3 Ekim 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

3 Ekim 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

—10 — VAKIT 3 B. tesrin 1933 i Selânik bankası fevka- Fırınların azalması Jâde heyeti umumiye ikinci davetname - ikinci ilân (B3j tarafı 9 uncu sayıfada) Heyeti umumiyenin (kararları bizzat yahut temsilen hazır bulun muş olan hissedarların ekseriyeti! Ârasile ittihaz olunur ve bizzat ya- hut temsilen hazır bulunmuş olan hissedarlardan her biri, malik ol « dukları beher 500 franklık 25, ya- hut 100 er franklık 125 adet hisse | senedi parçası için bir reye malik- | tir. Maahaza, heyeti oumumiyede hazır bulunan âzanın malik olduk larr reyin adedi içtimaın akti gü - nünde kanunen muayyen olan had di âzamiden fazla olamaz. Bunun la beraber. Diğer hissedarları tem sil eden bir hissedar müekkili için rey verebilir. Ve bu ahvalde, müs! ekkillerinden her birinin malik ol- duğu rey kadar reye malik — olur. Şu kadar ki, müekkillerden hiç bi- ri münferiden heyeti umumiyenin içtimaı gününde kanunen tayin e- dilmiş olan adetten fazla reye ma lik olamaz. İşbu esas mukavelenamesinin 6! mcı maddesinde beyan olduğu ü - zere, eğer heyeti umumiye iki ne- vi hisse senedi çıkarırsa, (A) ve XB) hisse senetlerinin malik ola - cakları rey adedi, bu nevi hisse se netlerinin ihracına karar vermiş o lan heyeti umumiyece tayin oluna cak, bununla beraber, her hisseda- rm malik olduğu rey, heyeti umu- miyenin içtimaı gününde kanunen tayin olunmuş bulunan haddi âza- mi reyden fazla olamaz. Madde 26 — Bu madde silin « miş ve yerine zirdeki metin konul- muştur: Senelik heyeti umumiye, şirke - tin vaziyetine dair idare meclisi - nin ve mürakıpların yıllık rapor « larını dinler, Hesabatı alır: Müna kaşa eder ve onları tasvip veya reddeder. Tevzi olunacak hissei temettüü tespit eyler, teşkil edilecek kanu - ni ve fevkalâde ihtiyat akçelerini tayin eder, seni atiyeye devredi - lecek; mekadiri tesbit eder, tebdi- Gg © Mi iktiza eden idare meclisi âzala « “rmt ve mürakıpları tayin eyler, mumaileyhimin tahsisatını tesbit eder, velhasıl meclisi idarenin ruz namei müzakerata dahil bilcümle teklifleri ve şirketin bilümum me - nafii hakkında en yüksek salâhi - yetle icrayı müzakereye ve itayı karar eder ve icabında idare mec- lisine daha vâsi salâhiyet bahşe - der. İsbu esas mukavelenamesinin © 3 inci maddesinde musarrah me- ii vattan gayrı mesail için sureti fev- e ği kalâdede içtimaa davet edilmiş he ; yeti umumiyeler, adi heyeti umu » miyelerin tâbi oldukları ayni şeras! — it dairesinde kararlar ittihaz eder- ler. © Madtle 27 — Bu madde silin - miş ve yerine zirdeki metin konul- © muştur: Heyeti umumiye tarafından iş « © © bu esas mukavelenamesi ahkâmı - na tevfikan verilmiş olan kararlar hazır bulunmayan veya reyde olan hissedarlar için dahi © vacibülriayedir. muhalif | Heyeti umumiye drees ves | . rilen kararlar, bir defteri mahsusa > kaydedilmiş ve meclisi idare âza- ları tarafından imza olunmuş olan zabrtnamelere dercolunur. Bu za! bitnameler hükümet komiseri, mü | Ü sealarlar rey toplama memurları | “sermayesinin nısfına “kelimeleri hisse senedatı, erin takğr-! İ rette imzalanır.,, ve reye iştirak etmiş hissedarlar tarafından dahi imza olunur. Maamafih, hissedarlar