25 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

25 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Ask: Nisan celbinde sevke tabi olanlar Fırka Askerlik Dairesinden: 1 — Istanbul vilâyeti mıntaicasında (Yalova hariç) mukayyet bulunan efrat- tan aşağıda gösterilen doğumlu ve sınif- lara ayrılmmş olanlar Nisan 934 celbinde sevke tabi oldukları: A) Piyade: Muvazzaf hizmetisi yağ» mamı, olan 316 — 326 bakayasile 327 doğum'ular. B) Muzika: Muvazzaf hizmetini yap- mamış olan 316 — 327 bakayasile 328 doğumlular. C) Jandarma: Muvazzaf hizmetim yapmamış olan 316 — 328 bakayasile 329 doğumlular. 2 — Şubelerde toplanma günü 15 Nisan 934 dür. Bugünden sonraya ka lanlar ceza görecektir. Nakdi bedel 14 Nisan 934 akşamına kadar kabul olunur. Kurban kesecek vatandaşlara Memleketimizin hava müdafansına ça- lişan Tayyare Cemiyetine: düşkünlerin yardımına her an köşan Hilâliahme yırlı bir yardımda Lulunmuş olmak içia: Kurbanmızı veya parasını Tayyare Cemi yetine teberrü ediniz. Kurban kestiğiniz takdirde: Tayyare Cemiyetine veriniz. idan eminiz. İ leriz. IDARE HEYETİ İstanbul Asliye mahkemesi i çüncü hukuk dairesinden: 3 — Gerek bu celpte bedel veren ve! yük Akarcada 82 No. lu hanede gevek daha evvelki celpte bedel verip te talim hizmetlerini yapmamış olanlar ta- Time sevk olunmak üzere 25 Nisan 934 de şubelere müracaat etmeleri. Daha geç kalanların talim müddetleri kanunun ah-! kâmı dairesinde iki misline çıkarılacak! tır. 4 — Bicümle yoklama kaçaklarının subelere müracaatları. 5 — Yukardaki 4 maddede tevke tn- hi gldukları bildirilenlerin tayin olunan! günlerde şubelerine müraceatları. Aukorada AKBA kitap evivin birinci şubesi modern bir şekilde Maarif Vekâleti karşısında açılmışlır. AKBA kitap evleri her dilde kitap, mecmua, gazete ibtiyaçlarını cevap vermektedirler. Gerek kitap'arınızı gerek kırtasiye” nizi en ucuz olarak AKBA kitap erlerinden tedarik ede- bilirsiniz. o Devlet Matbaası kitapları ve VAKIT'ın neşri- yalının Ankarada sabş yeti AKBA kitapeveridir. AKBA Meikeri Telefon Binoci Şube İkinci Şabe 3477 261 Saman Pazarı, DOKTOR Hafız Cemal Dahili hastalıkları mötebassısı Cuma ve pazardan başın günlerde öğleden sonra saat 24 den 6 ya kadar İstnnbulda Divanyolunda (118) nü- maral hususi kabinesinde hastalarını isabul eder. Muayenehane telefon numarası 22398 Kışlık ilnmetgâh telefonu 42519 İstanbul asli; mahkemesi ü- güncü hukuk dairesi ih Davacı Muammer Hanımın ko- cası Ömer Zülfü Efendi aleyhine açtığı boşanma davasının arzuhali mumaileyhin ikametgâhının meçhu | liyeti hasebiyle bilâ tebliğ iade e- dilerek tarihi ilindan itibaren on beş gün zarfmda cevap vermek ü- zere ilânen tebliğine karar veril miş ve kararı mezkür infaz edile- rek bu kere tahkikat günü olarak tayin olunan 15 - 4 - 934 tarihine müsadif Pazar günü saat I4teİs- tanbul Asliye mahkemesi üçüncü bukuk dairesinden sumaileyh Ö.. mer Zülfü Efendinin haz: bulun” ması veya bir vekil tutması Tüzu- mu ilânen tebliğ olunur. (63) Bayram seferleri Şark Demiryollarından: Kurban bavramı münasebetiyle 42 ve 43 numa. ralı katarlar 26/27 Mart 1934 gecesin: