14 Ekim 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

14 Ekim 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

— 0 — VAKITI4 B. teşrin 1933 M. Titülesko “Bugün Rayiştag yangını şehri (Baş tarafı 4 vel sayıfada) ya Cenevre; giderken veya Ce - nevreden dönüşte Belgrada uğrıya rak esasları ve metni üzerinde Yu- goslavya ile aramızda anlaşılmış olan Türk — Yugoslav dostluk ve| ademi tecavüz muahedesini imza- lıyacaktır. Bu muahedenamenin | teşrinisaninin ilk on beş günü zar- fında imza edileceği anlaşı'mak - tadır. Yugoslavya hariciye nazırı M. Jevtich muahedenin imazasından bir müddet sonra Ankarayı ziya-| rete gelecektir. Maamafih bu zi. yaretin tarihi henüz malüm değil. ! dir. Tevfik Rüştü Bey dün Tokatlı. | yan otelinde kabul ettiği bir mu- | harririmize şu beyanatta bulun - muştur: — Cenevredeki temaslarımdan memnünum. Milleter Cemiyeti! umumi heyeti işlerini takip edeme dim. Fakat oradaki heyetimizden | öğrendim ki bu müzakereler bü - yük bir sükün içinde cereyan et - miş.. Zaten başka türlü olması da beklenmiyordu. Komisyonlarda bir çok işler ü- zerinde müzakereler cereyan et »| miştir. Fakat bugünün en canlı işleri Milletler Cemiyeti heyeti| umumiyesi müzakerelerinden ba - riç olarak fakat gene Milletler Ce- miyeti fikri dahilinde ve ona mü- vazi olarak yapılmaktadır. Dör- ler misakı, Londra misakı da böy- le olmuştu. Silâhları azaltma mü- zakereleri de böyle cereyan edi - i hakkında bir konferans olduğu ve onun büyük ko- misyonu yakında içtima edeceği! halde, bu husustaki milzekereler | yer yer müvazi cereyan etmekte | olduğu için, Milletler Cemiyetinin | silâhları azaltma tâli komisyonu! toplanmamıştır bile. Cenevrede çok az kaldım. Mem İeketimizi teşrifi mukarrer olan Romanya hariciye nazırı M. Titü- leskoyu karşılamağa gelmek için bir an evvel dönmeğe bakıyor -! dum. Zaten Cenevrede şimdilik | yapılacak iş te kalmamıştı. Ayın | on altısında toplanacak olan silâh ları azaltma umumi komisyonun da heyetimiz mevcut olacaktır. Fa | kat bu komisyon faaliyetinin istil- zam ettiği hazırlıklar henüz bit - miş değildir. Bu itibarla komisyo » nun asıl faaliyetinin ve candan | mevzularla iştigalinin teşrinisani nibayetine kalacağını tahmin ede- rim. O vakte kadar belki komite- lerde çalışmakla iktifa edilecek - tir, Teşrifine büyük bir memnuni -| yetle intizar ettiğim M, Titülesko | bu devirde Avrupanın en sempa- tik ve en kiymetli diplomatların - das biridir. Londra misakının en büyük müteşebbisi M. Litvinofla birlikte kendisiyle Londrada ça - lışmıştık. Çok kıymetli iştiraki | mesaisini bu münasebetle gördüm | — ve şahidi oldum. Londra misakı her halde sulh etrafında on sene | denberi yapılan bu vadideki işle « rin en mühimlerinden biridir. 5 Cenevrede Yugoslavyanın kıy - metli hariciye nazırı ile üzerinde | itabık kaldığımız mukavele ve | komanya hariciye nazırı ile ni ümit ettiğim mukavele Yu "Türk misakından, Başve-| in Sofya seyahatinden son- olarda anlşsm N , bu sebepten silâhları ER İ mütevazi adımlardan memnun ol- i karaya hareket edecektir, mizde haya girmeğe büslüğnüsü ve Bal - kanlarda sulhu takviye faa'iyeti - nin müsbet şekilde ilerlemesi için birbitmi kmal eden çalışmalar ve | vesikalardır. Bu itibarla bence her birinin ayrı ayrı bir kıymeti | vardır. Bütün bunlar Türkiyenin | büyük bir sebatla ötedenberi takip ettiği sulh siyasetinin esaslı inki - safı ve milletimizin karakteri ica- | bı olarak en büyük vefa ile bağlı ol | duğumuz mevcut dostluklarımıza ve bildiğiniz siyasetimize, onlarla hemahenk olarak, inzimam eden kıymetli dostluklardır. Bunların | neticesi o'arak bulunduğumuz cog rafi mıntaka da sulhun kuvvetle- neceğini ve Avrupa sulhu için de kıymetli bir yardım olacağını zan- nederim. Her halle hepimizin di- leği her yerde olduğu gibi çok alâ- kadar olduğumuz Balkanlarda da sulhun istikrarı ve Balkanların bü tün Ba'kan re'lletlerine