16 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

16 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Beşiktaş - Şiçenski maçı Çok gürültülü oldu ve neticede Beşiktaşlılar 0 —2 TR galip geldiler Dünkü maçın ve Şeref stadının umumi görünüşü Dün varnadan gelen, Bulgarla- rınkral kupası futbol şampiyonu | $çenski Sokol takımı Beşiktaş ta - kımımızla Beşiktaş sahasında in- tikam maçını yaptı. Beşiktaş takımından (yalnız Hakkı yoktu ve kendinin Beşiktaş tan ayrılmış bulunduğu söyliyenler vardı, Onun yerine Peradan Bam bino isminde bir İtalyan oynuyor- | du. Maç Kemal Halim Beyin idare- sinde başladı. bir maç yapıyorlardı. Beşiktaş üst Üste bir iki akın yaptı ve Bulgar» ları bir baylı sıkıştırdı. Fakat Be- $iktaş takımı da nedense o kadar iyi oynıyamıyordu ve gol fırsatla rı kaçırıyordu. Nihayte on beşin- ci dakikada Bambino Beşiktaşa bir sayı kazandırdı. Bulgarlar karışık Fikret için ceza kararı | Duyduğumuza göre Fenerbahçe | birinci takımından Fikret Bey hak kında bir ceza verilmesi ihtimali | vardır. Fikret Beyin Rusya seya - hatine iştirak etmeyi kabul ettiği halde, gitmediği ve gitmiyeceğini de son dakikaya kadar alâkadar heyete haber vermediği söylen - | mektedir. Bu vaziyet Rusyada maç yapan takımın kuvvetini eksiltmiştir. Bu tibarla kendisinin cezalandırılma ! İ zası verdi. Beş on dakika sonra hakem, Bulgarlar aleyhine bir penaltı ce- Bulgarlar buna itiraz ettiler. Fakat ceza tatbik edildi. Yalnız Esref topu gol olmasın diye vurduğu için hakem tarafmdan oynamaktan menedildi. Maç zevkini büsbütün kaybet - mişti. Devre sonuna doğru bir Beşiktaşlı ile bir Bulgar çarpıştı - lar. Bu bir kaza idi. Bulgar ©- yuncunun yüzü kanamıştı, Bul - garlar itiraz ettiler. Bu arada ka- lecileri de işe karışınca hakem, Bulgar kaleciyi oyundan çıkarmak kararını verdi. Bu kararı Bulgar- lar kabul etmediler ve oyunu bı- rakmak istediler. Beş on dakika münakaşa ile geç- ti. Kemal Halim Bey maçı tatil ettiğini bildirerek gitti. Halkın sı için Futbol federasyonu tarafın dan mıntakaya gelen bir tezkere evvelki akşam mıntaka içtimamda görüşülmüş neticede böyle bir ka- rar mıntaka heyetinin selâhiyeti haricinde görülerek tezkerenin fe derasyona iadesine karar verilmiş- tir. Federasyonun — bu cevabı nasıl telâkki edeceği bittabi henüz belli değildir . Yarın akşamki güreşler serbest İtalya güreçileri ile yapılacak | ikinci karşılaşmanın, havanın bo - zukluğu nazarı dikkate almarak | Yarın gece Maksim salonunda ya- bılmasına karar verilmiştir. Bu ikinci karşılaşma serbest gü- Ve son karşılaşmanın günü henüz Teş tarzında olacaktır. Üçüncü belli değildir. Üçüncü karşılaşma da, İtalyanların karşısma çıkacak takımımız en kuvvetli olacak takım ola - caktır. Yarın gece Maksimde yapılacak serbest güreşler için bizim takım şu şekilde tertip edilmiştir: Osman, Yaşar, İsmail, Hüse- yin, Ahmet, Mustafa, Mehmet, Seyirci miktarının günden güne artması dolayısile Maksim salonun da geniş tertibat alınmasına baş- lanmıştır. Altın Hilâl Yalovada Yalovada son zamanlarda teşek | kl eden Akın spor klübü dün ilk temasını, İstanbulun teşkilâta da- hil olmıyan klüplerinin en kuvvet- lilerinden, Haber turnuvası şampi- yonu Altınhilâl ile yapmıştır. Davetli olarak Yalovaya giden Altın hilâllılar bu maçı 4 — 2 ka- zanmışlardır. Yalovalı gençlerden büyük bir takdirle bahsediyorlar. büyük bir kısmı da stattan çıktılar. Bunun üzerine iki tarafın idareci- leri temas ederek müsabakanın iki tarafın tamam kadroları ile ve başka bir hakem idaresinde devam | etmesine karar verdiler. İkinci devre Refik Osman Beyin hakemliği ile başladı. Maç bitti- ği vakit Beşiktaşlılar 2 — O galip | gelmişlerdi. , Bulgarlar dün iyi bir maç yapa- madılar. Beşiktaş, eski oyunların dan birisini çıkarsaydı neticeyi da ha büyük farkla kazanabilirdi. Bul garlar yarın Galatasarayla ikinci maçlarını yapacaklardır. Dün Şeref stadına bu maçı seyir etmek için on binden fazla sporcu gelmişti. Bulgar kolonisi de maçı seyretmiştir. | Dünkü (Baş tarafı 1 inci sayıfamızda) ki, bu güzel netice, her şeyden ev- vel Türk güreşçiliğinin kısa bir za man içinde ne kadar kendine gü- venilir ve bütün Avrupada hatırı sayılır bir kuvvet haline geldiğini göstermektedir. Maçların tafsilâtı Sahaya ve ringe evvelâ mavi mayoları ile İtalyanlar çıktılar. Bi. rer birer takdim edildiler ve alkış- landılar.. Bundan sonra Türk ta- kımı çıkarak takdim edildi. Bu kı- sa takdim merasiminden sonra gü reşlere başlandı. Filiz sıklet Servetle Tripiecioni Françıska karşılaştılar. Hakem Türktü. Maç seri başladı. İtalyan'ın kuvvet ve teknik itibariyle faik olduğu ikin- ci dakikada göze çarptı. Maç al- tıncı dakikada İtalyanın galibiyeti ile neticelendi. En hafif siklet Ömerle Nizolla Marsella karşı" laştılar. İtalyan güreşci, olimpi - yatlarda dünya ikiriciliğini kazan- mış olduğu için bu güreş büyük bir alâka uyandırmıştı. İtalyan esmer ve kısa boylu idi. | m 7 Atletizm Mıntaka müsabakalarına dün başlandı birinciliğini — VAKIT 16 Eylül 1953 vi ... . de Galatasaray kazanıyor! Dün İstanbul mıntakası atletizm birincilikleri müsabakalarına Ka- dıköyünde Fener stadında başlan- dı. Bu müsabakalar, Balkan olim piyadı müsabakalara iştirak ede- cek Türk takımını tayin hususunda müessir olacağı cihetle çok alâka uyandırmıştı. Dün alınan neticeler şunlardır: 100 metre — Birinci Semih (G. S.) 11,1, Papaduplos (şahsi), Ra if (Balrkesir), Hilmi (F.B.), Ah- met (G.S.). 400 metre — Birinci Ali (G.S.) 53 saniyede, (F.B.), Haydar (G.S.), Kaya (ls. spor), Naci (Beşiktaş). Gülle atma — Birinci İbrahim (şahsi) 12,53, Naili (G.S.), Tev- fik (şahsi), Eseyan (F.B.). 110 metre manialı — Tevfik (şarsi) 17 saniyede, Sedat (G.S.). 1500 metre — Birinci Karança- pulos (şahsi) 4,25, Ömer Besim, Cemal, Fethi, Feridun (G.S.). Yüksek atlama — Birinci Hay- dar (G.S.) 1,75, Cihat (F.B.), 1,75 Sedat (G.S.), Necdet (F.B.). 