7 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

7 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Münhal beş meb'usluk için fırka namzetleri res- men ilân edildi 17 imei Yıl »* Sayı: 5806 Yazı İşleri Telefonu: 94370 Balkan Misakı Dü Tevfik Rüştü keresi münasebetile iz 3 Me VAKIT Çarşamba YP MART (3 üncü sy) 1934 un Meli tü Bey Misakın müza- ahat verdi Yunanistan, Romanya, Yugoslavya ve Macaristanla ara- mızdaki yeni muahedeler de dün iasdik olundu Ankara, 6 (A.A.) —B.M.M. dün reis vekili Esat Beyin riyase tinde toplanmıştır, Celsenin açılmasını müteakip Esat Bey ruznamede bulunan Tür- kiye, Romanya, Yunanistan ve Ya- goslavya hükümetleri arasında ak- tedilen Balkan anlaşma misakı ile Türkiye — Yunanistan samimi an- laşma misakının, Türkiye — Yur goslavya, Türkiye — Romanı» dostluk, ademi tecavüz, hakem ve uzlaşma muahedelerinin ve Türki- ye — Macaristan arasında müna- kit bitaraflık, uzlaşma ve hakem muahedesi hükmünün uzatılması- na mütedair protokolun tasdikle- rine ait kanun lâyihalırının müza- kere edileceğini ve bunların müs- taceliyet karariyle müzakoresinö ait bir takrir bulunduğunu bildir- miştir. Bunun üzerine-hariciye vekili İ kürsüve gelerek Balkan anlışma BÜYÜK MİLLET MECLİSİ misakı etrafında şu beyanatta bu- Tunmuştur: Tevfik Rüştü Beyin izahatı “.— Arkadaşlarım, bugün iyi bir tesadüfle tetkik ve tasvibinize hep birden »rzolunan ve üzerinde söz M. Dumerg--mebusan | İÇTİMALARINDAN | BİRİNDE söylemek için buraya geldiğim mu ahedelerin adedi beştir. Bunlar TTürkiye—Yunanistan samimi ve kalbi anlaşma muahedesi ve Tür- kiye — Yugoslavya, Türkiye — ( Devamı 6 ner sayıfada ) Türklüğü Macaristanda keşfedilen casusluk şebekesinin çok geniş olduğu anlaşıldı İdare Telefonu : 24970 Sayısı 5 Kuruş ste Tasdik Edildi Reşit Galip merhum dün toprağa verildi | Cenaze merasimi samimi bir teessür içinde ve çok hüzünlü oldu Ankara, 6 (A.A.) — Aydın me: ) leri Celâl Beyler, B. M. M. reisi busu ve sabık Maarif vekil; dok- | Kâzım ve Başvekil İsmet Paşalar “o Reşit eğ Beyin cenazesi bu- ! Hazeratile, vekiller C. H. F. umu- gün Fiğ de Nümüne hastane- mi kâtibi Recep Bey, omebuslar, sinden kaldırılmış ve Hacıbayram si wi o T. D. T. cemiyeti ve T. tarihi T. camiinde namazı kılındıktan son- ie ları bilü; kâl ra Cebeci mezarlığında merhum cemiyeti azaları bilümum vekâlet Necati Beyin kabri yanına defne- ler erkânı ve Sovyet ve İrak sefa» dilmiştir. e Cenaze merasiminde | retleri erkânı, doktorlar, halkevi Reisicumhur Hz. namını umumi —— kâtipleri Ruşen Eşref ve başyaver- | (Devamı 2 inci sayfam 4 üncü sütunda), Üç aylıklar veriliyor Bir ölüye ait maaşın bir sarraf tara- fından alındığı meydana çıkarıldı Bir muhasebe memuru suçlu görülerek tevkif edildi Mütekait, yetim ve dullarm üç | ciliğinin cüzdanlarının değişeceği aylık maaşlarının © verilmesine | hususundaki vaktinde ( tebliğat Martm onuncu cumartesi günün- | yapmamasmı sebep göstermiş- den itibaren başlanacaktır.” Vilâ. tir. Mühasebeci Vâhit Bey odiyor İ meclisini tatil ediyor İ Sen Nazer'de kanlı hadiseler oldu Ayan ve mebusan meclisleri âzasindan yeniden sekiz kişinin tevkifi mevzuu bahsoluyor Paris, (6 (Hususi) — Domerg kabinesi Staviski meselesini da- ba âsude bir surette tahkik ve ta- kipmaksadiyle meclişi meb'usanı mayıs sonuna kadar tatil etmeği düşünmektedir. (Figaro) gazetesi bu akşamki nüshasında âyan ve meb'usan meclisleri âzasmdan daha sekiz kişinin bugün tevkif o edileceğini | de smeleler vahim hâdiseler yap» i mışlardır. Bulslin Sar Mor j şehri sosyalist belediye © heyetini yıkmak istemiş ve halk ile birlikte | sokaklarda hararetli nümayişler yapmışlardır. Ameleler sokaklarda enternasi- yonali okuyarak dolaşarak bir çok hususi evlerin camlarını kırmışlar şehir kiliselerinden birine ve bur | tahkir mi ? Sigortacı Piyos Ef, hak- kında takibata başlandı Bir müddet evel “Ünyon,, sigorta şir- İketi direktörü M. Antuvan Piyos tara- fından, hakkındaki bazı heşriyattan do-! ilayı