8 Kasım 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

8 Kasım 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 —VAKIT8 2.nci teşrin 1933 yay gg gn Lâmbayı mediğ iği için sondü Belediye kâtibi eski sandık eminini bıçaklayıp öldürttü Adananın Bahçe kazasında bay | ramın üçüncü günü herkesi tecs - süre sevk eden bir cinayet olmuş- tur. Cinayetin sebebi ve cereyan şekli şudur: Bayram münasebeliyle her ta - rafından kasabanın muhtelif yer - lerine lüks lâmbaları yakılmıştır.. Lüks lâmbalarından birinin aydın lattığı kahvede oturanlardan bele diye kâtibi Adnan Efendi vaktin çok geçtiğinden bahsederek lâm - bayı söndürtmek istemiş ve buna eski sandık emini Arif Efendi iti-| raz ederek söndürtmek istememiş- tir. Bu yüzden çıkan münakaşa bü- | Balıkesirde Çanakkaleye giden yol merasimle açıldı Balıkesir — Çanakkale yolu ile Manyas — Aksakal yolu Cümhu- riyet bayramında büyük merasim ile açımıştır. Yolların açılması samimi ve candan tezahürata ve- sile olmuştur, Balıkesir — Çanak- kale #olunun mebdei olan Balyada Balıkesir ve İzmir heyetlerinin ve mahalli hükümet erkânı, mektep - ler, idmancılar ve çok kalabalık bir halk kütlesinin huzuru ile ya - pılan merasimden sonra otomobil | ve dtobüsle 117 ve 118 inci kilo - metreler arasındaki Kurudere mev | kiine gidilmiştir. Güzergâh taklarla süslenmiş, Kurudere mevkiine, Çanakkale mevkiine Çanakkale valisinin ri yasetindeki heyetle mühendisler ve civ&r köyler halkı bulunuyordu. Kurudere köprüsünün önünde gü- zel bir tak yapılmıştı. Buradaki merasime riyaset eden Balikesir valisi İbrahim Etem Bey kurdelâyı keserken bu yolda çalı- şan Türk mühendis ve işçilerine Cüsihuriyet hükümeti namına te- şekkür etmiştir. İki vilâyeli en kısa yoldan birbirine bağlıyan bu yol 210 kilometre uzunluğunda - dır. Kaval yüzünden kavga Akhisarın Gökçe Ahmet köyün- de bir çoban tabanca kurşunu ile yaralanmıştır, Köyden Ali oğlu Mehmet ve İb- itelgraf müdürünün oğludur. Ad- yümüş ve rakının tesiri altında çir kin şekle dökülmüştür. İş buraya dökülünce daha fazlasına taham- mül edemiyen Adnan Efendi bir aralık ayrılmış ve bir az sonra te- darik ettiği bıçakla Arif Efendi - nin olduğu yere gelerek mumai - leyhi ansızın yaralayıp düşürmüş- tür. Bunun üzerine oradakiler birbi rine karışmış ve jandarma el rek Adnan Efendiyi yakalamış ise de Arif Efendi aldığı yaradan mü teessiren ölmüştür. | Adnan Efendi Behçe posta ve| nan Efendi tevkif edilmiştir. Tarsusta Hacı Yoldaşın mezarında merasim yapıldı Milli harekât esnasında Balluca harbinde şehit olan Hacı Yoldaşın kemikleri Tarsusta yeni açılan me | zarlığa nakledilmiş ve bu münase betle merasim yapılmıştır. Mera- sime Adana ve Ceyhanda bulünan Türkistanlı tüccarlarla Tarsus hal- kından bir çoğu, kaymakam Hay- ri, belediye reisi Muvaffak Ziya Beyler bulunmuşlardır. Kaymakam Bey bir nutukla me- rasimi açmış, bundan sonra Mu - vaffak Ziya Bey ve ihtiyat zabit- lerinden ibrahim Beylerle Adana- dan gelen belediye muhasebecisi Bahri ve Türkistanlı doktor Salih ve Ceyhan tüccarlarından Nuri Beyler nutuklar söylemişlerdir. Hacı Yoldaş 336 senesi 14 hazi- ranında Balluca harbinde şehit ol- mustur, Bir berber iki kadın yaraladı Bandirmada berber İsmail Efen di Çmarlı mahallesinde sokakta tesadüf ettiği marangoz Ali Efen- dinin 28 yaşmda hâmile zevcesi Emine Hanımı bıçakla muhtelif yerlerinden yaralıyarak öldürmüş- tür. İsmail, Emine Hanımın ya - nında bulunan dabak Abdullah E- fendinin karısını da dört yerinden ağır surette yaralamıştır. Katil 33 yaşında ve beş çocuk rakiini oğlu Mehmet isimlerinde iki arkadaş, aynı köyden çoban Mus