü yolunun parke kaldırim inşaatı ihale ta- rihinden itibaren (75) gün zarfında ikmal edilmek üzere kapalı zarf usulile 2-9.1933 tarihinden 23-9 - 1933 tarihine kadar 21) gün müddetle münakasaya konulmuştur. 2 — Münakasaya iktidarı fenni ve itibar malilerini isbat e- denler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak isti- yenlerin A — Bedeli keşfin 'b7,5 çu olan (1438) lirayı vilâyet Muha- sebe veznesine tevdi ettiklerine dair makbuz senedini veya mil- li bankalardan birinin teminat mektubunu yahut milli esham mu- kabili muhasebeden alınacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet olduklarına ve itibari mali lerine ait bir vesika göstermeleri icap eder. C — Yetlerinde ehliyeti fenniye vesikalarını yevmi ihaleden en az (8) gün evvel Vilâyet Başmühenc'sliğine göstererek mü- nakasaya dabil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesi- kası almaları veyahut ellerindeki vesikanın zirine şerh verdirme- leri iktiza eder. Bu üç şartı tamamen haiz olmıyanların münakasaya iştirâk- leri kabul olunmıyacağından teklif zarfları açılmıyarak kendile- rine iade olunacaktır. 3 — Talipler (661) numaralı münakasa ve ihale kanununun (10) cu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapalı zarfı (23-9- 933) tarih ve cumartesi günü saat (15) e kadar Vilâyet müna- kasa komisyonuna tevdi edeceklerdir. Evrakı keşfiye ve projeyi görmek ve daha ziyade malümat almak istiyenler her gün An- kara Vilâyet Nafıa Başmühendisliğine müracaatları. (4617) Istanbul Posta T. T. Başmüdürlüğünden: 2-9-933 tarihinden itibaren on gün zarfında aleni müza- yede ile satılığa çıkarılan mevkuf paketlerin kısmı küllisi henüz satılmamış olduğundan her hafta pazartesi, salı, çarşamba gün- leri saat 14 den 16 ya kadar yine Istanbul Paket Postanesinde Salişa devam olunacağı ilân olunur. (4799) Istanbul Sıhhi Müesseseler Satın alma Komisyonu Riyasetinden: Deniz Yolları işletmesi ACENTALARI : Köprübaşı Tel. 42362 Mühürdar zade bam 22740 Karaköy Sirkec Telefon İmroz Postası UGUR Vapuru her cuma saat 15 te Idare rıhtımından kalkar. Gi - dişte Gelibolu, Lâpseki, Çanak- kale ve İmroza dönüşte de ayni iskelelere uğrar. (4845) İKaradeniz Sür'at Postası KARADEN:Z Vapuru 14 Eylül perşembe saat 18 de Galata rıhtımından kalkar. Gidişte İnebolu, Sam - sun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize'ye Hapaya, dönüşte bu isi kelelere ilâveten Pazara da uğ - Ş (4846) Ayvalık Aralık postası ANTALYA Vapuru 14 eylül perşembe sa- at 17 de İdare rıhtımından kal - kar. Gidişte Gelibolu, Çanak: kale, Bozcaada, Küçükkuyu, AL tınoluk, Edremit, Burhaniye ve rar. (4848) İzmir Sür'ât Postası SAKARYA Vapuru 15 eylül cüma saat 14 te Galta rıhtımından doğru İzmire ve pazartesi (İzmirden doğru İstanbula kalkar. (4847) lelere uğrar. I LAN Ayvalığa, dönüşte de ayni iske- ği Zirde irae dilan müneeesat vez- Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Ziraat ve Baytar Fa- kültelerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara “Yüksek Ziraat Enstitüsü, Ziraat ve Ziraat Sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak üzere “50,,, Baytar Fakültesine Kız ve Erkek “50, , Yüksek Orman Mektebine “30, talebe alınacaktır. Müessese ieyli ve meccanidir. Kabul şartları şunlardır 1 — Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak. 2 — Lise bakaloryasını vermiş bu'unmak. 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak. 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, “tam teşekküllü hastane sıhhat heyeti raporile tevsik olunur. 5 — Tahsil leyli devresinin oftasında ve meccani olduğundan #taj veya tahsil “arız olacak mazeretler dolayısil& tahsille- rine devam etmek imkânını kaybetmiş olanlar müstesna olmak üzere,, staj veya mektebi terkedenlerin : veya cezaen çıkarılan- ların hükümet: tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dairNoterlikten musaddak kefaletname vermek"'mü- essesece verilecek nümuneye tevfikan,, . 6 — Mahalle: ihtiyar heyetinden veya polis merkezinden hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Talipletin miktarı kadroyu tecavüz edince şabadetname dereceleri ve müracaat tarihleri sırasile kabul muamelesi yapıla- caktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ İ sene Gazi Or- man çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tâdi tutulurlar, Ta- lebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbise bedeli olarak kendilerine ayda 40 lira ücret verilir. Bu ücretten biç bir tevki- fat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara “Yüksek Ziraat Enstitüsü, Ziraat Baytar Fakültelerine ve Yüksek Orman Mektebine gir- mek istiyenlerin 31 eylül 933 tarihine kadar yu'arıdaki şartları gösterir vesikalarını bir istidaya raptederek doğruca Ankara Yüksek... Ziraat (Enstitüsü (Rektörlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur, nelerinin açılma ve kapanma saat leri 15 Mayıs ilâ 15 Eylül 1933 devresi için sırasiyle saat 9,30 ve 15,30 olarak tesbit edilmiş idi. Mukaddema olduğu veçhile, ay- ni müessesat veznelerinin, 16 Ey- / lâl 1933 cumartesi gününden iti - İstanbul üniversitesi Tıp Fakültesi Reisliğinden. Ebe mektebi kabul şartları: 1 — Tıp Fakültesi Reisliğine istida 2 — Nüfus teskeresi, 3 — Sıhhat raporu ve aşı ilmühaberi. 4 —45 Xx 6 büyüklüğünde fotoğraf “5, adet 5 — Orta mektep şahadetnamesi, iz Orta mektep mezunları kadroyu ikmal etmezlerse ilk mektep mezunlarile hususi tahsil görenler arasından imtihanla ta- lebe VD kadro ikmal olunacaktır. aliplerin yaşları “20,, d ğ N caktır. vale İşle 7 — İstanbuldaki ikametgâh lacak,, 8 — Taşradan vuku bulan müracaatlara adresleri yazılı pullu zarf gönderilmesi lâzımdır. 9 — Kayıt işleri “Cumartesi, Pazartesi, Perşembe,, günleri 10 dan 12 ye ve 14 den 16 ya kadar yapılacaktır, (4884) Heybeliada sanatoryomu için Mayıs 934 sonuna kadar lüzu- mu olan muhtelif cins taze sebze ile 90,000 adet günlük yumur- ta ve 29,000 adet mutfak yumurtası olbaptaki şartnamesi veçhile ve 10 teşrinievvel 9335 salı günü saat 14 te aleni münakasa su- retile muamele yapılmak üzere münakasaya konmuştur. isteklile- rin müracaatları, (4873) Daha farla malümat almak istiyenlere müracaatleri takdirin. de Prospektuslar gönderilir. 13024) .. . . : Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlüğünden : Mektebe kayit ve kabul edilecekler için bilinmesi lâzım ge- len hususat berveçhi atidir ; 1 — Mektep, ikisi tâli, ikisi yüksek o'mak üzere döl sene- dir. Leyli ve meccanidir, gayesi tüccar gemilerine kaptan ve ma- kinist yetiştirmektir. 2 — Mektebin yalnız tâli birinci sınıfına talebe kabul edilir, Bunların on beş yaşından küçük ve on sekiz yaşından büyük ok mamaları ve lise dokuzuncu sınıfı ikmal veya bu derece tabsil gördüklerini alelüsul ispat ve tasdik ettirmiş bulunmaları ve ya» but beş sınıflı san'at mekteplerini bitirmiş o'maları meştultur. 