haftalık bir gazete aleyhine dava a- çılmış, yakışık almıyacak meşriyatta bu- kanulduğu iddiasiyle aşılan bu dava, ga- zete neşriyat müdürünün hapse mahkü- miyetiyle neticelenmişti. Neşriyat, de- vam etmiş, bunun üzerine tiğorta şirke- ti direktorö, sonraki meşriyattan dola-! yı da dava açmıştı, Diğer taraftan, M. Antuvan Piyosun bir yerde Türklüğü ve bazi memleket bü- yüklerini mevzuu (o bahsederek, yakı, almıyacak sözler söylediği iddia edilmiş, bu yolda takibat yapılabilmesi için usu- len B. M. M. reisliğinden müsaade alın- yet muhasebeciliğinin maaş tediye İ ki: günlerini gösteren muntazam cet. Bir sahtekârlık meydana velini bugün 11 inci sayıfamızda çıkarıldı okuyucularımıza veriyoruz. “.- Geçen üç aylıkla, bütün maaş sa- Mal müdürlüklerinde maaş cüz- |hiplerinin ellerindeki cüzdanlarında fiş- danlarının değiştirilmesi sırasında İler bitmiş oluyordu. Şüphesiz ki, ma- fa; indi halkın (99 alabilmek için fişleri biten cüzdanla- zla izdiham — olduğu ve rın yenilaşiyie tebdili Mara geliyordu. Her zat manşı sahibinin derhal cüz“ yazıyor. Sen Nazer'de hadiseler Paris, 6 (o (Hususi) — Bugün na mücavir olan papas ikametgâ- bma hücum etmişler, bu ikamet- Fransanın Sen Nazer şehri civa * rmda bulunan Pueron denilen yer “Devamı 10 uncu sayfanın 4 dneli sütununda) — Tayyare mi? Adam sende! Bu o kadar tehlikeli bir şey değil. Ben şimdi *obüs kullanıyorum!... gâhı tahrip ederek © kilisenin de | ması İâzem geldiğinden, müddelumumi- lik vaziyeti meclis reisliğine bildirmişti. Haber aldığımıza göre, takibat icrası için müsaade verilmiş ve müddelumumi. ik, M. Antuvan Piyos aleyhinde açılan davaya uygun olarak, dün takibat icra. sına başlamıştır. M. Antuvan Piyosun bugün © adliye dairesine getirilerek sorguya çekilmesi bekleniyordu. Fakat dün telefonla edin- den souğumuz zaman bize M. Piyos'an| 3 Aylıklar Tevziat günlerini gösteren liste Bugün 1linci sayıfada zorlukları hakkındaki neşriyatı geçen günkü nüshamızda hulâsa etmiş ve vilâyet muhasebecisi Vâ- hit Beyin, şikâyetlerin yerinde ol- madığı, izdiham ve müşkülta hal- km sebebiyet verdiği o yolundaki izahatini kaydetmiştik . © Dün yeniden bir iki gazete, ma- aş sahiplerinin mal müdürlüğü gi- şelerinde o müşkülâta uğradığım dan bahsetmiş, bütün bu izdiham ve müşkülâta, vilâyet muhasebe- avrupada olduğu cevabı verilmiştir. —— Romanyada Su basması yüzünden 20 şehir tahliye ediliyor Bükreş, 6 (Hususi) — Tuğya- na maruz kalan yerlerde vaziyet tamamen felâketli (bir manzara arzetmektedir. Bazı mahallerde toprakta 250 metre uzunlukta ya- İ rıklar hasıl olmuştur. Bu yarikla- İrın suların eski maden ocaklarma " hücumundan ileri geldiği zanne- > lunuyor. Halkın eminiyetini temin | için bir çok yerlerde omünakalât , Beş Gün Kaldı aşlı ve Kiracıları manına 12 Mart Pazartesi gününden itibaren başlıyoruz M. Ş. Bey tarafından bilhassa VAKIT için hazırlanan bu büyük Milli roman, büyük bir Kasar agg ley ama başlıyacağınız ilk günden itibarer va sizde takdir edeceksiniz 12 Mart Pazartesi tadil edilmiş, yirmi şehirin “» gününü bekleyiniz danını değiştirmesi icap edeceğini ve bu nu yaparken de resmi senedini, fotoğ- raflı hüviyet cüzdanmı ibraza (mecbur olduğunu © hatırlıyacağını umüyorduk. Ayrıca ilina lüzum görmemiştik. Fakat geçen üç ay içinde cüzdanımı tebdil için müracaat edenlerin sayısı (o hiç denecek kadar azdı. Bütün maaş sahipleri mal müdürlükleri kişelerine | son dakikada geldiler. Tehacüme sebep oldular. Yam- larında resmi senetleri, fotoğraflı hüvi- yet cüzdanlarını getirmiyenler müşkülât çıkarıldığı kanaatine vardılar. Tediyatta- ki selâmeti teimin için kontrole elbette lü- zum vardı. Kontrol sayesinde bugün bir sui istimal meydana çıkarmıs bulunuyo- ruz. Fatihte ölen bir mülâzimin maaşı sarraf Aleksi isminde biri tarafından w lınmaştır. Ölmüş adamın (şahsiyetine başka biri girmiştir. Tahkikat yapılıyor. Fatihte bir muhasebe memurunun suçu- nu gördük. Memura işten el çektirdik. Memur tevfik olundu.