15 Ekim 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

15 Ekim 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

e EZ “Gi © —10— VAKTT 15 B. teşrin Etibba odasında muha- Almanlara boykot Romen hariciye nazıf ün geldi, Ankaraya giti TM 193: liflerin iddiaları (Baş tarafı 1 İnel suyıfanlızaa) torlrin mutat vazife alışını önü- | ne geçmiyor, senelik aidatın in - dirilmesi için teşebbüslerde bulun muyormuş, dış tabip'eriyle ecza- . cılara idare heyetinde azalık ve - riyormuş. Dün, muarız partinin namzet listesinde gösterdiği doktorlardan birkaçı ile (görüştük. Önceden şunu kaydedelim ki, dün görüştü gümüz muarız parti namzetlerin - den üçü, ne böyle bir partiden, ne de kendilerinin namzet seçildikle- rinden haberdardır. Kendilerine, muarız partinin bazı toplantılar bile yaptığını ve karar aştırılan ba zı esasları anlattık. Şükrü Hâzım Beye göre.. Bu esaslar hakkındaki fikirle rini sorduk, asli idare heyeti ye-| dek azalığına namzet (gösterilen | Şükrü Hazım Bey diyor ki: — Muarız listeyi yapanları bil- | miyorum. Her halde muhakkak! bildiğim bir şey, aralarında bulun mayışımdır. Namzet seçi'diğimi de gazetelerden öğreniyorum. Ba- na kalırsa tesbit olunan esaslar, birer temenni olsa gerektir. Belki de, yeni intihap olunacak oda idare heyetine, hangi hususlar ü- zerinde çalışmanın zaruri olduğu- nu izah için çizilmiş bir program mahiyettedir. Maamafih söyledi- ğiniz esaslar içinde, etıbba odası - nm salâhiyeti baricinde bazı te - “menniler de vardır. Meselâ etrb- ba odası, bizim doktorların mü- teaddit vazife almalarının önüne geçemez. Bu, bir kanunla temin olunabilit. We oda idare heyeti olsa olsa hükümete temenni mahi- yetinde bir müracaatta bulunabi - lir, Senelik aidat işine gelince; za- ten mevcut kanun tadile uğramış- tir, Bugün, etıbba odası, çalış- mıyan mes'ektaştan aidat alma- maktadır. Zaruret içinde olduk - larr anlaşılan bir kısmından da yarı aidat alınıyor. Dişçiler ve eczacılar idare he- yetine de birer aza vermek isti- yorlarsa, bu kendilerinin elinde - dir. Reğylerini, kendi araların- dan seçecekleri namzetler üzerin- de teksif ederler, olur biter. © — Şimdi etıbba odası idere heye- tinin almakta olduğu hakkı huzur “ve maaşların kaldırılmasını iste - mek, çok yerindebir taleptir.. “Ben de bu fikirdeyim.,, Osman ŞerefeddinBeye göre Muarız zümrenin haysiyet di « vanı yedek azalığına namzet gös - | terdikleri Osman Şerafettin Beyin söyledikleri de şunlar: İ “— Bazı arkadaşlarım beni de | yedek aza olarak listeye koyduk - larını sizden öğreniyorum. Etib- ba odasınının halihazır heyeti ida- resi ve diğer başka listelerde gö- rülen meslektaşlarımızın cümlesi hürmete şayan zevattır. Şimdiki idare heyeti elinden geldiği ka - dar çalışmıştır. Bundan sonra ge- rin de ayni suretle çalışa» — caklarına kanaatim vardır. Bütün , arzu, (doktorların dedikoduyu bırakarak elele verip insaniyet ve © kendi meslekleri için gayret sarfet » meleridir.,, © Osman Şerafettin Bey de diş iü #abipleriyle eczacıların heyeti ida- — rede birer azalık (alabilmelerinin | teyeti umumiye intihabiyle ola » bileceği kanaatindedir. Doktor, | | yardıma