18 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

18 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

TE ZVAKM 18 Eyi 1933 "İlk mektep Tarihleri Maarif Vekâleti tarafından ilk mekteplerin dördüncü ve be- şinci sımflarında okutturulmak üzere :7. T. T. C. tarafından yazdırılıp tab'ı ve tevzii '“WAKİT,, müessesesi tarafından deruhte edi- len TARİH kitapları satışa çıkarılmıştır. Bu kitaplar, yalnız talebelerin değil herkesin istifade edeceği bir surelte yazılmış bir çok haritaları ve resimleri ihtiva etmektedir. Bir kartonla kaplanmış olan bu Tarihlerin fi- atları nefasetine ve sayıfalarının çokluğuna rağmen 15 şer kuruştur. Salış ve tevzi yeri: Istanbul Ankara caddesi muzu VAKIT YURDU Alınma Şartları. Hünkiye Mektebi Müdürlüğünden 1 — Talipler yaşça 18 den küçük ve 25 ten büyük olma- malı, lise mezunu bulunmalı, sağlam o'malı. B — Taliplerin, nufus kâğıdı, sağlamlık rapotu çiçek öşisi kâğıdı ve altı tane 4,5 X 6 büyüklüğünde fotografı bir istidaya iliştirerek Yıldızdaki Mülkiye mektebi müdürlüğüne 1/9/933 tari- hinden itibaren Cumartesi, Pazartesi, Perşenbe günleri saat on- dan on altıya kadar müracaat eylemeleri lâzımdır. Müracaatı ve taşrada bulunanlar için filen mektepte bulun- manin son günü 25/9/933 dür. Evrakı müsbitenin asılları mektep idaresine verilmek icap eder. Taliplerin adedi idarece alınacak mıktardan fazla olursa aralarmda Türkçe, felsefe içtimaiyat, riyaziyye, tabiiyye tarih, coğrafiya ve ecnebi lisanı derslerinden müsabaka imtihanı yapı lir, — Devlet Demir yolları ilânları 1 — Bogazköprü — Kardeşgediği kısmının inşaat işletmesi ne açılması münas:betiyle muhterem halka bir sübület olmak özere 20/Eylül/933 taribinden itibaren " Kayseri — Ulukış'a ara- #wda müyak&st mahiyette bir mubtelit katar işletilecektir. 2 — Pazar, Çarşamba ve Cuma günleri Kayseriden saat 7,25 te kalkan katar Ulukışlaya ayni günde saat 16,36 varacak ve Haydarpaşadan Adana ve Mersine giden posta katariyle bu- luşacaktır. Cumartesi, Salı, Perşemke günleri Mersn — Adanad'an Haydarpaşaya giden posta katarının Ulukışlaya muvasalatından sonra U ukışladan saat 13,10 da kalkan katar Kayseriye saat 21,35 te varacaktır. 3 — Adana ve Mersinden Kayseri yo'uyla Ankara'ya ve Ankara'dan aynı yolla Adana ve Mersine gidecek yolcu'ar şim dilik Kayseride bir gece kalacaklardır. Adana ve Mersinden Samsuna ve Samsundan Adana ve Mersine gidecek yo'cular Kayseride aktarma ederek aynı gün yolarma devan edeceklerdir. Ankara ve Samsundan gidiş gün İsri Cumartesi, Salı, Perşembe; Ankara ve Samsuna geliş günleri Pazar, Çarşamba ve Cuma; Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmesi rica olu- (4918) nur. Temyiz mahkemesi inşaat münakasası Ankara milli emlâk müdürlüğünden: : Ankara'da Yenişehirde yapılacak temyiz mahkemesi binası inşaatı kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. ihalesi 28/Eylül perşembe günü yapılacaktır. Umuni şartname, proje ve sair ev- rak Maliye Fen Heyetinden elli lira mukabilinde alınır. Münaka- saya girmek isteyenler en az “300,000, liralık mümasil inşaatı muvaffakiyetle yapmış olduklarına dair muteber vesika ve tek- liflerinin © 7,5 u nistetinde kanuni teminatlarile teklif mektup- larmı