ait olarak şüriş yeri değil, sakinlerini bahti- yar edecek bir diyar olmasıdır. Artık bu hakikatin bütün Bal- kanlılarca anlaşılmağa başlandı - ğım kabul etmek lâzımdır. Bu vadide idealimiz ne kadar geniş olursa olsun ameli sahada atı'an mak lâzım gelir.,, Romanya hariciye nazırı bu sabah şehrimizde Romanya hariciye nazırı M. Ti- tülesko, Bulgar hükümeti tarafın. | dan verilen hususi trenle, bu sa - bah saat on birde Sofyadan şeh - rimize gelecektri. Misafir nazır Edirnede, evvel- ki akşam gitmiş olan Romanya se firi M. Karp ve hariciye protokol umum müdürü Şevket Fuat Bey tarafmdan karşılanacaktır. Bükreş sefiri Hamdullah Sup - hi Beyle birlikte gelen M. Titüles ko, Türk ve Rumen bayraklariyle donatılacak olan Sirkeci istasyo - | nunda hükümet namına hususi ka lem müdürü Refik Âmir Beyler, Romanya konsolosu ve Romanya sefareti müsteşarı M. Anastasyo tarafından istikbal edilecektir. Romanya hariciye nazırı hükü- metimizin misafiri olarak Perapa | lasta kalacak, akşam üstü Roman ya sefiri ve Bükrek sefirimiz Ham dullah Suphi Beyle birlikte An « Hükü- melimiz misafire iki vagon tahsis etmiştir. Yarın Akarada Başvekil İs- met Paşa Hazretleri bir öğle zi » yaleti, hariciye vekili Tevfik Rüş Kundakçının dolaşmasını! gören şahitler | Berlin, 13 (A.A.) Reiştag yangını davasında âli mabkeme maznunlar ve şahitler de hazır ol- duğu halde Reiştag binasının ö İ nünde toplanmış ve yangının muh telif safhalarını tesbit eylemiştir. Bir polis memuru, pençereden bi- naya girerek kundakçınm yerini J almış ve elinde yangın bezi oldu ğu halde zemin katında dolaşmış tır. Bu esnada şahitler de reiş bi- nasinın önünde yangın akşamı o- radan geçerken ne görmüş olduk larmı anlatmışlardır. Âli mahkeme, yangın gecesi pençereden içeriye iki kişi girer - ken gördüğünü söy'iyen şahit Tha- lerin yanıldığı kanaatine varmış - | tır. Çin Şark demir yolları ve Japonya Moskova, 13 (A.A.) — Kaba- roskeden bildirildiğine göre Man- çuri istasyonundaki zabıta kuvvet | leri hareketlerine | devam etmektedirler. Bu ayın o - nunda Mançuri istasyonunun de: | po şefini hiç sebepsiz tevkif et - mişlerdir. | Diğer taraftan Vuhedu İstaşyo- | nu münakalât müdür müavini Ki- bilof ta tevkif edilmiştir. Zabıta bu suretle hareket ederek mezkür mıntakayı tamamiyle Mançurinin mıntakayı tamamiyle Mançurinin mektedir. Çin şark demiryollârı müdür mu | avini olan Mançurili Çankminç, Rus müdür muavinlerinden Tols - tofun Levttiskiyi Mançuri istasyo- nu depo şefliğine tayin emrini fesh ve yerine bir Mançurili tayinetmiş | olduğundan mezkür derimyolla - | rı umum müdürü Rudi de Mançu- rili müdür muavininin bu kanun - suz hareketini feshetmiş ve idare meclisine müracaat ederek Man - çurili müdür muavininin demiryol ları hizmetlerini karıştıran harekt lerini protesto ve zabıtanın müda- halelerine mani olacak ve tabii muamelâtının cereyanını temin ey liyecek tedbirlerin ittihazını talep etmiştir. mütecavizane tü bey tarafından bir akşam ziya» feti verilecek ve bu ziyafeti büyük kabul resmi takip edecektir. Pazartesi günü (Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşa Haz - retleri öğle ziyafeti, Romanya se- firi M. Karp akşam ziyafeti, salı va KI Kitap işleri köşesi ve muhabere sütunu Devlet matbaası tarafından basılan ve mekteplerde okuttu- rulan kitapların tevzi ve satış işi müestesemize (o verilmiştir. Bunlar o İstanbulda yalnız (VAKIT) kütüphanesinden te : | darik olunabilir. | Devlet . matbaasının diğer | neşriyalı da (VAKIT) yur - du tarafından satılmaktadır sl İlmi eserlerle mecmuaları ve sair kitaplar için de (VAKIT) kütüphanesine müracaat edilmek lâzımdır. | (VAKIT) kütüphanesi, her vilâyet merkezinde bu kitapları | satmak üzere birer şube açmış- tır. o Vilâyetler hududu dahi - linde, Devlet matbaasının mek- teplere mahsus olan kitapları ile diğer eserleri için bu şubelere müracaat olunmalıdır, >> Vilâyetlerde