muhtaç mes ektaşlar için bir muavenet sandığı hazırlarmak ta olduğu haber (o veriyor. Hakkı huzur ve maaşların kaldırılması oncada, mutlak surette lâzımdır. Mützaddit vazife almak © bahsine gelince... Osman Şerafettin Bey diyor ki: “- Muarız tarafın hakkı var; İ bunun önüne geçilmelidir. Şimdi ki etıbba odası idare heyeti de mü- taaddit vazife almanın aleyhinde- dir, ama “Bunu ne suretle yapabi- liriz?,, o diyoras. Görüyorsunuz ya bu tarafın da hakkı var. Hu - lâsa bu /ş bir hükümet işi, kanun işidir. Etbba odasının yapacağı iş değildir.,, Mazhar Osman Beye göre Mazhar Osman Beyde diyor; kiz “— Bir kısım meslektaşların müteaddit vazife almalarının önü- ne geçilmesini istediklerine bakı- İrsa, anlaşılan, muarız tarafı serbest doktorlar teşkil ediyor. İş- lerim başımdan oşgın.. İptihap'la uğraşmağa, liste yapmağa harcr- yacak vaktim yok.. Listede nam- zet gösterildiğimin farkında bile değilim. Böyle bir vazife verilir. se, arkadaşların teveccühleri di - ye telâkki eder ve yapmağa çalı - şırım.,, Amerikâ Reisicümhu- runun oğlu Paris, 14 (A.A.) cümhur resinin büyük oğlu James Ruzvelt, dün 17,40 ta Londradan Parise gelmiştir. © N M. Ruzvelt ve dünya sulhü Vaşingion, 144 ÇALAİ)-L''M; Rüsvelt radyo ile bir nutuk söyle- miş, “emperyalist temayüllerle,, dünya sulhunu tehdit eden millet- ler, sulhperver milletler arasına ancak daimi bir talim ve terbiye ile girebilirler demiştir . Millet olarak müttefikan harbe karşı duruyoruz. oArazimizi kom şularımız aleyhine (genişletmek istemiyoruz. Amerika, Kanada , Meksika ve Cubayı; ilhak etmek istemiyoruz.., M. Ruzvelt dünya ekseriyeti - | nin de böyle düşündüğünü fakat , “buhranı önüne geçilmek istedi. ği takdirde bunun bir günde veya bir senede yapılmıyacağını,, ilâve etmiştir, Inhisarlar Umum Müdürl Vabidi Kıyasi Nev'i Balya kapak tahtaları Hurda çinko İstimale gayri salih çivili kayış Muhtelif ko'osya ve levdula Muhtelif tüp Saç suyu Tuva.et suyu Muhtelif esans Tuvalet sabuna Muhlelif Eşanti 01 Podra Boş levanta kutusu Sirkelik Şarap Yukarıda isim ve mıktarları yarılı mu'telif eşya 19/10/933 tarihine müsadif perşenbe günü saat 14 te açık arttırma usulile satı'ncağından talip erin eşyayı görmek ürere her gün sabahtan akşama — Amerika | Amerika ış tederasyo- nunda böyle bir karar verildi Vaşington, 14 (A.A.) — Ame- rika iş federasyonu icra komisyo- İ mu, Alman işçi sınıfına teşkilât İ yapmak hakkı verilene ve yahu - dilere kaşı yapılan mezalim bite- ine kadar Aman mallarına ve al - İ man müesseselerine boykotaj yap- mak hususunda bir karar vermiş - tir. Komisyon, esasen bu boykota» İ ğın “İşçi menfaatine Okarşı ayni gaddarlıkları yapan veya siyasi, İ dini veya örfi sebeplerle ( olsun mezalim yapan,, milletlere de tat ! bik edilmesi kanaatindedir. Vaşington, 14 (A.A.) — İş fe- ! derasyonu kongresi mesaisini M. Greenin bir nutku ile bitirmiştir. M. Green demiştir ki: “ — Mili kalkınma programına yardım etmeğe tamamiyle karar İ verdik. Fakat yapacağı yanlışlık- ları kabul etmeği reddettik. Grev aleyhinde bulunan bazı © sesler duyduk. Hatta bazan grevi iktı- sadı baltalama diyenler oldu. Bu - na cevabımız