tafa ile kaval çalma meselesinden | darılmışlardır. Bu iki arkadaş ço- ban Mustafaya müteaddit defalar | kaval çalmamasını söylemişlerse | de Mustafa, her sabah kavalmı çal makta devam etmiştir. Bu yüzden iki tarafın araları a- çılmış, çoban Mustafa geceleyin ovada uyuduğu sırada iki muzip arkadaşın taarruzuna uğramış, bir | gok dayak yemiş, sonunda da ta- Banca Me yaralanmıştır. Yaralı hastanededir. yakalanmıştır. babasıdır. Zabıtaya teslim olmuş tur. Cinayetin sebebi belli değil - dir. Bir kamyon devrildi Adanada 147 numaralı kamyo- nu idare eden şoför Kadir Yeni istasyondan aldığı yolcuları şehire TL ŞT Yurdumuzun e ürt- | Büyük Bayramımızdaki Şenliklef her tarafından muhabirlerimizin gönderdikleri resimleri neşrediyoruz Aldığımız telgraf ve mektuplar Cümhuriyetimizin onuncu yıl dönümü bayramında yurdumu- zun her tarafından üç gün üç gece yapılan coşkun şenliklere ve sevinç tezahürlerine dair al- dığımız telgraflardan bir çokla- rımı neşrettik. Bunlardan mü- him bir kısmını basmağa mad - deten imkân olmadığını esefle yazdık. Bu hususta ajans ve muhabir (lerimiz bize havadis vermekte devam ediyorlar. Cümhuriyet bayramı şenliklerine âit telgraf ve.mektupların hâlâ devam et- mesi, bütün memleketin bü en büyük bayramı nasıl derin bir alâka ile geçirdiğini gösterdiği için seviniyoruz. Muhabirlerimizin gönderdik- leri mektuplar, şenlik tafsilâtını nutuk söyliyenleri, fener alayla- rını, verilen temsilleri anlatıyor. Muhabirlerimizden gelen fotoğ- raflardan bir kısmını evvelce koymuştuk. Bugün de bazıları- nı karilerimize sunuyoruz. İkimgün rahat durabilmişler Bursada af kanunundan istifade ederek hapishanden çıkan Hasan ve Kara Ali namında iki kişi bay- ramın üçüncü günü akşamı Çekir- gede cami aralığında Çekirgepa - lasın şubesinde oturan ticaretle meşgul Hüsamettin Beyin elbisesi- ni, valizini ve yüzüğü ile bazı eş- yasını çalmışlardır. Hırsızlardan biri dışarda taras- sut vazifesini görmüş, diğeri de o- daya girerek Hüsamettin Beyi u - yurken bulmuş ve eşyalarını rahat rahat çalmıştır. Hırsızlar bundan sonra hayat oteline atlıyarak ka - çarken polis devriyesi tarafından yakalanmışlar, tekrar adliyeye ve- rilerek gene tevkifhaneye atılmış- lardır. Adana ve Kozanda aftan istifade edenler Yapılan tetkikat neticesinde şim diye kadar Adana hapishanesinde bulunan mahkümlardan seksen ve Kozan hapishanesindeki mahküm- lardan da iki yüz beş kişi af kanu- nundan istifade ederek tahliye e- dilmişlerdir. Cümhuriyet müddeiumumiliğin- de, mahkemelerde ve istintak dai-| resinde tetkikata devam olunmak ta olup istifade edenler peyderpey serbest bırakılmaktadır. Adliye dairesini soyanlar! Adanada adliye dairesinin ema- getirirken direksiyonu idare ede - memiş ve kamyon devrilmiştir. Bu devrilmede yolculardan Hü- seyin ve Memiş hafif ve şoför Ka- dir kolundan ağır surette yaralan- Katiller | mıştır. Zabıta her üç yaralıyı has taneye kaldırmıştır. net dairesinden on sekiz tabanca | çalmaktan suçlu ve mevkuf odacı! Sait, ayrancı Cemil ve arkadaşı |444819381812 Mehmetle tabancaları Tarsusta sat mekte olan duruşmaları bitmiş ve mağa yardım etmekten suçlu ve bunlardan Sait, Cemil ve Mehmet mevkuf berber kalfası Dervişin as | beşer sene müddetle ağır hapis ce liye ceza mahkemesinde devam et! zasına ve Derviş te iki gün hapse Adana kız lisesinde çoban piyesini temsil eden Hanımlar makyajlarile Sıvasta kız orta mektebinde inkılâptan evelki ve sonraki kadın kıyafetleri tablosu tı inegölde Cümhuriyet bayramında halkın tezahüra ai rana mahküm olmuşlardır. (e Derviş hapis cezasmı mevki bitirmiş olduğundan tahliye miştir. ğ