16 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

16 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Kazaların sebebi Alâkadar bir zat kazalarda er ziyade halkın kabahati olduğunu söylüyor Sayı: 5638 16 mc Yıl e. Misafirlerimiz bu sabah şehrimize geliyorlar 'muhtelit bir komisyon işleri tetkik edecek Ankarada iktısadi Hararetli bir teşyi ANKARA, 15 (A-A.) Yunan Başvekili M. Çaldaris ve refikası, Yunan hariciye nazırı M. Maksimos cenapları ve refikaları, Yunan milli iktısat nazırı M. Pes- mezoğlu cenapları ve refikaları ve kızı ve refakatlerindeki zevat şeh- rimizde dört günlük bir misafi - fetten sonra bugün saat 17 de hu- #usi trenle istanbula hareket etmiş ler, istasyonda Başvekil İsmet Pa $a Hazretleriyle refikaları Hanım- «fendi, Hariciye Vekili Tevfik Rürtü, Iktisat Vekili Mahmut Ce- lâl, C.H: Fırkası umumi kâtibi Kütahya mebusu Recep, muhte - lit mübadele komisyonu Türk he- yeti reisi ve madrit elçimiz Şevki Beylerle Ankara valisi Nevzat, merkez kumandanı miralay Demir Ali Beylerle Hariciye Vekâleti er- kânı tarafından teşyi edilmişler - İki.dost memleket, büyüklerinin Ayrılışları çok samimi olmuş ve is- tasyonun içini dolduran çok kala: balık bir halk kütlesi tarafından sü rekii. alkışlarla Okarşılanmışlar - dır... (Devamı 2 inci sayıfada) Gençleşme Bu ümide ihtiyarlar vedamı ediyor? Maymun bulunamıyor ama yeni bir tertip bulunuyor Yarı İşleri "Telelonu » 24379 M. Çaldarisin dünkü beyanatı Ankara, 15 (A.A.) — Yunan başvekili M. Çaldaris cenapları Ankaradan ayrıldıkları esnada aşağıdaki beyanatın neşrine A - nadolu ajansını tavsit buyurmuş lardır: “Ankaradan ayrıldığımız şu sırada gerek (devletin zimam- darları ve gerek hükümet mer - kezinin münevver ahalisi tara - fından bütün ikametimiz esna - sında mazhar olduğumuz sami- mi misafirperverlik ve hararet- li tezahürden dolayı en derin teşekkürlerimi bildirmek iste- rim. Oo Bu güzel şehirdeki ika. metimizden hem zeval bulmaz bir hatıra hem de hükümet mer- kezi halkı tarafından gösterilen dostane kabul nişanelerinin Türk “milletinin o YüManistana kârşı hissetmekte olduğu derin müveddet ve sağlam muhabbe - tin bir delili olduğu kanaatini götürüyoruz.,, Berlin, 14 — Almanyada hava taarruzlarına karşı yapılan hazır - | lıklara fevkalâde ehemmiyet veril i mektedir. Bir halde ki Almanya- nm yakın bir zamanda bir hava is- tilâsma maruz kalacağına hükmo- lunmak lâzımdır. Bu maksatla bir milli müdafaa cemiyeti teşkil olun muştur. Hükümet kuvvetlerinin yardımı Doktor Voronof ve ihtiyarları zenç- leştirmek için aradığı maymunlar (Tafaliği 10 uncu sayıfada) OLUR MU YAT Bundan bir buçuk ay evvel, İspartann Uluburtu nahiyesinde Süleyman ağnom yedi Yaşlarmanki kızı Futmayı Kuduz bir. köpek Meriyor, Kızm babası Vilâyole mmüncast Mirrek parası olmadığını o söylüyor, yardım tiyor, yeteik vermiyorlar, Adamcağız kendi Dazasiyie © ancak İzmire kadar gelebiliyor Ve parası tükendiğinden çeri dönüyor. Ni - hayet köpek ısırdığından 5? gün sonra kızes- Ü tstanbuly getiriliyor ve burada kudura - Yak ölüyer, İçtimsi nmavenet teşkilâtı, vilâyot büt - Merinde içtima yardım faslı, Halkevterinde etimai yardım komiteleri verken, fakir bir kızmı kudandan öldürmek olur muya”. yalnız ari ırkına mensup olanları ile çalışmakta olan bu cemiyet aza olarak kabul etmektedir. Ce- i VA Cumartesi, 16 EYLÜL (9 uncu ay) 1933 ii Yahudi Düşmanlığı Almanya bir hava taarruzuna uğrıyacak olursa sade Yahudiler mahvolacak! —— — — ! Resmi tebliğ Ankara, 1S (A.A.) — Resmi İ tebliğ: Yunan başvekili M. Çalda- ris, hariciye nazırı M. Maksimos ve gi ZER yağmur olduğu içi Aş, idare Telefonu 04 “Yozgatta: Kış Yozgat — 48 saâttenberi müthiş bir X yağıyor. Hava çok soğuk in kışi hatırlatmıştır. Fazla yağmur bağ ve bahçelerdeki mahsu- lâta zarar vermiştir. 4370 Sayısı 5 Kuruş Varolun Çocuklar ! Italyanlarla ilk güreş lehimize neticelendi 4 galibiyet, 3 mağlübiyetimiz var milli iktısat nazırı M, Pesmezoğlu Hazeratı Ankarada ikametleri ©8- nasında Başvekil İsmet Paşa, Ha - riciye Vekili Tevfik Rüştü ve İk - tısat Vekili Celâl Beyefendiler ha- | zeratı ile müteaddit mülâkatlarda | bulunmuşlardır, Yunanistan lerinin de iştirak etmiş oldukları bu mülâkatlarda Yunanistanla Tür kiyeyi alâkadar eden siyasi mese- leler bir kere daha ve tamamiyle dostane bir hava içinde tetkik e - dilmiş © ve her iki taraf bütün bu meselelerde iki memleket hükü- metleri arasında (tam bir noktai nazar mulabakati (bulunduğunu müşahede etmiştir. Türkiye ile Yunanistan arasında | ticari mübadeleleri canlandırma « | ğa karar vermiş olan .ve bundan; başka iki memi mütekabilen ecnebi memleketlerle olan münase betlerinde sarfetmekte oldukları iktısadi gayretleri hemahenk kıl - (Devamı 2 inci sayıfada) Ankara ve Türkiyenin Atina sefir- | | miyet nizamnamesinde aza olmak şarlını gösteren madde Yahudiler ile Yahudi ecdattan gelmiş olan - ları ve Yahudilere ait olan mesken lerin muhafazasını istisna etmek -| tedir. Binaenaleyh bu cemiyet her hangi bir hava taarruzu vuku- unun neticesi sadece Almanyadaki Yahudilerin tehlikeye düşmesi de- mek olacağını, bu itibarla böyle bir taarruz vukuunun Almanya | çin bir de yahudilerden kurtulmak gibi bir faydası dokunacağını dü- şünmektedir. DEVLET ve MECLİS Muharriri : Celâl Nuri Yarından itibaren Celâl Nuri Beyefendinin yeni bir eserini tefrikaya rin serlevhalarını okur8: sahibi olacaksınız. Devlet ve Metlisin Fihristi Böşeriyet ile devlet, beşeriyet He millet , enillei ile devlet mefhamları — Birux tarih. — Modern devlet ve esdi devlet arasındaki #arldar — Miliyete nit bahisler — Örfe ve kanunları o gör O miliyet — Dev * let — Devletsizlik — Muhtelif şekiller — Devlet müessesesi büyüyor — İndividunlisme ile Coliretivisme — Devletr ve individunlin - başlıyacağız. Bu eserin münderecatından bazı babisle- anız eserin ehemmiyeti hakkında bir fikir Socolisme — Cor pöratisme — Türk devletinin şiarları — Sig- me — İmperialisme — ner Massolini'ye göre faşiam — Sevietler bir- iliği devletinin idaresi — Meclis, partâmen - menşe ve inkişafı — Bazı mukayeseler — İngiliz parlâmente - sunda kanunlar nasl yapılır?. to — Parlimentanın italyan güreşçileri halka takdim ediliyor (Yukarda) Umumi puvan tasnifinde dünya üçüncüsü olan İtalyan göreşçiliği- nin, içlerinde dünya ikincisi ve ü- çüncüsü de bulunan ekipiyle dün ilk karşılaşmayı Taksim stadında yaptık. Statta üç bine yakın halk top- lanmıştı. Şehrin tanınmış bir çok simaları vardı. Güreşlerin başlı - yacağı sırada havanın birdenbire bozarak sahanm zaman zaman tozdan görünmez bir hal alması ilk anlarda güreşin zevkini kaçı - Spor işlerimiz Saimin rakibine karşı hakimiyeti racak gibi görünmüştü. Fakat be reket versin rüzgâr, başla - dıktan sonra ilk şiddetini kaybet- ti... X Güreşlerin tafsilâtına girişmez- den evvel, dün güreşen takımımı» zın A. ve B. takımlarının uzuvla- rından mürekkep olmasına rağ - men üçe karşı dört galibiyet kaza- i narak, üstat İtalyan güreşçilerine karşı çok iyi bir netice aldığını işa ret edelim ve gene işaret edelim (Devamı 7 incel sayfada) nasıl düzelir ? Nizamnamelerden şikâ- yet yerinde bir iş değildir. Spor işlerini hükümet idare etmeli, idare âmirle- ride sporu bilen muvazzaf kimseler olmalıdır. Güreş heyeti reisi İsmail Hakkı Bey spor işleriyle küçük yaşından beri meşgul olan, beden terbiyesi işleriyle uğraşan ve içinde bulun- duğu klübün yaşaması için büyük fedakârlıklarda bulunan bir zat - tır. Sorgularımıza şöyle cevap ver di: — Spor işleri tabiatile yürü - yor, Maçlar yapılıyor, beynelmilel temaslar yapılıyor, bu itibarla ha- reketler var demektir, Yürümü - yor hükmünü vermek bu işin büs- bütün akim kaldığını işaret eder ki, bu işaret bence doğru olmaz. Spor işleri yürüyor, fakat belki müterakki milletler £ derecesinde randman vermiyor. Bu da teşki Jâtta sakat noktalar olduğuna de. lâlet eder, Bu sakat noktalara gelince; bizde herkes diline bir nizamna - Istanbul güreş heyeti reisi İsmail Hakkı Bey me dolamıştır. Başlıca şikâyetler nizamname üstüne toplanır. Ben *İöyle sanıyorum ki böyle söyliyen- iler bu nizamnameleri okumıyan « lar, kaplarının renginden teveh - hüm ederek okumaktan korkanlar (Devamı 10 uncu sayılnda) j |