şudur ki: Amerika hürriyet bir vakıa o'arak kaldıkça, grev yapmak hakkına dokunul- mamalı ve dokunulamaz bir hak olarak kalmalıdır. İdare, iş idaresi tahkikat neti- cesinde yapılan grevlerden hak- sızları olduğunu tesbit (ederse, | grevcilere yapılan yardımın kesil- mesine karar vermiştir.,, Almanya, Finlandiya ile Ticaret mukavelesini feshetti Berlin, 14 (A.A.) — Volf ajan sından: Alman hükümeti hali - hazırda mer'iyette bulunan Al - manya — Finlandiya ticaret mu- ahedesi ile bu muahedenin zeyil « lerini feshetmek niyetinde bulun - duğunu bildirmiştir. Ahiren Ber- linde girişilmiş olan müzakereler neticesinde bu muahedenin müd- deti bitmezden evvel yeni bir ti « caret itilâfnamesi elde edilebilece ği ümit olunmaktadır. | Atinada yakalanan büyük bir sui istimal çetesi Atina, 14 (Hususi) — Dün'on dört erkek ve üç kadından mürek- kep 25 kişilik büyük bir sahte kârlık çetesi yakalanmıştır. Maznun'ar bir senedenberi sah i te evrak istimaliyle harp kurban - | ları kasasından ve devlet hazine - sinden para çekmekte idiler. Bu çete efradı arasında muhasebatı | umumiye memurları da dahildir. Mubhamm:a mıstan 25000 59 1090 872 şive 2407 43 ? 49 Kılo Adet “ ” " ” 2 Kuw'u 514 şişe 14 kutu 0. 6 Fıçı ” Kabataş mam'$* antarında 0 (Maş barafı 1 ime sayfada) diği sırada selâm havası tır. M. Titülesko istasyondan oto- mobile binerek Perapalas oleline | gitmiş, orada kendisine tahsis e dilen dairede bir müddet istirahat | ettikten sonra vilâyete (o giderek! vali Muhittin Beyi ziyaret etmiş - | tir. Romanya hariciye nazırı bu ziyareti müteakip Ayasofya camii | ni gezmiş, sonra Perapalasa dön- müştür. Bu sırada Vali Muhittin Bey Perapalasa gelerek misafirin ziyaretini iade etmiştir. İstanbul valisi ve belediye reisi Muhittin Bey muhterem misafir şerefine dün © Serkidoryanda bir öğle ziyafeti vermiştir. Ziyafette M. Titülesko ve refakatindeki ze- vat ile Bükreş sefirimiz Hamdu! - lah Süphi Bey, Ramanya sefiri M. Karp, Romanyanımn İstanbul birinci ve ikinci kolsolosları M. Anastasiyu ve M. Gika, vali Mu - hittin, Madrit sefirimiz (o Şevki, vali muavini Ali Rıza, hariciye hususi kalem müdürü Refik Amir, Beyoğlu kaymakamı Sedat Beyler bulunmuşlardır. Saat on altıya kadar süren zi -| yafeti müteakip M. Titülesko Pe- rapalas oteline gitmiş, orada saat on yediye kadar kalarak istirahat etmiş, sonra refakatinde kendisiy le birlikte gelen zevat ve Hamdul- lah Süphi, vali Muhittin, Refik A- mir Beylerle Romanya sefiri oldu- ğu halde Tophane rıhtımından bin diği bir motörle (Haydarpaşaya | geçmiştir. Misafir üzerinde Ru - mence “Hoş geldiniz,, yazı'ı olan | takın yanında sahile çıkmış, bura- da bir müfereze asker tarafından selâmlanmış, askeri muzika se. lâm havası çalmıştır. M. Titüles- ko Türkiye ve Romanya bayrakla- rı asılmış olan gar dahiline girerek kendisine ayrılmış olan hususi va- gona geçmiş, teşyie gelen zevatla veda'aşmış, tren saat on sekizde alkışlar arasında hareket etmiştir. çalmış- Romanya hariciye nazırınm re. fakatinde; hukuk müşaviri ve or- ta elçi M. Raicoviceanu, M. Titü- leskonun hususi kâtibi M. Nenisor, Romanya matbuat umum müdürü M. Dragu, orta