den 29/30 Mart 1934 gecesine kada: Ye- sillöy — Istanbul arasmda ve mütelsaki- len seyredeceklerdir. Her iki katar Yerimatallede birce dakika dururlar. i mukim iken Yunanistana gittiği ve oradaki ikametgâhı mechul ol- duğu polis tahkikatiyle anlaşılan karısı madam Marika aleyhine ' açtığı boşanma davasından dolayı | mahkemeden sadır olan ve tarafey | nin boşanmalarına mütedair bu - lunan 24 - 3 - 934 tarihli ilâmın ilâpen tebliği tensip edilmiş oldu» ğundan tebliğ makamına kaim ol- mak üzere mezkür ilâm suretinin mahkeme koridorundaki levhaya talik edild (61) İ Beyoğlu 3 üncü sulh hukuk ha- kimliğinden: Sabiha ve Leman ha nımların Süreyya bey ve validesi Firdevs ve Mahfuze hanımlarla Fındıklıda tramvay caddesnde 71 i ilân olunur. nım aleyhlerine Beyoğlunda Hü - seyin ağa mahallesinde (Tavşan sokağında 12 - 24 Nolu hanenin izalei şuyu davasmın cereyan €- den muhakemesinde gayri men - kulün kabili taksim olmadığı ehli vukuf tarafından rapor verilmiş ve davadason saf'haya gelmiş olup gelmiyen müddialeyh Nezi- ha hanımın hakında muameleli gıyap kararının bali hazır ika- metgâhı meçhul bulunması hase- bile ilânen tebliğine karar veril - miş ve yevmi muhakemesi 26 - 4- 934 saat 10 da ruyet olunacağın- dan mumaileyha Neziha hanım i- tirazla mahkemeye gelmediği ve tarafından bir vekil göndermediği takdirde vakıaları kabul ve ikrar etmiş addolunacağı usulün 406 n- cı maddesine teyfikan muameleli gıyap kararı tebliğ makamma ka- im olmak üzere ilân olunur. (60) Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri * o Karaköy Vel.42302 — Sirke: Mühürdarzade Han Telefon 29740 mmm Bartın Yolu va; yu 26 BURSA ie 26 Pazartesi 19 da Sirkecirı» tumndan kalkacaktır. (1387) İzmir Sür'at Yolu GÜLNİHAL >; “ükr Pazartesi !6da Sirkeci rbtımından kalkacak, coğjru İzmir'e gidecek ve dönecek tr. (1388) Iskenderiye Yolu İZMİR maki SALI iide Galata rıhtımından kalkacak, doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. 1118) Köprübaşı Cemiyetine: kimsesiz çocuklara şefkatle! bakar Himeycietfal Cemiyetine; çok bs! Derisini, her halde barsağile birlikte! Bu milli ve vatani vazifenin lâyikile! ifası için azami yardımda bulunacağınız- Bayramınızı kutlular ve saadetler di- Tayyare Cemiyeti İstanbul şubevi Yorgi | | Vayati efendinin Kurtuluşta Bü- | No: lu hanede mukim Neziha ha- ! Vapurculuk | Türk Anonim Şirketi İ Istanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 22925 MERSİN Yolu. İnönü Vapuru 25 Mart Pazar gönü saat onda Sirkeci rbtımıodan kalkacak. Gidişte (o Çanakkale, | Izmir, Küllük, Podrum, o Rodos, Marmaris, Dalyan, Fethiye, Kalkan. Kaş, Finike, Antalya, Alanya, Mersin, Dönüşte ayni iskelelerle beraber (o Taşucu, Anamur, Kuşadası, Gelibo lu'ya uğriyacaktır, Karadeniz Yolu Millet Vapuru 25 Mar pazar günü saat 20 de Galata tbtımından kalkacak, gidişte: Zonguldak, Inebo'u, Ayancık, © Samsun, O Ünye, Ordu, Giresün, Tirebolu, 68- re'e, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bunlara ilâveten Of ve Sürmene've uğrayacaktır. fp | İ Üsküdar Tapu İdaresinden: Boğaziçinde Çubuklu kariye- sinde elyevm bostan ve bahçe