10 bin metre — Mirinci Mehmet (Beşiktaş) 37,45,9, Remzi (Beşik taş), Niyazi (F.B.), Nurettin, Mus tafa (Beşiktaş). Bu koşuya girerek beşinciliği kazanan Beşiktaşlı Mustafa Bey kırk yaşını aşmış bir sprcu idi Spot âşıkı hararetle alkışlandı. Tek adım — Mehmet Füruzan ! | (şahsi) 6,59, Sedat (G.5.), Ziya (şahsi), Kaya (İst. spor). Disk atma — Birinci Naili (G. 5S.) 33,79, Müfahham (F.B.), İb. rahim (şahsi). Bayrak (4X100) — Bu müsa- bakaya Semih, Mehmet Ali, Ah- met, Muzafferden mürekkep Ga- latasaray takımı ile Müfahham, Fü ruzan, Tevfik, Hilmiden mürek - kep Fenerbahçe takımı girdiler, Birinciliği 46,1 saniyede Galatasa- ray aldı. Fakat hakem heyetine yardımcı olarak ceçilen koşucular- dan Karancupolos Efendi, Galata- saray takımının çizgi üzerine ha- talı hareket ettiğinibildirdiği için, hakem heyeti Galatasaray takımı- nı diskalifye etti. Fakat Galatasa- raylılar buna derhal itiraz ettiler,, Evvelâ bir atletin hakem olarak seçilmesinin nizami o- lamıyadağını söylediler. Sonra da takımında, klüplerine mensup ol - mıyan bir Fener atkımının esasen kendilerinden evvel diskalifye e - dilmesi lâzım geldiğini işaret etti- ler. Bu kuvvetli itiraz karşısında hakem heyeti, bu müsabaka hak- vaziyetin içinden hakem heyetinin bu müsabakayı tekrarlamak sure- tiyle çıkması en mantıki bir iş ola- caktır. Kanaatindeyiz. er Dün yapılan müsabakalar bun - Birinci Tevfik Dag Onuncu Sayıfada üreşin neticeleri | kında kararını tehir etti. Bu karışık“ Dünkü güreşten bir görünüş talyan favul yapmağa başladı. Or-| ta İtalyana minder kenarında bir ta hakemi hareketleri favul saymı- | tehlike bile atlattı. Devre bitti ve yor ve bu hareket te halkın hoşnut suzluğunu mucip oluyordu. İlk on dakika bitti. Ömer bir iki tehlikeyi ustalıkla atlatmıştı. Fakat yan Türk hakemleri orta hakemin favl meselesinde düşün- cesine uymadıkları için aralarında bir haylı münakaşa yapıldı ve or- taya renk renk nizamnameler çık- tı, okundu. Nihayet ikinci on da- Italyan hükmen galip sayıldı. İki- si de öpüşerek ringten indiler. Hafif sıklet Yusuf Aslanla Kovagliya Jere- lama karşılaştılar. Türktü. Bu maçta manzara der- bal değişmişti. Evvelki maçlardakinin aksine Yusuf rakibine karşı faik güreşi - yordu. Bir kafa kol kapmadan Maçın hakemliğini bu sefer İtal -| kikaya başlandı. Dünya ikincisi | İtalyanı ancak minder kenarı kur- yan kafile reisi yapıyordu. Kar -| İtalyanın, güreşin uzamasından! tardı. On dakika böylerbiti: şılaşma haylı heyecanlı ve müna- kaşalı oldu. İtalyan çok kıvrak ve canı sıkıldığı anlaşılıyordu. Sür - atle hücuma geçti. Fakat umduğu İkinci on dakikada Yusufun ha- | kimiyeti daha bariz bir şekil aldı, emniyetli güreşiyordu. Buna karşı | neticeyi alamadı. Ömer fazla hır- İtalyan sirasiyle üç tehlikeden kur Ömer de cidden güzel ve cesaretli mukabele ediyordu. Bir aralık İ-| reden daha iyi güreşiyordu. Hat-| palanmasına rağmen birinci dev - tuldu. Hattâ bir aralık minder ke (Devamı 10 uncu sayıladaj Maç hakemi - ğa e e v3