elçilik başkâtibi M. Buzduşan dün Sofyadan şeh. | rimize gelmişler ve Ankaraya git- | mişlerdir. M. Titülesko ile bir - likte gelen Bükreş sefirimiz Ham: | dullah Süphi Bey'e Romanyanın Ankara sefiri M. Karp ta Anka- raya hareket etmişlerdir. Romanya hariciye nazırı bu sa- İ üğünden: Ew unduğu mahal ..... Cihali Levazım anbarlarında tır Cibali fabrikası anöarında, lup toptan satılacaktır. Kabataş mamu'ât anbarında, bah Ankaraya varmış olacak, da üç gün kaldıktan sonra sali nü akşamı şehrimize har decektir. M. Titüleskö 1 dan dönüşte İstanbulda bir gü, lacak, çarşamba akşamı kara lu ile Atinaya hareket edecekti. Nazırın refikası Misafir nazırın refikası Mat” Titülesko bu sabah Romanya © puriyle Köstenceden (şeh ei gelecektir. Madam Titülesko "atarıhtımında vali Muhittin le, Romanya konsolosluğu er" tarafından karşılanacak, Mi ” tin Beyin kerimesi | hanımefe”. kendisine bir büket takdim ed?” tir. Madam Titülesko bu ki trenle Ankaraya gidecektir. Şehrimizde bulunan ecnebi | firler, Romanya hariciye nazil! nın ziyareti dolayısiyle, dün Li şam Ankaraya gitmişlerdir. Gide ler; Yunan sefiri M. Sakelârop”” | los, Yugoslavya sefiri M, Yan” viç, Mısır sefiri Abdülmelik za Bey, İngiltere sefareti Ş hatgüzarı M. Morgan dır. di Giden yolcular çok olduğu dün Ankara trenlerinde de b lik yapılarak yalnız yataklı v. Cr lardan mürekkep ayrı bir tren ui rik edilmiş, saat on sekizde kan bu trene M. Titüleskonun * lunduğu hususi vagon ilâve olun muştur. Her zaman saat on 4€“” de kalkan tren ise saat 18,151 reket etmiştir. 4 Nazırın tercümel hali M. Titülesko 1883 doğmuştur. Paris bukuk fakült” sinde hukuk doktoraşını verdik sonra Romanyaya dönmüş, 1 ; ten 1909 senesine kadar Jassf Ü niversitesinde (o hukuk profesii olmuştur. Müteakiben mebus ye thap edilmiş, Romanya kabin?” sine ilk defa 1917 senesinde mali ye nazırı sıfatiyle girmiştir. M. Titülesko sulh konferans!” | da Romanyayı temsil etmiş, T. non muahedesini memleketi n na imzalamıştır. 1920 den 19” ye kadar yeniden maliye nazır © : muş, daha sonra Londra ğ elçiliğine, milletler cemiyeti n€ dinde Romanyanın daimi murah” İl haslığma tayin edilmiştir. Mütesi dit defalar hariciye nezaretini ge ruhte etmiş olan M. Titülesko 19 senesinde milletler cemiyeti a mi heyetine riyaset etmiştir. j Alina seyahati Atina, 14 (Hususi) — H ye nezaretine gelen ma'ümata £ re Romanya hariciye nazırı M. © tülesko Ankara ziyaretinden sop” ra Atinaya gelecek ve teşrini0”* lin yirmisinde burada bulunac#k” tır. 4 Bulgar ve Yunan nazırlaf! Sofya, 14 (Hususi) — Zor” gazetesinin verdiği bir habere # re Yunan başvekili M. Çal * le Bulgar başvekili M. o Mu$i gi Cenevrede görüştükleri sırad& A: tinada veya Sofyada tekrar pulut” mağa karar vermişlerdir. Bu ii barla M. Muşanofun Atinaya # mesi veya M. Çaldi erisin SofyAY* ge'mesi muhtemel görülmektedir” ği Dr. Nuri Fehmi GÜZ HEKİMİ kadar hizalarında gösterilen mahallerine ve pazarlık için de tayin edilen günde * 15 teminatlarile birlikte Cibalide levazıma şübsnde müteşekkil salış komisyonuna müracaatları ılân ounur. o (5340; i . i, Cağaloğlu, Süreyya Bey Saat 2.6 ya kadar. Telef: