20 Nisan 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

20 Nisan 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

— 10 — VAKIT Türkiyenin Harp Filosu 20 NISAN 1934 İtalyanın Asya projesi Zi Beşi Yunanlıların yatı resmi gazetesi saje Daten,, > çıkan bir makale Atinada çıkan yarı resmi “Mes ten, gazetesi deniz silâhları eniyi Tevfik Rüştü Beyin tile şu makaleyi neşretmektedir: olan Asyalılara nasıl karşı yapmaktadır. adet hir satın suretile abes kanunlar çıktı, toprakla, be enin mi etti; le, bizzat Musolininin Ni mevzu kındaki sözlerini İM Fakat Türkiyeye karşı fena besliyecek kim olabilir? Tevfik Beyin sözlerini görüş e ihatasına muktedir hatini B. M. Meclisine arzederken, Büzme elliyi savi kiye hükümeti tarafından derpiş tedafii tedbirler ile Italyan bulmoği güç ve hatta Katimerinin yazdıkları Diğer taraftan Atinada matbuatnm sualler sormasını mucip. gazetesi du. Artvin mebusu Mehmet Asım “Vakıt,, te: gazetelerinden kını karar sahillerine diyor. riyaseti altında nizde, Türkiye topraklarının yanı da Talyanm tahtı hakimiyetinde adaların vaziyetinden mülhem Ma endişeler ilk defa olarak “Cumhuri et, ve Gazete buna ilâve olarak hükümetinin ezahürat M. Musolininin nezareti bu cip olmuştur. “Bahriye nezareti, iştirak ettiğine daM haberlere bahri Avrupa paratorluğunun Ma OPastaratı 1 inen sayıfada) alâkadar vekâlet mümessilleri | rafından İ lu görüleni mii) nm de, dava mevzuu, vi zcak, irtikâp ve daki kanun Bu tini husus göre tak 'bat yapılacaktır. Hususi müessese ise.. icrasma girişe! ihbar mektupları almıştır. de üç mektup gelmiş, bulmuştur. , yarm da böyle gelmesi ihtimal dahilindedir. Af Kan unundan istifade kler mi?. anka, hususi şirket tinde görülürse, mal, dolandırıcılık suçluların tifade etmiş olmaları, raftan kanunen muayy geçmesi noktalarından diğer n tetkikat geniş bir sahada si yel - şey nilmek imkânı Kenan eş izahat tü üzeri görüşen muharririmize, mumi Kenan Bey, kısaca değildir. Tetkikat şimdiden Mesele “Bir bardak suda fırtına!,, imiş. Ankarada bulunan “ Esnaf Bankası işini ıslah için belediyece belediye karariyle azetesinin müstenit Meğlisi seçilen heyet raporunu gün daha Ankarada Haydar Bey ne diyor? bir müddet — Bundan yedi, sekiz cede kaç Sonraları ise hiç uğramadım.” lamıştır. Karşılıksız alınan paralar gelmiş, Faik — “Almanyada gayet Volf bir aralık Almanyaya Mare hissi kile senetleri bono vardır. Eski müdür ve mes'uliyet Meclisi rağmen söylenmektedir. meclisi idareler bir İle içtikleri pia eitim. Esnaf bankasının 400 bin lirası leri Müflis müdürü Şaban yaptığı şeyin Ticaret —.— üğü hale etmiş» Esnaf li — Esnaf bankası bulunmuştur. Remzi Bey bankanın Ticaret vermiştir. Ticaret Iktısat vekâletinin Ankara, 19 tanbul Denizli Mebusu Mazhar yonları Vekiller heyeti nizamname Ankara, 19 (A.A.) — bul Bu göre, pansiyon selen dilecek listeye ve kadrolarâ mekteplerde hallin rayicine ve ihtiyaca olmasını temin etmek tince tesbit edilerek her birlikte resi, tabi ere üdürü: ri müzayede, münakasa e ne göre çi Mef nehari nacak yemek paraları her nizamname pansiyonlarına da şami'dir. M. Musolini ve reisi ydi ali; miş ve kendisi ile uzun dostane bir surette Prens bilâhare hariciye M. Suvişi ziyaret etmiştir.