kendi a - ralarında ikisini imza için tevkil ve tayin edebilirler ve keyfiyet za i bıtnamede zikredilir. min hisse senetlerini miktarını, bu âzaların ikametgâhını müs'ir bir huzur cetveli zabıtnemeye merbut bulunmalıdır. Bu cetvel ayni su » Madde 28 — Bu madde silin - miş ve yörins zirdeki metin konul- muştur: Şirketin meli senesi 1 Kânunu - sanide başlar ve 31 Kânunucvvek de biter. Meclisi idare, her sene sonunda, | şirketin vaziyetini, matlübat ve dü yunatını hulâsa eden umumi mev- cudat defteri tenzim eder. Hesabat heyeti umumiyeye ar - zolunur. Heyeti umumiye, işbu he sabatı tasdik veya reddeder, Ve mürakıpların raporunu dinledik - ten sonra temettüün miktarını ta » yin eyler. Madde 29 — Mevcut madde - nin nihayetine atideki fıkralar ilâ- ve olunmuştur: Sermayenin (A) ve (B) hisse senedatına kalbi halinde temettü. atın tevzii atideki veçh üzere ola « caktır: A — e 5 (yüzde beş) bir ih - tiyat akçesi teşkiline, B — 9; 5 (yüzde beş) “A,, his: se senedatınm tediye olunmuş o - lan sermayesine inzimamı bir ilk hissei temettü tevziine muktezi mebaliğe: C. — Temettüatın bakiyesi veç- hi ati üzere tevzi olunacaktır. “e 10 (yüzde on) aralarında tevzi olunmak üzere meclisi idare âzalarma, “e 5 (yüzde beş) hastalanan memurlara yardım olmak üzere meclisi idare emrinde olan teavün akçesine: İ i ve hatta beş kuruşa ekmek satıl. | fırm işletenler daima iflâs etmek- iEkmekler.u iyileşmesi ve rekabetin kalkması için.. Belediyenin İstanbuldaki fırm ları azaltmak için bir rapor hezir- ladığını ve bu raporun şehir mec- lisinin önümüzdeki toplantısında müzakere edileceğini evelee yaz mıştık. | İkteoat müdürlüğü diğer mem. e ve bilhassa son szneler- dilen At'na şehrinin ek -' * meselesini de tetkik etmekte. | Fırırların azaltılması etrafın - İ ü iğünü o öğrenmek! üzer» kendişine müracaat ettiği - miz / rıncı'ar cemiyeti reisi Rıza Bey dün şunları söylemiştir: — Belediyenin fırınları tahdit ! edeceğine dair bize ne malümat verilmiş, me de fikrimiz alınmış. tır. Fırmları tahdit etmek fikri | dünyada yeni değildir. Bir müd- det evel Yunanistanda fırınlar tah | dit edildi. Yalnız kapanan fırın: , İlara tazminat verildi. Tahdit iyi dir. Bu takdirde be'ediye fırınla- rı daha iyi ve kolayca teftiş edebi- | lir, iyi randımanlı ekmek çıkarı» lr, rekabet azalır ve belki de or- tadan kalkar, İstanbulda halen 195 fırm var- dır. Sekiz, on sene evel ise 350 den fazla idi. İstanbulun nüfusu azalınca 150 ye yakın fırın da ka- panmıştır. Ve halendebu ka- panma devam etmektedir. İstan- buldaki bütün fırm'arda yoğurma | makinesi vardır. Şimdi de her fı- rına un eleği konmaktadır. Ah- şap ve eski fırınlar ise sekiz on ta: nedir. Fırıncılar rekabet yüzünden mahvolmaktadır. Belediyenin nar hr yedi kuruş olmasına rağmen şehrin birçok semtlerinde 5,5 — 6 maktadır. Bu rekabet yüzünden te ve fırmların camekânları üze-- rindeki tabla'ardaki isimler sik, sık değişmektedir. Narhtan noksan ekmek satılma sının başlıca sebepleri arasmda | randımanı noksan un kullanılma- sı bilebazlık, ve bir de be- Temettüatın mütebakisi, senei atiyeye devri veya bususi ihtiyat akçesi teşkili için heyeti umumiye ce tensip edilecek olan miktar ten- zil edildikten sonra, bilümum (A) ve (B) hisse senetleri