ihale günü saat on beşe kadar vekâlet Milli Em'âk idare sindeki komisyona makkuz mukabilinde tevdi etmeleri lâzımdır. Fazla izahat fen heyetinden almabilir. (4687) Istanbul Posta T. T. Baş Müdürlüğünden : Karaköy Posta Şubesi olarak işgal edilmekte iken görülen izm üzerine terk edilmiş olan zemini Akay idaresine ait 120 lira bedeli mwubammenli baraka dahilindeki banko hariç olmak üzere 3/9/933 den itibaren yirmi gün müddetle müzayedeye çı- karılmıştır. Talip olanların teminatlariyle birlikte 23/9/933 Cu- marlesi günü saat 14 de Baş Müdüriyete müracaat eylemeleri. (4568) ARAMAMA > Saraşhanebaşı - Münir Paşa konaklarında < SALMA Kız, Erkek - Leyli, Nehari - Ana, ilk, Orta ve Lise Hayriye Liseleri Tekmil sınıfları mevcut resmi musade eti haiz tam devreli lisedir. ilk sınıflardan itibaren ecnebi lisanı mecburidir. Fransızca, Almanca ve İngilizce kursları vardır. Leyli talebenin sıbbat ve gıda” sına azami itina edilmektedir. Talebeler sabahları mektebin hususi otobüslerile evlerinden alınır, akşam gene ayni vasıta ile evlerine gönderilir. Talim beyeli memleketin en yüksek muallimlerin- den müteşekkildir. Kayıt muamelesi için her 8 rr LU Tel: 20530 YUN (7473 ur Istanbul üniversitesi Tıp Deniz Yolları işletmesi ACENTALARI | Karaköy * Köprübaşı Te l DUMLUPINAR vapuru 19 i Eylül salı 18 de Galata rıbtı- Şİ mından kalkacak Zonguldak, pi İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, pi Ordu, Gireson, Vakfıkebir, | Trabzon, Rize'ye Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene'ye uğ- | rayacaktır. (4966) may / İzmir Sür'at Postası EGE vapuru 19 Eylül salı 11 de Galata rıhtımından İz- iğ mir, Pire, Iskenderiyeye kak 'ğ kacaktır. | İzmir Mst, Mv, Satın alma ko misyonundan: Mst. Mv. kıt'atı için 62,460 ki-| lo siğir eti kapalı zarfla münaka- saya konmuştur. İhalesi 9— 1. teş- | rin— 933 pazartesi günü saat 15| İ tedir. İsteklilerin | mek üzere her gün ve münakasa - ya iştirak için o gün xç.vaktinden evvel teklif ye” temine lariyle İzmirde Mst. M ma komisyonuna müracaatları . (3307) (4956) şartnameyi gör » * İzmir Mst. Mv. Satın alma ko - misyonundan: Mst, Mv. kıt'atı ihtiyacı o için| 238.250 kilo sığır eti kapalı zarfla | münakasaya konmuştur. İhalesi 9— LI, Teşrin —933 pazartesi gü- nü saat 16 dadır. İsteklilerin şart- | nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve | vaktinden evvel teklif ve teminat mektupları ile birlikte (kışlada Mst. Mr. Satın alma komisyonu - na müracaatları, (3308) (o (4957) ». . İzmir Mst. Mv. Satın alma ko - misyonundan: Mst. Mv. kıt'atı ihtiyacı için 74.040 kilo sığır eti, kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 9-— 1. Teşrin —933 pazartesi gü- nü saat 5,30 dadır. İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve İ münakasaya iştirak için o gün ve | vaktinden evvel teklif ve teminat İ mektupları ile birlikte İzmirde | Mat, Mv. Satın alma komisyonu - na müracaatları. (3309) (4958) İ Kiralık oda aranıyor İ Istanbul ve Beyoğlunun yüksek İ havadar ve sıhhi mevkiine ve gü- neşli, iyi bir aile içinde döşeli iki oda aranıyor. | Matbaamızda | müracaat R. B. rumuzuna ZAYI — 337 senesinde Nişan -| taşı sultanisinden aldığım tasdik- nameyi kaybettim. o Yenisini ala- cağımdan eskisinin hükmü yok - tur, 28 Nevzat MEHMET ASIM Neşriyat müdürü: (, Safa VAKIT Matbaa — İstanbul Sahibi: gün saat 10 dan 17 ye kadar müracaat kabul olunur. Fakültesi Reisliğinden. Ebe mektebi kabul şartları: — Tıp Fakültesi Reisliğine istida — Nüfus teskeresi. Sıhhat raporu ve aşı ilmühaberi, 4,5 X 6 büyüklüğünde fotoğraf “5,, adet 5 — Orta mektep şahadetnamesi. 