şubemiz olarak adresleri gösterilen © kitapçı - melelerini bitirmiyenlerin temi- | nat mektubu, gönderdikleri hal ! de mukaveleleri hzar, yabut mukavelelerini (gönderip te teminat muamelelerini ikmal et: miyenlerin, yeni siparişleriyle birlikte noksan olan işlerini ta- mamlamaları hususuna nazarı dikkatlerini celbederiz : İnhisarlar umum Pazarlıkla Likör ve Mersin Filtre cihazı satın alınacaktır, Taliplerin milen 25/10/933 çarşanba günü komisyonuna mür müracaatları. Istanbul Posta 1.1. Binalar ve Levazım Maarif Vekâleti | Cevaplarımız Adanada maliye varidat da- memüru Esat Be ye; Adana bayiimiz Maarif kü* | tüphanesi sahibi Necati Beydir: İstönilen bütün kitaplar orada | mevcuttur. iresi muamele İ Develi Maarif memurluğuna: İ Köy mektepleri müfredat prog” du yoktur. Devlet d edilince ba - yilerimize gönderilecektir. Pa ranız iade edildi. ramı m matbaası Kayseri postahanesi gişe me- muru Mehmet Nuri Bey vasıta" sile Müczemin köyü Ömer Ulvi Beye: Köy m leri müfredat programı yoktur. muallimi sınca ihzar edilin ce Kayseri bayiimiz Maarif kü- tüphanesi sahibi Tevfik Beye gönderilecektir. Paranız iade edilmiştir. | Devlet matbaa Tokat orta mektep müdüriye- tine: 21 — 9 — 933 tarihinde gönderildiği bildirilen paranı? elân gelmemiştir. İstediğiniz ki- i tapları Tokat Sabri ! Beyden tedarik edebilirsiniz.. Bundan sonra paranız gelirse dahi iade edilecektir. bayimiz müdürlüğünden : fabrikaları için iki adet seyyar “o 7,5 teminatlarını ha- saat 15 te Galatada Alım, satım (542i) müdürlüğünden : Kapalı zarf usulü ile münakasaya konu'ara« talip zu'ur et- mediğinden dolayı pazarlıkla mübayaasına karar verilen 7,000 melre İ5 vakilli deniz kab'osupun pazarlığı 21/3irinci Teşrin/933 tarihine müsadif cumartesi günü icra o'unacalından taliplerin yevmi mezkürda © 7,5 nisbetinde teminatlarını hamilea İstanbul da Böyük postahanede binalar ve Levazım müdüriyetinde müle- şekkil satın alma komisyonuna möracasiları 15497, İstanbula hareket edecektir. reti esnasında Romanya ile ara * Çarşamba günü vali Muhiddin | mızda bir dostluk müahedesi im- Bey Perapalasta bir öğle ziyafeti ' za edilecektir. verecektir. M. Titülesko şehrimiz» | o M. Titülesko ile birlikte Roman de bir gün daha kaldığı takdirde | ya matbuat müdürü (OM, Dragu. perşembe günü Romanya konso * Romanya matbunt cemiyeti reisi günü Bükreş sefirimiz Hamdullah | Suphi Bey öğle ziyafeti verecek - lerdir, Misafir nazır salı günü akşamı) losluğunda hususi bir öğle ziyafe- | ti verilecek, M. Titülesko çarşam- ba akşamı hareket ettiği takdirde ve Üniversul gazetesi siyasi mu * hariri M. Viyon, Diminiyatas ga © zelesinin siyasi muharriri M. Ro” le gün bir çay ziyafeti verilecek - man, Lupta gazetesinin siyasi mu ( İ tir. | harriri M, Artemie . bulunmakta * M. Titüleskonun Ankara ziya - 'dır. Istanbul Ziraat Bankasından: Sıra No. 747 748 749 750 751 Semti Sultan Ahmet Aksaray Büyükada Firuzağa Kâtip K Cami 2 Karanfil 752 1753 754 755 756 Bakırköy . " ” ” Kadıköy Osmana edeceklerin üzayede günü &. mi İl n Mahallesi Istanbul Emirönü Şeyh Mehmet Gey'âni Balık pazarı Zeştinlik So sağı. D vanyo'u Orta Küşadiye Refet paşa asım Kâzir Ahşap Kâşir mağaza üstü oda Kâyir dükkân vz üstü odalar Mpbterik hane ve ahır arsası Em'âk No, 1170/5769 5 509/359 Mt ai 2 > v3 9 Tamamı 7 Cinsi Hissesi Hisseye göre mu hammen kıymeti 405 T.-L, 145 “00 670 4000 " hane hade ve bahçe metresi 549 Taşever " ğa Hüdaverdi Arsa arşını 478 Ahşap hane Yüzde yedi buçuk pey akçelerile iha'e bedelleri naklen veya gayrimübadil bonesile ödenmek üzere yukerda evsıli yazılı menkuller açık arttırma suretile çâtışa çıkarılmıştır. Kat'i ihaleleri 16/10/933 pazartesi günü saat on beşledir. 10/21 10/22 10/23 10/24 15 418 505 531 488 309 ” 505 531 488 ” ” 14 gayri” Jözayedeye iştirâie t on dört buçuğa kadar pey akçelerini yatırmaları lâzımdır. Senei haliye vergsile belediye resi “mleri sene