2 Ekim 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

2 Ekim 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

—i0 — VAKIT 2 5, teşrin 1933 Yeni zabıtai belediye talimatnamesinde Yasak olan Madde 278 — Deniz nakil vası | —ımotörlü veya motörsüz olduk - ! larına göre-— kara nakil vasıtala- rını kullananlar için işbu talimat»! nameye konulmuş clan bükümle- re tamamen tabidirler. Madde 279 — Deniz nakil vasi taları, geceleyin kullanılması de - nizcilik usulünce şart olan fener « leri yakmış bulunacaklardır. Madde 280 — Deniz nakil vası- | talarinda kaza vukuunda kul'anıl- mak üzere, taşıyabilecekleri yoleu- nun adedine göre, kâfi miktarda cankurtaran bulundurulması şart - tır. Bulundurmıyanlar seyrüsefer- nde menedilecektir. Madde 281 — Deniz nakil va- sıtalarına, belediyenin liman dâire. si ile beraberce tayin etmiş olduğu, istiap hatlerinden fazla yolcu al - mak Çasaktır. Madde 282 — Karşılaşan deniz nakil vasıtaları — çarpışmamak için — birbirlerini düdükle veya sesle haberdar edeceklerdir. Madde 283 — Deniz nakil va- sıtalarında keskin sesler çıkaran düdükler kullanmak ve düdüklerle veya motör gürültüleriyle veya sa- ir suretle halkı rahatsız etmek ya- saktır, Madde 284 — Deniz nakil va- sıtaları her vakit temiz bulundur: | lacaklardır. Madde 285 — Yalnız yolcu ta ; şımağa mahsus olanlarda yük, ve yalrız yok taşımağa mahsus olan- larda yolcu taşımak yasaktır. | Madde 286 — Deniz nakil vası» talarmda bulaşıcı hastalığı olanla- rı taşımak ve cenaze nakletmek ya- saktır. Bu gibi nakliyat için liman dai- resiyle sıhhiye müddürlüğü arasın- da beraberce kararlaştırılacak şart lara riayeta edilmek üzere beledi- yeden izin alınır. Madde 287 — Deniz nakil vası- taları belediyece tayin edilmiş o- lan iskelelerde intizam ve sıraya “riayet etmek suretiyle yolcu bek- liyecekler ve aynı veçhile yolcu ve ya yük alacaklar ve çıkaracaklar- dır. Sıra beklememek, karışıklığa sebep olmak yasaktır. Motörlü, motörsüz bu sınıf de - niz nakil vasıtalarının iskelelerde- ki vapurlar üzerine veya vapurla- | rın yanaşmalarına mahsus olan yerlere, köprü dubalarına ve bul dubalara dağlı gemilere yanaşma | ları ve buralarda yolcu alıp çıkar- maları yasaktır, Madde 288 — Ateş kayıklarının baş ve arka taraflarına küfe kon- ması ve bunların dümensiz gezme- | leri yasaktır. İ C. HAVADA; Madde 289 — Belediye sınırla- rı içinde belediyeden izin alınma- dan tayyare mektebi, meydanı ve talim yeri açmak, hususi veya u -| mumi tayyare istasyonları yapmak yasaktır. | Madde 290 — Karada ve de- nizde yukarıki maddede sayılan şeylerin yapılmasına izin verilmesi | için halkın emniyet ve selâmetini | koruyacak fenni şartlar tamamen temin edilmiş olacaktır, İ Madde 291 — Yukarıdaki mad- delerde gösterilen talim ve uçuş yerlerinde ve civarlarında — ka - zaya meydan verecek surette — halkın toplanması yasaktır. İ İ ruhsatnameye aykırı olarak yap - | den rapor almadan kullanmak ya- “maddeler Madde 292 — Şehir üzerinde! — her türlü yapılara, ağaçlara ve gemi direklerine çarpmak tehlike» #jni gösterecek veçhile — pek