24 Ağustos 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

24 Ağustos 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

il en iyi pamu- ğu Nazillide yetişir! Mensucat fabrikasının Nazillide yapılması ehaliyi çok sevindirdi. Nazilli (Hususi) — Perşembe günü buranın pazarıdır. O gün s0- kaklar erzak ve sebze ile dolar. Bu kadar bolluk ve ucuzluk şaya- nı hayrettir. Zaten vatanımızın her tarafı böyledir. Ancak büyük şehirler müstesnadır! Yalnız bir manzara nazarı dikkatimi celbey- ledi: Manifatura çarşısında baş- ka yerlerden gelen esnaf manifa- turaya ait sergiler açmışlar. Bu pazarcılarm yüzünden asıl dükkân ve sermaye sahipleri alış veriş e- demiyorlar, (Ticaret serbesttir) deniliyor ama... Bu serbestiyi be- nim havsalam almıyor! Bir çok tekâlifle mükellef olan- ların mağazaları önünde sergi &- çarak mal satmak ne demektir? Birisinin zararına diğerinin o ka zanması bilmem ki ne derecelere kadar meşrudur. Belediyeler ve alâkadarlar bu mühim meseleyi halletmelidirler. Çünkü bu hak - sızlık her şehir ve kasabada hük - münü sürmektedir. Ve dükkân esnafı bundan çok müştekidir. Kaza dahilinde pamuk ziraati gek ilerlemiştir, 35 bin dönüm a- raziye pamuk ekilmektedir. Bu - ranm en çok pamuk yetişen ara - zisi nefsi kaza (o topraklarındadır. Senevi vasati olarak sekiz bin bal- ya, yani bir milyon altı yüz bin ki- lo pamuk istihsal olunmakta imiş! Pamukların elyafı da 22 milimet- re imiş, Adananm pamukları ise 18 milimetreyi geçemez. Burada sureti mahsusada bir pamuk istas- yonu açılmış ve ziraat vekâleti bu- na çok &hemmiyet vermiştir. Mensucat fabrikası Burada yapılması kararlaştırı- Jan mensucat fabrikasında basma, tisor vesaire gibi renkli pamuk do- kuma sayesinde pamuk istihsalâtı Torbalıda Kasayı ole olduğu gibi çalmışlar İzmir (Hususi) — Torbalınm Tepeköy mahallesinde oturan ke - resteci Mustafa efendinin mağaza- sma giren (hırsızlar mağazada mevcut elli kilo ağırlığındaki ka- sayı çalmışlardır. Kasanın o civara götürülen bir otomobil veya kamyonla İzmire getirildiği ve kırılarak içindeki pa- ra ve sairenin çalındığı tahmin e- dilmektedir. Kasanın içinde beş tane beşer liralık, iki tane onar liralık, yir- mi sekiz tane - birer liralık evrakı nakdiye ile iki lira bozuk (para, bir yevmiye, bir hatıra defteri ve bir tapu senedi, dört gümüş kaşık ve bir de çatal vardı. Hırsızların İzmire gelmiş olma- ları muhtemel bulunduğundan za- bıtaca takibata başlanmıştır. Zara ağanın halefi Adana (Hususi) — Mardinin köylerinden birisinde Hacı Boz ğa namında bir adam vardır. Mr tabiatiyle ziyadeleşecek ve pamuk sanayii fevkalâde yükselecektir. Fabrikanın tercihan burada ya- pılmasınm sebebi Nazillide Linit kömürünün bolca bulunmasından- dır. İyicins pamuğun burada çık- ması ve Menderes nehrininde ya- kın bulunması hususları da bunda müteessir olmuştur. Nazilliler hü- kümetimizin bu atfından son de- recelerde müteşekkir ve minnet- tardırlar. Bu sayede kazanın tica- ri ve zırai cepheleri kuvvetlenece- ğinden ahali şimdiden düğün ve bayram yapmakta ve istikballerin- den çok ümitvar bulunmaktadır. < lar. Arazinin kuvveti ve ye- tiştirdiği mahsulât Kazanın arazisindeki bereket dolayısiyle seksen kalem mahsul yetişmektedir. Burada kışm teş - rinlerinde taze üzüm sevkiyatı ya- pılmaktadır. Bu üzümler İsken - deriye ve Köstenceye sevkolunur. Denizlerde katiyen bozulmazlar. Razaki cinsinden buraya mahsus ve makbul bir üzümdür. Kazanın incir mahsulâtı de pek fazladır. Buralarda incire “yemiş,, diyorlar. Senede (1.600.000) kilo yemiş ha- rice satılmaktadır. Zeytin yağı ve palamut ta ihraç olunur. Turfanda