arasında bi- lâ tefrik ve müsavat üzere tevzi e- dilecektir. Madde 30 — Bu maddedeki! “sermayesinin bir humsu,, kelime | leri yerine “sermayesinin nisfi,, | kelimeleri, ve “O; 5 faizli, kelime leri yerine de “ilk hissei temettü olarak yüzde bet,, kelimeleri ko « nulmuştur: lediye kontrolünün pek O seyrek ve az olması vardır. Zarara dü - | şen fırıncılardan bazı'arı kazan - mak ümidiyle ekmeği eksik çıkar- dığı gibi iyi un da kullanmaz. İstanbulda da ekmek meselesi» | ni halletmek için evvelâ değirmen lerin ve fabrikaların sıkı bir kont: | rol altına alınması ve bir nevi un çıkarmaları lâzımdır. Suyu başın ; dan kesmek buna derler. Değir- | menler muayyen randımanlı un-| dan başka un çıkarmazlarsa fırın- cılar başka un bulamaz ve tabia - , Madde 31 — Bu madde ilin »' miş ve yerine zirdeki metin konul. muştur: Heyeti umumiye, meclişi idare- nin teklifi üzerine ve hükümetin i tasdikine muallak olarak isbu esas | mukavelenamesinde münasip gör- İ düğü tedilâtı icra edebilir, Gerek bu hususta ve gerek ti - caret kanununun 385 inci ve 385 ıncı maddelerinde zikredilen di » ğer bilcümle mesail hakkında mü zakersde bulunmağa davet edilen heyeti umumiyeler, içtimaa davet, | nisabı ekseriyet ve itayı rey tarzla | hayetire atideki fıkra ilâve edil , | 7: teşkil edecek ve (A) ve (B) his! merasiminden dönen bir ri hakkında mezkür o maddelerin | ahkâmına tâbi olacaktır. Madde 32 — Bu maddedeki tiyle iyi olacak olan bu unu ku'la- nırlar. Bundan başka belediye | kontrolü sıklaştırmalıdır.. Halen zarar eden bazı küçük fırınları ka pamak ve bunlara tazminat mek makuldür. Geri mırt'aka, mır'aka birleşerek daha Asri ve temiz fırınlar yaparlar. Bu | suretle yapılan tahdit ayni zaman- da fırımcrları da rekabetten ve if- lâstan kurterir. yerin>,, sermayenin üçte ikisine, kelimeleri konulmuştur. j Madde 53 — Bu matldenin ni mistir: 6 ıncı maddede beyan olundu ğu “zzre, (A) ve (B) f kategorisi Devlet matbaası tarafından | basılan ve mekteplerde okuttu. | rulan kitapların tevzi ve satış isi müessescemize (o verilmiştir. Bunlar İstanbulda yalnız (VAKIT) kütüphanesinden te - il darik olunabilir. -e | Devlet matbaasının diğer | neşriyatı da (VAKIT) yur: du tarafndan satılmaktadır. İlmi eserlerle Maarif Vekâleti mecmuaları ve sair kitaplar için de (VAKIT) Kütüphanesine müracaat edilmek lâzımdır. >> (VAKIT) kütüphanesi, her vilâyet merkezinde bu kitapları ! satmak üzere birer şube açmış- tır. o Vilâyetler hududu dahi - linde, Devlet matbaasının mek- teplere mahsus olan kitapları ile diğer eserleri için bu şubelere müracaat olunmalıdır, >> Vilâyet merkezlerinde isim - leri ve adresleri aşağıda gösteri: len yerler (VAKTIN) ın kitap satış şubesi olarak kabul edil - mişlerdir. Bunları peyderpey neşredece ğiz. Ankara: (Akba) kütüp hanesi, Trabzon Polotha - neli zade biraderler , OKasta « monu: Gazete bayii Ahmet Hamdi Bey, Samsun: Halk kü- tüphanesi, Giresun: Tasarruf | pazarı Lütfü Bey, Amasya: Ce-! malettin kütüphanesi, Malâtya: Eyüp oğlu Halil Bey gazete ba- yii, Konya: Kitapçı Murat oğlu Sabri .B., Antalya: Kemahi za- "de "Nail Bey, Çorum: Turan kü- tüphanesi İsmail Naim Bey, Na- zilli: Sebat kütüphanesi, Musta- fa Hakkı Bey, Balıkesir: Ki - tapçı Fehmi Bey, Eskitehir: Son Posta kütüphanesi, Bursa: Kitapçı Esat Bey, Edirne: Hil - mi kütphanesi, İzmit: Halkpa - zarı sahibi Sadettin Bey. Bolu: Zafer (o kütüphanesi, Diyarbekir: Şevki Bey, Mani - sa: Hulüsi Can Bey, o Yozgat: Vakıt muahibiri Bekir Ziva B., Adana: Maarif o kütüphanesi Ahmet Necati Bey. -—-> Vilâyetlerde subemiz olarak adresleri gösterilen (kitapçı - larla kırtasiyecilerden ve gaze temiz bayilerinden henüz mua melelerini bitirmivenlerin temi- nas mektubu, gönderdikleri hal- de mukavelelerini ihzar, yahut mükavelelerini (gönderip Ote teminat muamelelerini ikmal et- mivenlerin, yeni siparişleriyle birlikte noksan olan islerini ta- mamlamaları hususuna nazarı dikkatlerini celberleriz, >> Cevaplarımız Savur maarif memurluğuna: İstediğiniz tarihler Mardin ma - arif müdüriyetine gönderilmiş. tir, Alseki maarif memurluğuna: | İstediğiniz kitaplar bizde yok - tur, Nazilli bayiimiz Haklı Be - ye: Siparişleriniz çoktan gön - | Ğ Tarihler için mek -! | de, şirketin hini tasfiyesinde (A) hisse senadtı için tediye olunmuş olan sermaye tesviye olunduktan sonra, geriye kalacak mebaliğ kâ. se senadtı aralarında bilâ tefrik ve müsavi bir surette tevzi edilecek » tir, Meclisi İdare VAKLI Kitap işleri köşesi ve muhabere sütunu tupla cevap vezmiştik. Bun ; başkalarından ve dediğini rait dahilinde temini mü değildir ve ilk mekteplerde T. T. C. tarafmdan yazdırı! tarihlerin okunması o mecb dir. Uşakta hacı Süleyman mahidumları Efendilere: Ta hütname posta ile gönderilmi: tır. Niğde gazeteler bayii Ce sey: Mektubunuzün cevabı tada. Nevşehir ve Aksaray gi kalmasın diye kitap gönderi! miştir. o Muhabere edin ihti yaçlarını bildirin. Bu ye mukaveleyi gönderdiğiniz tak dirde sizin mıntakanıza dahil lacaktır . İzmir Pınarbaşı köyü baş allimi Nihat Beye: Kitaplardi bizde yalnız tarihler vardır, | mir bayiimiz Hamdi Bekir B. den tedarik edebilirsiniz. Gaziantep Ziraat Bankası rak memuru (o Abdullah Bey | Talep ettiğiniz kitaplard tabedilmiş olanları bayiimi den isteyiniz. Ödemiş ortam-ktep 4 nu; ralı Reşat Efendiye: o Kitapl mektebinize gönderilmiştir, P ranız iade edildi. Aden erkek - Tisesi tale sinden 70 numaralı Ertuğrul B: İstediğiniz kitap'ar tabedilm miştir. Tabedilenler mi İ de vardır. Parayı iade ettik. Antalya mektepliler pazai Ibrahim Bey: Mektep kitapla” rma ait olan işler için Antalyi bayiimiz Kemahi zade Nail ye müracaat edilmesi (lâzım dır. Kandere maarif memurluğu ğuna: İstedikleriniz bizde tur, Elmalı baş muallimliğin Tarihler vilâyet merkezin dir. Tokat bayiimiz Ali Sabri B: iye: 25 — 9 —933 tarihli mek tubunuza muvafakatimizi be İ yan eder ve siparişlerinizi bek leriz, Devrik maarif memurluğu na: Sipariş ettiğiniz U kitap biz de yoktur. ğ Urfa riyaziye muallimi Bed ri Beys: Riyaziye (1) bayiimi Feyz kütüphanesinde vardı Riyaziye iki ve üç Devlet mat baasınca henüz tabedilmekti dir. Konya orta mektep müdü Nazif Beye: Konya bayiimiz rafından siparis edilen kitap ların hepsi gönderilmiştir, Ünye maarif memurluğuna Tarihleri Trabzon bâyiimiz Pu lathareli zadelerden aldırnız İspir maarif memurluğuna $ İstediğiniz kitaplar bizde yok tur. Bir tayyare düştü, 3 kişi öldü Londra, 2 (A.A.) — Âlle tay: k Kawkurst civarında yere düşm tür. İçinde bulunan üç kişi müştür, “-