al: | çaktan uçuşlar yapmak yasaktır. Sabahları saat sekize kadar tec- rübe, talim, spor, ve tenczzüh mak sadı ile ha kı rahatsız edecek de- recede alçaktan ve gürültülü uçuş» lar yapmak ta yasaktır. Madde 293 — Tayyare kullan- mak için salâhiyttar mktepten ve- ya merciinden ehliyet vesikası al- İ mıyanların ve henüz tayyare mek- | tebinde ders görmekte olanların ta lim, tecrübe ve saire maksadı ile sehir üzerinde uçuş'ar yapmaları yasaktır. Mektep, talim yeri "| sire açacak olanların bunu temin etmeleri şarttır. DÖRDÜNCÜ FASIL Yapı işleri Madde 294 — “Belediye yapı kanunu,, nda bahsi geçen her türlü | yapıları ve tamirleri belediyeden ruhsat almadan ve yahut alınan | mak ve yaptırmak yasaktır. Madde 295 — Yeni yapıları, ka- nunun emrettiği veçhile, belediye- saktır, Madde 296 — Yollar ve may- | danlar üzerinde yapıla, tamirler ve İ yıkmaların etrafına tahta perde çevrilmeden yapı'ması ve bu per- delerden dışarıya toz çıkartılması, moloz ve #aire düşmesine meydan verilmesi yasaktır. Madde 297 — Bu gibi yerlerde kurulacak iskelelerin, çevrilecek çevrilecek tahta perdelerin, yapı - lacak hafriyatın gelip geçenlere, yo'lara, ve yollardaki ağaçlara, yeraltında ve havadaki nâkil hat- lar, hasıl umumi ve hususi hiç bir zarar vermiyecek ve etrafı kirlet- miyecek surette sağlam ve tertipli | olmaları ve bunların, vücutlarına | ihtiyaç gösteren işin bitmesine kâ- | fi gelecek veçhile, belediyece veril miş o'an mühlet biter bitmez orta- Istanbul Eminönü Kaymakamlığından : İ binden aldığım dan hükmü yoktur. i metinde İstanbul asliye Belediyesi ZAYİ — Aksaray orta mekte *l şahadetnameyi Yenisini alacağım - | 94 Fikri (8673) | zayi ettim, İstanbu” üçüncü icra memurlu » ğundan: | Galatada Selânik Bankasının ikinci katında Zarifi yazıhanesin | | de Madam Marya Eviyanidi varis | leri ve ikemetgâhları meçhul olan: | Oğlu İstifan ve kızları Mariye- te; Mariyete İpetiyo; Fani Lusi taraflarına: İstanbul belediyesinin Murisi- niz Madam Marya Eviyenidi zim: ! ikinci hu- kuk mahkemesinin 5 kânunuevel 932 T. ve 27 numaralı i âmı muci- bince 1200 lira alacağının maa ma | sarif mahkeme ücreti tahsili hak - ! kında vaki takip üzerine murisiniz Madam Maryanm vefat eylemiş ol | duğu ve sizlerin (de ikametgâhı meçhul olduğu anlaşılmakla ilâ - nen tebligat icrasına karar veril. | miştir. ! Tarihi #ândan itibaren kırk beş gün zarfında borcu masraflariyle birlikte ödemeniz o lâzımdır. Bu müddet içinde borcu ödemez tet- kik merciinden veya temyiz ve ya hut iadei muhakeme yoluyla ait| olduğu mahkemeden icranın geri bırakılması hakkında bir karar ge tirmedikçe haczi icra yapılacağı | yine bu müddet içinde 933544 dosya numarasiyle mal beyanında ! bulunmanız ve bulunmadığınız | takdirde hapisle tazyik olunacağı: | nız ve hakikate muhalif beyande | bulunuyorsanız hapisle cezalandı: | rılacağına icra emrinin tebliği ma. | kamına kaim olmak üzere ilân 0-1 lunur. (8053) dan kaldırılmaları sarttir. vi Madde 298 — Yapılarda ve'tac mirlerde kullanılacak şeylerin so - kaklarda işlenmesi ve bunlardan | şekilleri ve saireleri