6 — Orta mektep mezunları: kadroyu ikmal etmezlerse ilk mektep mezunlarile hususi tabsii görenler arasından imtihanla ta» lebe seçilerek kadro ikmal o'unacaktır. 1 2 3 — 4 Taliplerinyaşları “20,, den aşağı ve “35,, den yukarı olmıya- caktır. 7 — İstanbuldaki ikametgâh ilmühaberi “Po'isce musaddak o- lacak,, 8 — Taşradan vuku bulan müracaatlara cevap verebilmek için adres'eri yazılı pullu zarf gönderilmesi lâzımdır. 9 — Kayıt işleri “Cumartesi, Pazartesi, Perşembe,, günleri 10 dan 12 ye ve 14 den 16 ya kadar yapılacaktır. (4884) kaza'arına karşı garanti ediniz. uman yy Ankara Vilâyeti Nafıa o... Başmühendisliğinden: Ii — Bedeli keşfi (19169) lira (89) kuruştan ibaret olan sa- manpazarı » hamamönü yolunun parke kaldırim inşaatı ihale la- rihinden itibaren (75) gün zarfında ikmal edilmek üzere kapalı * "zürt uüulile 2: 9.1933 tarihinden 24-9. 1933 tarihine kadar zi 2 — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malilerini-isbat €- denler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak isti- yenlerin : A — Bedeli keşfin 957,5 çu olan (1438) lirayı vilâyet Muha- sebe veznesine tevdi ettiklerine dair makbuz senedini veya mil- li bankalardan birinin teminat mektubunu yahut milli esham mu- kabili wubasebeden alınacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet olduklarına ve itibari mali- lerine ait bir vesika göstermeleri icap eder, gün müddetle münakasaya konulmuştur. C — Yetlerinde ehliyeti fenniye vesikalarını yevmi ihaleden en az (8) gün evvel Vilâyet Başmühendisliğine göstererek mü- nakasaya dahil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesi- kası almaları veyabut ellerindeki vesikanm zirine şerh verdirme- leri iktiza eder, Bu üç şartı tamamen haiz o'mıyanların münakasaya iştirâk- leri kabul olunmıyacağından teklif zarfları açılmıyarak kendile- rine iade olunacaklır. 3 — Talipler (66İ) numaralı münakasa ve ihale kanununun (10) cu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapalı zarfı (23 - 9- 933) tarih ve cumartesi günü saat (15; e kadar Vilâyet müna- kasa komisyonuna tevdi edeceklerdir. Evrakı keşfiye ve projeyi görmek ve daba ziyade malümat almak istiyenler her gün Aw- kara Vilâyet Nafıa Başmühendisliğine müracaatları. (4617) yi TT il BA yy İhracatçılar Emteai ticariyenizi Istanbulda Meydancıkta Vital Hanında 8 numarada İsviçre Sigorta idarebanesi F. SGHiNDLER şı. pezdinde siğorta ederek her türlü Harik ve Nakliyat Telefon: 21014 MM lamalar) (7043) Istanbul Posta P di Başmüdürlüğünden: 2-9-933 tarihinden itibaren on gün zarfında aleni mü: yede ile satılığa çıkarılan mevkuf paketleri; kısmı küllisi henüs satı'mamış olduğundan her bafta pazartesi, salı, çarşamba gün“ leri saat 14 den 16 ya kadar yine İstanbul Paket Postanesnde satışa devam olunacağı ilân olunur. (4799) al raya may a ay