yetişen sebzeler ise büyük mevkiler tutmaktadır. Mev- simlerinde her gün trenler dolusu sebzeler sevkolunmaktadır. Oteller Burada şimdilik otel dedikleri iki bina vardır. Fakat yapılacak 0- lan dokuma fabrikasının istikbal- de göstereceği lüzumu (o şimdiden anlıyan Dalyanzade Mustafa efen- di namında müteşebbis bir zat, şık ve büyük bir otel yaptırmıştır. Ragıp Kemal Yanlışlıkla Bir karı kocayı vurdular Tarsusun Adanalı (oğlu köyü civarında Yeniköy mevkiinde bir karı koca öldürülmüştür. Maktul- ler Tarsusun Ömerli mahallesin- de oturan Molla Ali efendi ile! zevcesi Hamide hanımdır. Bunlar | hava tebdili için Adanalı oğlu kö- yüne gitmişlerdi. Akşam çardakta otururlarken birkaç silâhlı kendilerine ateş et- pe ve sonra bunlar savuşmuşlar - ır, Jandarma derhal tahkikata baş- lamıştır. Jandarma İbrahim oğlu Emin ve Ahmet ile Saim isminde üç kişiyi (o yakalamıştır. Şahitler silâh seslerinden sonra kaçanların bunlar olduğunu teşhis etmişler - dir. Bunun üzerine üç katil cü - rümlerini itiraf etmişlerdir. Katiller, düşmanları bulunan Sadık efendiye ateş etmek istedik- lerini, işte bir yanlışlık olduğunu söylemişlerdir. Kendileri adliye- ye verilmişlerdir. Lİ "habilerin tenkilinde > Bulunmuş! Şimdi 154 yaşında olduğu halde Hama ile Halep arasında Yataklı vagona kurşun atıldı. Adana (Hususi) — 18 Ağustos gecesi Hamadan hareket ile Hale- be gelmekte olan yataklı vagona, gece yarısı üç el silâh atılmış ve çıkan kurşunlardan biri 2 numara- İk vagonu delmiş ve pencere camı- nı kırmıştır. Kurşunun geçtiği vagonun biti- şiğindeki 3 numaralı vagonda A- dandya gelmekte bulunan inkişaf şirketi müdürü Kemal Bey bu ha- diseye şahit olmuştur. Trenin Halebe muvasalatında zabıtaya hadise ihbar edilmiş, za- bıta memurlariyle birlikte istasyon müdürü, yataklı vagon mümessili vagonun içinde tetkikat yapmışlar ve bir (zabit ile vakayı tesbit et- mişlerdir. Izmirde gece bir adamı soydular İzmir 21 (Hususi) — Dün gece Gazi bulvarında garip bir soygun- culuk vakası olmuştur. Şefik oğ- lu Süleyman yoldan geçerken ya» nma tanımadığı bir şahıt sokulmuş ve kendisine iş göstereceğini söy- liyerek onu Basmahaneye doğru götürmüştür. Biraz ötede ise ön- lerine üç kişi daha çıkmış, birisi kama ve diğerleri de bıçak çeke - rek Süleymanı dövmüşler cebin - den 7,5 lirasımı alıp kaçmışlardır. Bunların sabıkalılardan Hüse - yin oğlu Cemal ve İstanbullu Ah- met oğlu Faruk oldukları anlaşıl - mış, yakalanmışlardır. Cezası on seneye indirildi Burnovada eniştesi kahveci Ari- fi yaralıyarak öldüren Şevki hak - kında evelce ağır ceza mahkeme- sinde verilen on beş sene ağır ha- pis cezası Temyiz mahkemesince nakzedilmişti. Nakzen devam eden muhake- me neticesinde Şevkinin cezası * nın on beş seneden on seneye indi- rilmesine karar verilmiştir. Fenerbahçe İzmire gidiyor İzmir (Hususi) — Fenerbahçe spor klübü, 9 eylülde İzmirde bu- lunmak ve maç yapmak üzere Al - tnordu klübü tarafından davet e- dilmiştir. Maçların 7 ve 9 eylül günleri ol- ması muhtemeldir. o Fenerbahçe bu daveti esas itibariyle kabul et- tiğini bildirmiştir. Bir mütecaviz altı sene yâtacak Urlada şoför Musa efendinin altı yaşındaki oğlu Cezmiye teca- vüz eden kahveci İbrahim, Ağır ceza mahkemesinde yedi sene ağır hapse mahküm edilmiştir. Maznunun yaşı küçük olduğu için cezasının dört sene tenziliyle üç seneye mahküm olmuştur. Mardin cıvarında bir kamyon devrildi Mardin 21 (Hususi) — Geçen gün Mardinden Savura giden bir yolcu kamyonu yolda devrilerek içerisindeki yolculardan bir kişi, kafası ezilmek suretiyle çok feci bir surette ölmüştür, İki kişi yara- komisyonundan: Selimiyedeki kıt'at ihtiyacı için aşağıda cins ve mıktar! ul beş kalem erzakın bizalarında gösterilen günlerde kapalı usuliyle ihaleleri yapılacaktır. İstekliler yazılı günlerde mer teminatlariyle birlikte teklif mektuplarını alarak Selimiye Fırka Satınalma Komisyohuna müracaat etmeleri lâzımdır. edenler bu erzaka ait şartnameleri daba evvel blm rebilirler. Cinsi Yulaf Kuru et Odun Saman Un Balıkesir Vilâyeti Daimi | Encümeninden! Ayralık » Altınova yolunun 6--588—8- 765 inci kilome! zl hi Selimiyede Fırka Satınalma | Mıktarı Teminatı muvak- katası lira 6000 1113 1007 516 1766 “ Ihale günü “o Lİ 160000 13-9-934 saat 14 ğu 330000 hi 1075000 h 275000 310000 N 15-9-934 , 14 16-9. 934 14 17-9-934 |, 14 18-9-934 , 14 leri arasında şartname ve keşifnamesi mucibince yapılacak * yei turabiye ve Kaldırım inşaatı 10 - Eylül - 934 tarihine mü Pazartesi günü saat 15 te kapalı zarf usuliyle ibale edilmek “fi zere münakasaya konmuştur. hi Bu inşaatın bedeli keşfi 8305 lira 67 kuruştur. Münak: Liyakati fenniyesi baş mühendislikçe tasdik edilenlerin işti hi mes'uliyetleri ile çalışacaklar. Ehliyet vesikası ve Ticaret vesi li 4 sı ibraz edenler kabul olunacak ve bu vesikalar yevmü ihali Makal sekiz gün evvel baş Mühendisliğe ibraz edilmiş bul caktır. Talip olanların bu vesaik ile beraber yüzde yedi bvf nisbetinde teminatı muvakkate makbuz veya mektuplariyle mi mezkürda ve vakti müayyeninde usulü dairesinde Encim vilâyete, Fazla malümat almak isteyenlerin daha evvel baş Hi hendisliğe veya Encümeni vilâyet kalemine müracaat etm ilân olunur. (5048) Edirne Vilüyeti Daimi Encümeninden* Edine Memleket hastanesinin 1500 lira muhammen bed 164 kalem edviye ihtiyacı 19- 9 - 934 Çarşamba günü saat Jİ ihalesi yapılmak üzere münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin iti öğrenmek ve edriye ibtiyaç listesini görmek üzere Edirn Vilâyet Daimi Encümenine Istanbul'da Sıhhat we İçtimai M net Müdürlüğüne müracaatları ve muayyen gün ve saatte de) sitolarile beraber Vilâyet Daimi Encümenine gelmeleri ilân © , nur. so” Galata ithalât Gümrüğü müdürlüğünden" il 2 v. Mı . N Adet 8000 Granit parke taşı Yukarıda yazılı 8000 küsür granit taşları 5-8- 934 taribifi| den itibaren açık arttırma suretile satılıktır. İsteklilerin 24*” 934 Salı günü saat 17 ye kadar Salış Komisyonuna miri etmeleri. Devlet Demir yolları ilânları İl İdaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan Elektrik ma” mesi, matbaa kâğıdı, Çam kereste ve alâ cins karton bitö” | gibi (21) kalem muhtelif eşyanın 29-8-914 Çarşamba gö” saat İl de pazarlığı yapılacaktır. İsteyenlerin mezkür saatte ğazaya müracaatla tabriren teklifte bulunmaları ve mağaza bilinde asılı listede (X) işaretli malzeme için nümune getiri ve nümunesiz tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. 6) Istanbul Posta ve Telgraf Baş de ya Yer ys , Müdürlüğünden!) 1 — Haftada karşılıklı üç sefer yapılması, yazın olom' kışın icabına göre hayvan ve kızak gibi vasıtalar ile naklolüni meşrut aylığı 787 lira eski bedelli Trabzon » Bayburt arası P tası biri eskisi gibi ve diğeri denk postasile birleştirilmek sü iki şekilde ve kapah zarf usulile münakasaya konmuştur. ? — Münakasa Ağustosun 13 üncü pazartesi” gününden V baren yirmi gündür. 3 — Birinci şekle göre gitme ve gelme 650 şerden seferde 1300 kilo, ikinci şekle göre yine gitme gelme bin! iki bin kilo y8k taşınacaktır. 4— Bu nakliyat için beheri 1500 kilo ağırlığı syabilecek dört otomobil buldurulacaktır, 5 — Kararlaşacak bedellere göre idare lehine görüle€ şekil tercih olunmak üzere ibale Eylülün birinci Cumartesi