itibariy'e ge- | lip geçenleri rahatsız edecek olan- ların hamal sırtında taşınması ya- Istanbul milli emlâk mu saktır, | Madde 299 — Kum vegireç gi! bi şeyler doğrudan doğruya yapı | içinde dökülecektir. Bunların di. | şarda dökülmeleri veya yol üzerine | yığılma'arı yasaktır. (Devamı sar) iânları Beyazıtta Kosa Caddesinde Belediye malı 112 No. hı dükkân kiraya verileceğinden talip 6 lanların Teşrinievvelin beşinci perşenbe günü sant on dörtte En- cümene gelmeleri ilân olunur. 15331) Ikfaiye âmir ve efradı için imal ettirilecek 444 takım maa kasket kış'ık elbiss kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Tali- bi o'anlar şartname almak üzere her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli, münakasaya girmek için de 413 tiralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif rektup'arını 43/10/933 pazar- tesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene verme'idr- ler, (53331 Yüksek mektepler mubayaa Komisyonu riyasetinden : Yüksek Muallim Mekteb.nin lü'ât ve mabrukat ve saire :btiyacatı Trşrinievvelin 22 irci pa- zat ve 25 irci çarşanba gün'eri öyleden sonra saat birde başlar nılmak özere sıra ile münakasaları icra kılınacaktır. Talip'erin şartnameleri görmek üzere Bryazıtta Kule arka: sındaki sarı binada kâin Yüksek ve münakasaya iştirâk için ihale günlerinde Fındıklıda Gözel” San'atlar Akademisinde Yüksek de müteşekkil Mubayaa Komisyonuna müracuıatları ve muvakkat teminatlarının ihale tarihinden evvel Yüksek Mektepler Muhase: | be veznesine yatırma'arı lüzumu 221104933 ; 25/10/7933: ekmek, Et, Sadeyağ, Şeker, Yumurta, Odun, Man- gal kömürü, Kok kömürü, Kitiple kömürü. Zeytinyağ. Zevtin, Pirinç, Tuz, Beyaz Peynir, Siyah ve kırmızı Mercimek, 933 mali yıma ait 8 aylık me- Muallim Met tebi Müdürlüğüne Mektepler Muhas'p iği Dairesin- ilân olunur. (5310) Kuru fasulye, Nohut, Sabun, Un, Irmik, Pirinç unu, Makarna, Şehriye, Sebze. area adnan . VAKLTITI Kitap işleri muhabere Devlet matbaası tarafından ! basılan ve mekteplerde okuttu. | rulan kitapların tevzi ve satış isi müessesemize (oo verilmiştir. Bunlar O İstanbulda yalnız | (VAKIT) kütüphanesinden te - darik A Devlet omatbaasının diğer neşriyatı da (VAKIT) yur: du tarafından satılmaktadır . İlmi eserlerle Maarif Vekâleti mecmuaları ve sair kitaplar için de (VAKIT) kütüphanesine mürâcaat edilmek lâzımdır. 2S (VAKIT) kütüphanesi, her vilâyet merkezinde bu kitapları satmak üzere birer sube açmış- tr. Vilâyetler hududu dahi - linde, Devlet matbaasının mek- teplere mahsus olan kitapları ile diğer eserleri için bu şubelere müracaat olunmalıdır. -—- Vilâyet merkezlerinde isim - leri ve adresleri aşağıda gösteri” len yerler (YAKTIN) ın kitap satış şubesi olarak kabul edil - mişlerdir. Bunları peyderpey neşredere giz. Ankara: (Akba) kütüp- hanesi, oTrabzon (Polotha - neli zade biraderler , Kasta. monu: Gazete bayii Ahmet| Hamdi Bey, Samsun: Halk kü: | İ tüphanesi, Giresun: Tasarruf | pazarı Lütfü Bey, Amasya: Ce- | malettin kütüphanesi, Malâtya: Eyüp oğlu Halil Bey gazete ba- yii, Konya: Kitapçı Murat