20 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

20 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

150 sene sonra kadın —7... Yazan : Dedikoducu Hayal; “ Beni kim çağırdı? ,, diye bağırınca kadın korkusundan... — “Umumi harp devrinde ya- | şadım. Dakikada binlerce il nasıl öldüğünü gördüm. O ölen- ler içinde bende vardım!, Ce-| vabmi verdi. Doktor Hanım: İ — Kâfi, kâfi, aradığımız sen| değilsin!» Dedi. Hayal horulda - kaybolduktan, sonra koca - sma dönerek Şu sözleri ilâve et - ti — “Aridığın hayal gelmedi. ihtimal ki düğmeye bastığın za - j man pek derinden derine düşü - | pagedin de onun için,,, Kocası: — “Emin ol ki kabil olduğu kadar derin düşündüm, Bütün dü- şünçelerimi dinlemek şeyler* üsrettim.. Diyerek ken - dişini Müdafaa etti. Bunun üze rine <“ tor hakım; — Ah bu erkekler, bu erkek» ler sizlere ne vakit keskin ve man tıki düşününüz denilse bunu bir ü remezsiniz, Başka şey- lere dâlarsınız !,, Diye kocasından şikâyet ti. Sonra kendisi düğ - mey€ Siderek bastı. Bunun üze- rin? “emen bir hayal göründü. Korkunç bir sada ile: — Beni kim çağırdı?,, Diye sbağırdr. Hanımın sevgilisi korku- spndan karımı sem sıkı sarılı yordu. Doktor Hanım korkma - maasi için mın yüzünü okşa- dıktar *Onra kemali sükünetle ha- yale sordu: — “Söyle bakalım, sen hangi deyirde Yışadm?,, *— Bundan yüz elli sene ev - veli, —. yle ise aradığımız sen - sin, Seni dinliyeceğiz, anlat ba - kah, sen De idin?, — "Sen berhayat iken dünya nasıldı? Bu suali doktor Hanımın kocası sormuştu. Doktor Hanım ise: — “Evvelâ babandan bahset. O ne idi?, | — “Babam ticaret yapardı. İ Fakat zevk ve safayi çok sevdiği için borca girmişti. Borçtan kur- tulmak maksıdile zengin bir kız- la evlenmişti. Burada doktor Hanım: — Ha, sermayeden bahsedi - yorsun. Bagün onun da bir kıy - meti kalmadı!,, Demişti. Kocası ise: —Budane demek oluyor? O kadm müstakbel kocasınm pa” yaya ihtiyacı olduğunu ve kendi” sini parası için aldığını biliyordü da nasıl olup üstelik bir de ona aşk ve muhabbet telkin ediyor * du?,, Bu süsle hayal aşağıdaki cevabı vermişti: — “Bundan yüz elli sene €v- vel ekseriya aşka filân ehemmiyet verilmiyordu. Ekseriya kadınlar | evlenirlerken Yeni aileye cihaz pa ralarile | s€liYorlardı, (Kadınla erkek kaydı hayat şartile biribir- lerine bağlanıyorlardı, iki taraf ta biribirine sadık kalacağına yemin ediyordu.,, Doktor Hanım bunu işitince ba- ğu iğ — “Kaydı hayat şartile mi de- din? İnsanm hayatta tek bir has Yattan başka hayatı yokken na - ml okur da böyle bir boyunduruk tltna girebilirdi? © Hem we hiç biribirini sevme » den, etmeden? Böyle bir şey ha- ir, : i yata karşı büyük bir kabahat iş « sanlar bu yeminlerine riayet et - miyorlarmıştır.,, — “Valdem yemine daima sa- dık kalmıştı, O evlendiği zaman kendisine aşkın izdivaç hayatında doğacağı söylenmişti. Gençti, bu söze inarmıştı, fakat iş ümit etti- ği gibi çıkmadı. Daha yirmi ya - şını bitirmemişken saadet hayatı kaybettiğini anlamıştı, | — “O halde neden kocasından ayrılmıyordu?,, — “Çünkü