so- kalarında eski 2, Z mükerrer 2 mü- kerrer 2 mükerrer 2 mükerrer yeni 1,2, 172 ve 1 No.larla murakkam | eski 2 mükerrer No.lı Virdinaz Ka- idim ve Sultan Mahmut sani eği kâtı vakıflarmdan ahşap bir ev ve 2 mükerrer No.lı mağaza ve 2 mü- | i kerrer No.lı ve bir taşlı değirmen | ve mükerrer 2 No.lı kulübeyi müş- temil 2 No.lı. ve Yalrbostana de | mekle arif bir kıt'a bostanın Virdi- naz vakfından olan gediğinin 107 bin 520 hisse itibariyle 5040 hisse- si Zoiçe evlât ve hafitleri Praşkü- va ve Katerina ve Eksanti ve Ya-| İni taraflarından 277 tarihinde his- sedar Yani veledi Panuya beş yüz | kuruşa ve Yani kızı Katerina 5480 | hisesini 304 senesinde 800 kuruşa ve Yani kızı Zo'çe 6480 hissesini 308 senesinde 400 kuruşa kardeş- leri Köstanti veledi Yani ve Yani kızı Eleni oğlu Hiristo dabi kendi” sine intikal edecek 3240 hissesini 315 senesinde 500 kuruşa, diğer Sultan Mahmut sani gediğinin 107520 hissesi itibariyle 18 bin İ hisseleri bedeli meyanında bhari- İ cen ve meyanede merkum Kostiye | satmış ve ahiren Kosti veledi Yani İ ile Yani veledi Panu vereseleri di- ğer hissedarla birlikte harita mu- cibince beynelverese intikal ve | taksim veçhile namlarına tapu al- mak üzere müracaat eylediklerin- den haricen satılmış mezkür bisse- ler hakkında 1515 No.lı kanun ve hükümlerine tevfi- | nizamnımesi İ kan tahkikat icrası zımnında 7 - 4 934 tarihinde sabah saat 11 de ma» ! halline Tapu memuru gönderilece- | ğinden bu yerde tasarrufla ve mez- | kür hisselerin mülkiyeti hakkında | | iddiası olanlar varsa bu baptaki * vesaiki muteberelerile birlikte Üs- küdarda Doğancılarda kâin Tapu idaresine ve yahut mezkür gün ve saatte mahallinde tapu memuruna | | müracaatları ilân olunur. (14915) Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü Habdnli. Awkara caddesi No. 00 Teleton o 29560 e", cati beye gönderilen Devlet Demir yolları ilânlar. Filistiode Telavivde 26 Nisan 934 tarihinden 26 Mayıs 1934 tarihine kadar devam etmek: özere açılacak panayıra, teşhir için gönderilecek emtea ve eşya, hatlarımızda: Seyriseri ile nakledilecek ve sınıflarına göre seyri hafif örerine tabi tutulacaktır. Sergide satılmayıp iade edilecek emtea ve eşya da, bidayeten gönderilen istasyona parasız nakledilecektir. Papayıra gönderilcesk eşyaya ucuz tarifenin tatbikına 174/934 tarihinden başlanacak ve satılamamak dolayısile bn eşyanın bi» dayeten gönderildiği istasyona parasız iadesi 25/6/934 tarihine kadar devam edecektir, Bu kolaylıklan istifade etmek isteyen mal sahipleri Sergi Heyetinden gönderecekleri eşyanın cins ve miktanmı göslerir bir vesika alıp eşya ile birlikte istasyon'ara tevdi edeceklerdir. Sergide. satılmıyan emlea ve eşyanın parasız nakli için de, evvelce sergiye gönderi'mek üzere nakli esnasında tanzim edilip eşya ile birlikte verilen bamule senedile Sergi Komisyonundan bu bususta alınacak br vesikanın islasyona ibraz ve tevdi edil- mesi icap eder. (1385) —— 1 — 20/5/934 tarihinden itibaren idaremize ait İzmit iske- lesinden geçirilecek eşyanın beher yüz kito ve kesrinden 12 ku- ruş Ücret alınacaktır. 