oğlu Sabri B., Antalya: Kemahi za de Nail Bey, Çorum: Turan kü» tüphanesi İsmail Naim Bey, Na- zili: Sebat kütüphanesi, Musta: fa Hakkı Bey, Balıkesir: Ki - tapçı Fehmi Bey, Eskisehir: San Pnsta kütünkanesi. Rursar Istanbul Vilâyet Merkezi Mali | mamlamaları dikkatlerini celbederiz. köşesi ve sütunu Kitapçı Esat Bey, Edirne: Hil * mi kütphanesi, İzmit: Halkpa * zarı o sahibi Sadettin Bey, Bolu: Zafer (o kütüphan Diyarıbekir: Şevki Bey, Mani sa: Hulüsi Can Bey, Yozgat: Vaâkıt muahibiri Bekir Ziya B Adânâ: Maarif (o kütüphanesi Ahmet Necati Bey. co Vilâyetlerde şubemiz olarak! adresleri gösterilen (kitapçı * larla kırtasiyecilerden ve gaze temiz bayilerinden henüz mua" melelerini bitirmiyenlerin temi nat mektubu, gönderdikleri hal- de mukavelelerini ihzar, yahut mukavelelerini (gönderip £ t€ teminat muamelelerini ikmal et” miyenlerin, yeni siparişleriyle birlikte noksan olan işlerini ta" hususuna nazari -—-> Cevaplarımız Burdur orta mektep müdür - lüğüne: Siparişleriniz bayiimiz Habip oğlu Hüseyin Beye gönde rilmiştir , İzmir Ticaret mektebi — İn « gilizce kitaplar bayiimiz vasıta» #iyle gönderilecektir . Diyarıbekir Şevki Bey — Bü- tün siparişleriniz sevkolunmuş « tur. Taşra bayilerimize — 30 ey. lül tarihine kadar tarafınızdan yapılıp idaremizce alınan #ipa- rişlerin kâffesi sevkedilmiştir . Bu tarihten sonra almacak olan: - lardan deniz postaları hareket - günlerinde kara postaları da evvelki gibi her gün gönderile « cektir. üdürlüğünde ye Daireteri için satın alna- cak “200,, çeki odun ile “10,, ton kox İömürünün münakasası 12/Teşrinievve!/933 perşenbe günü saat on dörtte Vilâyet Milli Emıâx müdürlüğünde yapı'acaktır. Emlâk kaleminde görülebilir. Pazarıkla beher çiles 200 “200,, kilo yerli malı iplik salın a Şartnameleri her gün Mili 45067, | İnhisarlar umum müdürlüğünden : gram sikletinde olmak üzere lınacaktır. Tal plerin numuneyi gördükten sonra pazarlığa iştirâk et- mek üzere 910/33 pazates günü saat 15 te Galata'da Alım Satım Komisyonuna müracaatları, 15139) Istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânl Mıktarı Kılo 81595 78000 3400 106:5 Çinsi Zeytin mahsu'ü ooo Tiri Mevkii İye nahiyesinde Kurşun u karıyesinde Armuk'n pahiyeşinde Yukarda mekadiri yazı'ı mevakii muhtelifedei zeytin mah- sulü 25 gün müddetle müzayedeye çıkarılmış ve 5/10/933 per- şenbe günü saat on dörlte verilen bedel muvafık görüldüğü tak- dirde Mudanya Evkaf Dairesinde iha'esi muharrer bu'unmuştur. Bu hususta izahat alma'c isteyenlerin Bursı Mudanya Evkaf Dai- relerine müracaat eylemeleri. 15156 Devlet Demir yolları ilânları Demir ve saç'arın kapa zarfin münakasesı 9- Teşrinisani - 933 perşembe günü saat 15 te idare b'nasında yapılacaktır. Fazla talsiât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer li- raya satılan şartnamelerde yazılıdır. (5159) Yerli Tıbbi Ecza kapali zarfla münakasısı 17/10/933 salı günü saat 15 de idare binasında yapılacaktır. Far'a tafsi'ât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beş dire ye satılan şartnamelerde vardır. 15431) anane yarama kak e emer