nikâhla kocasın- bağlı olan bir kadmdı da ondan, Annem ve ben hayatın aslmı de - İ ğil, gölgesini yaşıyorduk. Çünkü yat sürmeleri bana da tesir edi - yordu. Ben onların yegâne oğul- İarıydım.,, Doktor Hanım hayalin bu söz- lerine gülerek sormuştu: — “Budala, neden ananı ba - banı bırakıp umuma mahsus o - lan terbiye müessesesine kaçma - | dın?,, — “Bizim zamanımızda öyle| bir şey yoktu, çocuklar ebeveyin- lerinin hayatına iştirak ederlerdi.,, — “Ne müthiş bir şey! Ya e - beveyin çocuklarını kâfi derecede okutamoızlarsa , isteseler bile bu- mu doğru dürüst yapmağı bile - mezlerse, çocuklarımı seril sefil bırakırlarsa onlara fena muame- le ederlerse, çocuklar ne yapar - dı?,, Istanbulda Bir opera A” Daş tarh 7 inci sayılada de koro heyetinin öyle parlak bir rolü var ki hemen hemen piyesin muvaffakıyetinde büyük âmil ol- muştur.. Ses taksimatında güzel bir armoni yaratan ve tam bir in- sicam gösteren bu koro heyeti çok iyi yetiştirilmiş ve hakikaten par- lak bir muvaffakıyet elde etmiştir. Orkestro temsilin başımdan itiba» ren bü acıklı hikâyeyi mariz bir ruhla tam bir haseaisyet içinde ifade etti, İstanbulun eski bir musikişinas ailesi olan Kapoçellilerin himme- tile hazırlanan eserde ailenin reisi olan Ernerto Kapoçelli Efendi şef dorkestrlik vazifesinin ağır mes uliyetini salâhiyetle başardı. Or- kestro ve sahne arasinda Hâzım rolünü sonuna kadar hâkimiyetle Yürüttü.Piyanoda Karlo Kapoçelli babasına çok iyi bir muavin oldu. Bilhassa bu genç arlistin hazırla dığı koro kendisine çok haklı bir muvaffakıyet kazandırdı. Soliste Matmazel Lily Kapoçel- li bilhassa dördüncü - perdenin u- vertüründeki keman solosunu çok ince ve nefis bir hisle çalarak de- ğerli bir kemancı oldğunu göster- di ve tekvar tekrar alkışlandı. Hulâsa: Bu temsil umumiyet iti- barile muvaffak olmuştur. Başta Kapoçelliler olmak üzere piyeste rol alan bütün san'atkârları hara « retle tebrik ederiz. Yakında oyna- nacak olan Kavalleri Rustikana, Rigoletto temsillerinde de şimdi. den kendilerine muvaffakıyetler | dileriz. | 9—VAKIT 20 ŞURAT 1934 m (O DÜNYA HABERLERİ O) Avusturyadaki ihtilâlin neticesi Çekoslovakyaya kaçan sosyal demokratların reisi : “ Avusturya, şimdi, Almanya ile birleşmeğe VİYANA, 18 (Hususi) — Sos- istediğim | anamın, babamın bedbaht bir ha- | yal - Demokrat kıyamı tamamen ve hükümetin kati zaferiyle bitmiş denilebilir. Hükümet bugün son ihtilâlin bilânçosunu neşretmiştir, Buna göre kıyam devam ettiği müddet zarfında hükümet memurlarından 102 kişi ölmüş, 319 kişi yaralan- mıştır. 102 maktülden 29 u asker ve polis, 11 kişi jandarma, 33 kişi- de Haymverlerdendir. Halktan 137 kişi ölmüş, 339 ki- şi yaralanmıştır. MMaamafih, bu itimat etmiyenler de vardır; bunlara göre yalnız Viya- nada ölenlerin adedi altı yüz kişi- den fazladır. Hâdiseler devam ederken ku- rulan örfi mahkemeler hâlâ ha - raretle faaliyetlerine devam et- mektedirler. Bu mahkemeler do- kuz kişiyi idama mahküm etmiş, bunlardan dokuzunun ölüm ceza- $ı müebbet küreğe