7/7/1928 tarih ve di numaralı tarifenin Izmit iskele ücretlerine ait ahkâmı 'Âğvedilmiştir. 2 — 20/5/1934 tarihinden itibaren Haydarpaşa'da nakilden sonra veya sevkedilmek üzere antrepoya konulması istenilecek “Patates, Soğan, her nevi kuru sebze, şeker ve gtupaj eşyası, ndan ox gün müddetle antrepo ücteti ahınmıyacaktır, 3 — Maden nakliyatına yapılmakta olan A — Haydarpaşa, Derince, Mersin ve Samsun'a mürellep waden nakliyatıma, maden tarifesi üzerinden "s5 20 B — Haydarpaşa ve Derince'ye (nakledilecek madenlerin liman ve rıhtım ücret ve Tesimlerinden “o 20 Cc Derince'ye nakledilecek manyezitlere C bareminden “» 40 Tenzilâtlar, 1/3/1935 tarihine kadar temdit edilmiştir. İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Cins Ve Mevkii Senelik muhammen kira Lira 1795 Mersin veya (1386) Kira müddeti İstanbu! Balıkbane binası vanmdaki 19 3 sene Nolu Soğuk Hava Deposu. Istanbul Tapu Müödüriyeti binası içindeki pul salış yeri, Divasyo unda Sıhhiye müzesi'altında 146 No.lu dükkân. Topkapı sarayı içinde Gülbane weydanında 10 No lu eski kalem odaları denilen mahal. Yukarıda cins ve mevkileri gösterilen yerler hizalarındaki kira ve müddellerle açık arltırma usulile kiraya verilecektir. Istek- lilerin 844/934 Pazar günü saat İğde pey akçelerile müraca- atları. (M) (11€6i 1500 1 sene 147 1 sene 60 3 sene Akay işletmesi müdürlüğünden : İ - Kurban bavramma müsadif 76 mert pazartesi, salı, çarşamba ve perşembe gönleri Adalar hattında cuma tarifesin- deki sifer'er icta olunıcak ve kundan başka Büyükoda'dan | saat 1430 Heybeliden 18,45, Büt gazdan 19.00, Kınalıdan 19,15te kalkarak köprüye saat 20,00de varmı üzere br ilâve sefer | yapılacaktır. 2-30 Mârt cuma günü de yukarda yazılı iâve seferi icra | 0'utacaktır. (1379) | vi Pe | * > ,» .. .. .. inhisarlar U. Müd rlüğündeni I — Patabakçe fabrikasının arka yamacında yaplırılacak baltiyat ile bafriyattan o çıkacak (topraklar | nak'iz 144.934 - Yanğın söndürme Tulumbalarına o mâhsus rün: 9-4.934 ; Yukarda yazılı hafriyat ve nakliyat ile yangın söndürme aleti aleni münakasa ile satın alınacaktır. Tel perin şartnameleri gördükten “sonra münakssaya iştirak etmek üzere her birinin hizasında gösterilen gün ve saatte “y 7,5 teminatlariyle beraber | Galatada A'ım, satım komisşosuna mürscaatlar. (1340) —— bu mütealik o metörlü hidrant ve tefer- terlibatına boy, (7000) kilo müstamel Çenber satın almacaktır. Tajiplerin | sümune ve şarlnameyi gördükten sonra pazârlığa | iştirak etmek | üzere (9n 7,5) teminatlarile beraber (24-934; pazartesi günü | saat (14) de Galatada Alım, Satım koms;onuna mür# caatları, (115 Sultanahmet üçüncü sulh hukuk ! dan mahkemece kendisine ilâne”| mahkemesinden: | tebligat icrasrna karar verilmesi” | Ahmet efendinin Rıza, Maz- | mebni muhakeme a olan 1Ö| lum Yusuf ve Yeşilköyde Sarı! 4-934 tarihine müsadif çarşamb” Yakup caddesinde 24 No da Ne- günü saat 10 da mahkemeye ge'| cati beyler aleyhine açtığı (300) mesi veya omusadd-k © vel üç yüz lira alacak davasmda: Ne | nameli bir vekil göndermesi tebii dava ar-! makımına kaim olmak üzere (58) | zuheli bilâtebliğ iade olunduğun- | liğ olunur.