3 — Taliplerin mektep müdiriyetine hitaben vazacakları is- tidalarına hüviyet cüzdanlarını, aşi kâğıtlarını, mektep şehadetna- me veya tesdiknamelerini ve polisçe musaddak büsnühal ilmüha- berlerini ve velilerinin muvazzah adres ve tatbik imzalarını ve dört adet vesikalık fotoğraflarını raptetmeleri lâzınıdır. 4 — Taşradan gelipte mektebe kabul edilen fakir talebele- rin yol masrafları, “bu'undukları vilâyet ve kazaların meclisi ida- relerinden musaddak fakrihal mazbatalarını ve mektebe gelmek için hangi vasıta ile seyahat ettiklerini gösterir ve memurini gi- desince musaddak ilmühaberlerini ibraz etmeleri şartile,, mektep idaresince tesviye edilir. 5 — Kayit muamelesi | T. Evvel 933 taritine kadardır. Ta- liplerin muayenei iptidaiye için yevmi mezküra müsadif pazar günü saat on üçte bizzat mektepte bulunmaları lâzımdır. (3922) & | Yo vs Tokat Valiliğinden: Tokat Vi âyet merkezinde yaptırılacak 67500 lira bedeli k& şifli hastane binası kapalı zarf usulile ve 20yün müddetle müna” kasaya konularak 19 - Eylül - 933 tarihine müsadif salı günü To kat Vilâyeti Encümeni Daimisince ihalei kat'iyesi icra kılınac” ğından bu baptaki proje ve evrakı keşfiyeyi ve inşaat ve müb?” kasa şartnamelerini görmek ve daha ziyade malümat a'mak m teyenlerin İstanbul, Ankara Vilâyetlerine ve İzmir, Samsun, Şiva Nafıa Dairelerine müracaat ve 661 nuwaral: münakasa, müzay€” de ve ibalât karununa tevfikan teklifnamelerini © gün saat gr beşe kadar Tokat Vilâyeti Daimi Enciren riyasetine ımskbvİ mukabilinde teslim eylemeleri ilân olunur. (4697) baren saat 10 da açılacağı ve saat 16 da kapanacağı umumun malü - mu olmak üzere ilân olunur . Banca Comeciale İtaiana, Ban» | co Di Roma, Cbrissoveloni Ban - kası, Deutsche Bank Uund Discon- | to Gesellschaft, Deutsche Orient- | bank, (Filiale Der Dresdner Bank), Emlâk ve Eytam Bankası, Felemenk Bahrisefit Bankası, Os- İ manlı Bankası, Selânik Bankası , | $. 5. C. İ. Ticareti Hariciye Ban - | kası, Şarkıkarip Ticaret Bankası, Türkiye İş Bankası, Türkiye Ziraat ,, den yukarı olmiya- ilmühaberi “Polisce musaddak o- cevap verebilmek için Komisyonundan: Müteahhit namı hesabına ka- palı zarfla münakasaya konan 128 kalem muhabere malzemesine ta- lip çıkmadığından tekrar kapalı - Gireson Nafıa Baş Mühendisliğinden: zarfla münakasaya (konmuştur. İhalesi 8 birinciteşrin 933 pazar dedir. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün | günü saatli Gireson - Ş. Karahisar yolunun 71 4 450 inci kilometrosundan (9074; lira (69) kuruş bedeli keşifli kenar ayakları kârğir tabliyesi betonarma 127 metro açıldığından bir adet köprünün inşası ka. palı zarfla münakasaya çıkarılmıştır. İhalesi 24- 9933 Pazar gi nü saat on beşte Vilâyet Daimi Encümeninde yapılacaktır. Ta- lip olanların muvakkat teminat ve ebliyetnamelerile teklifname- ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evel teklif ve teminat mektuplariyle Ankarada M. M. V. | Satın Alma Komisyonuna müra- caatları, (3304) (4895) — e e Sahibi: MEHMET ASIM Neşriyat müdürüz & Sara VAKIT Matbanu — İstanbul lerini havi usulü dairesinde tanzim edecekleri kapalı zarflarını vilâyet encümenine göndermeleri ve şartname ile evrakı keşfi- yey. görmek için de Nafıa Baş Mühendisliğine müracaat ey'eme leri ilân olunur. (4910)