tebdil olunmuş, mahkümlardan biri de asılmıştır. Gratz divanı harbi de bir kaç kişiyi idam cezasiyle cezalandir- muş ve bunlardan Gratz amele teş- kilâtr umumi kâtibi şehirde, iki a- .. . Balıkesirin imarı a Elli bin lira istikraz edilecek Balıkesir belediye meclisi, be- lediyenin belediyeler bankası - dan elli bin lira ödünç para al - masına karar vermiştir. Meclis kararına göre, beledi - yeler bankaşmdan istikraz edile - cek elli bin lira ile şehrin hayati işlerinden biri olan Çay deresi kapatılacak , zahire hâli ikmal e- | dilecek, şehir dışında bir mezba- ha inşa olunacak ve su işleri ya- Prlacaktır, İstikraz beş sene müd- detli ve yüzde sekiz faizli ola « caktır, Osmanlı bankası ILÂN Se 3 faizli, 1886 ve 1903 tarihli MISIR CREDİT FONCİER tab- villerinin, 1 Mart 1934 tarihinde icra edilecek itfa keşidesi üzerine başabaş tediyesi tehlikesine karşı Osmanlı Bankası Galata Merkezi ile Yenicami ve Beyoğlu şubeleri tarafından pek müsait şeraitle si- gorta edileceği mezkür tahvilât hamillerinin malümu olmak üzere ilân olunur. Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü (Babıali Ankara caddesi No. 06 Teleton . 22566 doğru gidiyor U iğ. mele de Hoyoş ve Sankt kasabalarında asılmışlardır. Dün akşam yapılan Nazırlar meclisi içtimamda Forarlberg, Ti- rol, Salzburg ve Burgenland hava- Nisinde örfi idarenin kaldırılması- na karar verilmiştir, Viyana, Şi- mali ve cenubi Avusturyada ve Stayer'de örfi idarenin devamı tasvip olunmuştur. Bu akşamdan itibaren kahve- lerin gece on bire kadar açık bu- İunmalarına müsaade edilmiştir. İ Hükümet, zabıta ve devlet müs- tahdemlerinden ölenlerin aileleri» nin idarelerini temine karar ver- miştir. Feshedilen sendikaların va zifesi işçi odalarına devredilmiş- tir, Bu içtimada istifa edilen içti- mai muavenet nazırı M. Şmitz'in yerine Haymver kumandanların» dan Ştürmer tayin edilmiştir. Avusturya Sosyal - Demokrat- lar reisi ve Şutzbund kumandanı Dr Doyç Çekoslovakyanm Bratis- lava şehrine kaçmağa muvaffak olmuştur. Prag matbuatına beya- nalta bulunan Dr. Doyç demiştir ki: “Sosyal — Demokrat fırkası riyaseti Sultanhamamında 26 numara da mukim iken hâlen ikametgâhı meçhul olduğu anlaşılan Mono Gıkas EF, İstanbul 3 üncü İcra memurlhu- ğundan: Memaliki Şarkiye Fran- sız Bankasının zimmetinizde mat- 929, 6-12-930, 11-12- 929, 17-12- 929, 21-12.929, 28-12.929, 11- 10-930, 18-10 -930,26-1-930, 3-2-930, 15.2.930, 23- 2 - 930 vadeli on iki kıt'a senet mucibince 2969,70 liranm yüzde on ücreti vekâlet ve yüzde dokuz faiz ve icra masraflarınm iflâs yolu ile vaki takip talebi üze- rine tarafınıza gönderilen ödeme emri zahırına mübaşizi ve polis ta- rafmdan verilen meşruhatta mez- kâr mahalde olmadığınız ve el - yevm ikametgâhınızın meçhul bu- lunduğu gösterilmesine binaen ilâ» nen tebligat ifasma karar veril- miştir. Tarihi ilânından itibaren bir ay zarfında borcu ve masrafla» rı ödemeniz ve borcun tamamına veya bir kısmma yahut alacaklı nın takibat icrası hakkma dair i- tirazınız varsa gene bu müddet i- çinde şifahen veya yazı ile bildir- meniz ve borcun bir kısmına iti- raz ettiğiniz halde o kısmın cihet ve miktarını açıkça göstermeniz " lâzımdır. Aksi takdirde itiraz e- " dilmemiş sayılacağı ve borcu te- ! diye veva itiraz etmediğiniz tak- dirde alacaklı tarafından icra ve iflâş kanununum 171 inci madde- , diyor haklımda M. Dollfuss'un nazarı dikkatini 'celbettim ve insaniyet namına, çıkması ihtimali olan müessif vakaların ©oönüne geçmesini rica ettim. | Amele harptenberi silâhlı bir o halde bulunmaktadır. Bunlar ellerindeki silâh- ları şimdiye kadar hiç kullanmış değiller. idi ve silâhlarını kanunu esasinin müdafa» Jası için hazır bulunduruyorlardı. İ Şutabund tedafüi bir teşkilâttan iba- rettir. Köylü ihtilâlleri esnasmda köylü İnasıl yuvasını ve hukukunu müdafaa © derse Şutzbund da kendisini öylece mü- dafan etmiştir. Müsellâh çarpışmalar bitmiştir; fakat bu hal umumi mücadelenin bittiğini gös” termez. Hıristiyan adınt taşıyan ve fa- ket kadınlara ve çoluk çocuğa karşı top kullanmayı emreden bir hükümet yerinde kalamaz. Her yerde olduğu gibi Avur- turyada da insanhk şuur ve vicdani ga- İlebe çalacaktır. İ Şimdi Avusturyada Hitlerizmin inki- İşaf edeceği muhakkaktır. Bu güne ka ,dar nasyonal - sosyalizme karşı en büyük İsiper amele idi. Düne kadar pasyonal « İsasyalistlerin davetine kulaklarmı tıkamış olan birçok işçiler bugün bu davete ica- bet edeceklerdir. Bu da günden güne daha ziyade “Gicisschaltung,, a © doğru gittiğimizi > â gösterir. Bunun hakiki ma- ması “Anşlus,, tur; yani, Avusturyanın Almanya ile birleşmesidir.,, sine tevfikan Ticaret mahkemesi- sinden iflâsmıza karar verilmesi talep edileceği mezkür ödeme em- rinin tebliğ makamna kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. (31) Yeniköy İskele cüddesindeT N. Ya has nede mukim fen halen meçhul bela. man Eleni Pnrise veresesinden oğulları Jan ve Andrea Efendilere İstanbul Üçüncü İcra memurluğundan: Panayut < Celledis Efendinin 23-10-9185 tarihli senetle 94 Tira 75 kuruş ve 25.4- 025 tarihli sewctle 840 lirm 38 kuruş ki, i onm'an 1798 Jira ile kira bedelinden - istire dadı Kâzım gelen 4010 lira ile beraber baliğ olduğu 6303 Jira 9 kuruşun hululü vade ta- rühleri olan 25 - 4 - 5 ve 28 - 10 - DES ta- rihlerinden itibaren maninir Ücreti vekâlet Vo iera imnsraflarile * birlikte çek ve poliçe ve emre muharrer senedi mahsus haciz ye- Biyle tahsili talebini havi 24 - 12 - 035 tarihli takip talebi üzerine ağerisinize gönderilen ödeme emri arkasına; mübaşir! tarafmdan verilen meşruhat ve rabrta ile yapılan tahki- İ kat neticesinde meskür adreste bulunmadığı. nız ve halen ikamıctçhmızın meşbul bulun duğu anluşılarak Mânen tebüğat icrasına ka rar verilmiştir. Tarihi ilinden itibaren bir ay rarfında borç ve masrafları ödemez, her- cın taramnına vey bir kısmıma ve yahut a» sacakkının takibat ierası haklıma dair bir iti. razmız varsa yine bu mıtddet içinde 985-4018 dosya numarasile şifahen veya - tahriren dileceği İma kal olmak sere Mön olumur. 10568